Ik was vandaag niks van plan, was zelf best wel moe van gisteren. Ben stiekem zieker geweest dan ik dacht, ik dacht dat ik alleen uit voorzorg 2 weken thuis in quarantaine ben geweest, maar zeer waarschijnlijk heb ik (volgens een bevriende huisarts) wel degelijk corona gehad, op basis van mijn verschijnselen tijdens de periode dat ik ziek thuis was en zeker ook met de vermoeidheid die ik nu ervaar wanneer ik iets actiefs gedaan heb.
Maar toen ik vanmiddag eindeijk wel op gang was, ben ik eerst met mijn ouwe gebakkie een rondje gaan fietsen, 5,5 km bejaardengymnastiek. En toen was ik nog fit genoeg dat ik Elmo ook nog mee heb genomen voor een rondje van 11 km langs de IJssel.
Anoniem
Geplaatst: 27-04-20 12:39
Hier even een rondjes-stop. Ijzers zitten los, smid is gecontacteerd maar geen idee wanneer hij kan/wil komen. Hopelijk duurt het niet te lang want zelfs gewoon rijden is nu niet echt aangenaam.
Baken Varekaj! Dat had ik vorige week, pony had 1 ijzer eraf getrapt en dus een week bakarrest. In had de afspraak bij de smid al staan gelukkig, dus 't was bij ons meteen bekend dat 't om 1 week zou gaan.
En hopelijk ben jij gauw helemaal hersteld Marije, waardeloos zoiets.
Mijn ( belgische) smid had half maart ook al zn klanten gemeld, dat hij voorlopig niet zou werken. gelukkig wel noodgevallen . u was die van mij geen noodgeval ( ijzers los en hoef wat gescheurd), maar als ik had geweten dat hij niet zou komen, had ik de ijzers er onderuit gehaald en mn paard rust gegeven. Maar hij doet 2 adressen per dag ( tussendoor alles desinfecteren), dus kreeg mn merrie 4 ijzers en kon ik lekker op pad.
Anoniem
Geplaatst: 27-04-20 16:13
Ze hangen nog niet zodanig los dat je ze hoort klepperen op asfalt maar ik zie wel al wat speling op de nagels en je hoort ook dat de klank wel al begint te veranderen. Op zich kan het nog maar ik wil dat lijn paard zijn beenzetting optimaal houdt. Met losser zittende ijzers is dat toch delicater.
En de 2 andere moeten gewoon nodig gekapt worden. Ze zijn allemaal laatst in februari gedaan. Morgen weet ik meer over mijn toekomstig werkrooster. Dan ga ik sowieso bellen om concreter af te spreken, want ik wil graag weer op pad kunnen
Gps doet het bij mij ook slecht. Moet echt wachten tot hij op groen staat anders trackt hij niet. Maar hier zijn we nog steeds aan het opbouwen. Spierkracht is alweer prima, conditie moet nog wat beter. Maar ik wil morgen een rustig ritje langs de hei maken. Kortste route is 13km. Dus met veel stappen moet dat wel lukken. En zo niet ga ik er gewoon naast lopen.
Anoniem
Geplaatst: 02-05-20 22:02
Paarden zijn vanochtend bekapt/beslaan dus ik kan weer op ronde afgelopen dagen paar hele fikse (hagel)buien gehad dus sowieso rustig gedaan.
Suliko
Geplaatst: 02-05-20 22:11
Ik ben donderdag en vrijdag nat geregend tijdens het rijden, maar toen ik terug kwam op stal was ik alweer opgedroogd
Het is erg raar weer zo met korte buien afgewisseld met zon, als het droog is of een beetje miezert ga ik gewoon rijden maar ik hou van te voren wel buienradar in de gaten zodat ik niet in een piek terecht kom. In het bos is het niet zo erg om wat regen over je heen te krijgen, maar midden op de heide is een ander verhaal.
justkid
Geplaatst: 02-05-20 23:13
Ja! ik ben met mijn bommetje jonkie even een rondje door het bos geweest, niet zover want dat durfde ik even niet maar ik sta niet meer op plek 100
Ik kreeg steeds een melding van endomondo app dat ik problemen had met de verbinding.. Ja right echt niet, maar de volgende dag deed hij het weer en nu nog steeds.
Als ik de app weg gooi (en opnieuw installeer) zegt het dat ik alle gegevens kwijt raak en dat wil ik natuurlijk niet.
Ik heb momenteel vertraging met synchroniseren vanuit Garmin. Tot nog toe wel alles enkele uren tot een dag later alsnog binnen gekregen.
Je kunt de app wel verwijderen hoor, je gegevens blijven gewoon bewaard in je account. Je moet uiteraard niet je account verwijderen, alleen de app zelf.
Hey! Ik moet elke keer aan dit topic denken als ik buitenrij. Heb al jaren een account op endomondo maar pas sinds dit jaar hou ik bijna alle ritjes bij. Heb toch dit topic in m'n achterhoofd ofzo haha. Zijn jullie een kletstopic/mag ik hier bij aansluiten? Wij rijden veel buiten de laatste tijd en bouwen ook echt op qua kilometers nu, heerlijk!
ja natuurlijk gezellig maar je kunt je misschien ook aansluiten? Dan moet je even de openingspost lezen op pag 1 Het leukste is natuurlijk om niet alleen mee te kletsen maar ook mee te doen aan de bokaal.
Muiz
Moderator Algemeen
Geplaatst: 02-05-20 23:28
Tuurlijk mag je aansluiten
Van de week had ik enorm veel moeite om van Polar naar Endomondo over te schrijven en er leek ook een storing te zijn want ik kon niet meer op Endomondo inloggen. Donderdag leek het wel weer te werken.
Hier ook wel wat Endomondo problemen en zie ook niet meer alle ritjes van iedereen. Maar gister wel weer 10km gefietst naast pony met zijn bijrijdster. Fotootje van vorige week, maar zelfde combi.
Anoniem
Geplaatst: 03-05-20 12:00
Ik rij altijd op open vlakte. Een miezerbuitje of gewone bui onderweg is geen ramp. De hoosbuien en hagel die hier echter al naar beneden is gekletterd, daar bedank ik voor. Gisteren op terugweg naar huis met de auto zag ik amper een hand voor ogen aan 50km/u, zo fel was het. Daar wil ik te paard niet doorheen.
Vandaag was het echt heerlijk! Jim is weer helemaal okee. Conditie komt hij nog wel wat te kort. En hij maakte zich enorm druk vandaag. Had er lol in Maar morgen heeft hij wel vrij om bij te komen.
Pfff, ik haat mijn conditie... Gisteren heerlijk 21 km gereden in 2 uur tijd, Elmo was blij, lekker mogen sjouwen. En ik hield 't prima vol, heb er echt van genoten. Maar vandaag lig ik weer voor pampus op de bank, pfff... Nou ja, zal steeds wel weer een beetje beter gaan, vandaag maar een rustdag voor mezelf.