Snadrem schreef:ikke schreef:Zal ik nog een knuppel in een hoenderhok gooien: een deel van de mensen met migraine, is een gevolg van een verwaarloosde (wellicht niet herkende) hersenschudding!
Dat geloof ik maar al te graag. Ik heb jaren geleden voor het eerst een hersenschudding gehad en die op dat moment niet (h)erkend. Ik was toen ook iets te hard van een paard gedonderd en had de dagen er na barstende koppijn. Ik nam gewoon fiks wat pijnstillers in en dat heeft zo best een tijd geduurd. Achteraf gezien is dat een hersenschudding geweest, en sindsdien werkt de boel wel wat minder goed: ik merkte bijvoorbeeld dat ik meer moeite had met leren etc. (nou gaat me dat nog steeds erg makkelijk af, maar toch lastiger dan eerst). Ook ben ik sindsdien vergeetachtiger.
Toen ik vorig jaar eenmaal wist dat ik een hersenschudding had, ben ik ook een stuk voorzichtiger geweest. En nu neem ik dan maar alvast wat voorzorgsmaatregelen.
Vroeger moest je gewoon een periode plat. Wellicht is dat een tikkie overdreven, maar ik denk toch dat er wel een kern van nut in zit.
Mijn moeder heeft als jonge vrouw een auto-ongeluk gehad en daarbij een flinke hersenschudding opgelopen (ook zonder de hier benoemde kenmerken). Zij moest toen plat en mocht van de huisarts pas weer wat gaan doen als ze drie dagen op rij geen hoofdpijn had. Ze heeft 6 weken plat gelegen..............