Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:23

Sterkte justkid, fabster en dorine92.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 10:54

Ah wat een naar nieuws hier. Iedereen :(:)

Kan ze niet met hoefschoenen Fabster?

Ik ga vandaag denk ik een rondje doen. Enorm druk met werk, vriend is weer thuis (werkt vaak in buitenland) dus die eist veel vrije tijd op en dan dat kl*teweer... alles ligt verzopen hier. Zelfs om te longeren is de buitenbak echt niet leuk meer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:39

Varekaj schreef:
Kan ze niet met hoefschoenen Fabster?

Cajra is een rotknol naar andere paarden en die wil ze dus het licht uit de ogen slaan. Dat heeft ze ong 2 jaar geleden gedaan bij mijn leidende ruin tijdens de machtsovername van de groep (waar Ij het nu dus voor het zeggen heeft. Daarbij heeft ze haar kogelbanden verdraaid. Ze heeft 3/4 jaar stil gestaan. Toen ging het weer. Maar bet blijft een zwakke plek. Bij iedere misstap is het weer raak. Begin november ben ik met eenaantal meiden voor een weekend Drenthe gegaan. De afstanden gaan prima. Het probleem was, dat er naast het logeerweiland ook andere paarden stonden. Dus die moest ze natuurlijk constant bedreigen. Resultaat: weer kreupel. Dat zag er op zich jiet slecht uit, dus ik dacht dat het met 2 wkn wel weer zou gaan. Maar daarna heeft ze nog iets stoms gedaan en toen was het echt mis. Ze kon zelfs met een dubbele dosis pijnstilling niet normaal lopen. Met de da overlegd en de prognose is slecht tot zeer slecht. Licht er een beetje aan waar het probleem precies zit. Het probleem met banden is, dat je ze niet (goed) op foto of scan krijgt. En zelfs als het nu wel weer goed gaat, bij de eerste de beste misstap is het weer ellende. Het is net als verzwikte enkelbanden: hoe vaker je het verzwikt, hoe slechter het wordt. En hoe slechter het wordt, hoe vaker je ze verzwikt. Als mens kun je nog hoge schoenen dragen. Bij een paard wordt dat lastig. Permanent inzwachelen is bij 24/7 buiten gewoon lastig. Zeker met nat weer.

Dus ik denk niet dat ze het lang red. Maar ik bennog niet klaar voor een afscheid. Dus ik hoop nog evwn op een wonder.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:43

Wat een naar nieuws allemaal.. Dorine ik wens je veel kracht toe en duim voor je dat jij en je paardjes een fijn eigen plekje gaan vinden vanwaar je weer ritjes kan maken.

Fabster ik duim voor jullie wonder. Is een carriere als grasmaaier nog een optie of is het echt erop of eronder?

Ook voor jou sterkte Justkid. Als het vanuit de hoeven komt, ik heb meerdere maten hoefschoenen liggen die je wel zou mogen proberen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:48

Gypsy schreef:
Fabster ik duim voor jullie wonder. Is een carriere als grasmaaier nog een optie of is het echt erop of eronder

Ben bang dat het erop of eronder is. Ze heeft IR, dus als grasmaaier is een probleem. Bovendien hebik 4 paarden staan en zij is mijn enige rijpaard. Heb er 1 met pensioen, 1 gehandicapte en een mentally ill paard. Daar werk ik wel mee en ik zit er soms op, maar buitenritten wordt niks. En aangezien ik niet nog meer paarden wil, wel weer paardrijdenen zij van de lucht duk en ziek wordt, is het echt erop of eronder.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:56

Oh wat naar, maar met IR is grasmaaien idd geen optie, ik snap wel dat het dan erop of eronder is.

Ik heb een week lang nagenoeg niks met Modena gedaan en toen voelde ik haar opeens weer onregelmatig lopen het eerste drafje... Erna werd het beter. DA had bij de diagnose artrose wel gezegd dat regelmatig bewegen belangrijk was maar alsnog schrik ik ervan. Ga deze week proberen elke dag minstens 30 min aan de hand te stappen maar man man man wat is dat poedersuiker met dit weer.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:25

Lief van je Gypsy :) ik had net een prachtig paar hoefschoenen voor haar besteld maar ze loopt onbelast al niet goed dus dan houdt het op. (renegade viper)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:37

ach wat sneu... Ook onbelast maar met schoenen geen verbetering? Toevallig niet buiten gestaan bij nachtvorst?

Dan ga ik toch voor je hopen dat jullie die schoenen alsnog ooit kunnen gaan gebruiken.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:23

justkid schreef:
Mijn paard is 19, verdraagt geen ijzers meer (gaat er bijna bij liggen bij het beslaan) en loopt dus zonder, dat ging goed tot een week of 6 geleden toen begon ze weer gevoelig te lopen en nu loopt ze echt kreupel.
Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen zere voeten en ik wil het laten onderzoeken in een kliniek.

Ik heb er geen goed gevoel over.

Op welk gedeelte van het beslaan reageert ze?
Anders is er ook nog plak beslag..
Dat hoeft niet genageld te worden als dat tenminste het probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:17

De banden is inderdaad gewoon kak Fabster. En met zo'n steunkous? Dacht dat zoiets intussen ook voor paarden bestaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:41

Ai dan kan ik me de zorgen voorstellen.

