[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:36

Leuke foto!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:19

maar ja, als je het eten bij koeien weghaalt.... dan gaan ze rare fratsen uithalen hoor! fjordsel heeft groot gelijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:46

Koeien zijn ook eng en zeer doortrapt. Voor zover ik weet zijn alle koeien die ooit verdacht werden van het opeten van paarden vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. :+ Ze lopen nog steeds rond.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 06:59

Ik vind de koeien hier wel leuk. Die lopen altijd een heel stuk mee :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:12

Koeien zijn leuk!
Jip staat s zomers naast een stel lakenveleers in de wei en tegenover een paar dexters.
Zomer en winter rijden we het erf af langs een weide met hooglanders. Zijn allemaal medebewoners van de boerderij waar Jip woont.
En in het bos komen we de kudde hooglanders ook regelmatig op ons pad tegen.
Geen probleem voor Jip.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:50

Nelleke is ook nergens bang voor. Ze staat nog liever even stil om ze nog eens goed te bekijken. Hier op de hei zijn vele kuddes met schapen en die vindt ze helemaal geweldig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:30

Ik meld me hier ook weer! We zijn gisteren om 05.15 uur thuis gekomen van vakantie. 's Middags ben ik lekker naar Alanda gegaan, fijn om mijn paardje weer te zien! Ik had haar echt gemist. Daarentegen is het op Kos echt geen paardenklimaat, en al helemaal niet voor zwarte paarden. Het is maar goed dat ik Alanda dus niet in mijn koffer had gestopt :+

Tijdens mijn vakantie is mijn nieuwe hoofdstel mooi bezorgd, dus die konden we gisteren meteen proberen! Op de stijgbeugels en beugelriemen na is de endurance outfit zo goed als af. Nou alleen nog zelf een dekje maken voor onder het zadel.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand vroeg nog of ik mijn kniewrongen niet mis bij een gekke sprong of teleportatie zijwaarts: tijdens het rijden gisteren in de bak kwam er een ruiter met paard recht op ons af gegaloppeerd omdat haar paard in verzet ging op de hulpen. Alanda schrok hiervan en sprong weg, en ik bleef prima zitten :) Mis je niks aan, die kniewrongen :D

Hetlevenwint, ik kan jouw laatst geplaatste foto helaas niet zien :( Was het een foto van je nieuwe zadel? Daar ben ik wel erg benieuwd naar namelijk!

Robijntjah, hele gave foto van jou en Modesta! Dat is er eentje voor aan de muur!

Marcella lekker gereden zie en lees ik :) Onderschat inderdaad niet het gevaar van koeien. Vooral niet als ze gaan rennen. Dat zijn van die gevalletjes "pas op, zwenkt uit".

Maarten, hoe gaat het nu met Daantje?

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:39

Hoi hoi, hier druk aan de wandel , Yentle had weer eens een bijtplek van haar weidegenootje ( balen ) dus moet even helen. Ze gaat nu in een ander weitje , wat rustiger ... ik baal echt dat paard is op zich niet gemeen maar is zo heftig met haar reacties als ze gras krijgen :n en dan is Yentle de pineut ! Maargoed we zetten lekker door met het wandelen, is voor mijn conditie ook goed !

Alanda ; <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:50

prachtig snadrem, dat lichtbruin.
lekkere vakantie gehad??

yenopi had ze een bijtplek op een nare plek dan?
die van mij wordt ook weleens gebeten al kan hij er zelf ook wat van,haha.

koeien vindt de mijne meestal niet zo eng.
soms als ze opeens opstaan.
maar laatst heb ik bewust even een kleine graaspauze naast een stel liggende koeien gedaan,was geen probleem eigenlijk.

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:54

Haha, die koeien! Alanda is nu een klein beetje gewend aan de gevlekte monsters, maar als we Cousin It met horens tegen komen dan is het denk ik een ander verhaal _O- Ik kwam trouwens op mijn laatste buitenritje iemand tegen die een jong (hangbuik)zwijntje aan het uitlaten was aan een riempje. Daar reageerde ze ook behoorlijk op. Het zal wel anders hebben geroken dan een hond.

DC, ik heb een heerlijke vakantie gehad! We hebben heel bewust zo min mogelijk gedaan en bijna alleen maar een beetje liggen zonnen naast het zwembad. Het zit helemaal niet in ons systeem om helemaal niks uit te voeren, dus het was wel even wennen de eerste dagen. Maar met ons werk wel hard nodig om gewoon eens helemaal niks te doen en je lijf en hoofd tot rust te laten komen. Heeft me wel goed gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:59

Een hangbuikzwijn aan een riempje??

Zwijnen vind de mijne ook iets minder zeker na de schijnaanval van de grote keiler de laatste keer.
Al liep er gisteren weer een mama met kleintjes naast de wei(bos), zo lief....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:08

Anoniem schreef:
Een hangbuikzwijn aan een riempje??

