Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:20

Ja hoor.
In geschiedenis (in de app of op je computer) de activiteit openen en op de sport klikken/drukken.
Dan kun je de gewenste sport kiezen.

sanowa

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:43

Hier mijn doel bereikt! Top 3 en net op de 3e plek
Ben benieuwd als ik dat aankomend jaar ook ga halen denk het niet, een jong paard erbij en veel verbouwen in huis, levert minder tijd op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:05

vandaag schrik van mijn leven gehad

we waren na het rijden nog even een tourtje rond gaan uitstappen (uiteindelijk geen endomondo opgezet)
nu op een gegeven moment staan we ergens en willen we terug de baan op lopen, mijn verzorgster zegt er komt een auto aan dus wij terug, zij draaid mee terug
het enige dat ik toen nog hoorde was een bonk en haar BLESCO horen roepen ik schrok me dood en keek meteen op, verzorgster stond naast hem en de auto was na 2 meter direct geparkeerd, ooggetuige stond echt geschrokken te kijken
wat was er gebeurt, terwijl die auto aankwam en mijn verzorgster dus opzij ging, ging het paard op achteruit en heeft met zijn achterbeen de zijspiegel van de auto geraakt
gelukkig goed afgelopen, paard liep een klein beetje stijf, maar dat ging al wat beter na een paar meter wandelen, als het morgen niet beter zou zijn gaan we wel de DA er even naar laten kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:15

even een update van het nieuws van gister

kom net van de weide en heb hem zien lopen & er is gelukkig niks aan te zien, dus alleen met de schrik & een schrammetje er vanaf gekomen

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:54

Dat is zeker schrikken zeg! Gelukkig goed afgelopen! Sommige automobilisten denken ook echt niet na |o. Ik heb ze hier soms ook echt langs me racen dat ik denk doe ff normaal.... Of dat je al netjes richting aangeeft om aan de kant te gaan maar dat ze daar gewoon geen geduld voor hebben. Er zijn nu wel allerlei campagnes maar ze zouden het eigenlijk meer moeten opnemen bij de lessen en de theorie autorijden.

Nu valt mij wel op dat mensen hier in het westen 'gejaagder' leven en rond rijden dan de andere kant van het land (tenminste dat is onze ervaring na wat ruitervakanties). De boeren hier gaan meestal wel weer van hun gas af of stoppen zelfs helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:27

Hier wisselt het heel erg, vaak als ik denk dat het helemaal om zeep is met de chauffeurs kom ik weer zo vriendelijke mensen tegen .. en als ik denk dat het eigenlijk wel meevalt hangen we weer bijna onder een auto, of vindt iemand het nodig om bijna op 2 wielen (met andere wielen op een helling) voorbij te razen. Je kan het soms zelf niet verzinnen :') Gelukkig maar dat het niet erg lijkt chalinka!

Hier de eerste (hectische) kilometers van de nieuwe challenge alweer gemaakt.

Afbeelding

Een stalgenootje was mee maar het verliep toch niet zoals gepland.
En dazen! :oo Denk dat ze de hele dag nog niks gehad hadden met de regen en dan 's avonds nog alle schade moesten inhalen .. Echt niet normaal, op een bepaald moment besloten om gewoon de kortst mogelijke weg uit het bos te nemen, maar zelfs een stuk over de straat gingen ze mee :\

Afbeelding

Zoals ze te zien bij de laatste draf had [***] het ook zo'n beetje gehad, of dat nu door de dazen kwam of door medepaard en -ruiter ben ik nog niet uit _O- Vraag me ook af of die 19 km/u klopt, maar had wel het idee dat we vlooooooogen dus wie weet ;)


Vandaag hopelijk een rondje alleen, eens zien hoe dat gaat :)

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:03

ik rij al meer dan 10 jaar buiten, altijd dezelfde weg & ik ken de knelpunten maar dan toch er moest die ene keer het toch gebeuren...
mijn verzorgster is 13 en zat dus op het paard dat het gebeurde, kind is echt zich doodgeschrokken & heeft er de hele nacht niet van geslapen (ik ook niet) vanmiddag nog evne met haar op de wei geweest en ze heeft nog even lekker met hem geknuffelt & wat grondwerk gedaan (ze vertrekt zo meteen tot morgen op weekend)

tinker_sally

Berichten: 1461
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:29

Jeetje dat is schrikken chalinka, gelukkig valt alles mee.

Ik ga tegenwoordig niet meer ineens aan de kant. Tot ik merk dat auto of fietser afremt dan pas gaan we aan de kant.
En zelfs dan presteren ze het nog om rakelings langs te scheren, of snel voor een bocht inhalen dat er van andere kant een auto komt en ze bijna Muts haar hoofd raken.

