Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Bolly schreef:mag ik mij ook melden hier? ik ben al een tijd met jullie mee aan het lezen. Sinds 1,5 week heb ik een lieve tinkermerrie van 7 jaar. Ze heet Gipsy (officieel ballyhaunis gypsy lady). Ik heb haar gekocht om heerlijke buitenritten mee te rijden en af en toe wat dressuurmatige dingetjes te doen. Ook doe ik graag aan grondwerk en hier wil ik me ook nog meer in verdiepen.
Op het moment rij ik nog altijd met iemand samen buiten van mijn stal maar het is wel de bedoeling dat we over een tijd ook alleen op pad kunnen. Gipsy is alleen nog erg onzeker wanneer ze niemand heeft om achter te kruipen als het spannend wordHeeft iemand van jullie hier tips voor? Ik ga ook wel eens aan de hand een ronde met haar wandelen en op sommige momenten durft ze al goed langs of zelfs een beetje voor me te lopen, maar wanneer iets spannend is kruipt ze meteen achter me weg.
Snadrem schreef:Leuk Robijntjah dat je weer eens een galopje hebt kunnen doen! Goed bezig!
Vandaag met Alanda in de bak gereden. Ze had er soms wel wat moeite mee om netjes om mijn been heen te blijven buigen, maar ach, ik had mijn dag ook niet echt na de lange dienst van gisteren/ vannachtMet mijn pensionhouder heb ik geregeld dat Alanda op stal komt te staan als ik terug ben van vakantie. Dat wordt voor mij een stuk makkelijker met mijn werk te combineren: ik ben niet meer zo afhankelijk van wat voor weer het is als ik wil gaan rijden, want mijn paard staat dan 's avonds droog binnen. Ik hoef me niet meer druk te maken om rare mensen die bij mijn paard bij de wei staan, ik hoef niet meer met twee paarden heen en weer te zeulen van en naar de wei, en Alanda komt overdag nog gewoon lekker buiten. Ik ben blij dat ik die knoop heb doorgehakt.
Na het rijden in de bak nog even richting bos geweest. Door de regen die vlak er voor was gevallen en het stevige briesje wat er stond, konden we zonder al te veel last van dazen te hebben even een klein rondje stappen. Heerlijk! Laat september maar komen!!
ShadyCeline schreef:Ik heb weer wat kilometers afgelegd met FamkeBen naar mijn oma gereden gister omdat ze jarig was. Echt leuk hoe enthousiast mijn opa en oma reageerden toen ik ineens in de tuin stond.. Geweldig!
[ITP] Oma krijg de schrik van haar leven op haar verjaardag...