Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marij120462 schreef:Balen Snadrem. Een goede graadmeter om te bepalen of je een hersenschudding hebt is of je buiten bewustzijn bent geweest en of je je alles nog kunt herinneren. Als je hoofdpijn hebt is het altijd slim om het even rustig aan te doen. Ben je er nog goed vanaf gekomen als het zo hard gegaan is. Beterschap.
Snadrem schreef:Marij120462 schreef:Balen Snadrem. Een goede graadmeter om te bepalen of je een hersenschudding hebt is of je buiten bewustzijn bent geweest en of je je alles nog kunt herinneren. Als je hoofdpijn hebt is het altijd slim om het even rustig aan te doen. Ben je er nog goed vanaf gekomen als het zo hard gegaan is. Beterschap.
Helaas is dat niet altijd een goede graadmeter. De vorige keer kwam ik op mijn achterhoofd terecht en had ik, behalve pijn in mijn nek, nergens last van. Ik was niet buiten bewustzijn geweest en wist alles nog. Ik heb toen mijn rijles afgemaakt, heb nog gezellig wat zitten kletsen en ben naar huis gereden in het donker zonder problemen, hoofdpijn, sufheid, misselijkheid of concentratieproblemen. Thuis aangekomen gewoon geslapen en de volgende ochtend met opstaan had ik pas hoofdpijn en meer nekpijn. Vond ik zelf niet zo vreemd, gezien de val van de vorige dag. In de loop van de dag begon ik moeite te krijgen met concentreren, werd ik vermoeid en begon ik de controle over mijn ledematen te verliezen. Schijnbaar heb je een dag tijd om alsnog last te krijgen van een hersenschudding en hoef je niet direct last te hebben.
Vandaar dat ik nu maar even rustig aan doe, ondanks dat ik niet buiten bewustzijn ben geweest, ik me alles herinner en ik niet misselijk ben of ben geweest. Heb wel lichte hoofdpijn dus, maar dat vind ik ook niet zo vreemd gezien de klap die ik heb gemaakt. Ik heb verder nergens last van gelukkig. Hopelijk na het weekend weer gewoon rijden ook, dit weekend heb ik daar geen tijd voor
ikke schreef:Zal ik nog een knuppel in een hoenderhok gooien: een deel van de mensen met migraine, is een gevolg van een verwaarloosde (wellicht niet herkende) hersenschudding!