Vanmorgen eerste rondje alleen met kar weer gedaan sinds het op hol slaan.
En ze was braaf :D


Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/keetie.bijl/vi ... =3&theater

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:39

Fijn zeg dat ze zo braaf was! Op naar nog veel fijne ritten ;)


Met [***] gisteren nog een rondje gedaan, tussen de buien door.
Beetje rare route want had iets anders in gedachte maar toen we het bos wilde ingaan kwamen er wandelaars uit met de mededeling dat het echt niet gezellig was in het bos en de dazen echt enorm agressief waren. Een herhaling van de vorige rit wilde ik niet, dus heb ik de route maar even aangepast. Veel keuze is er op die punten niet als je bos wil vermijden dus vandaar maar een dubbel stuk :+

Maar, check dit:
Afbeelding

Het wordt misschien nog eens wat met die pony :Y)

Afbeelding

Op het einde beetje "moeilijk" gehad, stond ineens een mega-ding in een veld en hij was er op de heenweg ook al (goed) langsgelopen, dus ik wilde even filmen hoe stoer mijn pony was, maar hij dacht er toch anders over _O- Aanschouw hoe wij samen rijden ...


Vandaag ziet het weer er ook al zo gezellig uit, dus even zien wat mogelijk is ...
Sta momenteel wel in de top 10 van de challenge 8-) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:40

Ik heb ook de eerste kilometers voor de nieuwe challenge achter de rug :D Paard had uitrijdeken om, waardoor hij door wat kinderen trots werd beschouwd als zijnde "ridderpaard" :')

Hier gaan de dazen zelfs hardnekkig op dat vliegendeken zitten en proberen prikken. Volgende buitenrit is pas voor volgende week, nu eerst pittig weekend op het programma met training groepsdressuur morgen en wedstrijd zondag.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:04

Zo te lezen al een aantal fanatiek begonnen! Ik wilde dinsdag, helaas mijn zoontje erg onrustig... Verkoude , ontstoken ogen dus erg zielig. Die heb ik liggen troosten en toen die om half 8 eindelijk sliep ging een buitenritje doen m niet meer worden.... Toen dacht ik woensdag gaan we er weer voor, helaas k*tweer en ook zoonlief was weer onrustig. Nu hoop ik vrijdag de eerste kilometers te maken :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:11

Hopelijk lukt het morgen voor je evdpanne!
Haha Varekaj, ridderpaard is nog cool .. hier is het een zebra .. geeft wel verbazing maar is toch minder stoer :Y)


Enne, ik geniet hier even van:
Afbeelding

Want lang zal het niet duren en het zal waarschijnlijk nooit meer zover komen _O-

Ritje van vandaag:
Afbeelding

[***] ging wel minder, het weer heeft duidelijk z'n invloed op hem .. paar graden warmer, zonnig ipv bewolk (of zelfs wat regen) en enorm veel wind en ponylief raakt niet meer vooruit... Maarja, het is wat het is, dan doen we er maar wat langer over ;)

Nog wat beeldmateriaal. Af en toe blokkeert een zebra mijn beeld :')
Afbeelding

Afbeelding

Handig joh, zo'n buffet op borsthoogte
Afbeelding

Afbeelding

En nog een filmpje voor wie wil. Ik had het geweldige idee om af te stappen van de saaie ruiterroute dus ik dacht "als we nu hier rechtdoor gaan ipv rechts en we gaan verderop naar rechts komen we wel ergens op een bekend punt uit". Was ook zo, alleen het pad tussenin was een beetje uhm .. een uitdaging.



Alleen spijtig dat je niet alles goed meekrijgt want als het erg bergop gaat komt dus het zadel tegen de camera :+ En blijkbaar druk je die dan ook ergens spontaan uit ... Maar het geeft hopelijk een beeld :Y) Die "opstapjes" op het einde waren wel even :wow: (denk de eerste zo'n 30 cm boven de grond ofzo) maar [***] draaide z'n hoef daar niet voor om. Toppony :D

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:29

-O- Helaas dit jaar door allerlei zaken mijn doel niet gehaald mbt de challenge, maar we doen weer vol goede moed mee met de nieuwe 8-)

Mooie lucht op terugweg 1 augustus {:}
Afbeelding


En eind juli op de hei :z

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:31

Ik zal morgen starten met de challenge.
Ik heb gisteren les gehad in de bak en verder nog niet gereden deze week.

