Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:25

Is er hier iemand die toevallig iets weet van polar/elektroden/hartslagmeters?

Kan je een polar ac3 horloge koppelen aan alle equine elektroden? De zender daarop is namelijk H7 en voor humane band horloge H2/H3. Of maak dat niet uit en kan je alle polar horloges met elke zender koppelen?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:33

FelineNanet schreef:
Is er hier iemand die toevallig iets weet van polar/elektroden/hartslagmeters?

Kan je een polar ac3 horloge koppelen aan alle equine elektroden? De zender daarop is namelijk H7 en voor humane band horloge H2/H3. Of maak dat niet uit en kan je alle polar horloges met elke zender koppelen?

Nee dat werkt niet.

Je hebt een polar horloge nodig waar de h7 zender op kan. Die heeft dan ook een humane band met h7.

Zoals de m400 bijvoorbeeld of de polar loop.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 22:38

Dankje voor je snelle antwoord!

Marije_jiploverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 08:05

Is die H3 zender zelf niet ook zo'n zender met drukknopen?
Dan kun je die gewoon op de equine electroden klikken en dan werkt het wel.
Ik heb momenteel een Garmin hartslagsensor op m'n polar equine electroden zitten en dat werkt prima met mijn garmin horloge.
De electroden zijn niets anders dan de borstband bij mensen.
Of het met een horloge werkt hangt af van of de sensor die compatible is met het horloge ook zo'n losse sensor is.
En daarbij kunnen veel horloges alsnog ook met de H7 zender uit de voeten, want mijn oude hartloophorloge RS300X heeft een ander type zender, maar kon ik wel met de H7 laten communiceren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:55

Varekaj schreef:
Ben je niet automatisch toegevoegd via een uitnodiging?

Ja, toch wel. Ik heb een hele poos niet kunnen rijden en heb nu een nieuw paard. De hele app is verandert,... Dus even gezocht en daar was de uitnodiging wel. Bedankt voor de tip!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:03

Gelukkig gevonden Suzan :)

Hier hebben we de trailer voor gekocht, vandaag heerlijk wezen rijden in Westerschouwen <3 Niet veel km's gemaakt, tis op sommige plekken best pittig, maar wel enorm genoten <3
Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:13

Wauw prachtige foto letizia. Gefeliciteerd met je trailer!

Marije_jiploverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:15

Fijn hè, Letizia, zelf met de trailer op pad kunnen!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:25

Wat een prachtige foto!!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 16:44

Prachtige foto!

Hier met de kleine draak en haar moeder voor het eerst een blokje om gewandeld ipv even stukje straat op en neer. Ze deed het heel goed, en weer drie km erbij op de teller :')
Afbeelding

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:32

Hoi,
Ik was lid van de uitdaging van 2916 tot 2017, maar heb geen uitnodiging gekregen voor de nieuwe uitdaging.
Zou iemand mij nog kunnen toevoegen?

Groetjes karin

Edit: niet goed gekeken, net de uitnodiging gevonden :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 18:33

Karin, alleen ik kan uitnodigen. Als je mij hebt verwijderd als vriend is het het handigst om het stappenplan uit de openingspost even te volgen zodat je me weer toevoegt. Dan kan ik je een uitnodiging sturen.

EDIT: +:)+ helemaal goed, veel plezier!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:23

Hier zijn de eerste kilometers ook weer gemaakt. Na een teleurstelling in Leersum vorige week, hebben we vandaag een heerlijke trainingsrit gereden in Haarle. Het was nog even spannend of ik mee kon doen. Maar gelukkig liep paard na het weekend weer prima. Hij heeft een paar dagen rust gehad. Vrijdag nog even rondgeslingerd aan de longeerlijn en vandaag weer aan de bak.
Het was een pittige training. Eerste stuk veel gedraafd en het tweede stuk hebben we meer dan de helft gegaloppeerd. Hij hield het super goed vol, maar was aan het eind van de rit wel moe.
We hebben in ieder geval weer veel dingen waar we aan kunnen werken :D

Afbeelding

Afbeelding

Wat een scheetje Mooney!

