Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:15

Algemeen mag je nog buiten rijden mazr geen urenlange ritten of afstanden. Alleen of met 1 vriend op minimaal 1,5m afstand van elkaar en de rit mag niet meer zijn dan noodzakelijke beweging geven. Dus geen ritten van 20km om endurancegericht te trainen bijvoorbeeld.
Op eigen terrein mag je je paard ook nog voorzien van nodige beweging maar alweer, gericht trainen is niet toegestaan. Je mag je niet met trailer verplaatsen naar een piste elders, op je eigen piste/pension rijden mag wel.

Een stad, gemeente of provincie kan en mag deze maatregelen zelf nog verstrengen. In Waals-Brabant is elke vorm van rijden/longeren inderdaad verboden, enkel losgooien in een paddock/weide/piste mag nog of stappen aan de hand.

Ik zit in Oost-Vlaanderen, voor zover ik het weet mogen wij nog de weg op.
In natuurgebieden en bossen van natuur en bos (dus overheidsbeheerd volgens mij) mag je inderdaad niet meer te paard in. Dat soort gebieden heb ik hier niet, dus voor mij niet van toepassing.

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:24

Waarom mag je paard niet op de wei, Varekaj? In Waals Brabant dan. Dat is een vreemde regel :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:40

Hij mag wel de weide op als je die hebt :)) maar je mag in die provincie dus niks meer doen met je paard qua rijden/longeren. Weidegang, op de paddock of piste mag dus wel. Maar je mag er dus geen uren bij blijven.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:49

Blij dat ik hier nog mag rijden vandaag weer ritje gedaan.
Was heerlijk weer en ze was een blije dame....

Langzaam kruip ik weer wat omhoog.
Met pasen zouden we een trektocht maken maar helaas dat gaat nu niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:30

Varekaj schreef:
Hij mag wel de weide op als je die hebt :)) maar je mag in die provincie dus niks meer doen met je paard qua rijden/longeren. Weidegang, op de paddock of piste mag dus wel. Maar je mag er dus geen uren bij blijven.

Weet je waarom dat is? Ik begrijp de regeling niet. Zijn ze bang voor besmetting via het paard?Via de lucht als je te lang buiten ben? Dat je toch met meerdere mensen gaat?

Eigenlijk heel apart dat het per land zo verschillen is. Ik woon maar een paar km vande grens met Belgie af. Hier geen enkel probleem. Niet dat ik er niet blij mee ben, want ik heb vandaag weer heerlijk buiten gereden. Maar vreemd is het wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:54

Wij mogen weer gaan opbouwen *\o/*
En bij voorkeur buiten. Ik heb onze wandelingen ook wel getrackt, maar met ritten zijn de km’s toch net ff iets makkelijker :))

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:09

Wat fijn!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:35

Wat goed *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 07:48

*\o/* Wat goed.....
Heerlijk voor je.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 08:01

Daihyo schreef:
Wij mogen weer gaan opbouwen *\o/*
En bij voorkeur buiten. Ik heb onze wandelingen ook wel getrackt, maar met ritten zijn de km’s toch net ff iets makkelijker :))

Fijn!
Hier vanaf kerst aan het stappen. En nu groen licht voor 5 min draf. Maar dan gaan de kilometers nog niet zo hard, haha.

Afbeelding
Al probeer ik om conditie redelijk te houden en wat energie kwijt hem wel 25km per week minimaal te laten maken. Meestal is het meer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:33

Wat fijn voor jou en Jim!

Ik na 2 weken quarantaine sinds dinsdagavond weer zelf naar stal geweest.
Woensdag rondje gefietst, pony had haast, 10 van de 11 km non stop gedraafd en gegaloppeerd :))
Sinds donderdag ook weer aan 't werk zelf en was toen 's avonds te moe om nog te rijden.
Heb ze dus gisteren elkaar moe laten maken samen in de paddock (op de wei wordt alleen gegeten, bijna niet gespeeld, das zonde vd tijd als je haflinger bent _O- ) dus moet ze echt in de paddock zetten, ondanks dat de ene 24/7 buiten loopt en de ander nu van 9-20.30 ongeveer.
Maar dan gaan ze ook wel goed los, met name de jongste springt en rent en vliegt door de paddock heen dan.

