Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:03

Ik mis het plannen en trainen voor en het rijden van endurancewedstrijden wel, maar mijn kans komt wel weer :j

Ik heb dit weekend voor het eerst in 5 weken weer een rondje buiten kunnen doen. Wat een hoop rotweer hebben we gehad zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:51

Ik kan enkel op- en afzadelden buiten dus als het regent is mijn zadel gelijk kletsnat. Dat zit niet zo comfi :+
En of het zo gezond is voor het leer betwijfel ik.

Kletsnat worden onderweg vind ik minder erg dan zeiknat vertrekken ook.

En ik moet nog werken morgen :') na thuiskomen met een nat pak douche ik liever om met huispak op de bank te kruipen dan nog 4u aan een bureautje te moeten zitten.

Fabster

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 00:27

Nou, éíndelijk mijn eerste 3,5 km van dit jaar :roll: . De blessure lijkt weer even ok te zijn en vandaag eens een droge dag. Het is voorlopig nog alleen korte ritjes stappen, maar dat is beter dan niks, zullen we maar zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:36

Gefeliciteerd Marije! Wat een mooie afstand en dito tempo heb je gereden! Mag ik nieuwsgierig zijn naar jouw trainingsschema? Vorig jaar met mn Tinkertje een K0 gestart, nu een blessure-/veulenjaar, en volgend jaar mogen we los :))

Vandaag was ik vrij en heb alledrie mijn paarden gereden. Niet dat het qua km enorm zoden aan de dijk zet. Drie rondjes zwangerschap gymnastiek. De mooiste foto van vandaag

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:08

Mooie foto!

En Fabster: dubbel gevoel, maar ook extra genieten denk ik :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:16

Daihyo schreef:
En Fabster: dubbel gevoel, maar ook extra genieten denk ik :j

Ja, ben blij dat ik er weer op kan. Dat wel. Maar echt rijden kun je het nog niet noemen. Maar goed, ik dacht dat het afgelopen was. Maar die executie is nog even uitgesteld.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:27

Toch wel fijn dan Fabster!

Ik heb dat als ik bij vlagen nog eens óp m'n senior klim ipv er naast wandel en hij dan uit zichzelf aangeeft dat hij wel (véél) meer kan dan duf stappen! Datie op een mooi zacht bospaadje in galop aanspringt. Ik zit dan echt van oor tot oor te grijnzen dat m'n ouwe sokje van 3w dat dan nog in zich heeft (en me goed vast te houden, want doorgaans klim ik er alleen nog zonder zadel op :') )

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:48

Zo jij was lang miet buiten geweest Hilli, heb jij een binnenbak op stal dan? Fijn dat je gister weer lekker geweest bent!

Oh dat is idd wel rot varekaj als je niet droog kunt zadelen, dan duim ik voor je (en mezelf) dat het snel mooi lenteweer word!

Fabster wat een legendarische 3.5 km, je zit er toch maar mooi weer op! Wie het kleine niet eert is het grote niet weert. Hopelijk kunnen jullie gauw weer een rondje doen. :)

Caily wat een prachtige foto! Had jij zoveel tijd dan, 3x opzadelen en rijden? Ik vind 1x rijden en 1x mennen naast de dagelijkse verzorging tegenwoordig al een dagtaak, zeker als het koud is en ik graag naar binnen wil. :')

Hihi marije die oudjes vinden zelf vaak dat het allemaal best gaat en ze nog heel wat voorstellen. Ik hoop dat mijn Heidi van nu 22 ook zo mooi de 30 mag halen! <3

Ik ga mijn koffie opdrinken en dan moed verzamelen om naar buiten te gaan. Weer 30 min stappen met het spul, maar dan stijg ik wel weer een plekje dus dat is leuk haha.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:09

Mooi :j

Ik sta nog steeds in de top 20. Dat is mijn doel, dus dat gaat net goed :))
Ik hoop toch straks wel weer wat te stijgen.
Afbeelding

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:25

Zo dan! Ik sta eigenlijk nog maar 4 plaatsen onder jou maar bijna 80 km verschil. :oo Erg knap hoor, zo in de top 20! :j Hoewel die Cimmy je wel op de hielen zit haha.

Zo de pony waaide bijna uit haar deken maar we hebven weer 2.5 km gestapt. Hopelijk krijgen we vrijdag goed nieuws van de DA want ik ben het wel weer beu nu. :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:15

@Gypsy: nee, geen binnenbak hoor. Wel een heel redelijke buitenbak en verder heel veel vrij voor de merrie.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:31

Hilli schreef:
@Gypsy: nee, geen binnenbak hoor. Wel een heel redelijke buitenbak en verder heel veel vrij voor de merrie.

Oh oke, achja als je paard geen last heeft van vakantie vieren prima toch. :)

Als je een vriendschapsverzoek hebt gehad mensen was ik dat. :Y)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:56

Daihyo, ik sta boven je en heb 3 drachtige merries, dus denk dat je mij wel voorbij gaat als hun met verlof gaan ;)

Gypsy, ik heb in totaal 14,5 km gereden in 2:45u. Voorheen zou ik met 1 paard die afstand rijden in de helft van de tijd. Maar 3 keer drachtig, 1x opbouwen na blessure, 1x blijvende blessure en 1x “bejaard” (hoop niet dat ze het leest want ze vindt zelf van niet), maakt dat het nu heeeel veeel heeeele langzame rondjes zijn.

