[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:49

Ik ga zo maar weer even in de bak rijden,niet genoeg tijd voor een bosritje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:06

Welkom Judith!

Ik heb Mo en Twice even binnen gehaald ivm het onweer, Mo wordt daar altijd erg kriebelig van.
Vanavond hopelijk lekker rijden :)

Heb gisteren voor het eerst weer in mijn eentje een galopje getrokken buiten :oo

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:20

Leuk Robijntjah dat je weer eens een galopje hebt kunnen doen! Goed bezig!

Vandaag met Alanda in de bak gereden. Ze had er soms wel wat moeite mee om netjes om mijn been heen te blijven buigen, maar ach, ik had mijn dag ook niet echt na de lange dienst van gisteren/ vannacht :') Met mijn pensionhouder heb ik geregeld dat Alanda op stal komt te staan als ik terug ben van vakantie. Dat wordt voor mij een stuk makkelijker met mijn werk te combineren: ik ben niet meer zo afhankelijk van wat voor weer het is als ik wil gaan rijden, want mijn paard staat dan 's avonds droog binnen. Ik hoef me niet meer druk te maken om rare mensen die bij mijn paard bij de wei staan, ik hoef niet meer met twee paarden heen en weer te zeulen van en naar de wei, en Alanda komt overdag nog gewoon lekker buiten. Ik ben blij dat ik die knoop heb doorgehakt.

Na het rijden in de bak nog even richting bos geweest. Door de regen die vlak er voor was gevallen en het stevige briesje wat er stond, konden we zonder al te veel last van dazen te hebben even een klein rondje stappen. Heerlijk! Laat september maar komen!!

Afbeelding

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:53

Afbeelding
Dit is trouwens gipsy.
vanavond gaan we nog even een stukje wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:57

Mooie Gipsy zeg!

Fijn geregeld Snadrem!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:13

Leuk diertje hoor!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:21

Vandaag heb ik alleen wat bakwerk gedaan. Op de heenweg reed ik door die wolkbreuk, het regende het al wel, maar nog geen wateroverlast. Op de terugweg was alles weer voorbij. Als ik dat zo lees had ik maar 10 minuten later hoeven weg te gaan en dan had ik wel alle narigheid gehad. :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:21

Silver_Bolly schreef:
mag ik mij ook melden hier? ik ben al een tijd met jullie mee aan het lezen. Sinds 1,5 week heb ik een lieve tinkermerrie van 7 jaar. Ze heet Gipsy (officieel ballyhaunis gypsy lady). Ik heb haar gekocht om heerlijke buitenritten mee te rijden en af en toe wat dressuurmatige dingetjes te doen. Ook doe ik graag aan grondwerk en hier wil ik me ook nog meer in verdiepen.
Op het moment rij ik nog altijd met iemand samen buiten van mijn stal maar het is wel de bedoeling dat we over een tijd ook alleen op pad kunnen. Gipsy is alleen nog erg onzeker wanneer ze niemand heeft om achter te kruipen als het spannend word :') Heeft iemand van jullie hier tips voor? Ik ga ook wel eens aan de hand een ronde met haar wandelen en op sommige momenten durft ze al goed langs of zelfs een beetje voor me te lopen, maar wanneer iets spannend is kruipt ze meteen achter me weg.

welkom :)

geef haar ff tijd, ze moet jou ook nog leren vertrouwen hé. blijf gewoon lekker met een ander paard gaan, of stap even af als het voor haar te spannend word :). o, ik lees dat dat niet lukt met je knieën. laat haar dan even kijken, als ik eht zo hoor kijkt ze vooral even de kat uit de boom. lekker tegen haar aan kltsen :)

Snadrem schreef:
Leuk Robijntjah dat je weer eens een galopje hebt kunnen doen! Goed bezig!

Vandaag met Alanda in de bak gereden. Ze had er soms wel wat moeite mee om netjes om mijn been heen te blijven buigen, maar ach, ik had mijn dag ook niet echt na de lange dienst van gisteren/ vannacht :') Met mijn pensionhouder heb ik geregeld dat Alanda op stal komt te staan als ik terug ben van vakantie. Dat wordt voor mij een stuk makkelijker met mijn werk te combineren: ik ben niet meer zo afhankelijk van wat voor weer het is als ik wil gaan rijden, want mijn paard staat dan 's avonds droog binnen. Ik hoef me niet meer druk te maken om rare mensen die bij mijn paard bij de wei staan, ik hoef niet meer met twee paarden heen en weer te zeulen van en naar de wei, en Alanda komt overdag nog gewoon lekker buiten. Ik ben blij dat ik die knoop heb doorgehakt.

