Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:41

Met mijn paard gaat alles goed hoor :D
Het paard van cchanny moet het rustig aan doen met stappen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 13:45

Ohja, excuses :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:30

Wilde deze toch even delen. Ritje van afgelopen weekend. Bokker/vriendin vroeg of ik haar paard naar een fotoshoot wilde rijden. Of course, was nog eens super mooi weer ook nog!
Wel spannend, 4e keer dat ik op dat paard ging rijden en dan ook nog eens helemaal alleen.
Maar is echt super goed gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 15:23

horsies5 schreef:
Ik hoop dat het met rustig opbouwen beter zal gaan en je nog vele ritten met haar kunt maken!

Vandaag weer een stapritje gemaakt en mevrouw was het niet eens met stappen. Dus we hebben een stuk gedraafd, ze liep helemaal rad *\o/* *\o/*
Hoop komt steeds meer terug

Vivat schreef:
Ik heb mij een tijdje terug al afgemeld bij de challenge, 26 augustus heb ik allebei mijn paarden moeten laten inslapen |(
Wel vind ik het nog steeds heerlijk om met jullie buitenrij verhalen mee te lezen en de prachtige foto's te zien een nieuw paardje moet dus vooral maar een grand-prix-buitenritten-exemplaar worden ;)
Wel doe ik nog steeds mee met de fit te paard challenge, ik moet zeggen dat het me wel helpt mijzelf en hond naar buiten te slepen voor wat verdere wandelingen (nou ja hond hoef ik niet te slepen haha maar mijzelf wel := )

Sterkte :(:)

@Nessa, wat leuk dat je vriendin dat toe vertrouwd!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:01

Vanochtend ff uitgewaaid, Hellaas deed me me Km teller het 1x niet en de andere sprong voor de helft pas aan :(

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:13

moonforever schreef:
Vanochtend ff uitgewaaid, Hellaas deed me me Km teller het 1x niet en de andere sprong voor de helft pas aan :(

[ Afbeelding ]

Mijn endomondo deed het gisteren tijdens het hardlopen ook slecht..
Waardoor mijn tekening en km'ers niet klopt.

Wat staat er een wind hé vandaag!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 16:26

Ja, ik moet zeggen mijn mobiel had ook kure ik had geen zin om ruzie te zoeken met hem ^:)
Teken hem vanaaf wel in eerst ff andere dingen thuis doen ;)

Het valt wel mee ik heb heerlijk gerede in de zon en de wind had niet eens door ;)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:29

Even korte update voor de fit te paard challenge. Ik ben daarvan inderdaad de beheerder.
Ik heb voor de zoveelste keer weer die mensen eruit gegooid. En nu de challenge op privé gezet, zodat ze er niet weer in kunnen. Wanneer iemand erin wil, even een PB'tje sturen ;)

Ik kruip weer in de meeleesmodus. Nog steeds erg leuk om alle buitenrijverhalen e.d. mee te krijgen, ondanks dat ik zelf alleen maar in het weekend kan rijden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 19:58

Super, dank je! Wel zo gezellig als het alleen bokkers zijn ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:23

horsies5 schreef:
Wat naar Vivat!
Ik zie dat je heel dichtbij woont.. mocht je eens behoefte hebben aan een paardenknuffel ben je welkom hoor! En een ritje mee op de kar mag ook altijd :D

Ik had je superleuke Serious Request actie gezien! Heb je al veel aanmeldingen gehad? Ik zal je wel even een PB sturen :D

Sabine V Noah was al heel lang ziek (steeds terugkerende koorts over de 40, steeds terugkerende koliek, maagzweren, sleepdeprivation/narcolepsie- en hierdoor viel hij steeds om met als gevolg een peesblessure) en Zelma kon van de een op de andere dag haar rechterachterbeen niet meer optillen dit bleek door ernstig kapotte kniebanden en een kapotte meniscus te komen, lopen ging nog redelijk (ongetwijfeld met pijn) maar zaken als naar de hoefsmid waren onmogelijk. Hierdoor hebben we in overleg met de dierenartsen besloten ze dan in ieder geval geen afscheid meer van elkaar te laten nemen, ze zijn zelfs samen naar het crematorium vervoerd (wel een aparte crematie ivm paarden zo groot zijn ;) )en uitgestrooid over zee

verder dank voor jullie reacties, mooie buitenrit-verhalen en prachtige foto's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:27

