[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:48

Snadrem schreef:
ikke schreef:
Zal ik nog een knuppel in een hoenderhok gooien: een deel van de mensen met migraine, is een gevolg van een verwaarloosde (wellicht niet herkende) hersenschudding!

Dat geloof ik maar al te graag. Ik heb jaren geleden voor het eerst een hersenschudding gehad en die op dat moment niet (h)erkend. Ik was toen ook iets te hard van een paard gedonderd en had de dagen er na barstende koppijn. Ik nam gewoon fiks wat pijnstillers in en dat heeft zo best een tijd geduurd. Achteraf gezien is dat een hersenschudding geweest, en sindsdien werkt de boel wel wat minder goed: ik merkte bijvoorbeeld dat ik meer moeite had met leren etc. (nou gaat me dat nog steeds erg makkelijk af, maar toch lastiger dan eerst). Ook ben ik sindsdien vergeetachtiger.

Toen ik vorig jaar eenmaal wist dat ik een hersenschudding had, ben ik ook een stuk voorzichtiger geweest. En nu neem ik dan maar alvast wat voorzorgsmaatregelen.

Vroeger moest je gewoon een periode plat. Wellicht is dat een tikkie overdreven, maar ik denk toch dat er wel een kern van nut in zit.

Mijn moeder heeft als jonge vrouw een auto-ongeluk gehad en daarbij een flinke hersenschudding opgelopen (ook zonder de hier benoemde kenmerken). Zij moest toen plat en mocht van de huisarts pas weer wat gaan doen als ze drie dagen op rij geen hoofdpijn had. Ze heeft 6 weken plat gelegen..............

Marij120462

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:52

Snadrem, heb je toen een ct scan van je hoofd laten maken? Want je kunt wel meer oplopen aan je hersenen dan een hersenschudding hoor. Soms kun je 3 weken later klachten krijgen van een val of zelfs als je je hoofd een keer gestoten hebt aan een punt van een kastje. Alleen is het dan geen hersenschudding.
Sorry hoor, beetje off topic maar werk op de neurocare he dus dan geeft zo'n verhaal wat jij hierboven beschrijft mij wel te denken

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:58

Nee, heb nog nooit een CTscan laten maken en mijn kop doet het verder ook goed hoor ;) Ik merk nu ook dat de rust me goed doet, de lichte hoofdpijn die ik had is al een heel eind verminderd.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:02

Als je weer eens zoiets hebt zou ik zeker even naar de eerste hulp gaan :)
Fijn dat de rust je goed doet. Hou nog maar even vol. Heb je geen vreselijke spierpijn?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:06

Marij120462 schreef:
Als je weer eens zoiets hebt zou ik zeker even naar de eerste hulp gaan :)
Fijn dat de rust je goed doet. Hou nog maar even vol. Heb je geen vreselijke spierpijn?

Daarom heb ik nu ook alvast met de huisarts gebeld om even te vragen waar ik rekening mee moest houden voor damage-control. Spierpijn heb ik helemaal niet, maar over het algemeen ben ik erg goed en los met vallen :') Ik rol altijd netjes door, dat scheelt een hoop. Ik was bij deze val wel verbaasd dat mijn cap nog heel was en dat ik mijn nek niet had gebroken, maar mij hoor je niet klagen _O-

Al ga ik van mijn volgende loonstrook maar wel even een nieuwe cap kopen voor de zekerheid. De andere dingen op mijn wenslijstje moeten dan nog maar een maand wachten :(

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:39

Cap goed idee. Kun je de rest aan de goed heilig man vragen. :P hier weer heel veel regen. Dus niks.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:57

Jemig Snadrem, wat schrikken ... serieus nemen idd. Kalm aan doen !!

Ik kom ziek en snotterig uit de slaapdienst helaas :-(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:34

Komt die Goedheiligman ook nog als je ouder bent dan 12? :') Tot nu toe moest ik hem alles zelf voorschieten, hij heeft nog een aardige rekening open staan! :7

Wat een regen vandaag!! Ik ging vanmorgen de paarden op de wei zetten, gelukkig had ik een regenjas met luchtzakjes anders was ik verdronken 8-) Met mijn hoofd gaat alles goed. Wel behoorlijk stijve nekspieren, maar nagenoeg geen hoofdpijn en alles werkt nog naar behoren. Mooi zo!

