Ik wil ook graag rijden als ik het weer zo zie. Zit helaas met mijn neus in de boeken. Hopen dat het mooie weer nog even aanhoudt en ik zondag ook lekker zonnetje erbij heb.
Bij mij zal het alleen maar minder worden komende tijd. 6 april is ze uitgerekend. Valt me nog mee dat ik tot nu toe nog zo lekker kan rijden. Het wordt wel echt steeds minder, maar 1/2 keer per week toch nog een rondje van 5/6 kilometer. Vorig jaar heb ik het volgehouden tot half februari en was ze paar weken later uitgerekend. Dus we zullen zien hoever we komen.
Het eerste ritje van het jaar is gemaakt! Eindelijk! Laatste was 1e kerstdag! En ik ben heel blij dat ik mijn opstappen-en-wegrijden paard terugheb, dit was een paar weken geleden wel anders maar krachtvoer tot nul draaien helpt echt! Hij maakt zich nog steeds erg druk en bouwt enorm snel veel spanning op maar het afvloeiien gaat wel steeds beter! Lekker gereden vanmiddag, zondag weer!
Kan helaas geen kaartje uploaden omdat endomondo besloot er na een halve km al mee op te houden
Ik ben helemaal koud maar heb heerlijk gereden. Wel veel gestapt, dat doe ik normaal niet. Door de zon had mijn paardje moeite haar warmte kwijt te kunnen en was wat aan het hijgen. Verder is ze vanaf de kerstvakantie niet heel fanatiek gereden (normaal ga ik minimaal wekelijks naar buiten en rij dan flink op tempo) dus ze was ook iets conditie kwijt.
(Heel) lang geleden dat ik hier nog geweest ben... Ben een tijdje vergeten om mijn routes te tracken, en toen hebben de paarden een tijdje stilgestaan. Maar nu ga ik er weer helemaal voor! Binnenkort verhuis ik naar een gebied met veel ruiterroutes dus ik denk dat we dan weer snel gaan stijgen in de challenge
Anoniem
Geplaatst: 16-01-15 20:51
Veel activiteit hier vandaag! Was ook prachtig weer!
Wij hebben er ook van geprofiteerd, in ons uppie op pad, baasje beetje niet zo heel erg op gemak maar naarmate de tijd vorderde ebde dat ook weg. Paar stukjes gedraafd (puur op stem!) en eens een ander pad verkend, had verwacht op een bepaald moment wel weer rechts te kunnen gaan om zo een blokje om te maken, maar dat bleek toch niet zo makkelijk Was maar net voor het donker terug
En nog eens een uitzichtfoto, al wilde ik eigenlijk de ondergaande zon erbij maar dat was precies teveel gevraagd. Vind [***]'s dansend haar wel leuk
Hij liep heel anders dan anders vandaag, hij leek bijna een normaal paard, met een swingende rug zoals je dat in de boekjes leest en waarbij je moet meebewegen.. Een gevoel dat ik totaal niet ken Draven was wel moeilijk, hij wilde wel maar zeker naar het einde toe ging het hem precies niet zo goed meer. Dacht eerst misschien door last van het zadel maar na het rijden zijn rug gevoeld en hij reageerde toch niet raar .. Geen idee.. Misschien moet hij er ook nog aan wennen dat hij ineens spieren voelt zitten in die rug
@ RavenIris : wat leuk! Welke richting ga je uit als ik vragen mag?
Chouchou
Geplaatst: 16-01-15 20:53
Leuk, RavenIris! Je was eerst inderdaad lekker actief, maar dat komt dan straks als je verhuisd bent gewoon weer terug!
Wat was het heerlijk vanmiddag! Lekkere zon! Veel mensen lekker gereden zo te lezen
Sabine, ziet er wel uit als mooie omgeving en leuke route! En lijkt volgens mij ook wel dat in bos erboven je makkelijk rondjes (vierkantjes ) kunt rijden of niet?
RavenIris
Geplaatst: 16-01-15 21:00
Ik ben jaloers op alle mooie ritten die jullie vandaag gemaakt hadden! Helaas moest ik werken... We verhuizen richting Honsem / Willebringen in Belgie.