Na het rijden in de bak nog even richting bos geweest. Door de regen die vlak er voor was gevallen en het stevige briesje wat er stond, konden we zonder al te veel last van dazen te hebben even een klein rondje stappen. Heerlijk! Laat september maar komen!!

lekker hoor!

ShadyCeline schreef:
Ik heb weer wat kilometers afgelegd met Famke :) Ben naar mijn oma gereden gister omdat ze jarig was. Echt leuk hoe enthousiast mijn opa en oma reageerden toen ik ineens in de tuin stond.. Geweldig! :j
[ITP] Oma krijg de schrik van haar leven op haar verjaardag...

leuk!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:01

ik klets inderdaad een eind tegen haar weg. en ik kan zien dat ze dat wel fijn vind.vanavond gaan we weer een klein rondje doen alleen. ik zie wel waar we stranden en als ik merk dat ze het echt heel eng vind en niet meer verder wil, dan stap ik evengoed af en loop ik wel terug naar de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:54

Dat kan altijd nog.
Maar als het vooral bij kijken blijft helpt het soms om gewoon simpelweg te wachten tot de spanning is afgevloeid, en dan verder stappen...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:57

bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:34

net even een sportmassage voor pony 'geboekt'...zal hem ook wel weer goed doen, vorige keer was alweer ruim 9 maanden terug.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:41

Heyyy allemaal , met yentle weer aan het rekken en strekken en wandelen .... volgende week stap ik er weer eens op ! Verder ben ik heel druk geweest met mijn werk en het passen op de paarden en de hond, 3 keer daags uitmesten/voeren/verweiden/hond uitlaten etc en daarnaast nog mijn eigen huishouding dus eigenlijk is mijn lampje een beetje uit ! Maar morgen nog een vroege dienst en dan heb ik 5 dagen vrij.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:29

Zo, weer helemaal bij gelezen :)

Vandaag is de zadelpasmeneer geweest. Zadel is een beetje aangepast. Morgen even kijken of ik verschil merk met rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:39

Was het hard nodig?

Ik heb weer in de bak gereden, balkjes gedraafd zelfs :oo

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:57

Weer lekker gereden allemaal.

Ik ben van t weekend druk geweest met de hond. 2 dagen op wedstrijd.

Vandaag heb ik weer kilometers gemaakt met mau. Dit keer niet onder zadel maar voor de wagen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:25

Silver_Bolly welkom.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:17

bedankt! gisteren toch niet meer gereden, er was niemand die me kon helpen met opstappen, alleen langs het trapje blijven staan snapt ze nog niet helemaal. dus toen maar lekker gepoetst en even aan het halster geoefend met mn trapje. vanmiddag gaan we een klein rondje onder het zadel doen. een vriendin van me gaat lopend mee, daar haalt ze ook veel vertrouwen uit.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:18

Welkom Silver_Bolly.

Gewoon lekker ontspannen met elkaar bezig zijn is mijn motto. Voor mij is het aftellen naar morgen middag 12.30 uur. Dan heb ik een korte maar verdiende vakantie in Luxemburg voor de boeg.. Helaas gaan de paarden niet mee, maar dat mag de pret niet drukken.. We zullen ze wel missen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:34

Ik zal ze wel een extra knuffel geven van het weekend Alex haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:37

Hoiiiii!!

Ff vraagje, zaterdag hebben we trailer tot onze beschikking en we willen ergens gaan rijden, liefst ook met water. Weten jullie iets?
Surea ken ik uiteraard maar lijkt me leuk ergens heen te gaan waar we nog niet zijn geweest. Diepmeerven ken ik overigens ook al. Zondag gaan we naar Burgh Haamstede :D

Hoe gaat het hier verder?
Gaan er trouwens mensen mee doen aan de van Goghrit in Nuenen 6 oktober?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:46

Bussloo

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:59

Je rijd naar Antwerpen haalt mijn paard op en zet die hier af en gaat daarna gaan rijen. Dan moet ik geen trailer meer zoeken voor paard thuis te krijgen komend weekend. Oke nu serieus geen idee eigenlijk :p.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:04

Ergens aan de kust? Hoek van Holland, Scheveningen? Door de duinen en over het strand? :) Of is dat te ver.