Ik ben inmiddels mee geweest in Leersum, Bennekom, Schaijk en Malden en daar verliep het steeds op dezelfde manier. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik ben inmiddels mee geweest in Leersum, Bennekom, Schaijk en Malden en daar verliep het steeds op dezelfde manier.

De 24 km. Jet schreef:Ik heb geen idee hoe snel het in Wassenaar vol zit, misschien kan je dat aan de organisatie vragen voordat je inschrijft?
Rijdt je anders ook wel eens 2,5/3 uur? En stap je dan veel of draaf je veel? Als je veel stapt, zou ik voor de 15 km. gaan, stap ligt gemiddeld tussen de 5 en 7 km./u . Draf ligt zo gemiddeld voor een normale draf tussen de 12 en 17 km./u . Als je half/half doet met stap en draf, doe je over 25 km. wel zo'n drie uur. Maar dan houdt ik geen rekening met de ondergrond, de duinen bij Wassenaar kunnen erg zwaar zijn, je mag absoluut niet over het fietspad! Als jouw paard die zware ondergrond niet gewend is, zou ik zeker voor de 15 km. gaan. Als je dat alleen stapt in een rustig tempo, doe je daar al 3 uur over.
ik heb met een temperatuur van 21 graden een rit van 20 km in 4 uur uitgereden. Hier heb ik 3 kwartier van gedraafd en niet gegalopeerd. De rest heb ik gestapt. Scheelt denk ik heel veel of je een paard of een pony hebt, hoe de ondergrond is, of je een lange rust neemt of niet etc. Ik heb nl een pony en de grote paarden maakten meer tempo met de grotere passen. Onze ondergrond was veel normaal bospad en we hebben 10 min gerust ivm de menwagens waar we voor wilden blijven.
In ieder geval droog, zou wel heel fijn zijn! Wie rijden er hier nog meer allemaal mee met de rit in Wassenaar?
Femke_Tweety schreef:Ik sta morgen als oversteekhulp op de route van Enjoy the Ride Marienwaerdt.
Zijn er mensen in dit topic die meerijden morgen?