[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:40

Ja Judy moet een beetje oefenen. In Haarle is het eerste rondje 39 km, tweede rondje 22 km. Dat is anders zo schrikken als ze dat opeens moet lopen na in KWB 2x22 km gelopen heeft. :D Dus volgende week weer een lang rondje maken, wil haar dan eigenlijk wel 3 uur op tempo laten lopen dus dan komen er nog behoorlijk wat km bij.

Baalmodus gaat denk ik vandaag niet meer over, tenzij ik nog iets heel leuks vind om te doen. Rot week en nu ook nog ongepland een rot weekend, waar ik weinig invloed op heb. Das niet goed voor mijn humeur :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:46

Waarschijnlijk kan Daantje het ook wel als ik maar een beetje meer ga oefenen. En pony's die vervelend zijn? :x

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:48

Nee dat snap ik.. :(:) Denk dan maar gewoon aan je lekkere rit van gisteren, soms kan ik daar weken bij blijven lachen hahaha. :+ Maar dan moet de training wel heeel goed gegaan zijn.. :P

Ik wilde vandaag nog een wat langer rondje doen, alleen ik moet even oppassen met mijn ijzers en dat is zooo balen nu... Wil wel dat hij er van het weekend nog netjes op staat namelijk. :j En ach dit weekje nog wat rustig aan doen is wel goed voor aankomend weekend.

Wil vandaag dus nog naar buiten, dan morgen vrij en dinsdag weet ik nog niet, woensdag naar buiten en donderdag in de bak. Dinsdag wordt het denk ik ook de bak. Niemand op stal wil erin rijden zo zwaar, het lijken wel de duinen van Renesse. Maar ik ben er echt blij mee. :')

En ik heb veel zin in aankomend weekend in Belgie, eindelijk ontmoet ik dan weer de mensen waarmee ik op Renesse een heel stuk mee meegereden ben, heb heel veel tips van hun gehad en krijg ik nog steeds een heel trainingsschema gekregen etc. :) Dus wel leuk om elkaar dan weer te zien. :D Hier in Nederland zal ik ze namelijk niet vaak tegen komen (enkel op Renesse waarschijnlijk) ze starten meer in Belgie omdat dat voor hun makkelijker aan te rijden is. :)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:56

Leuke foto 's !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:02

Ik hoor veel mensen klagen over een zware bak. :S Maar hier wordt die heel goed onderhouden, ik kan er heel makkelijk in rijden. Maar meestal ga ik in de buitenbak, Daantje kan het niet waarderen dat ze door een beetje modder mag.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:07

Achja zoals ik zei ben ik blij met de zware bak. :') zem heeft er afgelopen donderdag een pittige training in gehad. :=
EN ja modder kan die van mij ook niet waarderen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:11

.. daarom is het ook altijd heerlijk om Daantje dwars door een gigantische plas modder heen te laten galopperen, ook al heb ik dan mijn eigen broek ook onder de modder. :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:11

Die van ons is ook zwaar, maar de regen is wel gunstig, dan is de bak goed te doen. Dat zijn dus ook de momenten waarop ik Zanzi ga longeren of hem in de bak laat rijden (door zusje, hihi).

Zanzi vond het inderdaad helemaal niet vervelend, dat oefenen met aangalopperen. Hij wordt op den duur alleen zo fanatiek dat het hem niet meer lukt, dus dat punt probeer ik altijd voor te zijn. Gisteren net één keer te vaak achter elkaar gevraagd en dan komt er alleen nog maar een snoeiharde draf uit. Als ik hem dan weer even rustig laat worden en het nog eens vraag dan gaat 't gelijk weer goed. Was er wel blij mee, hij sprong meerdere malen echt supernetjes aan. :)

Vandaag maar niks, wat een takkeweer zeg, niks aan. Ik heb ook nog getwijfeld over een dekentje, maar het is niet koud en als hij de regen vervelend vindt moet ie maar onder een boom gaan staan..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:13

Wij hebben op de wei niet echt bomen. := Echt een openvlakte. :o Maar ik ga rond drie uur waarschijnlijk toch alweer naar stal (als ik dat ga redden want moet nog even een tent ophalen voor van het weekend) en dan gaat hij af want het blijft hier vanaf 12 uur droog zeggen ze. :j

Wat goed dat Zanzi zo zijn best doet. :D Leuk om te horen. :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:40

Zanzi heeft echt een superfijne wei. Het eerste deel is een zandpad van 4 meter breed. Langs dit hele pad staan bomen dus hij heeft altijd schaduw en kan schuilen bij regen. Aan het einde van het pad is zijn weiland, en de bomenrij loopt door, dus ook in de wei schaduw. Heerlijk vind ik dat. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:46

Ja wij hebben ook een zandpad naar de wei toe met bomen, maar geloof maar niet dat ze daar gaan staan want dan kunnen ze geen gras eten. :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:09

Hahaha, die van mij staat er wel. Kan bij het uitmesten precies zien of het slecht weer is geweest, dan ligt er allemaal poep op het zandpad omdat hij daar dan bivakkeert.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:13

Hahaha :+

Nee die van mij niet, of het moet echt met bakken naar beneden vallen, maar dan staat hij daar bij het draadje want als ik dat draadje open doe dan kan hij vanuit daar zijn stal inlopen. :P

Ook met die hitte niet, volle wei, volle zon 30 graden. Maar gewoon lekker blijven staan in die brandende zon :+ Als het maar kan eten. :')

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:11

Hier ook weer 20 km gereden in 1 uur 32 en wat heuveltjes mee gepakt in stap of langzame draf.
Morgen komt de smid gelukkig, achterijzer flinterdun en los :(

SB , is er een reden waarom je tot lang in de week voor je wedstrijd doorrijdt?

