Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:52

Ik rijd ook wel eens met handpaard.
Ben idd begonnen met het jonkie meenemen aan de hand terwijl ik op de senior zit.

Dat is nog steeds de beste combinatie.
Wanneer ik nu (jonkie is bijna 10 inmiddels, senior 32) op de jongere zit en senior aan de hand meeneem, functioneren stuur en rem van beide pony's een stuk minder goed dan wanneer ik dan toch nog maar een keer op de senior z'n rug ga zitten.
Jammer, want zou 't de senior zo gunnen om ook ns onbelast mee naar 't bos te kunnen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:04

Ja eigenlijk is het enige wat belangrijk is, dat het paard waar je op zit heel braaf is en altijd luistert. Dan kan je eigenlijk elk paard wat een beetje manieren kent wel meenemen. Ze luisteren als handpaard veel beter dan wanneer je gewoon gaat rijden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:08

Nou dat is bij mij dus bij mijn senior echt niet.
Die heeft echt mijn zithulp nodig om terug te komen, als handpaard heeftie gewoon maling aan mij als rem.
En de jongere vindt dat als die senior niet remt, hij dat ook niet hoeft _O-

Als ik dus op de senior zit, kan ik die echt met een losse teugel op m'n zit terug rijden en de jongere luistert dan idd super braaf.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:31

Oh heerlijk haha! :')

Mijn junior vind het geloof ik wel grappig dat je "senior" kunt opnaaien door een beetje meer naar voren te lopen. >;) Hele vreemde galopsprongen en een heel blij hoofd krijg je er dan ook nog bij. :Y)

Dat mag natuurlijk niet dus dan moet ik proberen niet te lachen en het spul tot de orde te roepen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:47

Afbeelding
Bijna thuis, de bruine ruikt de stal, de blonde doet altijd extra rustig aan als ze bijna terug is _/-\o_
ik heb haar gewoon vast aan een leadrope, ik laat (andermans) paarden niet loslopen.
Afbeelding
Hier een handpaard-rijpaard combi haflinger en kruising arabier.
Rijden in alle gangen, rijpaard in een handgalopje combineert ook goed met handpaard in flinke draf.
Beide dames kunnen trouwens echt hard draven, mijn haflinger haalt met gemak 20 km per uur dan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:58

Oh dat wil ik ook ooit nog eens, een paard mee kunnen nemen als handpaard :j
Hier vandaag weer een ritje van 8,5km kunnen maken zonder pijn *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 14:31

Na weer wat pijn afgelopen week vandaag weer pijnvrij en meteen ff van het mooie weer genoten!
Ponylief was ook heel blij. Wilde alleen maar rennen :+
Lekker gereden :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:36

Het blijft maar waaien zeg...
Ondanks dat, vorige week zaterdag nog een rondje gedaan.
Afgelopen woensdag ook nog 32 km, gisteren snelsnel na 't werk ook nog 20 voor 't donker was en vanmorgen in de wind ook nog 22.

Maar echt ontspannen rijden is 't niet...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:39

Ik heb geen idee. Wij hebben momenteel heel ander weer :D
En andere bezigheden (snorkelen) :))
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:29

Maar hier kun je momenteel ook gewoon snorkelen hoor :=

Afbeelding

Ik heb 3 x gereden van de week. Met deze wind als vandaag ga ik niet (en heb ik een reden om mee te helpen met klussen).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:24

:=
Ik zou er bijna in gaan liggen. Tis dat het zo koud is als je er uit komt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:33

Ik stuurde al in onze stal app: vanaf heden bieden wij ook een poel (of 3) aan :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:48

tja, die 2 foto's...t is allebei water , maar toch nét anders :D

Buitenrijden, wat is dat? Ik was volgens mij al 4 weken niet rijden. ja, wat in de ( binnen) bak, op wedstrijd.... Maar paard heeft nu al 2 weken vrij. Vakantie, ziekte etc.
Ach, het wordt binnenkort voorjaar ( maar heb mn sneeuwbeslag er nog onder - je weet het nooit)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 01:13

Daiho wat een prachtige omgeving!!!

Ik ben naar het strandje geweest vandaag. Mijn kinriempje van mn cap kon nog net voorkomen dat mijn cap van mijn hoofd waaide. :oo

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:56

Zo dapper naar het strand de mijne begint op de hei al te huppelen van al die woei.
Weet niet wat die gaat doen als ik nu het strand op zou gaan...

Ja wat een water overal he.....Hier op de paddocks ook.

lekker km aan het maken Marije maar jij start Leenderheide toch?

ik ga zo samen met iemand een staptraining doen..
Regen kleding aan en gewoon gaan we kijken even welk moment van de dag het minst hard regent... *D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:01

Klopt idd Scooby :j
Hopelijk is het dan wel normaal weer en niet die enorme wind elke keer.

