Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:Ook dat heb ik al eens geprobeerd maar daar komen we niet verder mee, dan wordt hij alleen maar zenuwachtig en kunnen we niet meer relaxt rijden.Mijn paard is er een die zeer sterk reageert als je boos op hem wordt en daar zeer zenuwachtig van kan worden en blijven.
Van schreef:Somebitch schreef:Ook dat heb ik al eens geprobeerd maar daar komen we niet verder mee, dan wordt hij alleen maar zenuwachtig en kunnen we niet meer relaxt rijden.Mijn paard is er een die zeer sterk reageert als je boos op hem wordt en daar zeer zenuwachtig van kan worden en blijven.
daar zal ik dan maar eens aan gaan werken, als je je paard niet kan corrigeren gaat er toch ergens iets fout
je moet natuurlijk wel blijven rijden dát is vaak het probleem in de bak word hij constant aan het werk gezet en bepaald de ruiter elke stap die hij zet, dan moet je niet verwachten dat hij het buiten opeens helemaal zelf gaat doen. Laat hem maar zenuwachtig worden en ja dan zul je misschien niet relaxt kunnen rijden maar er zijn maar heel weinig paarden die buiten meteen lekker relaxt te rijden zijn, daar zul je naar toe moeten werken.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige paard, een vreselijk dominante merrie die ik ook niet durfde te corrigeren want dan waren de rapen helemaal gaar(ik ben met haar al eens tegen een auto met trailer opgeknalt). Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat er bij mij een knopje omging en ik heb haar daarna geen millimeter meer gegeven, een paar 'niet relaxte' ritjes later is het kwartje bij haar gevallen en heb ik er een heerlijk relaxt buitenrijpaard aan over gehouden, niks was meer te gek en langzaam kon ik ook steeds meer toestaan.
Van schreef:@solleke_noah, ik bedoel uiteraard ook geen echte angst (maar ook daar in kan je het gedrag van je paard sturen)
@somebitch, je zegt toch zelf van niet? als jij het prima vind dat je paard opzij springt dan moet je er ook niet over zeuren