Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:49

Oh balen van Jim zeg, hoop dat ie snel opknapt :(:)

Lekkere rondjes allemaal!

Gisteren voor het eerst met Aurelia naar het bos geweest, heerlijk in het zonnetje en misschien zo nog even met Modesta op pad.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:36

Vanochtend een rondje van 21km in het DFW. Wat een drukte! Het lijkt erop dat iedereen het bos in vlucht nu er bijna geen evenementen meer plaatsvinden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:37

Ja hier op de Veluwezoom ook veel en veel drukker dan met Kerst of Pasen ofzo, bizar hoe druk het in het bos was.
Wel heerlijk gereden, helaas weer alleen.
Vriendin stond haar paard te poetsen en die bleek ineens idioot veel last van z'n rug te hebben dus daar is ze maar niet op gaan zitten.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:32

Gypsy schreef:
scooby09 schreef:
Volgende week komen er weer mooi wat km bij ik ga dan in de Eifel trainen.

Oh echt? Het is mijn droom daar ooit nog eens een trektocht te rijden! Zal met Modena helaas niet meer gaan met haar leeftijd etc denk ik.. Ik ben echt jaloers op jou haha, waar ga je dan precies en moet je daar zelf ver voor reizen? En wil je hier straks foto's plaatsen? :D

Veel plezier Varekaj! Ja wij paardenmeisjes zonderden onszelf toch altijd al af haha!

Volgend weekend zitten we op 1 plek.
Rijden daar vandaan rondjes.
Vanaf stal is het voor mij ongeveer 350 km met de trailer.
Dat is echt goed te doen.
In April maken we een trektocht...Dat is idd geweldig om te doen.
Wel luxe we laten Bagage brengen.
Dus nemen niks meer dan onze lunch mee.
Dat scheelt voor de paarden echt .

In Juni ga ik ook en in Juli heb ik daar een wedstrijd...en in Aug ga ik nog een keer heel decadent dit jaar.
:o

Doordat er niks te doen is en alles gesloten gaat iedereen het bos in nu.
Snap het wel maar het is echt heel druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:57

Wij hebben bos gemeden ivm drukte en ook hele natte drassige bodem waarschijnlijk. Lekker het veld in gegaan! Alleen erg veel wandelaars en fietsers dus verder dan een fikse draf kwamen we niet.
Hopelijk pakt endomundo het straks nog over van garmin en kan ik het kaartje ook uploaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:39

Afbeelding

Afbeelding
:D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:47

Hier weer wat ritjes gemaakt. Als ik in de middag ga doe ik toch nog wel verlichting en reflectie om want het wordt altijd weer later dan je dacht
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:55

Ik werk als verpleegkundige dus voor mij worden het kalme tijden qua ritjes helaas. Ben van parttime naar fulltime opgeschaald en heb niet bepaald de meest leuke shiften voor de komende dagen + sta gelijk 7/7 ingedeeld.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:10

Oef sterke Varekaj, wordt pittig.

Zit hier dus met kinderen thuis tm 19.04. Gelukkig paarden aan huis. Moet 1 dag werken per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:14

Ik werk vandaag van 15.30 tot 21u. Tijd voor een rit zou je zeggen maar partner is ook thuis. Die wil graag gezelschap tussendoor en verder moet er ook gewoon gepoetst worden en dat soort dingen.

België zit niet in totale lockdown gelukkig. Dus vriend gaat deze namiddag als ik ga werken een rondje fietsen met een maat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:19

Sterkte Varekaj en ik neem mijn petje voor je af.
Ik werk ook in de zorg (GGZ) maar wij gaan alles via beeldbellen en telefoon doen op crisiscontact en depotverstrekking na.

Dus, dat scheelt me 2 u reizen op een dag en minimale aanvoer van nieuwe cliënten. Soms wat meer tijd (en weer) om te rijden dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:48

Ik werk in een rusthuis/verzorgingstehuis, vooral zwaar zorgbehoevenden en dementie als doelgroep. We zijn nog steeds corona-vrij (hoera!) maar helaas genoeg collega's die zich ziek melden. We maken ons momenteel meer zorgen om het norovirus buiten te houden.

En je wil niet weten wat familie allemaal niet probeert om toch maar even binnen te geraken. Terwijl we zoveel alternatieven zoeken om elkaar te horen/zien.

Ik ben blij dat we nog steeds buitenritten mogen maken op dit moment. Als er een vrij moment komt ga ik dat zeker doen. Dat uitwaaien gaat broodnodig zijn om dit allemaal uit te kunnen zitten.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 14:20

Sterkte Varekaj, het zullen nog drukke tijden worden :(:)

Hier is het precies omgekeerd, van bijna fulltime naar geen werk meer. Gelukkig dus wel extra tijd om naar buiten te gaan en meer met de paarden te doen!

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:22

Sterkte Varekaj...
Jullie hebben het nu super zwaar.
Mijn respect.! :j

Wat houd jullie Lockdown in..?
Ik hoop dat wij ook gewoon mogen blijven sporten en bij mijn paard mag blijven komen.
Zou het wel heel erg vinden namelijk anders.

