Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je (weer) met ons mee op vakantie?

Jazeker, ik volg voor de eerste keer
85 (22%)
Jazeker, ik volg (bijna) elk jaar
240 (63%)
Nee, tenzij Gerard uit de kleren gaat :D
51 (13%)

Totaal aantal stemmen: 376

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:45

Lekker, pizza! En je hebt af en toe iets slechts nodig, om het goede weer te waarderen. :)) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:47

Komt er ook licht uit? :+

Hier al de hele dag van dat soort dingen, vind het wel weer goed geweest nu maar de voorspellingen zien er niet zo geweldig uit.

En pizza laten bezorgen moet echt wel kunnen op vakantie hoor 8-)

Gea99

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:53

Eet smakelijk.
Hier rommelde het een heel klein beetje, maar is geloof ik weer over. Hier is zuidwest drenthe.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:05

Mmmmmmmmm
Met de indy 500 op de achtergrond..
Afbeelding

Nog steeds droog trouwens.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:11

Eet smakelijk!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:13

Eet smakelijk!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:26

Mmm, pizza. Gewoon lekker van genieten. "Slecht" is gewoon een kwestie van perceptie.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:30

Maflinger_S schreef:
Mmm, pizza. Gewoon lekker van genieten. "Slecht" is gewoon een kwestie van perceptie.

_/-\o_

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 19:32

Wat gezellig zo, eet smakelijk!

Zie 1 van de honden lekker tv kijken op de achtergrond! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:45

binnen eten als t zo warm is? Zweten! Maar... wel beter beeld!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 22:14

benangelique schreef:
binnen eten als t zo warm is? Zweten! Maar... wel beter beeld!

Was vooral omdat er wat regen dreigde. Die uiteindelijk uit 10 druppels bestond maarja..

Ik ga nu aan het verslag beginnen, half uurtje?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:38

Als ik de beelden moet geloven hebben ze in Ees wat minder geluk gehad qua weer. Bij een kennis van mij in Borger staat de hele straat blank.

Verslag *\o/* *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 22:43

Half uurtje bijna voorbij!

Oh wat geniet ik hiervan.. Dit soort dingen maken mijn dagen weer goed :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 22:54

Muggen, dazen en kano`s..

Gerards en mijn ledematen beginnen steeds mooier te worden.. Niet alleen omdat we zo bruin worden van het zonnetje, en ook niet omdat ik gisteren te dicht langs een boom liep en nu een mooie blauwe plek heb (ik lomp? :D) maar door de muggenbulten. Het woord is vast expres met de meervoud muggen, omdat als er 1 is, de andere 100 nooit ver weg zijn. Zo mooi dat ze hier in Drenthe de natte gebieden proberen terug te brengen voor vogels en amfibieën, maar ze hebben ze vast niet voor niets drooggelegd. En niet alleen muggen gedeien hier goed, ook de dazen.. nog even en je kunt niet meer naar buiten straks.. De mensheid in Drenthe sterft straks uit door bloedarmoede.. Brr :D

--------------------------------------------------------------------------------------

Na een redelijk goede nacht vrij vroeg wakker omdat ik gaar aan het koken was in de huifkar. Fijn die zon op het zeil.. :D
Lekker ontbeten, paarden ingespannen en onderweg voor wat een ontspannen ritje had moeten worden..
We hadden de honden op de kar gelaten, ik was bang dat het te warm voor ze zou zijn.
Afbeelding

Zelfs Gerard nog even de leidsels gegeven :D
Afbeelding

Altijd spannend om een weg in te draaien met zo`n bord erbij, maar als het goed was werd het een zandpad en zouden we dan heel leuk langs het kanaal kunnen rijden.
Afbeelding

Ondertussen waren we een dik kwartier onderweg schat ik, Gerard en ik waren al helemaal kriegel van de piepende honden, en omdat ze toch in de schaduw zouden lopen van de kar ze er maar afgegooid..
Afbeelding