Wow, wat een pech kan je hebben zeg :(:)
Maar wat ontzettend mooi dat je ze samen hebt laten gaan! Y;(

Hier uiteraard vandaag geen ritje, hoefsmid smste ineens dat hij op stal stond :+
Zaterdag was [***] ineens een ijzer kwijt (had het nog niet door totdat ik hoeven ging krabben :') ) dus hoefsmid gecontacteerd (hij moest toch opnieuw beslaan worden), die had zaterdag maar weinig tijd dus heeft de voorhoeven gedaan. En dan ging hij nog wat laten weten voor de achterhoeven, vandaag dus blijkbaar. Ook heeft [***] een hoestje :(:) Morgen maar even kijken hoe hij zich voelt (lijkt verder niet ziek ofzo, vind het een beetje gek).

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:30

Wowwwww at een pech kan je hebbbe heeel veel sterkte , :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 22:47

Vivat schreef:
horsies5 schreef:
Wat naar Vivat!
Ik zie dat je heel dichtbij woont.. mocht je eens behoefte hebben aan een paardenknuffel ben je welkom hoor! En een ritje mee op de kar mag ook altijd :D

Ik had je superleuke Serious Request actie gezien! Heb je al veel aanmeldingen gehad? Ik zal je wel even een PB sturen :D

Sabine V Noah was al heel lang ziek (steeds terugkerende koorts over de 40, steeds terugkerende koliek, maagzweren, sleepdeprivation/narcolepsie- en hierdoor viel hij steeds om met als gevolg een peesblessure) en Zelma kon van de een op de andere dag haar rechterachterbeen niet meer optillen dit bleek door ernstig kapotte kniebanden en een kapotte meniscus te komen, lopen ging nog redelijk (ongetwijfeld met pijn) maar zaken als naar de hoefsmid waren onmogelijk. Hierdoor hebben we in overleg met de dierenartsen besloten ze dan in ieder geval geen afscheid meer van elkaar te laten nemen, ze zijn zelfs samen naar het crematorium vervoerd (wel een aparte crematie ivm paarden zo groot zijn ;) )en uitgestrooid over zee

verder dank voor jullie reacties, mooie buitenrit-verhalen en prachtige foto's <3

Jeetje heftig zeg :(
Nogmaals gecondoleerd. Wel 'mooi' dat ze samen heen zijn gegaan. :(:)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 03:03

Vivat schreef:
horsies5 schreef:
Wat naar Vivat!

Ik heb je pb gezien.. dankje!
Qua aanmeldingen valt het mee.. wel veel belangstelling en positieve reacties :) iedereen die ooit mee is geweest is enthousiast iig :D

Het klinkt wel als een heel mooi afscheid zo! Al is t nooit leuk om ineens beide vriendjes te moeten missen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:31

Zo, na 3 weken ben ik ook nog eens de straat op getrokken .. letterlijk :+

Afbeelding

Gemiddelde snelheid lijkt nergens naar maar dat komt omdat ik heel lang (in verhouding) heb stil gestaan, waren paarden uit een weide gebroken net op mijn pad ... Geprobeerd die man te helpen maar die wilde precies geen hulp, heb me dan maar omgedraaid toen ik 1 paard een pets op zijn neus moest geven omdat die mijn pony wilde aanvallen }:0 Daarom ook maar stukje over de weg gereden, immers waren paarden ondertussen richting bos gelopen en had geen zin om ze daar weer tegen te komen...

Maandag komt ook de DA, [***] blijft toch een vervelend kuchhoestje hebben tijdens het werk dus toch maar even laten checken, al is hij tegelijk ook vrolijker en werklustiger dan ooit .. Heb toch echt wel een tegenstrijdige pony :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:38

Apart dat die man geen hulp wilde Sabina... :?

