Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elaine schreef:Het zal je verbazen hoe weinig mensen goed zijn verzekerd als het erop aankomt. Je bent inderdaad verzekerd voor de schade die jij hebt en aanricht. En de schade die je paard heeft... maar niet de schade die je paard aanricht.. en dat is waar veel mensen zich in vergissen. Ik heb het bij mijn (zeer uitgebreide) paardenverzekering afgesloten en tóch ben ik niet gedekt zoals ik met het ruiterbewijs zou zijn.
Ik ben bij de uitreiking van het 10.000 ruiterbewijs geweest en hier werd het nogmaals benadrukt!
Elaine schreef:Citaat:mooi als de eis hoger wordt, nu is het belachelijk
Maar halen ze belachelijke vragen oer aftekeningen en dat een paard 5 kg brok moet er dan ook ff uit?
Het hele examen moet op de schop, dus wss wel ja
Elaine schreef:Het zal je verbazen hoe weinig mensen goed zijn verzekerd als het erop aankomt. Je bent inderdaad verzekerd voor de schade die jij hebt en aanricht. En de schade die je paard heeft... maar niet de schade die je paard aanricht.. en dat is waar veel mensen zich in vergissen. Ik heb het bij mijn (zeer uitgebreide) paardenverzekering afgesloten en tóch ben ik niet gedekt zoals ik met het ruiterbewijs zou zijn.
Ik ben bij de uitreiking van het 10.000 ruiterbewijs geweest en hier werd het nogmaals benadrukt!
runningkawa schreef:Paardenverzekering is voor de ziektenkosten van je paard.
Net zoals bij ons de zorgverzekering
Staat er idd los van
Binckydenice schreef:Ik heb het toen gehaald op mijn manege waar ik toen reed. Maar iedereen heeft het hier over een manegepaard, wat is hier mis mee. Als je daar zo tegen bent kan je hem ook met je eigen paard gaan aheln hoor....
runningkawa schreef:een paard dat een stukje opzij springt hoeft helemaal geen gevaar te zijn, als er maar met ruimte omheen gereden word
En daar ontbreekt het vaak aan.
Citaat:Je rijd met je auto toch niet rakelings langs een kindje op de fiets, dan neem je toch ook de ruimte dat er nog geslingerd kan worden zonder dat er wat gebeurd?
runningkawa schreef:een paard dat een stukje opzij springt hoeft helemaal geen gevaar te zijn, als er maar met ruimte omheen gereden word
Je rijd met je auto toch niet rakelings langs een kindje op de fiets, dan neem je toch ook de ruimte dat er nog geslingerd kan worden zonder dat er wat gebeurd?
En je minder sowieso vaart
Bij een paard vindt men dat men maar met 80 voorbij moet kunnen vliegen.
QuijoSavan schreef:Jawel, want je doet netalsof kawa niets is in vergelijking van jou, omdat ze het ruiterbewijs niet wil halen?
Mooi voorbeeld trouwens: Het blaadje wat ik nu door hun ontvang: Allemaal voor recreatie mensen! Dus als je B+1 bent zit je zelfs al boven ruiterbewijs niveau
Shadow0 schreef:runningkawa schreef:een paard dat een stukje opzij springt hoeft helemaal geen gevaar te zijn, als er maar met ruimte omheen gereden word
Nee, dat vind ik niet. Een paard dat opzij springt is in principe NIET acceptabel in het verkeer, zeker niet als je vantevoren kunt weten dat het gebeurt.
Ja, de andere verkeersdeelnemers moeten daar rekening mee houden. Maar dat ontslaat de ruiter niet van de verplichting om zelf ook de zaken op orde te hebben. En met een paard waarvan je weet dat het opzij springt in bepaalde tamelijk alledaagse situaties, heb je dat gewoon niet.Citaat:Je rijd met je auto toch niet rakelings langs een kindje op de fiets, dan neem je toch ook de ruimte dat er nog geslingerd kan worden zonder dat er wat gebeurd?
Ja dus, maar dat betekent niet dat het ok is voor het kind om te slingeren, en een kind dat nog erg slingert zou ik ook niet zomaar de weg op laten gaan. Dan heb je ook als ouder de taak om het slingeren te beperken en om die ruimte af te dwingen. Dat moet je niet aan de automobilisten overlaten!
Wat dat betreft kijkt de ruiterij niet erg kritisch naar zichzelf.
Shadow0 schreef:Overigens las ik een voorbeeld van een paard dat bang van waterplassen is. Ik vraag me ernstig af of het verstandig is om daarmee de straat op te gaan, want persoonlijk vind ik dat vragen om moeilijkheden. Je weet dat een paard op waterplassen reageert, je weet ook dat je in Nederland over het algemeen een heel aardige kans loopt om die dingen tegen te komen. Daarmee creeer je toch een gevaarlijke situatie?
KiWiKo schreef:en toch kan ik het niet meer dan eens zijn met RK, zo een papiertje heeft nul comma nul waarde voor een doorgewinterde ruiter....... want deze bezit naast een goed paardengengevoel ZEKER de basiskennis mbt planten, aftekeningen, beenstanden en dat soort sjit.
paardrijden leer je alleen maar door vlieguren maken, en iemand die in 20 jaar tijd 14.000 ( 350 dagen per jaar, gemiddeld 2 uur pd x 20 jaar) vlieguren heeft gemaakt heeft gewoon veel meer ervaring, kennis en gevoel dan iemand die al 20 jaar eens in de week een uur op een manege lest.
Iemand die niks anders doet als op jonge donders stappen heeft veel meer gevoel dan iemand die op haar enigste eigenste paard na 10 jaar starten eindelijk in het z is......
en ik kan je wel vertellen wie ik liever op de weg tegenkom
ikke schreef:Hoezo is dat gevaarlijk?? Die plas lag er al een poos en hij is er zeker 10 keer zonder problemen LANGS gelopen en langs tig meer plassen, zonder er zelfs maar aandacht aan te schenken.
Elaine schreef:Het zal je verbazen hoe weinig mensen goed zijn verzekerd als het erop aankomt. Je bent inderdaad verzekerd voor de schade die jij hebt en aanricht. En de schade die je paard heeft... maar niet de schade die je paard aanricht.. en dat is waar veel mensen zich in vergissen.