Mooi zadel! Ziet er inderdaad wel wat groot uit.. Maar ik heb verder geen verstand van dat soort zadels dus weet ook niet of dat voor problemen zorgt ja of nee..
Hoi Marcella, zet de foto een op het topic van voor en nadelen van boomloos zadel. Hier kunnen ze je meer zeggen of het goed en of te groot is. Vind het zelf vrij groot over komen op de kortere rug. Vraag anders is aan pmarena hier op bokt. Zij verkoopt ook boomloos. Succes ermee. Ziet er wel leuk uit. Heb zelf een bf cheyenne en die zit echt heerlijk. Wil niet anders meer. Paardje loopt er ook beter onder.
@SB: planning voor die van mij was een staprit i.v.m. wedstrijd klasse 2 van 7 sept en voldoende vrij om daarvan te herstellen. Bij aanhoudend rotweer kan dat stapritje morgen ook wel.
Attitude
Geplaatst: 18-09-13 11:11
Hij lijkt wel voorover te kiepen Marcella.
Ik vind de foto's van Anne niet bijzonder, slechte kwaliteit
Weet iemand nog wat amerikaanse paardenspullen sites die binnen 24 uur bezorgen binnen de vs?
Josien_
Geplaatst: 18-09-13 14:56
Hilli schreef:
Wat een chagrijnig weer hier zeg. Ik denk dat het geplande ritje 'm niet gaat worden vandaag
Heb hetzelfde probleem!! Het is erg druk met school en dan plan ik tussendoor een ritje om mijn hoofd leeg te maken.. Telkens voorspellen ze weer regen en dan heb ik het opgeschoven en dan komt de regen ook ineens later .
Is nu wel redelijk weer lijkt het. Ik ga pas van het weekend weer als m'n middelvinger het weer doet
Wijslander
Geplaatst: 18-09-13 19:03
Heel bericht getypt... weg Even in het kort opnieuw, want moet echt aan de studie:
SB, nog gereden?
Emptywords, sterkte met opa!
@ yenopi, dc:
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte, trek me anders maar aan mijn mouw. Op dit moment krijgt pony niks naast gras/ruwvoer, afgelopen winter kreeg hij basisbrok (met een te hoog gehalte aan suiker+zetmeel en te grote hoeveelheid, vandaar het overgewicht, is nu bijna weggewerkt).
Aangezien hij al lang niks aan vit/min heeft gehad (slecht, daar ben ik me van bewust) verwacht ik wel duidelijk resultaat. Ik hoop vooral op hoeven die nog net een tikkeltje harder worden en een betere algehele conditie. Het mag allemaal net wat meer, glanzender, gezonder, sprankelender...
Van de kosten sloeg ik ook achterover, maar daar hebben we iets op gevonden. Normaal zou ik de EASY gaan voeren, kosten voor een IJslander van ca. 350 kg: 1,78 per dag. In plaats daarvan ga ik de BALANCE voeren (puur vit+min), aangevuld met een beetje EASY voor wat extra energie en een beter verteringsstelsel. Op die manier moet ik rond de 1,- per dag kunnen blijven. Voorlopig hoeft mijn man nog een echt uitputtende ritten te rijden, dus ik hoop dat we het hiermee trekken tot ik in de zomer mijn diploma en een baan heb. In de zomer moeten we sowieso kunnen volstaan met de goedkopere BALANCE, omdat hij dan meeeer dan genoeg gras tot zijn beschikking heeft.
Tot zover dus mijn ervaringen, het zal nog enkele weken duren tot ik het voer daadwerkelijk in huis heb!
Attitude
Geplaatst: 18-09-13 19:11
Mag ik vragen wat je voor een zak betaald? Had jij nu ook een topic op EF?
Je kunt ook hoefcompositum gaan geven voor de kwaliteit vd hoeven om een extra boost te geven.
Klopt, dat topic op EF is ook van mij! Die hoefcompositum zal ik onthouden, maar ik wil eerst zuiver dit gaan geven om te zien welke effecten het geeft.
Voor een zak van 15 kg betaal je €17,75. Het 'probleem' is alleen dat je van de EASY bijvoorbeeld veel meer moet geven (meer dan 3x zo veel) dan van de BALANCE, waardoor die eerste een stuk duurder uitkomt.
Attitude
Geplaatst: 18-09-13 19:20
Ok duidelijk.
Ja dat is op zich een goede benadering hoor Maar mocht je toch nog wat aanvullend nodig hebben ( hoefcomp ondersteunt de lever , wat drainagecomp ook doet -dus in pincipe heb je 2 opties )
EW beterschap met je opa. Zo nu hoop ik toch eindelijk morgen weer eens een ritje te kunnen maken. Even alles van me af zetten. Nergens aan hoeven denken.