Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Viooltje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:01

Hier ook net als Simone nu juist wat meer tijd gekregen door de crisis om te rijden. En gelukkig is het heerlijk weer! Wel een beetje koud, maar lekker warm aangedaan :)

Varekaj; veel plezier dinsdag!!

Beterschap Marije!

Scooby; leuk als ze zo briesen hé

Afbeelding

Morgen ga ik voor de verandering eens samen met een vriendin rijden :) rijden jullie voornamelijk alleen of met anderen?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:59

Heb heerlijk rondje gereden met vriendin.
We zijn in Leersum geweest.

Op gepaste afstand wel.
Maar ik rijd ook wel veel alleen hoor net wat zo uit komt.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:17

Hier 10 km gemaakt vandaag. Normaal rijd ik veel alleen maar op het moment neem ik wel regelmatig iemand mee op mijn jonge paard. Gezellig en fijn!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier een Klein rondje gedaan met stalgenootje

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:56

Gelukkig mogen paarden elkaar nog wel kussen!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:26

Heerlijk rondje gereden 18km. Het was inderdaad wel druk in het bos... zelfs hier in Drenthe.
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:34

Wat een herrlijk foto's!

he Carika daar ben ik geweest op vakantie met de paarden!! :D Omg ik ben jaloers dat was zo mooi rijden!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:23

Gypsy ja hé. Is voor mij 20min met de trailer. Het bos hier “om de hoek” was veel te druk. Hemelrijkje als jou dat iets zegt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:36

Ik rijd ook alleen, ik was gisteren helemaal verdwaald. Dat heb je als je een onbekende strandopgang gebruikt om weer de rest van het eiland op te kunnen. Gelukkig is Texel dan niet super mega groot en kom ik altijd wel weer op stal uit. Maar het was daardoor wel een rit van 20 km ipv 15. Ik heb daardoor extra veel gestapt want vooral het laatste eind vond ie niet zo grappig, want dat was tegen de wind in. Het viel mij mee hoe druk het strand is, ik ga waarschijnlijk nog wel eens vaker en dan wat dressuurmatig aan de slag daar. Pony heeft een hekel aan de bak, maar het strand is wel leuk zolang we de zee maar niet aanraken.

Wat een heerlijke oortjes hebben jullie allemaal.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:58

Oh wat een luxe! Ehm poeh niet meteen, wij zijn destijds vanuit rijmaaran naar borger? naar Amen naar het drents friese wold gereden. :D

Wat is alex stoer zeg!!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:42

Mooie omgeving daar in grollop carika. Het is voor mij een half uur rijden vanaf stal. Ik kom daar ook graag.

Over het samen rijden: ik rijd nu alleen met mijn stalgenoot/vriendin samen. Verder rijd ik alleen. Ik rijd sowieso vaak alleen :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:30

Rijden doe ik eigenlijk nooit alleen. Wandelen wel. :)

Jorex, heerlijk zo!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:46

Afbeelding

1 maart verhuisd, bos in de achtertuin. Maar daar was het mij de afgelopen tijd wat te druk. Vanavond net voor donker klein rondje gemaakt, ongeveer 6 km.

Ik dacht zal ook eens oortjes delen ipv alleen maar mee lezen. Ik rijd veel alleen eigenlijk. Vandaag had ik de hondjes ook gezellig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:51

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:58

[***] schreef:
Omdat hier ook wel wat Belgen meepraten, er is blijkbaar een maatregel :=
https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... tiviteiten

Op de site van natuur en bos staat ook nog: https://www.natuurenbos.be/corona

Vrees dat buitenritten niet meer de bedoeling is :=
En de boetes zijn niet mals, heb gisteren gelezen dat ze een aantal vissers hebben beboet, 250 euro per persoon.

Ik geef het maar mee ;)

O wauw :wow: Volgens mij is dat in nl nog niet zo ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:50

Dat wordt per gemeente en politiezone bepaald. Waar onze club zit is het wel nog toegestaan om buitenritten te maken en wie zich zonder trailer/vrachtwagen kan verplaatsen (dus te paard) mag ook nog steeds het clubterrein gebruiken. Weliswaar met de afspraak dat ze zich aan de richtlijnen houden. Het terrein is groter dan een voetbalveld en er zijn hooguit 2 ruiters/keer aanwezig, kantine is op slot, pistes liggen met 30m uit elkaar.
Personen die wel met trailer/vrachtwagen komen kunnen inderdaad een fikse boete verwachten als ze betrapt worden. Wij hebben de politie gevraagd om dat dan aan ons als club te melden, zodat we vanaf de 1e overtreding dan alles hermetisch afsluiten. Moet zeggen dat iedereen tot nu toe zich er perfect aan houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:02

Ben je daar zeker van Varekaj? Want dit soort maatregelen lijken mij niet dat het per gemeente kan bepaald worden, het staat gewoon zwart op wit en is federaal besloten .. Als elke gemeente zijn eigen regels kan maken heeft het allemaal weinig zin natuurlijk. Zou er toch voorzichtig mee zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:15

Hier mag het nog wel gelukkig. Gister de dierenarts er bij gehad en advies is 10 dagen buiten stappen. Rechte lijnen, onder het zadel en aan de hand. Dus ik hoop wel dat dat nog even kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:20

:j is ons bevestigd door de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:21

Toch gek dat iedereen z'n eigen regels gaat bepalen dan .. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Maarja, maakt verder niet uit, ik dacht om het gewoon even mee te geven omdat ik er zelf geen idee van had, en ik denk meerdere mensen niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:31

Ik weet niet hoe het in België is geregeld, maar in Nederland kan een gemeente zelf een noodverordening in werking stellen met richtlijnen die dan alleen voor die gemeente gelden.
Of bijvoorbeeld delen van de gemeente afsluiten, zoals de toegangswegen naar het strand bijvoorbeeld.
Maar geen idee of dat in België ook kan. Het klinkt wel zo in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:13

Er is nu een update van paardenpunt vlaanderen, maakt het wel duidelijker vind ik:

https://paarden.vlaanderen/nl/nieuws/Le ... nn4vnLvJEZ

Dus je mag nog wel rijden, maar dan of in eigen piste, of een kort ritje buiten. Wat dan als kort gezien wordt zal er vanaf hangen wie je tegenhoudt :P Maar je mag dus nog wel iets, alleen geen uren of een hele dag het bos in. En bepaalde bossen/natuurgebieden mag je volgens mij sowieso niet in (die dan onder het beheer van natuur en bos vallen).

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:13

Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd aan de lokale politie van mijn gemeente, hier mag het nog wel maar helemaal alleen.
Al die verschillende informatie maakt het wel heel verwarrend en stresserend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:47

Therapeutisch rondje gestapt in het zonnetje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:59

Ik heb weides in verschillende dorpen/steden dus ik zou het bij beide moeten navragen. Iig kan ik met een rondje van 6-10km aardig uit de voeten. En als ik wil kan ik zelfs binnen een straal van 2km ruim voldoende galoptraining doen als ik wil.

Ik ga sowieso bekijken om hindernis materialen aan te schaffen. Als buitenrijden niet meer kan/mag, dan kan ik in elk geval op de weide verder trainen.
En ja, dat is noodzaak. Anders worden ze echt veel te dik en zeker voor de tinker is dat gevaarlijk.