[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:12

Ik had voor de 20 gekozen SB.
Thuis en wedstrijd zijn nl niet te vergelijken, zeker niet op welke ondergrond je thuis traint en dat je in Lanaken in een technisch parcours terecht komt. Wat je gewoon thuis niet traint.
Bovendien heb je nog reizen en overnachting erbij wat extra prikkels zijn.

Maar goed, je moet het zelf weten, jouw paard en jouw toekomst.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:13

Wij hebben gister weer een kort rondje gedaan, normaliter krijgt hij altijd 5 of 6 dgn vrij, maar ik ga volg week op vakantie dus heeft ie weer 8 dgn vrij.
Hebben wat heuveltraining gedaan en lekker op een kacheltempo ( pruttelen noemt Esther dat geloof ik) 9 km gedaan.

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:27

Achja we gaan het zien hoe het loopt attitude. ;) de extra prikkels heeft verder weinig met zijn blessure te maken.

Maar ik ken mij paard heb hem al een behoorlijke tijd nl zes jaar. De blessure in ettenleur was een verstapping dat kan overal gebeuren. Maargoed jullie lezen me verslag tegen die tijd wel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:33

Ik lees nog steeds met plezier mee met jullie verhalen, alleen doe ik dat vaak mobiel en dan is uitgebreid reageren zo lastig := Ik hou het nu ook even op :wave: :D

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:49

Mijn tempo ligt meestal ook niet zo super hoog hoor. Ik ben meer van het sightseeing :o
Af en toe is een lekker stukje draf of galop en meer moet dat niet zijn.
Een heel verschil voor ons als je bekijkt dat tot 3 weken geleden we nog elke dag dressuurtraining deden. Heb hier echt 10x meer plezier aan en mijn paard vind dit stapje terug ook helemaal niet erg denk ik, die heeft het naar haar zin.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:51

Ik ben anders terug op de scooter verzopen van hooge zwaluwe naar Alblasserdam (37 km). Maar zijn hoef is weer gespoeld en dat vond hij niet leuk.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:56

Jeetje, rijd je echt minder vanwege de dazen Snadrem?
Ze steken inderdaad wel door kleding heen, de rotzakken, maar buiten een paar bosjes hier en daar is het
hier goed te doen met wat spray. En och, ik wordt inderdaad ook wel eens gebeten, maar het is te overzien.

@Yenopi, fijn, een goede apk!
@Kinel, wat een slim idee, zo'n hesje!
@DC, moooi, nieuwe zadeltassen, welke kleur?
@olympicorry, klinkt als een lekker ritje!

Ik heb gisteren en vandaag weer twee heerlijke ritjes gemaakt met Bailey en Wente als handpaard.

Vandaag onverwacht wel een heel spannende rit, het leek wel een parade als ik opsom wat we zijn tegengekomen;
Een colonne ruiters, vijf giga landbouwvoertuigen en landbouwmannen met zulke bouwvakkersdecoleté's dat Wente het de moeite waard vond om te gaan staan staren. Loslopende honden, afsnijdende mountain-bikers, terror-minishetlanders (echt, monsters zijn het in de ogen van mijn pony's) maar het aller, allerengste....
een ballon aan een boompje gebonden. :')

Heerlijk, helden op sokken.
Maar nee, kan niet anders zeggen dat ik inmiddels toch echt twéé hele stoere, dappere pony's heb. :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 00:01

Ik hou juist wel van stukken stappen maar ook lekker lange stukken draven of galopperen :)
En dressuurtrainingen hou ik ook van :P

Leuke foto zeg! Lijkt mij doodeng, een paard aan de hand mee :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:59

Iedereen weer lekker gereden dus. :D

Mooie foto en mooie omgeving weer raya! :D

Ik had donderdag les, was wel even aanpoten en zweten :))

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:09

Fijn dat je ponys braaf waren raya , hier kom ik altijd bizar veel landbouw voertuigen en vrachtwagens tegen.. Maar ach pony kijkt niet op of om, helemaal nergens van..

Crossweiland hier is gesloten :( dient nu als weiland voor een paar paarden, zo jammer .

Iedereen veel plezier vandaag :)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:15

noohh zo leuk een paardje aan de hand mee dat mis ik soms nog wel eens hoor
mijn vakantie is begonnen dus zal ook eens wat actiever posten hier :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:17

Ah heerlijk vakantie! :))

Jammer dat de crosswei nu geen crosswei meer is. Is dat tijdelijk of voor altijd?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:32

Geniet van je vakantie :)
Er staan nu helemaal mooie hekken omheen en er is een soort bruggetje gemaakt eroverheen ipv steentjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:45

Gisteren ook nog gereden. Het was wel lekker droog hier in het noorden. We hebben heerlijk een lange rit gemaakt met een stop bij een cafe. :)) Toen het bijna donker werd sputterde het wat, maar toen waren we al redelijk op de terugweg naar de manege en het stoorde niet echt. Gelukkig waren we nog net voor het donker terug maar we moesten wel flink doordraven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:23

Klinkt super lekker Maarten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:44

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:40

dancer_ schreef:
Fijn dat je ponys braaf waren raya , hier kom ik altijd bizar veel landbouw voertuigen en vrachtwagens tegen.. Maar ach pony kijkt niet op of om, helemaal nergens van..

Wat fijn! Hier komt er afentoe iets gigantisch langs, maar je weet nooit precies wat en wanneer. Maakt het wat lastig oefenen. Bailey is er erg braaf mee, maar voor driejarige Wente is dat allemaal nog heel nieuw.

