[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:10

Ah fijn. :) hoop dat hij snel kan komen. :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:53

Silver_Bolly schreef:
goed gereden somebitch!
Gisteren een fijne rit gemaakt met Gipsy en een stalgenoot met haar fries. We zijn ongeveer 1 uur en een kwartier weg geweest. Wel op 2 korte drafjes na alleen maar gestapt, heerlijk! Op een gegeven moment kwamen we crossmotors tegen, die waren we nog nooit tegen gekomen samen. Ze bleven gelukkig stilstaan toen ze ons zagen, wel met de motor aan. Gipsy keek niet eens naar ze :') Waarschijnlijk als het andere paard bang was geweest was zij dat ook geweest, maar gelukkig hadden we een bomprove fries bij. Toen ze een stuk later weer weg reden vond gipsy dat wel heel eng, maar als ik haar dan laat kijken dan is het al snel goed!
Vandaag heeft ze een dagje vrij. Ga denk ik wel even een klein rondje met haar lopen. Dat is nooit verkeerd.

Dan moet je ook maar een keer naar de hei komen kunnen we ook eens samen rijden. ik kan niet naar boekend komen heb geen trailer.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:03

Somebitch schreef:
Evi met kitty???!!
Je bent derdes!

Wauw echt? Dat had ik niet verwacht... Helemaal fier op onze kleine meid :D Heb jij ook de uitslagenlijst van de 60km toevallig?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 08:33

Nee die heb ik niet..

Ja echt waar Hihi! Super gedaan hoor! :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:40

Snadrem: weet niet of je al iets gevonden hebt voor onder je zadel? Bij ijslanders leggen ze er meestal ook geen dek onder maar een soort gelpad, zoiets bv: http://www.agradi.nl/harrys-horse-gel-z ... er-tpr.htm en daar dan gewoon hun zadel bovenop. Misschien een idee?

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:55

Somebitch schreef:
Nee die heb ik niet..

Ja echt waar Hihi! Super gedaan hoor! :))

De uitslagen staan ondertussen ook online. Kitty haar vriendje waarmee we samen gereden hebben was zevende in de 60km! Volgend jaar misschien toch nog eens een wedstrijdje meepikken, heb de smaak te pakken ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:55

:wave:
Eindelijk weer een beetje online en bijgelezen..

dancer_ schreef:

Was pittige wedstrijd. Is toch echt wel een zwaar terrein, zeker als wedstrijd..

Ik zag een aardig stenig pad voorbij komen van Lanaken. Ik herken dat van de wedstrijd in Banholt waar we toen ook een paar keer over zo'n steenpuinpad moesten. Wat hard is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:05

gefeliciteerd djilna!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:52

top gedaan djilna, super gaaf!

zaterdag komt de masseuse, ik ben benieuwd wat ze zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:52

Top!

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:31

gefeliciteerd Djilna !!! Wauw wat gaaf !!!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:38

Super goed gedaan djilna! Gefeliciteerd!! :))

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:43

Dank jullie wel! :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:45

Super gedaan Djilna!

Solleke_Noah, ik heb het gisteren geprobeerd met alleen mijn sedelogic-pad er onder. Die gaat alleen schuiven zonder stroef dekje er onder. Als ik terug ben van vakantie, ga ik eens kijken en eventueel aan de knutsel om een dek te maken :) Van gelpads en neopreen ben ik niet zo'n fan, aangezien dat maar amper ventileert.

Nog even en dan gaan we richting Schiphol. De poesjes krijgen hier thuis een oppas, en Alanda wordt verzorgd door een stalgenootje. Ik vind het leuk om te gaan, maar ik zal de beestjes allemaal wel missen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:50

ik heb nog een mooi christ dekje te koop...

fijne vakantie snadrem!

nicky_nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:40

Gaat er hier ook iemand naar Enjoy the Ride in Burgh Haamstede? Een heerlijke strandrit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:04

Voor mij te ver weg...

Ik heb toenstraks een ritje gedaan.
Ging al wat beter dan zaterdag, hoop door de singel die we nu testen(WoW...veel te duur alleen om aan te schaffen).