En toen waren ze stil.. :D
Afbeelding

Al gauw draaide we het zandpad langs het kanaal op.
Afbeelding

Gerard was leuk foto`s aan het maken, en ik maakte nog bijdehand de opmerking "hé roeiers, dat kennen ze nog niet.." En Katinka besloot dat ze dat eigelijk wel zo wou houden. Dit was de laatste foto die Gerard gemaakt had..
Afbeelding

Daarna besloot Katinka dat ze eigenlijk zoveel mogelijk meters tussen haar en de roeier wou. Ik dus rechterteugel er kort bij, om te voorkomen dat we in de greppel links zouden belanden.. Toen ging ze rennen.. Eerst in draf, toen in galop, en ik in alle macht trekken en tegelijkertijd de rem vol in. Op die manier haar weer stil gekregen.. Maarja, er kwamen nog meer roeiers aan... Gerard gevraagd er toch maar naast te gaan lopen, ook voor steun en soepel ging het niet maar we hebben de 4 paar roeiers overleefd.. Maar zo zie je maar weer, top span, geeft nergens om, en dan bijna verongelukken met zo iets stoms.. := Gelukkig bleef Ciara vrij rustig.

Tegen de tijd dat we bij de afslag kwamen was het span weer goed te besturen, maar zelfs de brug was eng nu.

Afbeelding

En weer het spoor naar Groningen over, nu echt voor de laatste keer. Mijn koelbloedige span was weer terug!
Afbeelding

Toen had ik eindelijk tijd om Wendy even te bellen en te vertellen van de actie.. moest het even kwijt natuurlijk..
Afbeelding

Ook nu reden we weer in een prachtige, insectrijke :D omgeving
De kale bomen zijn eiken, die hier helemaal kaal gegeten worden door rupsen..
Afbeelding

Afbeelding

Ik had al besloten om (helaas) niet over het Balooerveld te gaan in verband met de hitte. Ik wou de route dus iets aanpassen, maar misschien wel door de stress ervoor gingen we rechtdoor waar we naar links hadden gemoeten. Hierdoor reden via via Loon naar Balloo.
Achja maakte de rit niet minder mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Door de warmte ook maar besloten in 1 ruk door te rijden, anders hadden we ook al heel vroeg moeten gaan lunchen en de dames trokken het prima. Al was het vooral Ciara die peper in haar reet had qua tempo, Katinka had haar kruid al verschoten langs het kanaal denk ik.

Nou, nu maar naar bedje toe, fris gedoucht en met een borreltje op.. Morgen hopelijk een rustigere rit naar Amen!
"Amen" :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 27-05-18 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:01

Wow dat is wel een heftige rit geweest ... :x en de hondjes ook goed gegaan zo naast de kar ... >;)
En zoiets waar je het niet van verwacht wat dan zo anders uitpakt ... <<)
Voor nu een goede nachtrust gewenst zonder nachtmerrie's over vandaag ;)
En voor morgen een rustige rit gewenst :j

Groet Karin.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:19

Pff wat schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen! Maar helaas kunnen topbrave paarden ook flink schrikken.
Hangt er misschien iets in de lucht? Nick is gisteren ook aan de kletter gegaan, in volle rengalop los over straat.. met halster en halstertouw nog aan hem vast. Daan kon hem niet meer houden, want hij schrok zich ineens de pleuris van onze hond... (Die heeft sinds gisteren een dierenarts kraag om, dus die zag er vreemd uit...) Ook met een sisser afgelopen... Maar je schrik jezelf wezenloos als ze ineens zo flippen, terwijl ze normaal super braaf zijn. Je verwacht het niet.

