Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:19

:n ik ga niet alleen het bos in dus ik moet wel door de polder. :P

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:27

Kom op, gewoon jezelf warm aankleden, zorgen dat alle klussen gedaan zijn voordat je gaat rijden, dan kun je daarna meteen door naar huis. Het is een graad of 2-3 en geen -26....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:29

:') zodra ik er ben gaat het altijd wel. Maar het idee om het warme huis te verlaten :P
Maar ik ga over een half uurtje ongeveer. :) daarna idd lekker naar huis heerlijke warme douche en een kop thee :))

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:13

Hier lekker rondje gemaakt. Veel gestapt, paar stukken gedraafd. Bijna anderhalf uur weggeweest. Zodra we het koud kregen gaan draven, haha! Fjorden was flink wakker, dus op den duur gewoon zweten :))

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:14

Hier ook een lekker rondje gedaan. :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:38

Jaloers! Ik zit weer op het werk haha. Vanavond wel les, dus lekker veel laagjes aan en gaan met die banaan :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:53

@ChouChou ik ben daar totaal niet thuis maar we vertrokken vanaf de parkeerplaats Utrechtse Baan, idd met de winterrit :)

Als je lekker bezig bent is het niet zo koud, zodra je stil gaat zitten en zeker in de wind vond ik het wel :brr:

Vandaag rondje gedaan met Ollie en Ber weer als handpaard. Omdat het toch wel koud was alleen stap, ook lekker gedraafd, zo dat was tof! Ze liepen zo heerlijk naast elkaar echt helemaal super <3 Kwam natuurlijk weer een enorme graafmachine tegen met een vrachtwagen ernaast, waren de sloten aan het uitgraven, maar de dames liepen er keurig langs 8-)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:05

Wat is het ontzettend koud. Onder het rijden weinig last van, maar na afstappen wel. Zo maar lekker Eem warme douche nemen.

Hier gaan de km hard achteruit. De dracht begint aardig te tellen. Doen nu vooral kortere rondjes in stap. Ze heeft er duidelijk steeds minder zin in. Maar komend jaar wordt ze niet gedekt, dus dan kunnen we 1,5 jaar doorrijden.

Hanjaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:28

Zitten jullie nog steeds op endomondo??Ik heb ook endomondo en rijd veel km is het zomer seizoen..nu wat minder omdat t s avonds donker is. hoe meld ik me aan>

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:29

Ja. :) TS even een PB sturen :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:01

Weet iemand nog de link van die ruiterfitheid challenge? Ik kan hem niet meer vinden.
Of bestaat ie niet meer?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:02

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:05

Thanks! Ik had echt alle mogelijkheden al geprobeerd, behalve het woord fit zelf. :P

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:48

Net terug van een lekkere ronde met het fjordenvriendje. Kan goed merken dat ie steeds meer conditie krijgt :)) Maar ik word echt blij van m!
Met een gemiddelde van 9,0km/u gereden, dus geen tijd om koud te worden. Maar idd, als je afstapt... :brr:

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:22

Mijn rondje:
Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:07

Yeey ben ook weer geweest. Man wat is het koud!

Zit erover na te denken om een thermo rijbroek aan te schaffen. Iemand ervaring mee?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:52

Ik heb voor de winter lange chaps van neopreen (van Kitt) en die zijn heerlijk warm. Als ik niet ga rijden, of het is echt alleen maar een rondje stappen, dan draag ik een oude skibroek die zowel mezelf als mijn man eigenlijk een maatje te groot is. Dan kan 'ie zo makkelijk aan/uit zonder dat je je schoenen enzo uit hoeft te doen - lekker lui!

Ik heb vandaag weer een rondje gedaan en op de laatste 20 minuten na viel het me wel mee. Dat is een redelijk open stuk en dan voel je de wind toch een stuk beter dan in het bos. Aan de andere kant: niks wat een beetje draven of galopperen niet oplost :)) . Hopelijk vrijdag nog wat tijd ok te rijden en anders komt het van het weekend wel weer.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:29

Hier ook de kou overwonnen! Eerste stuk stappen was wel erg koud, dat is ook een onbeschut stuk. Maar daarna gewoon lekker tempo erin en dan merk je niks meer van de kou! Had zelfs warme handen in mijn net nieuwe handschoenen van de Hema voor 5 euro :D

