[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:47

Ik ga haar in de volledige lease doen aan het einde van de maand. :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:07

DC mag ik mee in de koffer, hiervalleen maar regen. :D . Wordt deze week dus weer niks met rijden . Wat een #%~|¥,.># weer. Het is nodig voor de natuur, maar dit is weer het andere uiterste. Ben blij dat ik me niet opgegeven heb voor de rit bij ons in de buurt. Zie wel volgend jaar.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:13

Voor mij voorlopig geen kilometervreten :( Ik heb mijn knie weer geblesseerd dus kan voorlopig niet rijden. Ik geloof alleen niet dat gipsy dat erg vind haha.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:15

Balen, S_B. Hoe lang kun je nu niet rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:21

Beterschap met je knie :(:)

Gisteren weer fijne rit gehad, helaas bleek savonds bij de zadelmaker dat mijn zadel weer scheef is geworden dus ben hem weer een weekje kwijt.
Kan wel wat lenen gelukkig maar baal even zo hard dat paardlief een dagje vrij heeft :)

Moet op zoek naar een fysio-te paard achtig iets denk ik!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:06

beterschap Judith en hopen dat je er weer snel op kunt. en wat je paardje betreft die vind dat HHHEEEEEELLLLL erg :n . denk het niet dus.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:33

bedankt allemaal.
Ik denk dat ik zo'n maand niet kan rijden. Echt balen maar goed ik doe er verder niets aan. Ga zo meteen toch maar eens met mijn fysio overleggen of er niets te doen is aan die slechte knieën van me. Ik weet dat ik af moet vallen en daar ben ik ook mee bezig.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:21

Balen zeg, Beterschap!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:48

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:10

Natuurlijk valt er van alles van te zeggen, maar wat ik heel belangrijk vind is dat jullie er blij en tevreden met elkaar uitzien! Leuke foto's :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:12

Het plezier straalt van jullie foto's af, Marcella! Leuk!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:12

:j *\o/*
En dat hij zoveel is afgevallen en nu gewoon perfect op gewicht is. +:)+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:16

hij ziet er zeker goed uit ja :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:22

Ben zelf ook heel blij met de foto's en zit dus nog te twijfelen of de beugelriem ophanging misschien een klein stukje naar achter moet. Commentaar mag van mij wel hoor wie weet kan ik er nog wat mee. Maar heb al een hele tijd geen les gehad.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:25

Ik heb gister nog ff snel een ritje gemaakt, was het eigenlijk niet van plan, maar straks is het winter, en moet ik veel naar school ook, dus dacht kan het er nu nog beter maar even van nemen...
Leuke fotos Marcella

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:27

Ziet er leuk uit Marcella. :) Hoe kwam je fjord trouwens zo dik? Heb alleen meegekregen dat hij is afgevallen. :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:47

Is er heel stiekem erin geslopen en uiteindelijk met begin weide periode is het fout gegaan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:19

Ziet er leuk uit marcella. Zo judith daar ben je wel even zoet mee. Hier gisteren weer de hele middag regen. En niet zo'n behoefte beetje. En er komt nog meer. Balen. Geen rijden deze week. Zien wel weer.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:08

Wat ziet Bollie er goed uit!

Ik dacht nog even een ritje te maken voor de hoefsmid kwam en ik naar mijn werk moest. Het was stralend weer en Alanda was lekker fris :) We kwamen in het bos een paar motorcrossers tegen. Gepasseerd zonder problemen. Voorbij de crossers galoppeerde ik weer rustig aan tot we bij een weiland met kalfjes kwamen. Ik dacht nog, ik hou even in tot Alande ze gezien heeft. Toen ik dacht dat ze gekeken had, gaf ik gas naar rengalop. Alanda versnelde, en ineens sprong ze bokkend op zij. Ik zat al in de jockey-houding vanwege de snelheid, dus er was niet veel voor nodig om er voorover afgesmeten te worden. Ben nog nooit zo hard en met zo'n hoge snelheid van een paard gevallen :=

Gelukkig stond Alanda meteen stil toen ik op de grond kwam en kon ik ook meteen weer op staan. Volgens een toeschouwer die zijn honden aan het uitlaten was leek het alsof mijn paard ergens van schrok (ik denk dan toch die kalfjes) en was ik wel heel erg hard gevallen. Ach ja, hoort er allemaal bij. Ik ben weer op Alanda gestapt en we zijn weer verder gereden en rustig richting stal.

Inmiddels heb ik wel wat lichte hoofdpijn. De huisarts maar alvast gebeld en besloten om het rustig aan te doen vandaag en niet te gaan werken :( Hopelijk is het geen hersenschudding en ben ik er ook niet zo lang zoet mee als een jaar geleden.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:06

Beterschap Snadrem. Zal wel een smak geweest zijn. Hier is gelukkig nog droog. Heb de paardjes even rustig laten lopen in de wei. Konden ze even hun energie kwijt. Ging gelukkig goed ondanks de plassen water die er nog stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:19

Beterschap :(:)

Ik heb mijn zadel weer meegegeven aan de zadelmaker dus rijdt nu met een leenzadel maar damn, dat zit voor geen meter :+
Merk nu pas wat het close contact in mijn eigen zadel precies doet haha!