Robijntjah schreef:
Leuke foto zeg! Lijkt mij doodeng, een paard aan de hand mee :=

Mijn handpaard is echt megabraaf, denk vaak dat als ik haar los zou maken ze net zo netjes mee zou lopen. Ze is zó ontzettend op mij gericht, heel makkelijk met zulke dingen :)

Vandaag rondje Veluwe gemaakt, met alleen Bailey.
Paarse heide!
Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:16

Ik heb gisteren een heel fijn rondje gereden. Geoefend met het aanspringen op een recht stuk. Had er een spelletje van gemaakt, aanspringen, 5 sprongen, weer terug en opnieuw. Dat was natuurlijk superleuk volgens Zanzi, dus die was op den duur helemaal gek, haha.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:28

Raya je maakt me jaloers. :+ :P

Fijn dat je lekker aan het genieten bent met Modesta. :D

Haha Zanzi ook weer gewerkt op buitenrit.. Of moet ik spelen zeggen? :+

Ik heb gisteren een rustig rondje gedaan met Zembla. Nouja, rustig.. Het was rustig alleen Zembla werd gek, overal van schrikken etc. Rustige rondjes zijn niet echt voor hem weggelegd... Het hielp ook niet mee dat het paardje waar ik mee mee was vervelend was. :=

En nu nu staat hij lekker met regendeken in de wei, het regent hier zo af en toe en vorige keer had hij toch wat kou op zijn lendenen gepakt, om dat te voorkomen toch maar even een regendekentje op. :j
Vanmiddag wordt het droog zeggen ze, dus dan weer een lekker rondje maken, maar dan alleen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:16

Heerlijk Raya, en fijn dat het makkelijk werkt zo met een handpaard.
Ideaal,zo worden ze lekker mak en krijgen ze beweging.

Maarten lekker gereden met een cafestop! Klinkt goed!

Flew, leuke dingen kan je oefenen op lange paden he? Ik doe dat ook vaak,leuker dan in de bak haha.

Robijntjah wat een leuke foto! Modesta is echt een knapperd, ze is ook giga veranderd in vergelijking met eerst he> Veel meer een 'paard'...leuk!

SB, vervelend is dat he als ze zo reageren op andere paarden?Doet de mijne ook.
En was een tijdje ook wat drukker maar nu is hij weer heerlijk relaxt....

Gisteren rondje gedaan, meneer was enigzins traag.
Maar wel erg braaf.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:23

Nou die van mij reageert totaal niet op andere paarden normaal gesproken. :+ Hij is juist stoerder met paard dan alleen. :') Hij trotseert gevaren waar de ander niet langs durft en hij wel, terwijl als we alleen zouden rijden hij er ook niet langs zou durven. :+

Hij wordt ook niet opgefokt als een ander naast hem staat te stuiteren, hij blijft echt gewoon zichzelf heerlijk vind ik dat! :D Nog nooit zo'n paard meegemaakt.

Maar wat hij gisteren had.. Ik weet het niet, maar hij heeft het altijd eigenlijk altijd met dat paard. Die pony mag hem ook totaal niet, alleen als ze bang is dan is ze lief maar anders dan schopt ze hem gewoon als hij te dicht bij komt.. Daarom rij ik ook niet graag met die pony.

Daarnaast is die pony gewoon vervelend, die gaat er gewoon vandoor.. Nou heb ik Zembla zo onder controle dat hij gewoon bij mij blijft en we haar na 5 minuten aan het eind van de weg wel weer tegenkomen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:29

Oh oke, nee dan is het inderdaad wel vervelend als je zo moet rijden...
Klinkt schijnbaar gewoon niet met die 2 dan,soms heb je dat...

Mijne blijft op zich ook wel bij me, maar gisteren kwamen we een groep (5)ruiters tegen, waarvan er 2 even met mij gingen praten en de andere 3 stapten door.
Toen raakten de 2 dus achterop, en toen we uitgepraat waren spoorden ze opeens hun paarden aan om in een half draf/galop de anderen bij te benen.
Tsja, dan is de mijne ook ff aan de stuiter...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:33

Zo, gister mijn galoptraining met Judy al gedaan. Ik zat zo in de baalmodus dat ik dat maar vast gister gedaan heb ipv vandaag (en nu zit ik vandaag weer in de baalmodus :7 beetje pokke weekend). 28 km in 2 uur, en toen nog 4 km naar huis gestapt, knappe pony :)

En een stuiterende Zembla dus :D

Paard aan de hand mee is leuk :j

Super mooie paarse heide Raya!

Mooie foto Robijntjah!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:35

Nee klikt inderdaad niet, ze heeft ook een tijdje bij die van mij in de wei gestaan maar zelfs daar werd ik niet vrolijk van. := Echt een dominant dier is het. :=

Oh ja die van mij gaat ook wel even aan de stuiter hoor, moet er wel wat voor doen zegmaar om hem bij me te houden. :o Maar hij blijft uiteindelijk bij me. :j En daar ben ik echt heel blij mee..
Eerder deed hij dat niet, en zo ben ik dus weleens erachteraan geknalt zonder controle.. Nou dat is echt niet leuk.. Sindsdien zijn we er op gaan oefenen. :j En doet hij het dus niet meer. :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:36

Zozo dat heeft Judy goed afgelegd zeg :D Super! :))

Balen alleen van je baalmodus. :(:)