Ik vind 't maar dapper om vandaag te gaan rijden!
Ik ben echt blij dat 't alweer wat langer licht is en ik vrijdag net op tijd uit werk was om toen nog 2 uur daglicht te hebben, waardoor ik de geplande training van vandaan aar vrijdag heb kunnen verplaatsen.
Ik ga vandaag helemaal niks doen met 't paard.
Zo wel zelf een rondje in de sportschool en mijn huishouden, echt weer voor binnenklussen.

Dat snorkelen ziet er beter uit dat het zwembad dat de rijbak genoemd wordt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:05

Da's geen rijbak hoor ;)

Ik laat ze ook lekker staan vandaag.
Ga binnen wel aan de slag.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:38

Bij ons ligt de rijbak er wel zo bij.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:53

Zo dan marije das wel dapper hoor dat je gaat! Het waait hier nu niet normaal hard. Strand zien ze hier zo vaak dat het niet echt boeiend is. Er is gister zelfs gewoon strao gereden.

Bij stal in de buurt was een boom ongevallen vanmorgen, dwars over de weg. :oo Toen dacht ik nee, laat ik toch maar niet gaan rijden. Wel nog een klein stukje met de trailer op pad geweest, onze pony zou invallen voor iemand die zelf met een kreupele pony zit. Afijn rustig gereden, en de trailer daar laten staan. Pony vond het helemaal best een dagje op stal, die had echt zoiets van "oh chill de drinkbak hangt hier gewoon binnen. oke doei baas daaahaag." We halen dr als de wind vanavond gaat liggen wel weer op maar volgens mij wil ze anders best blijven logeren. :')

Sorry heel lang verhaal haha. Nog 1 ding. Ik vind dit zo spannend... Ik heb me opgegeven voor de impulsrubriek van endurence by the sea in Renesse! Is om de hoek voor ons. Zijn er hier meer die gaan? Ik vind het zo leuk maar ben ook zo zenuwachtig. :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 13:21

@ Gypsy, voor mij is het ook niet ver. Ik was ook van plan om mee te doen in de impulsrubriek, helaas staat ponylief niet echt in conditie momenteel (laatste ritje was 10 januari := ) dus wij gaan moeten overslaan, maar hopelijk volgend jaar

Strand vind die van mij prachtig met dit weer. Tenminste geen vervelende wandelaars die voor je voeten lopen en alle ruimte voor een sprintje :') Maar wij komen ook wel wekelijks op het strand normaal gezien.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:35

Iemand hier ervaring met Polar en endomondo? Ik gebruik een Polar m400 en heb de Polar flow app gekoppeld aan Endomondo. Normaal gesproken werkt dit prima maar vandaag niet... ik zie de rit wel in de Polar app maar niet in Endomondo. Iemand een idee waar het mis gaat? Ik heb niks (bewust)gewijzigd.
Mooi ritje gemaakt van 17km, zou toch zonde zijn als die niet mee telt voor de bokaal. :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:55

carika schreef:
Iemand hier ervaring met Polar en endomondo? Ik gebruik een Polar m400 en heb de Polar flow app gekoppeld aan Endomondo. Normaal gesproken werkt dit prima maar vandaag niet... ik zie de rit wel in de Polar app maar niet in Endomondo. Iemand een idee waar het mis gaat? Ik heb niks (bewust)gewijzigd.
Mooi ritje gemaakt van 17km, zou toch zonde zijn als die niet mee telt voor de bokaal. :D

Ik koppel niet automatisch. Maar je kunt via pc altijd exporteren en in Endomondo toevoegen. Dat gebruik ik soms wel.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:07

Hoe kan je ze uberhaupt koppelen? Ik heb een HR meter van Polar en die zou ik ook graag met buitenritten om doen maar omdat endomondo zo kak werkt met HR meten doe ik hem maar niet om. Kan je bij de flow app een activiteit opnemen? Ik dacht dat dat alleen bij beat kon...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:15

Dyonne schreef:
carika schreef:

Ik koppel niet automatisch. Maar je kunt via pc altijd exporteren en in Endomondo toevoegen. Dat gebruik ik soms wel.

Dank je wel! Ging makkelijker dan ik had gedacht.

@Muiz. ja zeker, kan dat. Ik heb de flow en de beat app. Welke ik gekoppeld heb weet ik eigenlijk niet. Je kunt in de endomondo app via instellingen - verbinding maken & delen, de polar app koppelen aan endomondo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:31

Ik heb geen Polar maar een Garmin en soms zit er wel eens wat vertraging op de lijn.
Meestal komt het met een paar uur alsnog goed.