linoleum

Berichten: 6503
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:36

Ik heb woensdagavond mijn eerste kilometers gemaakt van deze challenge. Bijna 12 kilometer gereden. Madam had tempo er lekker in. Zo fijn om elke keer dat we rijden te merken dat het beter gaat. Verder is ze alleen zo scheef als wat. Dus maar even afspraak voor haar maken binnenkort.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:19

manmanman, hoeveel pech kan je hebben op 1 week

vandaag gaan buitenrijden met trainingspony & mijn eigen 2 paarden
alles ging perfect en we gingen wat drinken (hier is een cafetje met een speciale plek waar je paarden kan vast zetten) (en ik wilde daarna ook de endomondo opzetten...)
paarden stonden nog geen 5 minuten vast dat mijn eigen paard echt super hard op de trainingspony begon te meppen, ik schrok me dood, ze staan al 4 jaar samen en hebben nog nooit elkaar iets kwaad gedaan
nuja pony er tussen uitgehaald (die had ondertussen haar touw al kapot getrokken) en dan zagen we het een hele wonde op haar voorbeen :( (https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59879A53 het was wel minder erg dat het er uit ziet maar bloedde echt super hard)
aan de hand terug naar weiland gestapt (als ze had gemankt hadden we uiteraard een trailer laten komen) en de dierenarts voro de zekerheid gebeld
toen we er net waren en afgezadelt waren kwam de dierenarts
wonde is nu gehecht en pony heeft stalrust & woensdag terug dierenarts bezoek...

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:27

Jeetje wat een pech steeds Chalinka! Beterschap :(:)

Wij hebben ook weer 2 ritjes aan de challenge toegevoegd, maar stappend gaat dat niet zo hard. Gister met de trailer naar een parkeerplaats 2 km verderop gegaan, kunnen we net een wat ander rondje maken dan de twee standaard korte staprondjes :) Op de terugweg nog ruimte voor verbetering met laden, binnenkort maar weer doen.

Afbeelding

Kaatje_S

Berichten: 1016
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:47

Zo, ik kom ook weer eens binnenwaaien!
Aan het begin van de challenge dacht ik dat ik ergens onderaan zou eindigen met al die fanatieke buitenrijders in de groep. Maar Chouchou verzekerde me dat het heus wel mee zou vallen, dus vooruit, ook aangemeld... En wat denk je, 2e geworden *\%/* *\%/*

Ik heb voornamelijk met Bliðfari de langere afstanden gereden en Sigþór kon eerst niet meer zo goed alleen mee, dus reed ik ook vaak samen met Chouchou op Bliðfari en Sigþór samen. Nu langzamerhand gaat Sigþór ook steeds makkelijker alleen mee naar buiten en ben hem nu aan het intölten, wat ook steeds beter gaat :):) Ik ga zelf nu lekker 2 weken op vakantie, dus die tijd hebben de paarden ook vakantie en Sigþór krijgt een hele maand vrij.
En als hekkensluiter hebben we Dimmalimm nog, haar rij ik voor de eigenaar ook nog 1 keer in de week, zolang de eigenaar zelf het nog niet zo goed aandurft zelf te gaan.
Dus ben benieuwd hoe deze challenge gaat verlopen!

Heb wel regelmatig wat problemen met endomondo, hij stopt er dan gewoon spontaan mee.... Soms al na maar een paar meter, soms halverwege, soms aan het eind. Heb nu wel een gps booster, maar heb eigenlijk niet het idee dat het aan de gps ligt. Ook alle app instellingen al bekeken, maar kan de oorzaak niet achterhalen :?

Suzan_bobar

Berichten: 4250
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:58

Hoe kom ik in de nieuwe challenge?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:01

Ben je niet automatisch toegevoegd via een uitnodiging?

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:45

Hier heerlijk rondje in de regen gereden, pony vond het fantastisch: ')
Nou ja, eerste km's op zak :)
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 15:55

Geen lekker begin hier nouja nog helemaal niet begonnen aan de nieuwe challenge. Ik ben een paar weken terug zo stront ziek geworden dat ik nog steeds niet heb kunnen rijden. En morgen ga ik op vakantie. Meneer zal het niet erg vinden een maand vrij

Marije_jiplover

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:44

Ja wij hebben vandaag ook onze eerst km voor de nieuwe challenge gemaakt.
Stalgenootje heeft sinds deze week ook een eigen trailer en we zijn samen op stap geweest om eens lekker ergens anders te trainen.
Ging helemaal super, ben helemaal trots op ponylief en heb heerlijk gereden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:49

Veel buitenrijden doe ik niet meer en als ik ga, vergeet ik dikwijls mijn Garmin (met welke ik naar endomondo synchroniseer).

Maar:

Zijn er nog meer mensen die ook een Garmin gebruiken en vriendjes willen worden in Garmin?

Liekespl

Berichten: 12
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:23

Ik wil graag meedoen! Ik rij af en toe buiten dus verwacht niet een al te hoge score van mij :o
Ik heb zojuist de app gedownload en een account aan gemaakt. Ik heb alleen geen idee hoe ik vrienden toe kan voegen, iemand die me kan helpen? :')