Ik heb gisteren voor het eerst weer een rit van ongeveer 20 km gemaakt en ben sinds vandaag in het bezit van een trailer! Dus we kunnen weer heerlijk opbouwen en Naar andere plekken!
Marcella
Geplaatst: 29-08-13 21:20
Ben ook weer rustig aan het opbouwen met rijden, want hij loop weer helemaal goed. Een zondag word mijn westernzadel opgehaald en als het goed is verkocht. En dan begin de speurtocht naar een ander westernzadel.
ik ben vandaag na 1,5 week (longeeerrust) weer ene keertje opgestapt... de eerste 10 min waren hel... kort en stijf lopen, bij vlagen zelfs onregelmatig... na een galopje werd het beter, oppakken hoefde ik neit te proberen, opruchten lukt m echt niet. Baal als een stekker, paard begon zo lekker te sjouwen. Nu alleen lang en laag gereden, beetje loswerken en actief houden. Hoop dat de masseur zaterdag iets kan doen, ik weet t niet meer.
Ik ben ook heel rustig aan het rijden, deze week heb ik alleen maar gelest met Daantje. Vorige zondag heb ik op een nog vrij groene maar zeer actieve half-fries gereden en het gaf me een heerlijke spiegel van wat ik nog fout doe met rijden.
Ik rijd ook meestal alleen, maar dat vind ik niet zo erg . Nu met school erbij moet ik weer even de balans tussen paarden en school zien te vinden. Helaas kan ik niet meer op maandagavond lessen, maar ik kan gelukkig wel op zaterdagochtend .
Jip ging goed, gisteren! Ietsvan 6 km gereden, eerst km er naast gewandeld. Eerste km met mij erop was hij nog wat sloom, maar eenmaal goed warm vond hij mij maar stom omdat hij moest blijven stappen...
Anoniem
Geplaatst: 30-08-13 18:04
Ik heb moeten lessen op een jonge half-Fries omdat Daantje tot maandag niet beschikbaar is, wat een straf. In het begin was het even vechten, vooral in draf was ze enorm ongehoorzaam. Daarna ging het ging heel mooi.
nou indd.. ik hoopte echt dat ze wat zou vinden, dan wist ik tenmiste waarom hij zo slecht liep de latste tijd. hij zit iig goed vast, nu met rijden nog niet veelv erschil gevoeld, maar dat was voorspeld
Anoniem
Geplaatst: 31-08-13 20:25
En toen hoorde ik dat Daantje een ongeluk had in de vrachtwagen, een snijwond. Ze staat nu weer op stal met een mooi groen verbandje om haar rechtervoorbeen. Ze leek niet echt pijn te hebben, maar ze wilde niet in die stal blijven. Voorlopig blijf ik nog lessen op de half-Fries tot ze hersteld is.
Vandaag heb ik er weer even een half uur op gereden. ik had me vooraf al mentaal klaar gemaakt om dezelfde strijd aan te gaan als gisteren. Gelukkig was het niet nodig, vandaag ging een stuk beter.
Ach wat balen Maarten van Daantje, hopelijk knapt ze snel op En fijn dat het vandaag een stuk beter ging, geeft je toch altijd een fijn gevoel!
Anoniem
Geplaatst: 31-08-13 21:15
Ik heb de komende week nog wel een goed gevoel. Dat gevecht vrijdag was best intens, maar eigenlijk niet meer dan wat ik op Daantje heb geoefend in de lessen bij hem. En toen ze weer rustig werd, ging ontspannen en luisteren heb ik voor het eerst echt een paard aan de teugel gehad. Dat voelde toen een beetje aan als een moment waar ik een jaar naartoe heb gewerkt, ook al is dit eigenlijk nog maar het begin.
Ik heb nog steeds een weddenschap lopen van juni dat ik Daantje aan de teugel krijg. Ik wil die taart nog steeds winnen.