Zijn er hier nog leuke plannen voor het weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:13

Lekker met mijn zus buitengereden vandaag, beetje regen gehad. [naam] kon heel netjes voorop lopen. :D

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:48

Ik hoop morgen Yentle en haffie Speedy te kunnen rijden !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:58

Morgen bollie weer pesten.

En een maandag ga mijn testzadel op de post een barefoot Arizona nut.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:36

Ik zou vanochtend les hebben maar ik was niet fit genoeg.
Net tussen de buien door toch nog ff een rondje buiten kunnen maken.
Dus ben tevreden:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 01:35

Zal jullie even lekker maken dat het hier 34 graden is...
Snadrem beterschap doe wel rustig aan hoor ..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:55

Zelf al 2 weken niet gereden, moet 'm telkens afspoelen voor ik kan gaan rijden. Zijn uitloop is nog niet klaar, staat nu helemaal onder water. Gevolg is dat die heel zijn stal onderschijt en plast en er dan in gaat gaan liggen nog ook. Ga 'm deze middag eens afspoelen en gaan rijden maar ga toch eens duidelijk zijn vandaag dat er verdorie moet door gedaan worden aan die uitloop (zeg het al een maand).

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:33

Turlijk wrijf het er maar even in DC. Maar geniet er maar van , want het zal je tegenvallen als je weer terug komt in het koude kikkerlandje. Hier ook vandaag geen rijden. Man moet weer werken. Ga straks met dochter naar stad nieuwe laarzen kopen voor onder rokje of jurk of driekwart broek. Groeien als kool. Is wel een mooie dag vandaag. Dus voor iedereen die gaat rijden of naar het HE gaat veel plezier.
Snadrem. Ook boven de twaalf komt hij wel hoor. Tenminste hier wel :P moet zelf ook weer verlanglijstje maken maar ik weet niks :+ .

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:43

O lekker warm daar DC! Geniet van je vakantie

Ik heb gisteren wel gereden in de regen, 81 km om precies te zijn! :)
Wij zijn ook naar de wedstrijd in Otterlo geweest, de klasse 3.
Smurf liep echt super fijn, de hele tijd met 2 of 3 gereden en de derde ronde heeft smurf bijna alles voorop gelopen! Eerste ronde 13.8 gereden, tweede ronde 16,3 en de derde ronde 17,5! En ik was er van overtuigd dat we 15 reden de laatste ronde... Komt dus neer op een gemiddelde snelheid van 15,4 km/h en daarmee waren we 1e!!!! Ben zo trots op smurf!
Ik heb custom made chaps gewonnen van Goedhard ter waarde van 99 euro! Mag zelf de kleuren kiezen, ben erg blij met die prijs!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:47

Darkchrystal veel plezier, maar de temperatuur vind ik dus weer iets teveel van het goede.
Kim345 gefeliciteerd met je behaalde resultaten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:51

Proficiat kim345. Doe je het niet na.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:27

gefeliciteerd kim!

lekker dc, geniet ervan :)

vandaag 2 bosritten op de planning

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:38

Ik heb de laatste tijd weinig zin en tijd om te rijden.
Druk met school en ontzettend veel regen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:03

Wij waren gister ook op De Ginkel, 30,5 km, peanuts vergeleken met Kim :D

Wij waren 4e met 12,8 gemiddeld en dat na een val op de hei :+

Gefeli Kim, super goed gedaan!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:00

Goed werk, dames. Ik vond het weer niet geschikt om op de Ginkel te komen, dus ik heb het bij bakwerk gehouden ;) Straks nog maar even een rondje bos doen. Wat is het trouwens heerlijk opgefrist in het bos, viel me woensdag echt op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:07

Ik heb ook super gereden op de Ginkel! :) 14e geworden. :)) tijd verloren aan het eind, ging te vroeg stappen. :o Maar m'n pony heeft het super gedaan!!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:11

Goed gedaan allemaal daar :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:19

En ik geloof trouwens ook dat ik de enigste ben die onderweg GEEN regen gehad heeft haha. :P Zelfs de zon nog gezien. :))