Ik was inderdaad heel actief vorig jaar. Had toen 1 IJslander en maakte veel buitenritten. Maar dit jaar heb ik erg veel paarden opgeleerd en wedstrijden gereden, waardoor de training eigenlijk primair was... Heb wel veel buitenritten gemaakt maar altijd wel met een specifiek doel, waardoor ik ook gewoon altijd vergat endomondo op te zetten.. Vandaag zijn de hoefijzers van de paarden gehaald zodat we ze kunnen inscharen in hun nieuwe kudde bij de verhuis, dus lange ritten worden het de komende tijd ook niet. Maar na de verhuis en nieuwe hoefijzers gaan we er weer voor!
Flowq
Geplaatst: 16-01-15 21:02
Mijn ronde vandaag Heerlijk gereden, alleen zijn z'n ijzers nu echt op. Morgen nog een rondje door de berm, donderdag komt de hoefsmid gelukkig.
Anoniem
Geplaatst: 16-01-15 21:08
@ linoleum : Zeker mooie omgeving Zéér veel mogelijkheden, zowel ruiterroute als toeristische weg Bos boven mijn route kan je inderdaad fijn vierkantjes maken Niet altijd even makkelijk als het lijkt (dan blijkt een bepaald pad ineens een stuk langer zijn dan gedacht ) maar verdwalen kan je eigenlijk niet
@ RavenIris : Aha, hebben ze daar ook ruiterroutes tegenwoordig? Wel fijn! (ik zit zelf in Limburg, dacht dat je misschien deze kant uit kwam ).
@ Flowq : mooie foto's! Met wat voor paardje rij je eigenlijk? (ik zou Haflinger zeggen maar dan beledig ik misschien iemand )
Heerlijk al die plattegronden met zoveel bos erin! Vermaak me hier ook zeker en ken inmiddels aardig wat leuke paadjes, maar het is toch geen bos. Van zomer als ik weer meer en langer rij maar weer aantal keer bos opzoeken
Anoniem
Geplaatst: 16-01-15 21:26
Oh, ik zou niet meer zonder bos kunnen Zijn echt té verwend hier Ook steeds hetzelfde stuk heen en terug moeten rijden voordat je een rondje kan maken, pfff .. Hier kan je vanop stal zowel links als rechts vertrekken, en vandaar uit ook nog verschillende aftakkingen om de mogelijkheden te variëren .. echt niet normaal hier En als je echt wil kan je ook nog leuke rondjes over het harde rijden
iEmmaaa
Geplaatst: 16-01-15 21:33
Wat leuk al die foto's! Begint gelijk weer te kriebelen. Ik moet helaas eerst veel over verharde wegen rijden om bij een stuk bos of zandweg te komen maar het is helaas niet anders.
Morgen ochtend gaan we lekker een rondje maken na een week langs niet te hebben kunnen doen... Lang leven tentamen week ik heb de route al klaar in de app dus morgen maar weer gaan met die banaan
Hier ook een rondje 'bos' gedaan Maar dat is officieel een wandelpad dus ik ben over het algemeen al illegaal maar vandaag helemaal Ben heel onopvallend langs de afzettingsborden gereden en gedaan alsof mn neus bloedde haha Vind het wel ideaal die borden, ze zijn nu namelijk het pad aan het vernieuwen(werd wat slecht de laatste tijd) en het is nu ideaal om lekker op te galloperen haha.
Zag ook nog een enorm dikke omgevallen boom liggen, heeft toch wel hard gestormd aangezien de bewuste boom ook nog eens de helft van het pad had meegesleept
laran
Geplaatst: 16-01-15 22:58
Hier ook eindelijk weer een rondje buiten gereden, het was zulks heerlijk weer. Ik heb onderweg zelfs al bomen met bloesems gezien
VanHuisUit
Geplaatst: 18-01-15 16:16
Weet niet wie er vandaag nog iets heeft gedaan maar het was ontzettend kkkkkkoud rondje Meijendel gedaan, stappen in de duinen. Veel herten gezien, pony echt