Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:01

Ik heb nog geen buitenrit gemaakt dit jaar :+
Paard is enorm druk de laatste tijd(combinatie van te veel krachtvoer en te weinig beweging), dus ik heb iig het krachtvoer extreem geminderd en ga hem nu meer beweging geven(dan toch maar 's avonds laat nog even longeren ipv lekker op de bank zitten haha).
En dan hoop ik dat ik volgend weekend misschien weer een buitenritje kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:05

NienkeV1994 schreef:
Voor haar doen was ze erg kijkerig en toen ik ineens moest niezen schrok ze zich kapot :')

Dat heeft die van mij dus ook, die kan zich zo fixeren op bepaalde dingen dat ik het idee heb als er op zo'n moment iemand "boe" zou roepen dat ik in de bomen hang ... Maar ik kan daar niet zo mee lachen :o Vind het allemaal maar niks :+ Zou dat met het weer/de winter te maken hebben? Normaal heeft hij dat helemaal niet, of toch niet zo extreem..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-15 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:05

Al moet ik eigenlijk de hele week even hard trainen voor m'n wedstrijd debuut vrijdag. Kon ik het toch niet laten de vakantie even af te sluiten met een buitenritje :') Madam had het gas pedaal gevonden, we hebben ons standaard rondje 20 min sneller gedaan dan normaal :))

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:08

Wij hebben de eerste kilometers van het jaar er ook weer opzitten :) Lekker weer om te rijden, maar wat waren de paden slecht -O- Gelukkig zijn ze in de zomer wat beter.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:50

Vandaag met horsies5 meegeweest met een ritje op de sulky voor de Serious Request actie, supergaaf en wat een stoer en dapper paard :D
Wel de app vergeten aan te zetten :') maar dat geeft niet met onze lieve IJsco Elsa gaan we vast nog een hoop km's maken dit jaar <3

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:09

[***] schreef:
NienkeV1994 schreef:
Voor haar doen was ze erg kijkerig en toen ik ineens moest niezen schrok ze zich kapot :')

Dat heeft die van mij dus ook, die kan zich zo fixeren op bepaalde dingen dat ik het idee heb als er op zo'n moment iemand "boe" zou roepen dat ik in de bomen hang ... Maar ik kan daar niet zo mee lachen :o Vind het allemaal maar niks :+ Zou dat met het weer/de winter te maken hebben? Normaal heeft hij dat helemaal niet, of toch niet zo extreem..

Loulou krijgt ook ander voer dus bij haar zal het daar ook wel aan liggen, maar met die sneeuw bewoog ze op de wei veel minder dus ze zal ook wel wat energie te veel hebben

En bij Loulou is "zich kapot schrikken" dat ze een beetje verschoot, meer ook niet, dat vind ik niet zo erg aangezien ze het verder nooit doet en wat meer pit mag ze van mij best hebben

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:11

Gaaf filmpje, waar is dat? Ik zag dat je ook in Groningen woont en ik zoek wat leuke paden, dus als je nog wat weet :D

Vandaag ook het eerste buitenritje van het jaar gemaakt. Het was koud :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:18

Dit is in Noordlaren, ik heb mijn paard in Zuidlaren staan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:23

NienkeV1994 schreef:
[***] schreef:

Loulou krijgt ook ander voer dus bij haar zal het daar ook wel aan liggen, maar met die sneeuw bewoog ze op de wei veel minder dus ze zal ook wel wat energie te veel hebben

En bij Loulou is "zich kapot schrikken" dat ze een beetje verschoot, meer ook niet, dat vind ik niet zo erg aangezien ze het verder nooit doet en wat meer pit mag ze van mij best hebben

Ah, op die manier :j
Hier geen idee, misschien inderdaad ook wat minder bewegen op de weide al is het nooit een beweger geweest. Wel was hij vandaag een stuk vrolijker dan de voorbije tijd dus misschien heeft hij ook wel last van het weer :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:38

Ja, Lou is ook niet echt een beweger op de wei, maar ze heeft een weidemaatje die haar nog wel eens opjaagt waardoor ze wel in beweging blijft, dat zal met de sneeuw ook wel minder zijn geweest. Maar Loulou is ook gewoon de braafste pony die ik ken, wat voor haar gespannen is is voor het gemiddelde paard waarschijnlijk gewoon rustig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:44