Gelukkig is het bij jullie ook goed gegaan, maar ik snap dat de schrik er goed in zat en dat je het kwijt moest hoor! Ik moet ook nog steeds aan gisteren denken. Dat zal even moeten slijten.
Wel weer hele mooie foto's. Goede reis morgen! Rustig aan doen! En maar niet meer langs het kanaal.

edit. En ik moet stiekem wel wat lachen om de muggenbulten. Hier zit ik er ook van top tot teen onder. Leuk hè die insecten! :') :')

En die eiken zijn echt wel heel kaal gevreten!! :oo :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:42

Poeh zeg, dat was even spannend. Zag het zo voor mij gebeuren :=
Die laatste foto is ook zo typisch. Heb er ook ergens zo eentje "kijk nou hoe leuk die super donkere lucht bij het ingaan van het bos". Wist ik veel dat 3 minuten laten we op de plaats waar die wolken hingen met de koets letterlijk het bos in zouden vliegen := Die foto/dat moment is ook nooit meer hetzelfde geweest...

Ben toch blij dat de muggen niet alleen hier zitten :P En de dazen ook niet trouwens, die wil ik heel graag delen hoor. Heb de eerste ook alweer gezien .. jippie ...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:46

Zit de eikenprocessierups in die eiken? Hopelijk niet. Dat is wel vervelender dan een muggenbeet. _-:(

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:49

Hele stille meelezer, wat een fantastische vakantie hebben jullie zeg!
Over de eiken, het kan ook heel goed zijn dat ze zijn kaalgevreten door meikevers. Die zijn gek op eiken. Bij ons ook bijna al het blad weg door die kleine ettertjes.

Veel plezier nog op vakantie ik kruip weer onder mijn meeleessteen!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 03:56

Poeh wat een rit dus vandaag.
Hier wel flinke buien zelfs bqq aan en onder gespannen zijl zitten bbqen. Tja plannen waren al gemaakt en vlees al gekocht dus improvisatie :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:33

Oei, dat was een pittig ritje gisteren. Dan is het extra fijn dat je samen bent Gerard er naast kan gaan lopen.

Muggen (en andere steekbeesten) zouden verboden moeten worden. Ze dienen vast enig nut in de natuur, maar ik hou er ook niet zo van om als maaltijd te dienen. Als ik naar de fysio in het naastgelegen Nuenen rijd, moet ik ook altijd langs wat water en dan is het: mond dicht, adem in tegen de extra eiwitten en hopen dat ze niet steken. Nu schijnen ze niet dol te zijn op vitamine B en ik spuit elke 3 weken B12, dus misschien dat ik daarom de dans nog ontsprongen ben.

Hopelijk voor jullie vandaag een minder enerverende rit!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:49

Bedankt voor de reacties! Wat is het hier stil, nog meer mensen last van de hitte? :D

Wij zijn al productief geweest:ontbeten, boodschappen gedaan en zitten nu nog even gauw een boerderij ijsje te eten en dan gaan we.
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:51

Poeh schrikken als ze aan de haal gaan met de huifkar! :oo

Ik zit op mijn werk, dus ben inderdaad niet heel productief hier haha! Jullie zijn ook lekker vlot, en die ijsjes zien er heerlijk uit! :j :9

Goede reis!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:52

Gisteravond weg geweest en nu op punt deur weer uit te gaan richting huis,

Maar poe wat een verslag. Gelukkig alles heel gebleven maar je honden waren wel ok daarna? Kano eng wel begrijpelijk maakt geen geluid en komt als een roofdier oo je af snel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 09:55

Mariska_28 schreef:
Bedankt voor de reacties! Wat is het hier stil, nog meer mensen last van de hitte? :D

Wij zijn al productief geweest:ontbeten, boodschappen gedaan en zitten nu nog even gauw een boerderij ijsje te eten en dan gaan we.
[ [url=m/clq56J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hmmm ik zit me af te vragen of ik hier ook geweest ben.

Is dit die kampeeebowrderij waar ook in de wei een grote Euhm klimding in de wei ligt gemaakt van banden?