Myrthe, baalweekend :(:) maar brave Judy *\o/*

Zag nog een mooi foto van Robijntje en van een handpaard, vind dat echt knap, denk dat die van mij niet te hanteren zou zijn :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:57

Ja die is er. Anders wordt hij echt een bommetje op wedstrijd (vreemd terrein) en ik blijf er liever opzitten. :')

Moet ik wel zeggen dat de 12 km van vandaag genoeg waren. Nog 1x deze week een klein en rustig buitenritje en 1 a 2 dagen wat rustig 20 minuten in de bak. Vrijdag en zaterdag is hij dan vrij en zondags is de wedstrijd. :)

Baken van je ijzer maar fijn dat je lekker gereden hebt. :))

Ik heb Berm training gedaan en hij moest in alle bermen slecht of niet slecht. Na 7km snapte hij de bedoeling en kon hij eindelijk in de berm met een los teugeltje. :)) hij was super vandaag. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:13

Onze bak is nu ook zwaar, maar dat kom omdat er pas sinds een vrijdag echt zand in zit. :D

Kom op stal vanmorgen zie ik dus allemaal sliding sporen staan. Blijk dat die van mij vanmorgen dus zijn dolle 5 minuten heeft gehad. Eerst met een longeerlijntje eraan, want mocht hij dus ineens flippen dan kan ik hem nog terug nemen. Uiteindelijk alleen een beetje stappen in de bak gedaan en een paar grondwerk dingetjes, want in draf liep hij nog een beetje kreupel. In stap is helemaal niks te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:46

Ik heb even in de bak getraind, vriendje even gefilmd paar minuten.
Goed om te zien dat ik dus echt scheef zit...confronterend...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:38

mag ik mij ook melden hier? ik ben al een tijd met jullie mee aan het lezen. Sinds 1,5 week heb ik een lieve tinkermerrie van 7 jaar. Ze heet Gipsy (officieel ballyhaunis gypsy lady). Ik heb haar gekocht om heerlijke buitenritten mee te rijden en af en toe wat dressuurmatige dingetjes te doen. Ook doe ik graag aan grondwerk en hier wil ik me ook nog meer in verdiepen.
Op het moment rij ik nog altijd met iemand samen buiten van mijn stal maar het is wel de bedoeling dat we over een tijd ook alleen op pad kunnen. Gipsy is alleen nog erg onzeker wanneer ze niemand heeft om achter te kruipen als het spannend word :') Heeft iemand van jullie hier tips voor? Ik ga ook wel eens aan de hand een ronde met haar wandelen en op sommige momenten durft ze al goed langs of zelfs een beetje voor me te lopen, maar wanneer iets spannend is kruipt ze meteen achter me weg.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:42

Welkom, hoop dat je snel alleen op pad kunt gaan dan :)

Wat een weer he, hier stort het met bakken uit de hemel, vandaag dus maar niet op pad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:43

tuurlijk, welkom!
welke omgeving rijd je?

Wat doet Gypsy als ze iets eng vindt als je erop zit?
kijken,of omdraaien, wegrennen...
Soms kan het helpen gewoon even af te stappen en een stukje te lopen...
En met wandelen de enge dingen opzoeken en goed laten kijken.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:50

Ik rij in de omgeving Venlo. Zekijkt alleen maar en blijft stilstaan. meestal loopt ze daarna gewoon door. helaas zit afstappen en daarna opstappen er voor mij niet in. ik heb 2 slechte knieën waardoor ik alleen maar met een trapje op kan stappen. Ze word wel al steeds stoerder hoor. Ik denk alleen dat er in Ierland niet zo lief tegen haar is gedaan en dat ze daarom wat onzeker is. Ze kan ook enorm schrikken nog van onverwachtse bewegingen of aanrakingen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:11

Welkom Silver_Bolly! Mijn paard is ook vreselijk onzeker, maar daar maakte ik tot het eind van het seizoen wel gewoon ritten mee van 30 kilometer, in ons eentje! Je moet het gewoon rustig opbouwen. Al is je eerste buitenrit maar vijf meter, als je daar vertrouwen mee kan opbouwen worden het vanzelf meer meters :D

Wat een onweer hier nu zeg.. hopelijk wordt het vanmiddag nog wel lekker weer om te rijden :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:35

Bij onzekerheid is het inderdaad vaak een kwestie van ervaring op doen.

Hier komt het nu ook met bakken uit de lucht! Vanavond heb ik les, hopelijk is het dan droog!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:42

Bij mijn vorige paard hebben wandelingen aan de hand het vertrouwen onder de ruiter enorm verbeterd.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:42

Hoi Judith ook welkom hier.
Gisteren hier niks gedaan, wilde gaan rijden maar begon al te spetteren toen ik buiten kwam, dus alleen gaan voeren . Zijn gezellig dagje naar een natuurpark Anholter schweiz geweest. Zie donderdag wel weer.