Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:27

Marije_jiplover schreef:
Viooltje91 schreef:
Marije, 53 km, knap hoor! heb je erover gedaan?

Uhm, aan rijtijd iets meer dan 4 uur en 11 minuten, 12,65 km/u gemiddeld over de gehele afstand.
Na 31 km 40 minuten verplichte rust gehad wel.

Knap zeg! :oo

justkid

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:10

Wauw! wat een afstand heb je gereden. wat tof lijkt me dat.
T is een haflinger toch? hoe wist je dat zij zo geschikt was voor zo'n afstand?

Ik doe binnenkort weer mee. Ik heb een nieuw paardje!
Waarschijnlijk eerst aan de hand. Ik ben zo blij met haar. T is (weer) een quarter merrie van bijna 4.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:01

Ik rijd idd met een haflinger.
En of hij geschikt zou zijn, wist ik niet, maar in principe kun je elk gezond paard ervoor trainen.

Dit was niet onze eerste wedstrijd, wel de eerste van deze afstand op 1 dag.
We zijn 3 jaar geleden begonnen met een 21 km en dat jaar ook nog een 31 km.
Jaar erop begonnen met een 31 en daarna een keer een klasse 2, 42 km, maar toen helaas geblesseerd geraakt.
Vorig jaar vond ik weer 42 km wel erg spannend, heb toen als eerste wedstrijd na zijn blessure een tweedaagse gereden, 2 dagen achter elkaar 1 rondje van rond de 30 km.
En de rest van vorig jaar liep mijn seizoen in de soep doordat ik steeds andere verplichtingen had als er wedstrijden waren.

Dit jaar dus op tijd een planning gemaakt en gaan trainen en dus gisteren het seizoen gestart met die 53 km op 1 dag.

Volgende wedstrijd op de planning is een 3daagse over de Veluwe, in 3 dagen 84 km rijden als ik het goed heb en wat die wedstrijd speciaal maakt is dat we de Veluwe overtrekken. We rijden op dag 1 van A naar B, overnachten daar en vertrekken op dag 2 naar C, overnachten daar en rijden op dag 3 naar D, waar de finish en dus 't eindpunt van de wedstrijd zal zijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:34

justkid gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik hoop dat jullie samen gezond en wel vele mooie kilometers mogen gaan maken! <3
Aan de hand is superleuk om bomproef te worden en een band op te bouwen. :j

Ik vind het erg knap marije, vereist toch echt wel heel wat planning, toewijding en inspanning. En dan ook nog maar duimen dat je niet net een blessure oploopt als het net lekker gaat.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 06:35

Marije_jiplover schreef:
Volgende wedstrijd op de planning is een 3daagse over de Veluwe, in 3 dagen 84 km rijden als ik het goed heb en wat die wedstrijd speciaal maakt is dat we de Veluwe overtrekken. We rijden op dag 1 van A naar B, overnachten daar en vertrekken op dag 2 naar C, overnachten daar en rijden op dag 3 naar D, waar de finish en dus 't eindpunt van de wedstrijd zal zijn.

Deze wedstrijd heb ik ook op de planning staan en ingeschreven als ik haar fit genoeg acht starten we daar onze eerste klasse 4.
Blijft het leukst de meerdaagse..

Lekker Viooltje.

En met wandelen kun je stiekem heel wat km afleggen Dyonne.
Als ik moet wandelen doe ik dat ook veel liever buiten dan rondjes in de bak.

Goed uitzicht Gypsy..Op de kar wel frisser dan erop ja.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:10

Pfff, klasse 4 en dan meerdaagse, ik geloof dat mijn lijf dan afhaakt scooby :')

Hoewel ik denk dat als meerdaagse het wel de enige optie is dat ik ooit klasse 3 ga rijden.
80+ km op 1 dag vind ik wel echt heel erg ver...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:22

Ik vond 35 km op een dag al heel ver :o
Ik heb respect voor jullie :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:28

Het scheelt wel dat wanneer je je paard traint, je jezelf mee traint.
En mijn eerste keer 35 km (gewoon "thuis", geen wedstrijd ofzo) was ik langer dan 5 uur onderweg.
Afgelopen zaterdag met die 53 km nog "maar" 4 uur en 12 minuten ofzo, inclusief losstappen zo'n 4,5 uur te paard gezeten.

Maar alsnog, de echt lange afstanden zie ik vooralsnog ook echt nog niet zitten hoor! Dat vind ik ook behoorlijk ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:30

Het langste wat ik er op heb gezeten is 55 km (in de stromende regen), ook rond de 5 u geloof ik. Was de enige keer dat ik paardlief een soort van moe meemaakte. Dag erna deed mijn lijf het ook niet meer echt heel oke hahaha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:38

Marije_jiplover schreef:
Het scheelt wel dat wanneer je je paard traint, je jezelf mee traint.
En mijn eerste keer 35 km (gewoon "thuis", geen wedstrijd ofzo) was ik langer dan 5 uur onderweg.
Afgelopen zaterdag met die 53 km nog "maar" 4 uur en 12 minuten ofzo, inclusief losstappen zo'n 4,5 uur te paard gezeten.

Maar alsnog, de echt lange afstanden zie ik vooralsnog ook echt nog niet zitten hoor! Dat vind ik ook behoorlijk ver.

