[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:39

Hihi die van.mij is nergens bang voor :)) & we gaan 9/10 keer alleen op pad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:42

Die van mij ook vrijwel voor niks, alleen bergen vuilniszakken,witte stenen en andere rare dingen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:42

Hij gaat er wel langs hoor, maar dan wordt ik gewoon moe van dat opzij gespring voor een auto enzo. :+ En dan houden die mensen ook nog geen rekening met je..
Maar ik ga het morgen proberen, mocht stalgenootje niet meegaan.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:49

wij gaan zo ook weer! hier nog geen regen wij gaan meestal niet verder dan 15 km (heb een oudje)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:40

verder dan 5 km ben ik nog niet geweest maar pony is ook nog maar 3,5 en heeft nu vakantie
volgend jaar gaan we langzaam wat meer km mee pakken tot 30km

@somebitch, je kan hem gerust een keertje duidelijk maken dat dat opzij gespring niet de bedoeling is. De mijne mag best een keertje schrikken, ze is ook nog jong maar bij elke auto opzij springen accepteer ik niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:45

Dat heb ik ook al vaak genoeg gedaa. :+ Maar dat werkt ook niet, dus vaak negeer ik het maar. Maar het is wel irritant. Terwijl hij de volgende keer er nog niet naar kijkt en gewoon doorloopt. :?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:53

niet duidelijk genoeg dan en consequent blijven niet het de ene keer niet en dan weer wel toestaan
hij doet het niet altijd dus is hij gewoon aan het klieren, niet toestaan dus niet negeren

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:56

Ook dat heb ik al eens geprobeerd maar daar komen we niet verder mee, dan wordt hij alleen maar zenuwachtig en kunnen we niet meer relaxt rijden. ;) Mijn paard is er een die zeer sterk reageert als je boos op hem wordt en daar zeer zenuwachtig van kan worden en blijven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:14

Somebitch, mijn jonge paard is net hetzelfde (jong als in, 10 jaar oud :P ) en idd, boos worden helpt niks. Ik negeer het maar. Hij reageert gelukkig niks nada noppes op auto's, groot verkeer, treinen etc, maar owee een brievenbus. Hij draait er z'n hoef niet voor om om gezellig onder een auto te springen om maar te kunnen ontsnappen aan een vleesetende brievenbus :') Zoals je al zei, soms best vermoeiend :)

Wij zijn net terug van onze rit, ik was lui dus zijn we zonder zadel gegaan, even schoonzusje in het dorp ernaast een bezoekje gaan brengen, Noah mocht lekker in de tuin grazen, en dan weer terug. Denk dat ik vaker zonder zadel ga gaan deze winter, was lekker warm aan de poep :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:15

Lekker zeg! :)

Ik ga niet rijden, hier regent het al heel de tijd, niet hard maar ik heb er dit keer weinig zin in. :o
Morgen rij ik eerst wel even in de bak voor we naar buiten gaan.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:08

Ik heb heerlijk in de regen gewandeld met een uhum wilde hengst, meeeen :\

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:16

@Somebitch: een beetje lekker en een beetje frustrerend, want paardlief gaat ook niet graag alleen weg en was geenzins van plan mee te werken de eerste km :P daarna wel goed op gang gekregen gelukkig en de rest van de rit was fijn!

@dancer: paard al aan de winterkriebels? :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:17

Nou, normaal issie liever lui dan moe; maar vandaag helft met zijn vrienden gewandeld en toen zou ik alleen verder gaan (normaal wandel ik altijd alleen maarja) en dat vond ie niks; alleen maar hinniken en keihard lopen/trekken, dus niet de hele weg afgemaakt vandaag.. Die winterkriebels heeft ie nooit, alleen lentekriebels :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:11

Vandaag een uurtje les gehad en morgen een flinke rit op de planning.
We doen mee met een Enjoy the Ride, maar de weg erheen en terug is langer :P
Hopelijk valt het weer mee. 40 km in de regen heb ik toch niet zo veel zin in...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:13

Nee, 40 km regen is niet aan te raden :P Hier voorspellen ze niet veel goeds, hopelijk bij jullie beter weer!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:16

Nee 40 km in de regen dat is niet fijn... Hoop voor je dat het mooi wordt!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:21

Somebitch schreef:
Ook dat heb ik al eens geprobeerd maar daar komen we niet verder mee, dan wordt hij alleen maar zenuwachtig en kunnen we niet meer relaxt rijden. ;) Mijn paard is er een die zeer sterk reageert als je boos op hem wordt en daar zeer zenuwachtig van kan worden en blijven.