Jup. Ik heb het nog even nagevraagd :')

Afbeelding
Zo zag hij er ongeveer uit, ook echt met van die streepjes. Omdat ik vlak naast het safaripark was dacht ik dat het een jong wild zwijn was, vanwege die streepjes. Het meisje dat er mee liep even gevraagd, maar die zei dat het een tam zwijntje was. Volgens haar zou het niet zo'n hangbuikzwijn worden, met de daadwerkelijk hangende buik, omdat hij speciaal eten kreeg waardoor die buik niet zo ging hangen.

Het zag er wel heel grappig uit, hij had een riempje aan met een tuigje en drentelde steeds door de berm heen. Hij was iets kleiner dan de gemiddelde jack russell. Zo'n zwijntje beweegt veel vlakker dan een hond en redelijk snel, dus het zag er voor Alanda wel spannend uit denk ik. Dat dan in combinatie met een geur die ze niet kent zal het wel tot een heel gevaarlijk zwijntje hebben gemaakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:10

hahaha geweldig...
Maar idd, die op de foto zijn de welbekende pyama zwijntjes..... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:58

Snadrem, Daantje is aan het herstellen hoor. Ik ging gisteravond nog even naar het weiland waar ze stond. Ze reageerde heel normaal verder. Ze liep weg van mij en schuilde probeerde achter een kleiner paard te schuilen. (Als ik je niet zie, zie je mij ook niet?) Ik heb nog even gekeken naar haar hoef maar ik zag verder niks meer, verbandje was ook weg.

Maar de half-fries die ik nu rij in de lessen en buitenritten is ook heel leuk en ik mag haar volledig leasen als ik wil, wat met Daantje niet kan. Volgende week ga ik met mijn zus een buitenrit maken en daarna beslissen of ik haar volledig wil leasen. :)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:54

Fijn Maarten, dat het beter gaat met Daantje.
Prachtige set Snadrem!

Die van mij is ook niet zo dol op varkens. Toevallig moeten we elke keer langs een wei met een shet, ezel en varken als we naar het bos gaan. Pol blijft toch kijken, de aansteller. Hij vindt ezels trouwens ook maar stom.
Harige koeien zijn geen probleem, gevlekte koeien ook niet meer.

Afgelopen zondag heerlijk gereden. Gelukkig zijn de dazen zo goed als weg!
En de hei staat nu mooi in bloei.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:58

Ziet er mooi uit. :)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:33

De bijtplek zit net op haar ribben ... ze is zelf ook een merrie die wel eens narrig is maar ze bijt of schopt niet ... het blijft bij oren naar achteren en dreigen. aangezien een van d eoudsten is heeft de kudde ( behalve die ene dan ) respect voor haar ....

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:50

Wat vervelend van de bijtwond.
Maarten, wat leuk dat je de half fries evt. kan leasen.
Verder weer mensen weer lekker aan t rijden zag ik.

Bij deze wat foto's van mijn nachtrit van de afgelopen week.

Zo reden we rond tijdens de nachtrit:
Afbeelding

En nog eentje van de 1e sprong van de dubbel tijdens de PTV.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:22

Ah lekker Rais, ik ben ook al aardig setje kerstverlichting aan het sparen voor nachtelijk paardrijden. Wat heb je daar op de borst van je paard voor reflector?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:32

Wat grappig snadrem! leuk zo'n zwijntje, het schijnt dat ze heel slim zijn en dat je ze ook kunt trainen.

Mooie foto op de hei!

En ik heb weer een zadel! het is een massimo trail geworden met franse kussens.
We hadden geluk dat die pastte ( is een tweedehands bij countrymill) maar wat zit dat lekker.
Ben er erg blij mee!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:47

Leuke fotos allemaal weer :)
Wat heeft Nederland toch altijd verrassend weer :+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:13

Een nachtrit, dat lijkt mij ook wel wat! Helaas is het hier overal verboden toegang na zonsondergang en voor zonsopgang :(

Kim, proficiat met je nieuwe zadel! Welke kleur is je nieuwe zadel?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:36

Het is een zwarte geworden, had nog een roodbruine gezien maar die was sowieso te groot geweest maar vind zwart ook wel het mooiste denk ik!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:37

nieuwe zadels, mooie foto's van kerstbomen :')

vandaag ene klein rondje bos gedaan met een handelspaardje, even kijken hoe hij het doet.... braaf dier!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:45

Het is dit borsttuig:
http://www.pejediertotaal.nl/hoofdstell ... ttuig.html

De organisatie had voor gebieden waar je normaal en/of in het donker niet mag rijden toestemming geregeld.

Ik was nog niet de meest opvallende kerstboom, haha!

Leuk, nog een Massimo trail. Ik heb ook een massimo trail, een bruine. Met gewone kussens. Ik twijfelde tussen en franse en gewone kussens.