Vanmorgen op tijd opgestaan en om half 9 opgestapt, heerlijke ronde van 25 km kunnen rijden.
Alle populaire drukke parkeerplaatsen gemeden, hele stukken heb ik mij alleen op de wereld gewaand.
Was 3 weken geleden dat ik had gereden en 't was zó fijn :+:

Alleen zowel op de heen als de terugweg enigszins een discussie met ponybeest, omdat we tijdelijk nu op de wei langs de weg 2 dromedarissen hebben lopen en een kameelhengst.
En met name die laatste vond hij toch echt wel heul erg eng...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:30

Doe nog niet zo heel lang mee aan de challenge, maar dacht laat ik me ook eens melden in het topic. Ik ben deze week ook weer lekker naar buiten geweest met mijn paard. De parkeerplaatsen in de buurt zijn nu afgesloten en dat is toch wel te merken, vanavond echt een heerlijk rondje gereden, heerlijk rustig! We rijden in de omgeving van Zeist/Austerlitz en staan vlakbij het bos!
Afbeelding
Deze is van afgelopen woensdag, even schapies kijken!
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:34

Hoe gaat het hier..
Ik heb paar dagen vrij geniet dus van wat mooie ritjes wat een fantastisch weer Is het namelijk.
Afbeelding

Afbeelding

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:28

Bekend stukje :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:29

Ook voor mij ook bekend :D

Nu blijven we maar rondom huis Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:31

Mooie foto, die laatste!
Ik ontdek nu andere plekken, want probeer aan "mijn" kant van de grens te blijven ( in België verbod op rijden in t bos met paard ) . Is niet zo makkelijk. Nou Ja, in ieder geval dorpen en wegen vermijden

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:38

Heerlijk!
Mooie foto die laatste.

Wij zijn ook weer aan het opbouwen. We draven nu een aantal stukjes. Afstand bouwen we op. En gisteren voor het eerst een klein stukje rechtuit gegaloppeerd. Zijn initiatief overigens, van mij hoefde het niet. Maar rechtuit en handgalopje, dus ik durfde het wel aan. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:13

Ik ben gisteravond geweest en vanmiddag nog een keer, heerlijk om even van 't lekkere weer te genieten <3

Rondje van gisteren:
Afbeelding

En van vandaag:
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:26

justkid schreef:
Bekend stukje :D

Zal best ja voor mij is dit het pad naar huis.
Ze hebben veel mul zand op het pad naast de dikke bart gegooid zeg..
En er lagen van de week ineens rij platen die waren gelukkig vandaag we stonden van de week ineens achtste voren namelijk.. :D

Ah mooie foto`s weer.

2 Mooie rondes Marije...
Lekker genieten weer dus helemaal opgeknapt?

Zit je zo dicht bij de grens Getup?

Wat fijn Daihyo weer begin kunnen maken dus.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:27

Volgens mij zijn ze vooral bezig met zand vervoeren naar het ecoduct. Ze scheuren hier met die trekkers af en aan

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:30

Hier vandaag een ritje gemaakt in Dwingelerveld. Sinds kort mijn favoriete plek om te komen, erg fijne paden voor kleintjes en sulky!

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:32

Ja ik ben idd weer helemaal opgeknapt, gelukkig!

Manlief blijft wel hoestbuien houden, maar is al wel weer meer dan 1,5 week koortsvrij.
Ik ben vandaag precies een week weer aan het werk, en heb werk dat zich grotendeels en op locatie afspeelt, ook nu. Het was zó fijn om weer letterlijk on the road te zijn :j

Fijn dat Jim weer goed gaat +:)+

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:33

justkid schreef:
Volgens mij zijn ze vooral bezig met zand vervoeren naar het ecoduct. Ze scheuren hier met die trekkers af en aan

Ok duidelijk paden zijn zo wel stuk zwaarder maar wel fijn dat ze weer wat gelijke zijn ipv schots en scheef met dikke geulen.

Prachtig Jollie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:38

Sinds maandag mogen we in België alleen nog aan de hand stappen en dan beperkt tot noodzakelijke beweging geven. Maw, voor mij zullen het nu dus vaker kortere rondjes worden.
Zo heb ik vandaag gelongeerd op de weide en nadien een blokje van 1,5km gestapt op de weg om uit te stappen. Denk dat ik dat ga opbouwen tot 5km. Kleine beetjes helpen ook :))

Ik loop echter zelf al aardig wat af op werk overdag en krijg er wel last van in bekken en mijn rechtervoet. Ben elke avond/ochtend net een manke pinguïn. Dat zal dus ook mee gaan spelen hoe we gaan vorderen.
De paarden vinden die rondjes aan de hand wel leuk :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:17

Bekende route Marije :D
Als Jim weer fit is moeten we echt eens ergens afspreken om een stuk samen te rijden.