daar zal ik dan maar eens aan gaan werken, als je je paard niet kan corrigeren gaat er toch ergens iets fout
je moet natuurlijk wel blijven rijden dát is vaak het probleem in de bak word hij constant aan het werk gezet en bepaald de ruiter elke stap die hij zet, dan moet je niet verwachten dat hij het buiten opeens helemaal zelf gaat doen. Laat hem maar zenuwachtig worden en ja dan zul je misschien niet relaxt kunnen rijden maar er zijn maar heel weinig paarden die buiten meteen lekker relaxt te rijden zijn, daar zul je naar toe moeten werken.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige paard, een vreselijk dominante merrie die ik ook niet durfde te corrigeren want dan waren de rapen helemaal gaar(ik ben met haar al eens tegen een auto met trailer opgeknalt). Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat er bij mij een knopje omging en ik heb haar daarna geen millimeter meer gegeven, een paar 'niet relaxte' ritjes later is het kwartje bij haar gevallen en heb ik er een heerlijk relaxt buitenrijpaard aan over gehouden, niks was meer te gek en langzaam kon ik ook steeds meer toestaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:26

Van schreef:
Somebitch schreef:

daar zal ik dan maar eens aan gaan werken, als je je paard niet kan corrigeren gaat er toch ergens iets fout
je moet natuurlijk wel blijven rijden dát is vaak het probleem in de bak word hij constant aan het werk gezet en bepaald de ruiter elke stap die hij zet, dan moet je niet verwachten dat hij het buiten opeens helemaal zelf gaat doen. Laat hem maar zenuwachtig worden en ja dan zul je misschien niet relaxt kunnen rijden maar er zijn maar heel weinig paarden die buiten meteen lekker relaxt te rijden zijn, daar zul je naar toe moeten werken.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn vorige paard, een vreselijk dominante merrie die ik ook niet durfde te corrigeren want dan waren de rapen helemaal gaar(ik ben met haar al eens tegen een auto met trailer opgeknalt). Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat er bij mij een knopje omging en ik heb haar daarna geen millimeter meer gegeven, een paar 'niet relaxte' ritjes later is het kwartje bij haar gevallen en heb ik er een heerlijk relaxt buitenrijpaard aan over gehouden, niks was meer te gek en langzaam kon ik ook steeds meer toestaan.

Werkt toch echt niet altijd zo... mijn paard is een relaxt buitenpaard, maar als hij écht schrik van iets heeft (dus niet zich aanstelt, ik voel het verschil wel en als hij zich aanstelt reageer ik anders) dan werkt enkel geduld. Ga je hem dan 'aanpakken', heb je sowieso een steigerend en paniekerig paard onder je. Daarentegen, geef je hem even de tijd het enge object rustig te bekijken, gaat hij er even later vanzelf langs. Bij échte angst werkt aanpakken niet (vind ik).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:27

Ik kan mijn paard echt wel corrigeren hoor. :? Daarnaast is mijn paard echt wel relaxt te rijden buiten, ik kan gewoon heerlijk draven, stappen en galloperen.
En 9 van de tien keer snap ik ook wel dat hij opzij springt dat is iets wat je niet uit mijn paard zal krijgen.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:32

hoi ! :D
mag ik mij hier misschien melden?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:35

@solleke_noah, ik bedoel uiteraard ook geen echte angst (maar ook daar in kan je het gedrag van je paard sturen)

@somebitch, je zegt toch zelf van niet? als jij het prima vind dat je paard opzij springt dan moet je er ook niet over zeuren :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:36

Van: ok dan begrijpen we elkaar :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:41

Van schreef:
@solleke_noah, ik bedoel uiteraard ook geen echte angst (maar ook daar in kan je het gedrag van je paard sturen)

@somebitch, je zegt toch zelf van niet? als jij het prima vind dat je paard opzij springt dan moet je er ook niet over zeuren :+

Ik zeur er ook niet over, ik heb alleen gezegd dat ik het meestal niet doe omdat hij dan zo doet en ik zelf geen zin heb in dat gezeur en er dan een klein rondje van maak maar dat ik dat morgen eens niet wil gaan doen. :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:46

je past je er dus wel op aan, iets wat ik nooit zou willen maar dat moet je helemaal zelf weten :Y)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:48

Mag ik me hier melden ofniet ? := (sorry dat ik zo zeur)