Ik ben nog even lekker met m'n knollie naar strand geweest. 8,6km gereden ofzo. Hij was bloedjefanatiek, haha! Moet ik zo om m lachen! :)) En wat ee kracht voel je dan onder je, wauw! Ben ik dan toch altijd weer een beetje van onder de indruk hoor, ook na zoveel jaar nog. :o
Fotootje van ons prachtige uitzicht:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 20:48

Ik zou ook onder de indruk zijn :j Maar op een andere manier :')

Schijnt nogal beetje rare man te zijn, hij hing ook maar wat in zijn weide rond te hangen, beetje aan draden prullen, terwijl die paarden daar los liepen. Maarja, weet ook niet wat die in zijn eentje wilde beginnen, had niks van halsters of touwen ofzo bij, al had hij daar ook niks aan gehad want die paarden kennen helemaal niks (ideaal toch, bende veulens in een weide pleuren en er 3 jaar 'niet' naar omkijken .. beesten zijn nu bijna 2.. ). Had nog voorgesteld om met [***] er naartoe te rijden zodat ze terug de weide in zouden volgen maar dat kon niet volgens die man want er stond geen stroom op .. tja ... Dan voorgesteld om de mensen van stal te bellen (was nog vlakbij stal) maar dat had geen zin volgens die man, en uiteindelijk zei die "ja, doe maar dan als je dat wil" en liep weg zijn weide in (paarden stonden aan de heel andere kant). Tja, je wil hulp of je wil het niet denk ik dan maar ... vind het alleen altijd zo stom voor die paarden, die lopen daar wel richting straat ed -O- Mensen van stal dus toch maar gebeld, die zijn komen kijken maar kende de man ook (man kwam niet eens kijken of praten) dus we hadden allemaal zoiets van: jammer maar helaas, we hebben geprobeerd ... Heb me dan omgedraaid en toen ik terug reed sprong ineens de draad langs mij ([***] bijna een hartaanval :') ) en toen was het 4e paard ook los en liepen ze richting bos ... Zag toen ik terugkwam wel verschillende auto's bij de weide staan maar geen idee of de paarden er al terug in stonden..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:05

Heerlijke kerstrit gemaakt..

was eerst best zenuwachtig vanwege ik op de hengst mog moet zegge hij echt wel braaf :)
ook bij de merrie in de groep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:15

Afbeelding

Vrijdag tussen de buien door een ritje gedaan. Heb eigenlijk alleen maar gestapt en gedraafd. Instappen hadden we in de binnenbak gedaan en uitstappen ook.

We staan nu op plaats 79 met 87,59 kilometer *\o/*

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:02

Misschien een rare vraag maar rijdt er iemand in dit topic in de omgeving van Rockanje? Ik ga er volgend jaar waarschijnlijk een keer rijden samen met een stalgenootje en ben erg benieuwd naar de routes daar.. :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:41

Dit was mijn ritje van gister. Voor ons een tuttelritje met spannende momenten en paden die door werkzaamheden - lees bomenkappen - bijna niet tot niet meer begaanbaar meer zijn. Best balen.

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:44

Wat balen van de paden Alex, hopelijk snel weer gefikst.

Hier ist baggerweer ;( Net helemaal natgeregend met de hond. Maar dan zo maar regenpakje aan. Wil toch rondje doen. Vanmiddag zijn smid en DA er weer voor de straalkanker, dus wie weet dan weer de platen eronder, dus we moeten er van genieten zolang het kan. Weer of geen weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:11

Ga ervoor zou ik zeggen :Y)

Altijd stom als ze in de bossen bezig zijn hé .. het zal vast nodig zijn, maar het is wel onhandig :+

Hier geen plannen, vanmiddag komt de DA dus ben eens benieuwd.
Gisteren nog wel een leuke dag gehad, oudjes van het opvangcentrum helpen verhuizen naar een nieuwe weide. Was een fikse wandeling (aan de hand), had mijn horloge bij en ben het vergeten op te zetten :+ Volgende keer eens doen ..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:20

Ben ervoor gegaan, haha! Heerlijk gereden! Was he-Le-maal geen mens te bekennen op strand, fantastisch!
Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 14:37

Afbeelding