[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:51

Zo, net even een tijdje gewerkt aan mijn nieuwe topic over Famke. Eindelijk weet ik zo'n beetje alles over haar verleden. Ik weet in iedergeval waar ze allemaal is geweest. En dat ze flink verwaarloosd was.

Kunnen jullie misschien reageren/kijken? :) ik vind dat Famke een plekje in uitgelicht verdiend, ben zo trots op haar! [ITP] The real story... Famke Elvira

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:07

Jeetje wat is het weer weer slecht geworden.
Hier ook rainlegs, maar werkt niet zo goed.
Gelukkig vandaag wel nog ff droog kunnen rijden.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:09

Lekker ritje gehad zo te lezen SB! Volgens mij zat jij wat het weer betreft ook aan de goede kant van Nederland :) Hier had het vannacht wel geregend, maar het is verder de hele dag droog en zelfs nog zonnig geweest. Met Alanda heb ik weer een rondje gemaakt van ruim 20 kilometer. Endomondo werkt niet helemaal meer naar behoren, dus het is een beetje lastig bijhouden nu. Alanda heeft er in ieder geval echt lol in, ze wil alleen maar snoeihard :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:11

Ik heb vandaag ook nog lekker kunnen rijden 40 km ! Eerste rondje van 20 met bijna 15 km/h en het tweede rondje nog weer iets harder. Deze week krijgt ze lekker rust en dan zaterdag wedstrijd in Otterlo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:12

Hier weinig geregend vandaag gelukkig!
Ik hoef rainlegs denk ik echt niet te proberen met Mo :=

Weer fijne ritjes zie ik voorbij komen :)

Ik heb ff lekker in de bak gereden:

Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:29

Top Robijntjah! Fijn dat je weer lekker aan het rijden bent!

SB, Heuveltjes geoefend dus. Schijnt inderdaad erg goed te zijn. De masseur van Ty raadt dat ook veel aan ivm het trainen van zijn achterhand.

ShadyCeline, Wat fijn dat je veel over het verleden weet. Aan de andere kant niet fijn dat ze het een tijd zo moeilijk gehad heeft!

Hier, samen met een stalgenootje, een rondje gemaakt van 25,6km, gemiddelde snelheid van 10,23 volgens Strava. We zijn best lang weg geweest maar ook vrij veel stil gestaan om foto's te maken voor stalgenootjes van de route die we gereden hebben.
We hadden 2 hyperactieve pony's! Ty is ook meerdere keren aan de kant geschoten voor 'paardetende' boomstammen. Het nadeel daarvan was dat ik er echt aan moest rijden want links was wat verder op prikkeldraad. Gelukkig allemaal goed gegaan!
Ty was vroeger eigenlijk meer een lekkere sul. Ben hem de Pavo C4L gaan voeren en toen zag ie spoken en was ie echt zichzelf niet meer. (Dit 2x geprobeerd om te kijken of het echt door het voer kwam. De 2e keer reageerde hij dus ook zo en dus direct gestopt). I.v.m. wat andere klachten van hem heb ik m laten behandelen door een homeopaat. Dit heeft erg goed geholpen. Nu heb ik alleen een hyperactieve pony die niet meer van ophouden weet. Hij is ook een stuk alerter dan voorheen, dat had dan weer niet gehoeven, haha....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:38

Iedereen lekker aan het rijden geweest.

Ik ben gefrustreerd afgestapt. Paard is al beter door de behandeling van de masseur, maar zit links nog steeds muurvast. Morgenavond komt een kraker, zaterdag de masseur nog een keer. Dan zou je toch denken dat we weer aan de slag kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:42

Heerlijk buitengereden vandaag. :D De hele dag regen was er regen tot ik op weg ging naar de manege. :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:50

Ik heb ook echt heerlijk buiten gereden! Het scheen te gaan regenen vandaag maar ik reed in een heerlijk zonnetje en het was niet té warm! Echt een lekker ritje gemaakt.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:06