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:15

Balen Snadrem. Een goede graadmeter om te bepalen of je een hersenschudding hebt is of je buiten bewustzijn bent geweest en of je je alles nog kunt herinneren. Als je hoofdpijn hebt is het altijd slim om het even rustig aan te doen. Ben je er nog goed vanaf gekomen als het zo hard gegaan is. Beterschap.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:21

Marij120462 schreef:
Balen Snadrem. Een goede graadmeter om te bepalen of je een hersenschudding hebt is of je buiten bewustzijn bent geweest en of je je alles nog kunt herinneren. Als je hoofdpijn hebt is het altijd slim om het even rustig aan te doen. Ben je er nog goed vanaf gekomen als het zo hard gegaan is. Beterschap.

Helaas is dat niet altijd een goede graadmeter. De vorige keer kwam ik op mijn achterhoofd terecht en had ik, behalve pijn in mijn nek, nergens last van. Ik was niet buiten bewustzijn geweest en wist alles nog. Ik heb toen mijn rijles afgemaakt, heb nog gezellig wat zitten kletsen en ben naar huis gereden in het donker zonder problemen, hoofdpijn, sufheid, misselijkheid of concentratieproblemen. Thuis aangekomen gewoon geslapen en de volgende ochtend met opstaan had ik pas hoofdpijn en meer nekpijn. Vond ik zelf niet zo vreemd, gezien de val van de vorige dag. In de loop van de dag begon ik moeite te krijgen met concentreren, werd ik vermoeid en begon ik de controle over mijn ledematen te verliezen. Schijnbaar heb je een dag tijd om alsnog last te krijgen van een hersenschudding en hoef je niet direct last te hebben.

Vandaar dat ik nu maar even rustig aan doe, ondanks dat ik niet buiten bewustzijn ben geweest, ik me alles herinner en ik niet misselijk ben of ben geweest. Heb wel lichte hoofdpijn dus, maar dat vind ik ook niet zo vreemd gezien de klap die ik heb gemaakt. Ik heb verder nergens last van gelukkig. Hopelijk na het weekend weer gewoon rijden ook, dit weekend heb ik daar geen tijd voor :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:29

Snadrem schreef:
Marij120462 schreef:

Helaas is dat niet altijd een goede graadmeter. De vorige keer kwam ik op mijn achterhoofd terecht en had ik, behalve pijn in mijn nek, nergens last van. Ik was niet buiten bewustzijn geweest en wist alles nog. Ik heb toen mijn rijles afgemaakt, heb nog gezellig wat zitten kletsen en ben naar huis gereden in het donker zonder problemen, hoofdpijn, sufheid, misselijkheid of concentratieproblemen. Thuis aangekomen gewoon geslapen en de volgende ochtend met opstaan had ik pas hoofdpijn en meer nekpijn. Vond ik zelf niet zo vreemd, gezien de val van de vorige dag. In de loop van de dag begon ik moeite te krijgen met concentreren, werd ik vermoeid en begon ik de controle over mijn ledematen te verliezen. Schijnbaar heb je een dag tijd om alsnog last te krijgen van een hersenschudding en hoef je niet direct last te hebben.

Vandaar dat ik nu maar even rustig aan doe, ondanks dat ik niet buiten bewustzijn ben geweest, ik me alles herinner en ik niet misselijk ben of ben geweest. Heb wel lichte hoofdpijn dus, maar dat vind ik ook niet zo vreemd gezien de klap die ik heb gemaakt. Ik heb verder nergens last van gelukkig. Hopelijk na het weekend weer gewoon rijden ook, dit weekend heb ik daar geen tijd voor :(

Yep, dat kan zomaar. Enne, neem hersenschudding serieus.....

Zal ik nog een knuppel in een hoenderhok gooien: een deel van de mensen met migraine, is een gevolg van een verwaarloosde (wellicht niet herkende) hersenschudding!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:44

ikke schreef:
Zal ik nog een knuppel in een hoenderhok gooien: een deel van de mensen met migraine, is een gevolg van een verwaarloosde (wellicht niet herkende) hersenschudding!

Dat geloof ik maar al te graag. Ik heb jaren geleden voor het eerst een hersenschudding gehad en die op dat moment niet (h)erkend. Ik was toen ook iets te hard van een paard gedonderd en had de dagen er na barstende koppijn. Ik nam gewoon fiks wat pijnstillers in en dat heeft zo best een tijd geduurd. Achteraf gezien is dat een hersenschudding geweest, en sindsdien werkt de boel wel wat minder goed: ik merkte bijvoorbeeld dat ik meer moeite had met leren etc. (nou gaat me dat nog steeds erg makkelijk af, maar toch lastiger dan eerst). Ook ben ik sindsdien vergeetachtiger.

Toen ik vorig jaar eenmaal wist dat ik een hersenschudding had, ben ik ook een stuk voorzichtiger geweest. En nu neem ik dan maar alvast wat voorzorgsmaatregelen.