Ja, daar deed ik ook 5 uur over ofzo.
Meestal zitten we tussen de 6 en 7 km per uur. Omdat we vooral veel in de rondte kijken en om paardlief te beschermen stappen we veel. Die naait zich af en toe zo op dat hij vergeet te ademen :roll:
En dus daarna gaat hoesten als hij een beetje ontspant. Ach, wedstrijden gaan we toch niet rijden. Maar dan is 35km wel een beetje de max :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:43

Als je nou nog van punt A naar B gaat voor 60km lijkt me het nog steeds aardiger meevallen dan wanneer je telkens rondjes van 12km bijvoorbeeld moet maken. Na de 2e keer heb je het wel gezien en lijken de andere 2 rondjes die nog moeten aardig saai.

Ik heb mijn eventingkalender zonet gemaakt. Start eerst nog 3x aspiranten bij de ene federatie (80 springen en 70 cross) en dan wil ik graag overstappen naar de 80cm springen + cross bij de andere federatie (hier in België kan dat gelukkig wel, zo gemixt starten als je bij beide een startpas hebt).
Die aspiranten is nog 2x deze maand en 1x in april. De overstap is dan vanaf half mei tot begin juli, telkens om de 2 weken een cross.

Daarna dan weekje vakantie voor paard en dan vanaf 19/7 wekelijks/om de week op tornooi voor L1 dressuur en ons debuut in B springen.

Wat dus betekent dat we veel kilometers zouden moeten gaan maken om conditie te trainen :))

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:50

Rondjes van 12 km is 't meestal niet in wedstrijdverband, dan is 't kleinste rondje meestal 20-21 km.
De 66 km van zaterdag waren 3 rondjes van 22 km en de 53 km die ik reed was 1x 31 en 1x 22.
Waarvan er ongeveer 20 km van beide rondjes overeen kwamen, er zat alleen een extra lus aan het rondje van 31 km.

Maar ik kan bij ons thuis eindeloos trainen en wel rondjes van >40 km maken zonder dat ik over hetzelfde pad kom. Die luxe heb ik dan wel weer met wonen aan de Veluwezoom :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:51

En toch is het wel bijzonder dat wij elkaar nog nooit zijn tegengekomen in de 2 jaar dat ik er woon :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:55

Jij rijdt vaak wat vroeger dan ik als ik zo de tijden op Endomondo bekijk waarop jij op pad bent :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:56

Met 2 zijn rondjes vaak ook sneller om dan wanneer je alleen op pad bent :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:00

Daihyo schreef:
En toch is het wel bijzonder dat wij elkaar nog nooit zijn tegengekomen in de 2 jaar dat ik er woon :D

Elmo heeft nu vakantie, maar als ik 'm weer heb opgepakt, kan ik je wel eens een eind tegemoet komen rijden en dan een rondje samen doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:02

Ja leuk! Dan ga ik gewoon wat later weg :))

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:20

Zulke grote afstanden moet je idd knippen.
Mijn grootste dag afstand is 85 km dat waren 3 rondjes.
30-30-25 dan is het echt te doen.
Mijn eerste 35 km rit dacht dat er nooit een einde aan kwam.
Maar op wedstrijd is omgeving anders je kletst wat dan gaat het best snel voorbij.

Klopt varakaj...Van A naar B en dan 60 km is idd anders..

Heerlijk hoor op je gemakje door het bos heen kuieren kan ik ook echt van genieten Dahyo.

Robijntje stromende regen is vaak voor je spieren niet echt fijn nee.

Maar goed eerst vanavond dressuur in de bak hoort er ook bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:22

Ik rijd echt nooit meer in de bak haha. Dressuur gewoon op buitenrit.
Mijn jonkie hoop ik over een jaar of 2 weer eens mee te kijken of we dressuurmatig wat kunnen gaan doen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:26

Ja dat ook maar voor volte werk en stap oefeningen vind ik een bak wel fijn.

2 jaar is zo om...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:21

Ja daar vind ik een bak of een grasveld ook wel prettig voor inderdaad. Even wat meer op de voltes rijden. Maar verder doe ik ook alles buiten.
Vandaag nog even genoten van het langer licht zijn. Een kort rondje na het werk terwijl de zon langzaam onder ging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:16

Ik heb afgelopen maanden het dressuurmatig in de bak rijden zelfs geïntensiveerd, van 1x per week naar minimaal 2x per week en daar is Ponylief goed van verbeterd :j

Door het wat serieuzer in de bak op te pakken heb ik er in het bos heel veel profijt van.

Lekker Aman, tussen de buien door was 't heerlijk vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:20

Het ziet er naar uit dat ik morgenochtend misschien een rondje kan doen *\o/*

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:39

Al geven ze geen topweer op.. morgen vrij, dus dan wil ik altijd wel graag flinke wandeling maken. Maar in de regen trekt dat minder, haha.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:03

Daihyo wat een prachtige foto's!

Varekai en Dyonne, ga ervoor morgen. :D Gewoon doen alsof je gek bent en de zon schijnt, dat is mijn tactiek. :')

Ik ga morgen voor de verandering weer een half uurtje aan de hand wandelen. jeeej.

Als het woensdagochtend droog is span ik de pony misschien weer in. Omdat zij er zo van geniet dan maar. :)