Alleen op de terugweg paniek,want er stonden ergens geiten in de wei aan de heg te knabbelen.
Pony ging in freezemodus, inclusief trillen...en ik wéét dat hij dan binnen 3 seconden omdraait en in flight modus gaat en eruit naait.
Dus ff afgestapt,hij was écht bang voor ze.
mietje.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:10

die van mij is als de dood voor koeien en schapen :P

moeders is de hei op gegaan vandaag.
Afbeelding

ik geloof zelfs dat ze illegaal bezig is geweest :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:23

hahaha, waar is dat trapje dan?

Mijne vindt koeien en schapen ook niet denderend...daar krijg ik hem nog wel langs.
maar deze geiten,dat was echt no-go area.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:25

geen idee, ergens op de posbank :')

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:33

Somebitch schreef:
Alex ik heb alleen je paard geknuffeld die andere kon ik niet vinden. Of was dat die knuffelige Arabier die ernaast staat? :)) die gaf me een kusje haha.

We hebben Lanaken super uitgereden en zijn nu opweg naar huis!
Alex technisch was de route zeker wel. Maar man wat mooi! Ik ben jaloers op de omgeving waar jij kan trainen!

We zijn vierdes geworden! Mijn rijmaatje is tweedes geworden! :))
Trots op m'n topper!

Jullie hebben het super gedaan als ik jullie resultaten zie. Ondertussen weet je dat de knuffelige arabier Genghis is en die mooie zwarte rechts van hem (Niet in de hoek) Black Pearl. Beiden zijn het geweldig lieve en werklustige paarden.

Lanaken is inderdaad een technisch parcours om te rijden, maar oh zo mooi...

Jij en je rijmaatje zijn bij deze volgend jaar uitgenodigd te komen "trainen" met ons team. Overnachting paard en mens is geen probleem.

En nu ga ik verder met genieten van de Luxemburgse gastvrijheid en natuur..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 07:20

Dankjewel Alex! :))

Wat lief van je! We komen heel graag volgend jaar in het prachtige belgie trainen! :)) we hebben het super naar ons zin gehad en Lanaken heeft ons een heel goed gevoel gegeven over het starten in het buitenland. Volgend jaar starten we zeker nog een aantal keer in belgie! :))

Het is zo anders mooi dan in Nederland. :)

En lekker genieten daar in luxemburg! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:53

Wat de wedstrijdrijders betreft van harte met jullie plaatsing. En wat een vreeslijk steenpad.
Vanmorgen de hoefsmid geweest en we kunnen er weer drie maanden tegen aan. Hij was tevreden over de hoeven. Vanmiddag even longeren en dan morgen weer lekker rijden.
Sadrem fijne vakantie.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:16

Zo vandaag weer heerlijk maar wat korter ritje gemaakt. En madam had er zin in. Leek wel of ze Dr. Power gedronken had. Ze gaf zich aardig in de galop. Had er de handen aan vol.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:39

Ik heb een tijdje in de meeleesstand gestaan.

SB, gefeliciteerd met je rit in Lanaken. Djilna had ik allang irl gefeliciteerd, maar (nog een keer) digitaal ook maar: van harte met je eerste prijs op de CEI in Leersum!

Reden van mijn meeleesstand: Jip krijgt ouderdomsgebreken. Begon de laatste tijd steeds meer last van opstartstijfheid te vertonen. En paar weken terug ook echt niet rad meer.
Overleg met hoefsmid en dierenarts, gezien de klachten en zijn leeftijd (25) is de kans erg aanwezig op artrose. Dat kunnen we helemaal uitvogelen, maar ik heb er voor gekozen om te gaan behandelen alsof het artrose is. Hij krijgt nu een supplement met oa glucosamine en hij heeft sinds vorige week hele dure hardloopschoenen gekregen van de hoefsmid.
In de tussentijd heel veel met hem gewandeld, wandelingen door het bos, over de ruiterpaden, van 5-10 km. Inmiddels krijgt hij weer praatjes, wordt opdringerig in de wei en wordt daar ook weer regelmatig in draf betrapt.
Vanavond dus weer er voor het eerst op, wel eerst ernaast lopen om hem op te warmen en als ik er wel opklim, dan nog hoofdzakelijk stappen.
Maar ben blij datie zich weer fit voelt en we voorlopig nog niet echt hoeven te gaan zeggen dat hij oud is.