Ze is 8 jaar. Heb al 14 jaar fretjes dus weet dat ze ooit iets krijgen...maar dat maakt het niet makkelijker. Maar het is goed zo, zonder goed werkende niertjes gaat ze op een vreselijke manier dood en dat is zeker niet wat ik ooit zou willen.
Wauw, 8 jaar! Dat is best redelijk voor een fret volgens mij. Daarmee ook vrij moeilijk om afscheid te nemen, want ze is ook al een hele tijd bij je. Maar goed dat je denkt aan wat het beste is voor haar!
Rais
Geplaatst: 06-09-13 14:20
Heel veel sterkte DC. Wat goed van je dat je dit besluit zo kan nemen.
Ja,ze is al een paar dagen sloom,minder eten... tot ze gisteren niks meer wilde eten en ook uit haar bek stonk naar ammoniak,en zweertjes in de bek. Dat wijst overduidelijk op nierfalen en ook bloedonderzoek wees vanochtend uit dat lever- en nierwaarden ernstig (4x)verhoogd waren. Bij fretten op deze leeftijd is daar dan ook niets meer aan te doen,te ver gevorderd..
kinel
Geplaatst: 06-09-13 14:52
Anoniem schreef:
Ik moet vanmiddag mijn bejaarde fretje laten inslapen,zo sneu.. acuut nierfalen.
Morgen ga ik weer rijden.
sterkte met het verlies, maar wel beter dan laten lijden.
Ik heb heerlijk in de stortregen gelopen en nu schijnt de zon weer als een malle Samen met een vriendin wat foto's gemaakt, zal ze binnenkort ook eens uploaden!
Pff... ik kreeg net de schrik van mijn leven op stal... ik zette Alanda in haar box en had in mijn broekzak nog wat snoepjes zitten. Die gooide ik door de tralies in haar voerbak en ik zag ineens dat ik de sleutel van mijn zadelkast er tussen had zitten. En nog voor ik hem uit haar voerbak kan pakken, vreet Alanda die sleutel op
Ik ben meteen de stal in gerend en heb haar bij haar neus gepakt en mijn hand in haar mondhoeken gedouwd om de tong vast te pakken. Ik hoopte dat ze dan eenzelfde reflex zou laten zien als ze een wormspuit krijgt en alles uit haar mond zou laten vallen. Gelukkig werkte dit en kwam de sleutel al snel weer er uit met een lading vermalen brokjes
Pfff... ik zag het al helemaal voor me.. kapotte darm, maag of slokdarm en paard hemelen... gelukkig was de tong in de houdgreep nemen een goeie gok!
Gisteren een rondje van 20 km gereden met mijn nieuwe zadel! Zit lekker, wel even wennen in draf. Ik kreeg op gegeven moment na 10 km beurse plekken net onder mijn kont. Na 15 km geen last meer van gehad.
Lang niet hier geweest maar ik leef nog hoor. Beetje druk weer met werken. Wie wilde er nu de touwteugels ookalweer hebben?
En iemand nog gebaad bij strijklappen van leer met wit bont erin? Nooit gebruikt. Ligt al een jaar binnen dus moet wel even gevet worden om het soepel te maken. (COB/PONY)
Jeetje Snadrem, dat is schrikken zeg. Gelukkig is alles goed afgelopen.