En wat nog wel het leukste van vandaag was, was dat ik voor het eerst met hartslagmeter heb gereden! Zo leuk om daar echt inzicht in te krijgen. Hartslag in rust was 38-40, daarna instappen 50-65. Tijdens draf lag het ongeveer rond de 120, lijkt me ook prima, in ieder geval best constant :) En toen naderden we boswerkzaamheden, het geluid was al van een kilometer afstand te horen dus werd steeds wat spannender hoe dichterbij we kwamen zonder iets te kunnen zien. Ging goed, totdat er ineens 3 reeën voorbij kwamen sprinten. Toen ging mijn horloge piepen omdat de hartslag hoger ging dan mijn ingestelde waarde :D Maar dat was ook snel weer goed en toen de boswerkzaamheden eenmaal in zicht waren, wat bestond uit 2 grote vrachtwagens en 2 hijskranen, was het ook minder erg. Daar konden we langs met hartslag rond de 110 en zonder er van weg te hoeven sprinten :) In galopjes was het bij de piek rond de 200, wat daarna ook mooi afzakte naar 170 en daar bleef hangen, wat daarna bij de overgang naar draf weer vlot zakte naar 120. Na een kilometer uitstappen op stal aangekomen met 69, toen ik was afgestegen en hoofdstel aan het afdoen was was het al weer netjes gezakt naar 58. Jeej! Alleen jammer dat ik de Polar app nog niet helemaaal snap, dus ga volgende keer gewoon proberen te verbinden met endomondo.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:06

Hier ook de kou overwonnen.

Op de heenweg op de brommer, in de woonwijk viel het mee en toen op het open stuk, had ik het flink koud. En was ik helaas stom een andere legging onder mijn rijbroek vergeten. -_-
Bij de paarden heb ik alleen maar gepoetst, helaas loopt ze nog steeds niet lekker. Waardoor we denken dat ze niet meer beter word en met pensioen gaat.. :( Boeh!
Op de terug weg maar een zweetdeken om me benen geslagen en toen was het te doen.

Leuk dat hij die hartslag zo mooi volgt, Chouchou.
Welke heb je ?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:27

Ah jammer zeg, is dit hetzelfde paard als degene die eerst was afgeschreven en het toen toch weer even goed deed? Balen dat ze toch weer terugvalt :(

Ik heb losse elektroden van Polar die je onder het zadel bevestigt, dit systeem schijnt toch net wat betrouwbaarder te zijn dan de borstband. Dit in combinatie met de H7 transmitter van Polar, dit is een erg fijne transmisser die werkt op het standaard signaal maar ook met bluetooth! Hierdoor kan ik hem koppelen aan mijn telefoon en daardoor verbinden met verschillende apps :) Daarnaast heb ik er ook nog een standaard Polar horloge bij zodat ik ook alleen maar m'n arm wat hoef te draaien om de hartslag te zien ipv steeds mijn telefoon uit mijn zak te halen. Een voordeel aan de app is dan weer dan ik later alles terug kan zien. Deze combinatie vind ik dus ideaal! Ik vind het erg leuk om nu eindelijk eens de daadwerkelijke hartslag te zien en ben blij dat het overeenkomt met vooral hoe ik het herstellen ook verwachtte!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 14:52

Ik ga vanmiddag weer een rondje maar het is zo kouuudd.. :brr:
Denk gewoon lekker fleecedeken erover heen, vooral voor mijn benen .. Haha ja ik ben wel een beetje een mooiweerruiter.. :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:56

Ik heb doordeweeks toch geen tijd, maar eens even kijken of ik van het weekend nog ga rijden. Heb bij te veel inspanning nog steeds last van m'n borst dus misschien maar beter niet, dan ga ik maar gewoon even longeren ofzo dat ze toch wat beweging gehad heeft

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:59

Ik merk nu me de kou stuk minder buiten gereden,
heb vanaaf nog ff rondje gedaan, :)
blij als me knie helemaal over is en weer fantieker kan rijden !:)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:12

Jeetje, Ik wist niet dat kon verdwalen, dacht nooit meer thuis te komen, :)
Het wat wel heerlijk !:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:00

Hier ook weer lekkere rondjes gemaakt. En ik hoop dat het morgen droog is voor nog een rondje. Beetje jammer dat ze steeds sneller gaat zweten.. en haar vacht is nog helemaal niet zo lang.