Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:50

Ik heb ook weer een rustig ritje gedaan, maar kon mevrouw wel achter het behang plakken.
Het leek wel een tikkende tijdbom en elke keer stoppen en niet meer verder willen. In totaal ben ik twee keer afgestapt omdat ze alleen nog maar achteruit liep.
Nadat ik haar weer terug had gezet, snapte ik waar dit nukkige gedrag vandaan kwam. Ze is hengstig.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:50

Zo fijn gereden vanmiddag, weer even een wat langer rondje gedaan met heerlijk weer!

Ook wel erg tevreden met de hartslagwaardes! De eerste paar honderd meter klopte het signaal niet, maar daarna ving hij hem wel correct op. Best een hele tijd gestapt met hartslag onder de 60, terwijl dat eerder al snel 70 werd. Daarna draf ook heel constant tussen de 105 en 115, netjes! Heel hoge hartslag tijdens lange en harde galop, die daarna ook ietwat hoog bleef in draf, maar in stap weer super daalde. Laatste stuk is meer heuvels op en af dus hartslag ook op en neer. Bij het uitstappen ook weer goed herstel! Na 1 km stappen kwam ik met 70 per minuut aan op stal, toen ik afstapte ging het elke seconde omlaag, dus al binnen enkele secondes was hij al 58! Daar hou ik echt een goed gevoel aan over! :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:55

@ Cchanny : niet handig dan .. maar gelukkig had je achteraf toch wel een duidelijke oorzaak ;)

@ Chouchou : ziet er fijn uit zo met die hartslag erbij! Wel jammer dat die in het begin even dood gegaan is :+ :))

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:01

Denk dat het komt door de combinatie van wintervacht en niet nat genoeg gemaakt, gelukkig is het begin toch niet zo interessant :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:04

Chouchou schreef:
Denk dat het komt door de combinatie van wintervacht en niet nat genoeg gemaakt, gelukkig is het begin toch niet zo interessant :)

Wilde eigenlijk net aan je vragen had je het wel nat gemaakt, maar het antwoord staat hier al.

@Sabine, nee erg jammer. Zwaar gefrustreerd want had zin in een lekker rustig stapritje.
Madam heeft nogal een duidelijk karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:05

Hmmja, ik ken het jammer genoeg (heb nu ook weer een topic lopen omdat ik het echt niet meer weet). Alleen kan jij nog zeggen dat het is omdat het een merrie is, je hebt tenminste een oorzaak zeg maar ;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:10

[***] schreef:
Hmmja, ik ken het jammer genoeg (heb nu ook weer een topic lopen omdat ik het echt niet meer weet). Alleen kan jij nog zeggen dat het is omdat het een merrie is, je hebt tenminste een oorzaak zeg maar ;)

Klopt, daar ben ik ook wel blij mee.

Het lijkt me alleen maar frustrerender als je niet weet waar het vandaan komt

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:21

Chouchou Hoe doe je dat met die hartslag er bij. Heb je de hartslag band gekoppeld aan je telefoon of zo?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:27

Dag allemaal! Ik ben heeeeeel lang weggeweest, maar ik hoop de buitenritten binnenkort weer op te kunnen pakken en ben er dus weer voor de good vibes *\o/*

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:19

Ooh wat een leuk topic zeg!
Is het nou de bedoeling dat je schrijft hoe je buitenrit ging enzo?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:33

@Laran
Mijn transmitter werkt onder andere via bluetooth en heb ik op die manier gekoppeld aan mijn telefoon. Bijna elke sportsapp kan het signaal ontvangen, en zo ook endomondo! Ik vind het erg leuk, zo heb ik een heel compleet beeld van mijn training, en dat allemaal in endomondo.

@Tennan
Wat fijn zeg!! Leuk dat je binnenkort weer lekker buiten kan rijden.

@M_nouska
Iedereen in dit topic gebruikt endomondo om alle buitenritten bij te houden en we zitten met elkaar in een challenge :) Dit topic wordt inderdaad het meest gebruikt om te delen hoe je rit ging, soms aangevuld met foto's of het kaartje vanuit endomondo. Het lekker buitenrijden staat in ieder geval centraal!

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 08:01

Oke super leuk! Ik hoop dat ik binnenkort weer buitenritten kan maken! Ik ga die app ook maar downloaden :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 08:29

Sanne96 schreef:
Yfke tel jij je bak rondjes ook mee? Want ik zie bij jou rondje alleen maar strepen in een rechthoek?

Paar mensen kijken iets verder dan 1 week, ik track altijd in de bak maar als ik GPS aan laat verander ik de km's gewoon naar 0. Doe ik minimaal 1 x per week dus ja soms zie je nog km's staan bij bakrondjes omdat je de tijd nog niet gehad heb om ervoor achter de laptop te kruipen

kwii schreef:
Beetje snelle conclusie, zie bij Yfke heel vaak dat ze die er gewoon uithaalt. Misschien nu nog geen tijd voor gehad!

Chouchou schreef:
De challenge loopt t/m 31 juli.

Yfke zet endomondo altijd ook in de bak aan, maar wijzigt het aantal km vervolgens in 0 km of zet de workout uit voor statistieken. Zal ze nu nog niet aan toegekomen zijn denk ik.