Wat een gave foto Letizia!

Wat een geinige manen heeft de fjord Marije_jiplover. Ik was ook altijd heel creatief toen ik mijn fjord nog had :P

Marije_jiploverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:33

Ja mijn stalgenootje van de fjord is idd creatief met de manen van haar fjord ja :
Vorige keer waren we samen op wedstrijd. Ik werd nageroepen vanwege mijn leuke Elmo fleecedeken (pony heet Elmo) en zij vanwege de leuke "blokjesmanen" van haar fjord.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 06:32

Iedereen alweer lekker begonnen met kilometers maken zie ik! Mooie plaatjes weer!

Bij mij is het er afgelopen week even niet van gekomen helaas. Mijn zoontje was verkouden en had ontstoken ogen gekregen dus was echt heel zielig en vooral met slapen last... Dus even geen avondritjes voor mij :P. Weekend stond in het teken van klussen, en dat viel ook allemaal tegen dus helaas ook geen ritjes in het weekend :=. Hopelijk deze week weer :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 06:38

Ik hoop zaterdag weer een rit te kunnen maken :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 06:47

Tijd niets gedaan. Paard met blessure en ik wilde er niet op vanwege mn gewicht. Hoewel ik nauwelijks ben afgevallensta ik.het nu 11 maanden naast en paard geeft aan dat hij meer wilt. Eergister even zonder zadel gereden en ik had meteen een happy paard. Nu toch maar opbouwen en krachttraining in het bos gaan doen. Gewoon zonder zadel heuvels stappen etc. Mooie afwisseling op het longeerwerk

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:31

EW, misschien kun je een deel van het werk (bijv. op weg naar de heuvels) naast je paard lopen en het werk op je paard doen, al weet ik niet in hoeverre je gewicht een serieus probleem is voor je paard en ik weet ook niet hoe haalbaar het voor jou fysiek is. Dat scheelt in elk geval in belasting voor je paard en dan kun je toch samen aan de slag.

Hier staat deze week toch wel in het teken van een flink aantal ritjes ter voorbereiding op de endurancewedstrijd die ik ga rijden eind augustus, dus ook hier staan de eerste kilometers weer op de teller.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 07:40

Zonder zadel.ga ik er nooit opkomen in het bos :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 07:53

Ik weet ook niet hoe je situatie is, maar als je eigenlijk aan de zware kant bent voor het paard zou ik er juist niet zonder zadel op stappen. Met goed passend zadel wordt het gewicht nog goed verdeeld, die hulp heb je zonder zadel niet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:00

zonder goed passend zadel lijkt me een nog slechter idee ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:00

Afbeelding
dit is het beeld op t moment
het is meer dat ik zelf een grens heb gesteld, ik val nog steeds onder de 20% gewichtslimiet. Het is meer dat ik het zelf gewoon niet fijn vind.

ben ook niet van plan om 30 km te gaan rijden, maar meer als afwisseling op het longeerwerk en andere dingen en een half uurtje stappen door het bos

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:19

Oja, klein detail! Je moet er natuurlijk ook nog op komen. Niet over nagedacht - hier staan er zo nu en dan wel wat obstakels die voldoende hoog zijn om er zo op te komen, hebben jullie die ook?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:22

Hilli schreef:
Oja, klein detail! Je moet er natuurlijk ook nog op komen. Niet over nagedacht - hier staan er zo nu en dan wel wat obstakels die voldoende hoog zijn om er zo op te komen, hebben jullie die ook?

in het bos is altijd wel wat te vinden, alleen kan het paard daar gewoon echt niet goed stilstaan. iets om te oefenen. maar eerst maar weer eens gewoon gaan. Half uurtje stappen (wel met pads ed eronder) is al meer dan genoeg denk ik zo

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:29

Half uurtje lijkt mij ook prima, klinkt in elk geval wel alsof je er goed over hebt nagedacht én dat het ook niet de hoofdmoot van de beweging voor je paard is. Zo blijf je ook allebei gemotiveerd, en dat is ook belangrijk.