Nou, het avondeten zit er in, brood met voor Gerard en Wendy warme gehaktballetjes uit blik.. Dus nu tijd voor een verslag van de dag, en menn we hebben wel weer genoeg meegemaakt..
Maar eerst nog even naar gisterenavond.. Ik heb geen foto van Gerard met pyjama-hondjes, maar wel 1 van de honden zelf.. Garuda dacht wat te zien op de wei..
Na een trage start vanmorgen waren we rond half 11 eindelijk weer onderweg. Het was bewolk, maar droog, en het waaide niet hard. Al gauw waren we Zwiggelte door, en toen doemde in de verte 'enge' borden op, waarvan alleen het 1e woord op grote afstand te lezen was: OMLEIDING poedersuiker, zal toch niet? Dit deel van de route hebben we niet met de auto gereden, want dit is de 4e keer dat we hier rijden... Een snelle blik op de kaart leert dat het minimaal 5 km omrijden op zou leveren... Langzaam komen we dichterbij, totdat we ook de kleinere letters kunnen lezen... Pfff de weg rechtdoor is gestremd, en juist de route die we wilde nemen was nu adviesroute voor al het verkeer. Nadeel was dat het nu iets drukker was op deze normaal doodstille binnenweg, maar gelukkig hoefde we niet om te rijden.
De rest van de ochtendroute verliep rustig, paarden hadden duidelijk geen last van de inspanningen van gisteren, dit kon niet van Gerard gezegd worden.. Was hij gisteren nog op een missie zoveel mogelijk foto`s te maken, vandaag zat hij als een halve dooie naast me, "'Moe"
Wendy was beter gemutst, en druk foto`s en filmpjes aan het maken van de kar..
Vlak voor de stop hem toch nog van de kar af gekregen voor een paar mooie foto`s
Hier gingen we een sluis + bruggetje over vlak voor het spoor bij Terhorst
De stop verliep droog, dus lekker voor de kar kunnen zitten, terwijl de lucht steeds verder betrok, en we letterlijk de bui konden zien hangen.. Dus na de stop in regen-modus, en dat bleek helaas niet voor niets.. Al gauw begon het zachtjes te regenen. Maar met een regenjas + waterdicht menschort was het prima toeven op de overdekte bok. Wendy was van onder tot boven ingepakt met laarzen, regenbroek, regenjas en cap... die had ook geen klagen want de temperatuur was goed te doen.
Al snel waren we de snelweg over, en begonnen we aan het doolhof dat Boswachterij Dwingeloo heet... Het pad dat we vorig jaar gereden hadden, dat goed te rijden was met de huifkar, lag opeens op slot... We konden er niet op.. En dan nu? Terug dan maar, en dat eerdere pad pakken.. Maar daar zijn we 3 jaar gereden helemaal verkeerd op gereden, dus nu extra goed opgelet want we moeten naar rechts. Wendy reed steeds een stukje vooruit, om dan terug te rijden met het nieuws 'Nee route is rechtdoor'.
Maar toen, ja route naar rechts en rechtdoor.. Naar rechts wordt het. En net als je denkt dat je dan goed zit, staat er opeens een bordje midden op een mooi breed lang pad met "route gaat nu naar links". En dat is een krap, overgroeid pad waar de wagen absoluut niet op kan. Ja jammer dan, we rijden maar rechtdoor, dat is ook de kant waar we op moeten. En tja, toen waren we helemaal boekie zoek. Linksaf, mooi breed pad maar net open gereden dus erg zwaar dus maar draven, we kruizen een pad, erg smal (zou dat het ruiterpad geweest zijn? geen idee). En toen een mooi breed fietspad, de kant op waar we heen moesten.. Dus tegen al mijn principes in dan maar het fietspad op, ik wist dat we die kant op moesten namelijk. Onderweg kwamen we nog een informatiebord tegen met daarop "een veranderend landschap". Ja dat kun je wel zeggen ja.. Het pad waar we een jaar daarvoor op moesten, nu dichtgooien.. Triest..
Maar gelukkig, na een eindje kwamen we op een ruiter-zandpad uit, en via dat pad kwamen we uiteindelijk weer uit het bos. Ondertussen was het gestopt met zachtjes regenen, en door dat mulle stuk waren de dames al flink aan het dampen, dus maar rustig verder gereden, op sommige stukken een drafje omdat het iets op liep.
Toen we bij de camping aankwamen zat er niemand op de receptie, dus terwijl Gerard probeerde uit te zoeken waar ik de kar kon parkeren, stonden we stil in de regen en Wendy en de hondjes gingen steeds zieliger kijken
Nou ja, uiteindelijk gevonden welke plek, toen nog uitzoeken waar die plek was , uitspannen in de regen, paardjes op de wei, honden op hun plekje onder een deken, en wij lekker aan de warme chocomel
Maar kort samengevat was de ergernis over de regen minder dan die over het labyrint in het bos hier.. Gooi de boel toch gewoon allemaal los, snap echt niet waarom dat in de ene boswachterij wel kan, en in een ander krap 20 km verderop opeens niet..
Het is nu net droog geworden, dus Wendy zo maar eens helpen met haar tent opzetten, en dan iedereen maar eens inmaken met een spelletje (I`m in a winning mood )
haha zalig verslag weer vandaag wel lastig van alle afgesloten wegen zeg schiet je ook niks mee op. veel plezier nog vanavond
RiannaB
Geplaatst: 18-05-15 21:04
Zo, wat een gedoe met die route. Gelukkig dat de regen wel mee viel. Of misschien is de regen jullie een beetje ontgaan omdat jullie even met andere dingen (de route) bezig waren Hier heeft het de hele middag geregend, dus ik vond het al jammer voor jullie.
Het ziet er knus uit in de kar! En Gerard gewoon in z'n T-shirtje. In de kar is het dus niet zo koud gelukkig?
Ah en nu waait het heel hard. .. maar dan kruipen jullie maar lekker warm in je bedje.
Erg leuk verslag van deze dag. Ik hoop dat jullie goed slapen en morgen in de zon kunnen rijden.
Beau_Myrthe
Geplaatst: 18-05-15 21:13
De hele middag regen, heb even aan jullie gedacht op weg naar huis..
Jeetje wat een gedoe met de route, gelukkig hadden jullie Wendy mee die vooruit kan rijden. Lijkt me echt verschrikkelijk als je alles ineens om moet gooien. Arme Wendy, ziet er verzopen uit gelukkig is ze er wel op gekleed. Dat je honden het de hele tijd vol hebben gehouden in de regen!
Die eerste foto van voor de stop Die zou ik laten uitvergroten! Prachtig beeld. Jullie verslagen zijn top! Ik heb even gemist waar jullie nu staan in Dwingeloo? Meistershof?
JolisaJ
Geplaatst: 18-05-15 21:31
Wat een gedoe die route... Hopelijk gaat het morgen wat makkelijker! Leuk verslag!
Ik heb vandaag ook veel aan jullie gedacht door het weer. Leuk verslag weer, kijk elke dag erg uit naar jullie verslag. En vind het een onwijs leuk topic om te volgen.
Sanguine
Geplaatst: 18-05-15 21:43
Super leuk verslag weer!! Ik wens jullie een goede nacht toe, lekker warm vooral ook Moet een geweldig gevoel geven dat je dan zo'n team bent met z'n allen. De paardjes die jullie van A naar B brengen... prachtig!!