Volgend jaar hoop ik weer volle toeren mee te draaien en in de top 10 te komen, én een startkaart aan te vragen. Dit jaar maar even me verlekkeren aan jullie foto’s en verhalen, en (hopelijk) genieten van het kleine grut hier in de wei.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:44

Mooie planning hoor, eerst van de veulens genieten en dan volgend jaar er weer tegenaan. :D En 14.5 km is toch een mooie afstand! Die tijd qua rijden snap ik op zich nog wel maar ik wil bijna niet weten hoeveel uur e dan in totaal op stal bezig was. :') Incl. klusjes etc.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:12

Afbeelding
Zo weer rondje gestapt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:28

Gypsy schreef:
Mooie planning hoor, eerst van de veulens genieten en dan volgend jaar er weer tegenaan. :D En 14.5 km is toch een mooie afstand! Die tijd qua rijden snap ik op zich nog wel maar ik wil bijna niet weten hoeveel uur e dan in totaal op stal bezig was. :') Incl. klusjes etc.

Ik ben daar vrij simpel en makkelijk in. Was in totaal 5-6 uur buiten, dus dat valt mee

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:39

Wat kun je nu beter doen, dan met dit stralende weer de rust en de ruimte opzoeken met je paard?

Na weekje vrij na de wedstrijd van vorige week, vandaag pony maar weer meegenomen naar 't bos.
Kleine 27 km gereden, hij was soort van onuitstaanbaar druk.
Hij voelt zich duidelijk super fit, en hij was ook absoluut niet moe na die 27 km op rustig tempo.
Morgen nog maar een rit maken dus.

Met alle Corona maatregelen lijkt me dat wel zo ongeveer de veiligste plek om te verblijven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:41

Heerlijk!
Ik had vandaag les en Jim liep niet goed. Rechtsachter niet rad. Niet kreupel, maar ook niet lekker. Dus advies: rustig aan in beweging houden, geen korte draaien en geen heuvels.
Dus wij gaan even op pauze -O-
We zijn woensdag onderuit gegleden bij een heuveltje naar beneden stappen. Bovenlaag was droog, maar de ondergrond bleek nat en glad. Jim gleed uit, belandde op zijn knieën en kon na wat misstappen en glijden weer overeind komen. Maar pfff wat een schrik. En daar denk ik ook wel wat verrekte bandjes en spierpijn aan overgehouden. Hij liep niet kreupel, maar vandaag ook duidelijk niet zoals normaal.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:51

Groot gelijk marije! Lekker met het paard op pad. :D Mooie rit zeg, 27 km!

Ohh pff Daihyo ik hoop dat het meevalt! Inderdaad maar even rustig stappen. :j Zal duimen voor jullie dat er snel weer lekker ritjes gemaakt kunnen worden.

Mijn Modena was vrijdag volgens de da acceptabel rad, maar moet nog wel 2 weken enkel aan de hand stappen aaarggg. Hopelijk word het dan op zijn minst snel leuk weer om te mennen want dat was verdomd koud vandaag.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:55

Dat klinkt niet fijn Daihyo.....Hopelijk valt het mee.

Klinkt goed Marije..

Hier ook vanmiddag heerlijk ritje gemaakt in de zon in het bos lekker buiten.
Even geen nieuws over Corona. :o
Ik zie dat ik langzaam maar zeker weer op aan het klimmen ben in de km stand.
Volgende week komen er weer mooi wat km bij ik ga dan in de Eifel trainen.

Wat een schattige foto Dyonne <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 10:17

-O- Wat balen dat Jim niet goed loopt.
Sterkte voor hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:54

Balen van Jim -O-

Ik ga vanmiddag nog eens een rondje doen :D voordeel van de ruitersport, je kan jezelf gewoon rustig blijven bezighouden met trainen zonder contact van anderen. Al is het maar door de velden in te gaan of desnoods op je eigen weiland wat te rijden.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:00

scooby09 schreef:
Volgende week komen er weer mooi wat km bij ik ga dan in de Eifel trainen.

Oh echt? Het is mijn droom daar ooit nog eens een trektocht te rijden! Zal met Modena helaas niet meer gaan met haar leeftijd etc denk ik.. Ik ben echt jaloers op jou haha, waar ga je dan precies en moet je daar zelf ver voor reizen? En wil je hier straks foto's plaatsen? :D

Veel plezier Varekaj! Ja wij paardenmeisjes zonderden onszelf toch altijd al af haha!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:03

Afbeelding
Hier eindelijk weer een rondje gereden. Gps heeft t niet gedaan, dus vanmiddag even intekenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:07

Ik ga een nieuw stukje route proberen toevoegen aan mijn al gekende rondjes :D
Ga met een vriendin rijden, altijd gezelliger dan alleen. Maar ohz zit je sowieso ruimschoots van elkaar af, op de kar is dat weer anders.