Lekker Dorine ook weer tijd voor ritjes...
Hoe is het verder met je?

Ik ben ook weer aan het opbouwen de Eifel gaat niet door .
Dus deze dagen moet ze thuis maar aan de bak.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:30

Varekaj schreef:
Ik werk als verpleegkundige dus voor mij worden het kalme tijden qua ritjes helaas. Ben van parttime naar fulltime opgeschaald en heb niet bepaald de meest leuke shiften voor de komende dagen + sta gelijk 7/7 ingedeeld.

7/7 als in... elke dag van de week?? Dat is toch meer dan fulltime

@scooby09 alles in perspectief hoor! Maar t gaat ruk. Zit nog tot half mei met ex in huis, verkoop huis geeft véééél gezeik, werkelijk niks gaat normaal, heb nog geen ander huis, veel onzekerheid en veel stress. Heb de paardenkudde wat moeten inkrimpen, maar vervolgens staat nu 1 van de overgebleven paarden met een gebroken griffelbeentje. Maar nogmaals, alles in perspectief, ben gewoon gezond en doe zoveel mogelijk kop in het zand en leuke dingen

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 21:39

Nou Dorine....Dat Corona is heel verschrikkelijk natuurlijk.
Maar dan mag het in je eigen leven ook gewoon wel K aan voelen toch.
Ik hoop dat jullie dingen snel kunnen oplossen dit klinkt heel moeilijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 23:34

Pfft Dorine veel sterkte! Het ongeluk blijft je achtervolgen precies :(:)

De meeste mensen die kunnen werken van thuis uit, zo blijft de economie nog wat draaien. Wie niet kan werken wordt economisch/tijdelijk werkloos.
We mogen naar de supermarkt, met beperkt aantal tegelijk binnen en max. 30 minuten/klant.
Buitenkomen mag mits in acht nemen van voorwaarden: binnen eigen woongebied, max. Per 2 tenzij leden van eigen gezin. Onnodige verplaatsing vermijden. Sporten mag ook buiten mits max per 2 en met voldoende afstand.
Supermarkt, bakkers, slagers etc zijn nog gewoon open. Idem met apotheek. Andere winkels zijn dicht.

Ik kan dus nog perfect een rondje buiten te paard maken iig.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:59

Hier ook net weer een rondje gemaakt. Gemiddelde snelheid 5 kilometer per uur :D Had iemand mee die niet kan paardrijden dus alles in stap gedaan. 12 kilometer dus we waren bijna 2,5 uur onderweg

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:35

Ik ben even uit gereden nu.
Zit hoestend thuis en kom ook niet op stal nu.
Zou nu wel willen dat ik ze aan huis zou kunnen hebben, want ik mis ze wel, maar het is even niet anders.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:40

Onee...Marije dat is niet fijn.
Hopelijk maar een simpel hoestje .
En ben je snel weer opgeknapt.

Hoelang ben je eigenlijk besmettelijk als je Corona zou hebben?

Geniet je wel lekker lang van je ritje Dorine.. :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:54

Ik heb werkelijk geen idee.
De richtlijnen zeggen dat je weer aan t werk kunt enzo na 24 uur geen klachten meer.
Maar er zijn ook signalen dat dat eigenlijk 72 uur of zelfs 10 dagen zou moeten zijn...

Ik voel me verder ook totaal niet ziek, ben voor 50% ook nog wel thuis aan het werk, maar omdat ik niet genoeg uur thuis kan maken en nu niet aan mijn gewone werk mag door het hoesten, ook voor 50% ziek gemeld.

Ik heb iig geen koorts of benauwdheid, vnl af en toe een hoestbui, beetje verstopte neus en af en toe wat niezen.

Ik hoop eigenlijk dat dit een milde variant is, dan heb ik t maar gehad straks :+

Hopelijk is t snel weer over...

En ondertussen geniet ik maar van jullie ritjes mee.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:09

Varekaj je bent een held, dik respect voor jou, je koopt er natuurlijk niks voor maar weet dat er veel mensen aan de zorg denken momenteel.

Dorine wat rot allemaal, sterkte met je paardenpatient ik hoop dat alles goedkomt...

Beterschap marije!

Iedereen die mijn vriendschapsverzoek had geaccepteerd had ze misschien al gezien op de feed maar bij deze nog even Heidi's blije ponybillen. :)

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:10

Hopelijk valt het erg mee Marije en is het gewoon een simpel verkoudheidje.

leuke Pony Gypsy...Geen verzoek gezien.. :o

Hier vanmiddag weer ritje gemaakt Diva was blij en maar Briesen...
Ze vinden het fijn weer wat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:17

Dinsdag heb ik vrij, ik hoop dan een rondje te kunnen maken :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:34

Een bijkomend voordeel van deze crisis is dat ik wat meer tijd voor mijn paard heb.
Woensdag lekker wat grondwerk gedaan en vandaag een heerlijk rit in het bos. Het was wel wat fris, maar toch heerlijk gereden <3

Afbeelding

Afbeelding