Dat ook :+
Denk dat niemand mijn gevoel begrijpt, immers doet hij niks en ziet het er ook niet raar uit, maar ik voel de spanning gewoon borrelen bij hem en dan heeft hij echt niet veel nodig.. Blijft doorgaans bij 3 passen wegschieten en zal voor de anderen dan ook peanuts zijn, maar ik vind het niks := Stalgenootje begrijpt mij ondertussen gelukkig, die heeft er eens in de piste op gezeten en durfde hem niet in galop zetten want hij deed zo boos en ze had echt het idee als ze zou doorpushen dat ze ergens zou vliegen... Maar dat voel je dus alleen, het ziet er nooit zo extreem uit als dat het voelt en dat is wel stom want zo lijk ik een nog groter watje dan ik al ben :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:55

Haha dat ken ik van andere paarden ook wel hoor en áls Loulou iets eng vind zie ik het ook altijd wel aan komen maar bij haar weet ik toch 99% zeker dat ze niks doet (in ieder geval, niks gevaarlijks) dus dat scheelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:07

Dat moet ik mezelf nog leren :j Er gebeurd eigenlijk nooit iets buiten eens 3 passen naar voor of een sprong opzij, maar in mijn hoofd spelen zich altijd allerlei doemscenario's af en dat is niet goed natuurlijk. Ook helpt niet dat er in het verleden al wel echt heel pijnlijke dingen gebeurd zijn. Maar die hadden wel altijd een extreme oorzaak en komen dus in principe niet meer voor.. maar om mezelf dat wijsgemaakt te krijgen.... :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:09

Ja ik ben nog nooit echt hard gevallen of in een echt gevaarlijke situatie terechtgekomen. Ben een paar weken geleden dan wel met haar onderuit gegaan op de Kampina en ben sindsdien ook niet meer op de Kampina geweest dus misschien dat daar toch wel een beetje angst in zit, maar ga binnenkort wel weer met een vriendin en dan durf ik daarna waarschijnlijk ook wel weer alleen

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:14

Ik hoop dit jaar ook mee te kunnen doen *D

Ben alleen nog niet op bosrit geweest dit jaar.

maar ik ben Cis, 18 jaar. in het bezit van een KWPN merrie en vaak in de bossen met nienkeV1994 te vinden als ik kan en het weer meezit natuurlijk :D

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:16

WendyBZ schreef:
Dit is in Noordlaren, ik heb mijn paard in Zuidlaren staan. :)

Wat leuk! Ik rijd ook veel in noordlaren, ben er toevallig afgelopen zaterdag nog geweest.
Maar dit pad komt me eigenlijk niet bekend voor?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:57

Is langs de Vijftig Bunder, van de Tolhuisweg naar de Huttenweg. Dit was de eerste keer weer voor de wagen naar buiten sinds lange tijd Ik ga meestal de andere kant op, richting Schipborg e.o. Ga ik volgende keer ook maar weer doen. Alleen dan moet ik onder een tunneltje door waar ik te paard voor moet bukken, dus dat doen we de eerste keer voor de wagen buiten maar niet meteen :')

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:01

Hier ook weer rustig aan begonnen met trainen voor het wedstrijdseizoen van 2015.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:06

Lekker startritje Alex.

Ohhhh wat een heerlijk filmpje Wendy *\o/* ik heb daar vroeger ook gereden (lang in Groningen/Haren gewoond, paard in Haren) is niets veranderd :')

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:41

WendyBZ schreef:
Is langs de Vijftig Bunder, van de Tolhuisweg naar de Huttenweg. Dit was de eerste keer weer voor de wagen naar buiten sinds lange tijd Ik ga meestal de andere kant op, richting Schipborg e.o. Ga ik volgende keer ook maar weer doen. Alleen dan moet ik onder een tunneltje door waar ik te paard voor moet bukken, dus dat doen we de eerste keer voor de wagen buiten maar niet meteen :')

Oja, nu weet ik welk stuk je bedoeld;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:07

Ik ben vanmiddag nog even voeten wezen wassen in zee met Tycho. Lekker helemaal alleen op dat grooooote strand, heerlijk!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:30

Lijkt me zo fijn om vlak bij het strand te wonen.. Dat wil ik met Loulou stiekem ook nog wel eens doen

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:24

Heb vanochtend een heerlijk Ritje buiten gedaan !!:d
Afbeelding

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:49

Net weer een rondje buiten gedaan. Helaas was mijn baterij halverwege leeg |( . Maar goed hij heeft toch nog een heel stuk opgenomen. Het is echt zulks lekker weer. Zondag het van mij wel bijven 8-)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:22

Het was inderdaad heerlijk weer vandaag. Ik heb ook nog staprondje van een uur gedaan. Krijg echt zin in de zomer zo, weer langere ritjes en niet overal natte vieze modderige bermen.