Dank jullie voor de uitleg!

Suzan_bobar schreef:
Ben wel benieuwd wat dan de toegevoegde waarde ervan is om in de bak de endomondo te gebruiken. Gewoon nieuwschierigheid hoor. Is endomondo zo goed dat je er qua training gegevens uit kunt halen?

Ik gebruik Endomondo voornamelijk als dagboek voor wat mijn paarden allemaal doen als training. Bij een bakrit probeer ik vaak ook neer te zetten waar ik aan heb gewerkt, hoe het ging, etc.. Meestal zet ik de GPS gewoon uit tijdens het in de bak rijden, afgelopen 2 weken even niet omdat ik dan wel de snelheidsgrafiek krijg, dan kan ik zien hoe mijn ratio stap/draf/galop ligt. De exacte snelheid klopt niet, maar in de grafiek kan je wel zien in welke gang je ongeveer was en hoe lang.
En dan moet ik inderdaad de km's achteraf handmatig weer weghalen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:23

Ik mag sinds 3 weken weer stappen met m'n paard, we zitten nu op een halfuur, dus we gaan weer lekker naar buiten :D
De rondjes die we maken zijn aan de hand :)

Afbeelding
We waren samen, paardlief was erg braaf zo in d'r eentje

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:34

Diertjec schreef:
Ik mag sinds 3 weken weer stappen met m'n paard, we zitten nu op een halfuur, dus we gaan weer lekker naar buiten :D
De rondjes die we maken zijn aan de hand :)

[ [url=m/t9A9TY.png]Afbeelding[/url] ]
We waren samen, paardlief was erg braaf zo in d'r eentje

Volgens mij kan jij daar heel mooi de rondjes uitbreiden? of lijkt dat maar zo?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:47

Het rondje dat ik nu gedaan heb is moeilijk uit te breiden (of ik moet Gouda in willen), maar ik kan vanuit de polder, dus waar ik nu links ben gegaan, nog een heel stuk rechtdoor :) En dat rondje kan wel varieren van grootte.

Hier een rondje van oktober 2014, tot de knik is het hele pad uit, en dan verder weer richting Stolwijk.
Afbeelding

En dit is dan zo'n heel rondje, deze kan ook nog wat groter door bij 9 rechtdoor te gaan
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:48

Ohja ik zie het :)

Wel fijn dat het wel redelijk makkelijk uit te breiden is :)

Ik moest een aantal keer op en neer op de dijk, met als gevolg dat mevrouw nu weet tot hoever we de vorige keer gingen en dus dan wilt omdraaien daar. Of er heel snel heen stappen en na wat overtuiging heel langzaam verder stappen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:49

Gelukkig wel, opzich wel prettig ook nu ik weer aan het opbouwen ben, alleen wel jammer dat we snel in de bebouwde kom zitten.

Ja dat is lastig idd, dat ze dan weten hoe de rondjes gaan. Ik heb dat nu gelukkig nog niet met dit rondje. Al weet ze wel heel goed wat de terug weg is hahah

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:52

Nu we weer hele rondjes kunnen stappen, kunnen we ook wat verder en kunnen we de rondjes ook anders aanpakken.
Alleen wij zitten ook snel in de bebouwde kom, gelukkig zijn het wel redelijk rustige dorpjes.

Grappig hè hoe dat weten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:54

Kijk, dat is wel prettig. Ik zit hier direct in Gouda, wat wel mega druk is, maar dorpjes eromheen vallen mee, gelukkig :)

Ja, dat is echt bizar, ook met hoe snel ze dat weten hahah

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:57

Mijn merrie weet ook op onbekende plaatsen de weg terug naar het startpunt.

Vandaag heeft ze nieuwe ijzers gekregen, dus wij kunnen ook aan de slag als het weer het toelaat.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:11

Eindelijk kan ik hier eens iets posten over een buitenritje :P
Sinds een paar weken staat mijn pony weer bij mijn buurman en nu ik examens heb, zit ik thuis.
Dus als pauze maak ik af en toe een ritje :D

Ritje van een paar dagen geleden, ik bouw gewoon terug rustig op dus het was een staprit met een mini stukje draf en heel veel zenuwachtig getrippel van mevrouw :+
Ik ben toch wel trots op haar staptempo, lekker voorwaarts en best snel voor een 'oudje'
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:30

Vanmiddag nog een lekker rondje wezen rijden, even naar strand om voeten te spoelen. Dacht echt zo kort mogelijk heen en terug, maar storm was al stuk minder en zat eigenlijk echt lekker, dus toch ienimini lusje eraan geplakt en 8,5km gereden.
Z'n conditie gaat nu iets vooruit, zo fijn! Merk het bij galopje op strand, dan hijgt ie al minder en ook was ie echt niet zeiknat, terwijl het en buiten warm is voor hem én ik best wat drafjes etc gedaan heb. +:)+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:42

Aha Yfke, zo heb ik er nooit over nagedacht. Op zich goed idee. Ik rij eigenlijk nooit in een bak dus heb dat probleem ook niet. Rij op dit moment zowiezo erg weinig, helaas,....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:20

Hier nog steeds redelijk wat wind.. Even kijken of we naar het bos kunnen vandaag...