Yentle heeft vandaag even rust, dinsdag APK keuring en behandeling gehad door de ostheopaat ... maar ik kreeg de complimenten dat ze er fitter uitzag qua soepelheid etc dan vorig jaar ! Dr bespiering neemt wat af, maar verder mag ik voorlopig lekker door blijven gaan met rijden ! Even 4 daagjes rust in de wei en dan volgende week wandelen en grondwerk.
Vandaag weer 3 uurtjes gereden, geen beestjes te bekennen. Wat is dat fijn. Ben lekker Duits op gegaan. Geen mensen tegen gekomen . Heb eens een hesje aan gedaan van let op paard opde weg houdt afstand, en je raad het nooit. Het werkt !!!!!!! Wilde alleen bij de stoplichten een vrachtauto mij letterlijk van de weg af rijden. Hij dacht dat ik er in volle draf of zelfs nog galop over ging. Had hij even pech. Bleef netjes in stap, kreeg ik ook nog middelvinger, maar die had ik ook. Aso's blijf je toch houden. Oversteken doe ik altijd in stap. En ben het laatste stuk ook nog even nat geworden, maar kon nog net mijn rainlegs aan doen. Dus het viel gelukkig nog mee.
vandaag gereden in de bak, vriendin vond dat Mau nu echt fijn begint te dragen vanuit achter en en lekker begint te sjouwen toch fijn, zo'n bevestiging. Volgende week maar een lesje plannen.
@kinel: bah sommige bestuurders weten niet hoe ze met paarden overweg moeten.
Op de fiets ga ik ook altijd netjes heel langzaam paarden voorbij, maar eigenlijk ook een beetje omdat ik het leuk vindt om dan naar de paarden te kijken.
Hoefsmid vandaag geweest en die mag ook gelijk blijven. Hij staat super netjes op zijn voeten weer en rechtsvoor een flinke hoefzweer die nu van onder en van boven open is.
Sorry ben even druk dus weinig tijd om mee te lezen. het ziet er naar uit dat Zembla en ik en nog een bokker volgend weekend een weekend naar belgie gaan. Zaterdag vertrekken en zondag de endurance 30 km rijden in Lanaken!!
Het is alleen nog even wachten op de knhs nu en dan kunnen we alles gaan reserveren.
Attitude
Geplaatst: 16-08-13 08:10
Leuk! Maar vind je 30 km niet iets te snel na z'n blessure
Leuk SB dat je naar Lanaken komt. Als je tijd en zin hebt kan je een bezoekje brengen aan mijn paarden Ze staan daar op de manege. Je hoeft maar te zeggen dat je Alex en Dyana kent en je wordt door iedereen geholpen.
Wij zijn dan helaas zelf voor een weekje naar Luxemburg en kunnen jullie helaas dan niet helpen met de stalling etc.
20 juni heeft hij een blessure gehad en liep hij na een week weer goed. Na twee weken zijn wij alweer gaan opbouwen en hij loopt nu al vaker langere ritten op endurance niveau.
Scheelt dat hij de conditie gewoon behouden heeft.
Dus nee ik vind het niet te snel. Ik voel dat hij het aankan en dat zullen we ook gaan bewijzen haha.
Hoe ik ga rijden ligt vooral aan de omstandigheden en het terrein dus dat zien we daar wel. Ik heb geen doel alleen de wedstrijd goed uitrijden en naar mijn paard luisteren.
Maak je mbt de ondergrond niet te veel zorgen. 95% is over zanderige bospaden. Het is wel een technisch parcours. Maar ondanks dat een erg afwisselend leuk parcours. Tenminste dat vind ik.
Super het blijft ook droog dus verwacht sowieso geen problemen kwa zijn benen. Hij loopt er echt super bij en zoals ik al zeg loopt hij thuis ook al weer op dit niveau.
OlympicOrry
Geplaatst: 16-08-13 12:26
Gisteren ben ik er ook weer even op uit getrokken met Zafina. We hebben een tochtje van 30 km in de benen zitten. We vertrokken om 12u en kwamen aan om 16u15. Hebben een nieuw stukje ontdekt en zijn op sommige stukken na gespaard gebleven van dazen. Hebben wel 2 uurtjes in de regen moeten doen, maar daarna klaarde het op. Achja wij zijn geen mooi weer ruiters dat schilt