Ik ga straks nog ff een ritje maken, een nieuw bos verkennen ik heb mijn paard namelijk gisteren naar de boederij van mijn schoonouders verhuisd en ik ben daar nog niet zo bekend in het bos, nu maar hopen dat ik niet verkeerd rijd :) Heb haar gisteren al even gereden en ze was super rustig ook toen we net aankwamen en haar op de wei zette.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:48

Robijntje wat heb je toch een schitterend paard ;-)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:06

Robijntjah schreef:
Hier weinig geregend vandaag gelukkig!
Ik hoef rainlegs denk ik echt niet te proberen met Mo :=

Daar merkt ze niets van hoor :D ! Ze zitten vrij strak om je rijbroek heen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:52

Hilli schreef:
Als asfalt of bos zoveel uitmaakt denk ik dat de beweging van je paard een rol speelt, of in elk geval de mate waarin je deze moet opvangen. Daar gaan andere schoenen of beugels je niet zoveel mee helpen.

Mijn merrie staat ook lekker met een deken op na de endurancewedstrijd Haarle gisteren, dus dat was met die regen wel fijn.

Rainlegs vind ik ondingen, voor de winter heb ik lange KITT-chaps van neopreen en in de zomer een droge set kleding op stal. Lange jassen geen ervaring mee, dus geen tips.

Nou ja een beweegelijke KWPN-er zit natuurlijk wel anders dan eentje die zit als een luie stoel denk ik zomaar.
Maar goed, ik rij dus echt heel veel asfalt, zo'n 95%, helemaal geen zand en afentoe knoerdharde berm...

Neoprene chaps? Grappig, heb wel eens over suede nagedacht.

Ging de wedstrijd goed?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:03

Attitude schreef:
Neoprene chaps? Grappig, heb wel eens over suede nagedacht.

Waarom zou je? Neopreen voldoet uitstekend. Strikt genomen beter dan suede..........

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:03

Het echte Nederlandse weer is er weer.. Yes :\

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:17

de neopreen chaps zijn erg fijn: niet waterdicht maar wel isolerend en dus uitstekend geschikt voor Nederlandse winters :))

De wedstrijd was pittig, maar ik kan er uiteindelijk wel tevreden op terugkijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:31

Voor de winter lijkt neopreen me wel lekker warm,dat wel...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:33

Als het echt nat en koud is buiten rijd ik met skibroek, ongeacht over sneeuw ligt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:33

Dat kan ook.

Hier trouwens nog vakantie geboekt...lekker naar Curacao....wahoe!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:42

Vet DC! Wanneer ga je?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:45

Lekker! Tis dat ik zo'n schijthekel heb ( en ziek wordt ) aan vliegen :o ( ik vlieg wel hoor, maar liever niet zo lang )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:17

Vandaag even alleen in de bak gereden. Dat ging niet zo goed, [naam] was ongehoorzaam tijdens het rijden en deed dominant naar mij na afloop. Morgen heb ik weer gewoon les dus met wat instructies komt het dan wel weer goed. Maar toch... Grr! :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:18

Haha, leuk he, merries?

De tandarts is bij Mo geweest, hoefde alleen bijgeveild te worden :)
Dus we zijn weer door de apk van dit jaar heen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:19

Makke paarden zijn niks voor mij, ik moet alleen nog leren hoe ik er mee om moet gaan. :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:19

Vervelend Maarten, maar morgen bij de les heb je dan ook meteen iets om aan te werken! :D Weet je nou al of je Elske (ik ga er even vanuit dat dat de Fries is) gaat leasen, of heb ik daar overheen gelezen?

Alanda had vandaag een dagje vrij. Sinds ik terug ben van vakantie heeft ze iedere dag gelopen :') Vandaag mocht ze dus lekker op de wei. Ze heeft een nieuw weidegenootje, een bonte ijslander. Erg leuk paardje, en dat vindt Alanda gelukkig ook want het lijkt te klikken! :D Ik ben alleen de naam van de ijslander steeds kwijt, dus ik noem hem dan maar gekscherend Ikea.

Niet dat Ikea in IJsland ligt of zo, maar whatever :')