Hier met mijn gup 5 km alleen gereden, kwamen nog een valk pre tegen, te leuk!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:47

Varekaj schreef:
De banden is inderdaad gewoon kak Fabster. En met zo'n steunkous? Dacht dat zoiets intussen ook voor paarden bestaat...

Die heb je inderdaad maar zitten meestal hoger - kogel en pijpbeen. Daarnaast denk ik niet dat ze de filse zijwaartse beweging van een verstapping/verzwikking kunnen tegengaan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:47

Oh echt, rijd je al buitenritjes met haar? Wat leuk! Gaat het goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:48

Gewoon gelongeerd hier. Heb vrijdag kleine ingreep gehad en vond het toch niet zo slim om te gaan rijden aangezien de hechtingen soms best gevoelig zijn bij een foute beweging.
Ze geven wel weer beter en zachter weer de komende dagen, misschien dat er dan wel eens een ochtendrondje in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:48

Bloodymary schreef:
Oh echt, rijd je al buitenritjes met haar? Wat leuk! Gaat het goed?

Alleen maar :+
Dit was de 2e keer alleen. Ze is echt doodbraaf. Makkelijker dan Mo ook dus das handig met een kater :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:54

Oh wat fijn! Daar heb je toch echt geluk mee gehad. Van begin af aan zo'n heerlijk paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:54

Ja echt hè. Ik ben ze zo makkelijk nog niet vaak tegen gekomen. Wie weet stap ik zelfs wel ooit zonder zadel op :=

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:02

Hier eindelijk ook nog eens langer dan een uurtje kunnen rijden. Een fijne 10 km en het gaat best goed met de hackamore! En ook blootvoets nog steeds! Enkel wag gevoelig op de steentjes maar volgende week een passessie voor hoefschoenen. Hier word ik echt gelukkig van.

Wat ben ik nog steeds jaloers op jullie uitrijgebieden, hiee ook midden id natuur maar alle wegeltjes zijn gestort met stenen. Ik overweeg toch echt een trailer aan te schaffen om toch eens andere gebieden te verkennen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:04

Hier ook veel steentjes hoor maar ontdek steeds meer plekken met fijne paden!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 18:45

Hilli schreef:
Varekaj schreef:

Die heb je inderdaad maar zitten meestal hoger - kogel en pijpbeen. Daarnaast denk ik niet dat ze de filse zijwaartse beweging van een verstapping/verzwikking kunnen tegengaan.

Nee, helaas. Al met de da besproken. Dus we wachten het maar gewoon af en doen af en toe een schietgebedje...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:10

Wat een narigheid hier

Heel veel sterkte Dorine! Welke omgeving zoek je?

Justkid beterschap voor jouw paardje. Misschien iets van binnenuit? Magnesium en biotine schijnen fijne invloed op de hoeven te hebben.

Fabster, wat balen dat het nog steeds wisselend gaat. Phoebe heeft een blessure aan haar kniebanden achter (wat met de nieuwe apparatuur op de kliniek wel zichtbaar werd) en dat is ingespoten. Is dat voor Caj geen oplossing? Moet wel nog een keer terug naar de kliniek voor een tweede spuit. Ben haar op advies ook groenlipmossel gaan voeren, het lijkt nu eindelijk (na 3 maanden) weer de goede kant op te gaan. Wat we niet meer hadden verwacht, de diagnose was eerst ook afgescheurde meniscus, maar oo de kliniek bleek dat in orde te zijn gelukkig. We mogen komende week gaan stappen aan de hand en als dat goed gaat 1-2 weken later ook onder het zadel. Dus dat inspuiten lijkt voor nu echt positief verschil te maken.

Bij gebrek aan paard om te rijden mocht ik gisteren mee op de kar tijdens een santa ride hier in de buurt

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:14

Ben wat vrij geweest afgelopen week.
Dus meer tijd gehad om te rijden.
Deze week er weer totaal 37 km bij.
We gaan de goede kant op ze loopt als een trein ook.

Aankomende week weer rustig aan doen en wat dressuren.

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 21:52

Caily schreef:
Wat een narigheid hier

Heel veel sterkte Dorine! Welke omgeving zoek je?

Justkid beterschap voor jouw paardje. Misschien iets van binnenuit? Magnesium en biotine schijnen fijne invloed op de hoeven te hebben.

Fabster, wat balen dat het nog steeds wisselend gaat. Phoebe heeft een blessure aan haar kniebanden achter (wat met de nieuwe apparatuur op de kliniek wel zichtbaar werd) en dat is ingespoten. Is dat voor Caj geen oplossing? Moet wel nog een keer terug naar de kliniek voor een tweede spuit. Ben haar op advies ook groenlipmossel gaan voeren, het lijkt nu eindelijk (na 3 maanden) weer de goede kant op te gaan. Wat we niet meer hadden verwacht, de diagnose was eerst ook afgescheurde meniscus, maar oo de kliniek bleek dat in orde te zijn gelukkig. We mogen komende week gaan stappen aan de hand en als dat goed gaat 1-2 weken later ook onder het zadel. Dus dat inspuiten lijkt voor nu echt positief verschil te maken.

Bij gebrek aan paard om te rijden mocht ik gisteren mee op de kar tijdens een santa ride hier in de buurt

[ [url=m/nn6Z4a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met wat is de knie van Phoebe ingespoten?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:56

Wat een weertje vandaag! Leek wel lente. Heerlijk rondje gedaan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:35

Lekker!
Ik had helaas een vergaderdag vandaag.
Geen tijd om op pad te gaan.