Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chouchou schreef:Dat is een grote box Jaan, wauw! Hoewel ik nu ook denk: is dat wel goed voor de boxrust? Toen mijn paard op boxrust moest, mocht ze niet in haar eigen grote schuilstal blijven staan ivm teveel bewegen, maar moest ze in zo'n klein boxjeOf gaat het er bij jouw paard meer om dat de ondergrond schoon en droog is, in plaats van het bewegen verminderen? Maar wel een positief vooruitzicht dat jullie volgende week al weer 1 keer per week een rondje buiten kunnen gaan maken, dat is lekker! Gelukkig was de laatste keer dus toch niet écht de laatste keer!

Is er al een oorzaak bekend? Kon dat in het topic niet vinden...
Daarna lekker draven, om vervolgens een mooi stuk te galopperen! In het midden nog even versnellen het bergje op, en weer terug naar stap. Dan nog een drafje en galopje, en weer uitstappen naar huis. Deze keer best constante snelheden en goed onderscheid te zien tussen wat welke gang was, vind ik mooi 

Gewoon op internet naar tinypic en daar uploaden? Moet je even een screenshot maken van het kaartje eerst, dan staat hij tussen je bestanden. Jaan81 schreef:@[***], hmmm, balen dat je 'testdag' niet geweldig verliep. Wat ga je nu doen? Dit toch proberen te trainen of 'gewoon' blijven rijden?

En dat je toch naar buiten kan met paardjes 
Solleke_Noah schreef:[***]: hihi je grafiek is wel erg grappig!
Mooi verschil hé 
Ook stom dat je nu foto's moet laten maken enzo ..
)

Is boomloos, komt vanachter heel erg omhoog en drukt dan waarschijnlijk vooraan ergens. En achteraan schuurt alles natuurlijk als je zadel zo beweeglijk is (vandaar die rare vacht). Dus ja .. Ik denk dat het kopijzer dan te breed is geworden (dan kiept het zadel naar voor, gaat daar drukken en komt vanachter omhoog)? Normaal zou ik dat 'zelf' smaller moeten kunnen maken .. Maar ergens lijkt een fatsoenlijk boomzadel mij ook wel interessant, alleen denk ik dat ik mij misschien nog meer leed op de hals haal (vind maar eens zo'n zadel voor een pony die zoals die van mij uitziet
). Heb nog wel een Barefoot liggen, deze zal misschien wel passen (heb nog eens gewisseld toen het zadel hetzelfde ging doen, is als hij "veel afvalt" dat het dan te groot wordt denk ik) maar daar zit ik zelf niet fijn op, heb liever dit zadel
(is meer dressuurmodel, vandaar dat ik ook dacht aan een dressuurzadel).

Voor paard en mijzelf de allereerste keer. Ik wilde het al heel lang, maar gelijk een hoofdstel aanschaffen terwijl je nog niet weet hoe het rijdt, is natuurlijk niet heel handig. Gelukkig heb ik een lief stalgenootje dat mij nu 2 hoofdstellen heeft geleend
Ik heb vanmiddag met een kingekruist hoofdstel gereden, en ik heb in mijn kast nog een sidepull hangen. Mijn idee was om in de bak of op het erf een beetje rond te stappen om te oefenen met sturen en remmen, maar het ging ineens heel hard regenen en dan is de bak zo glad. Dus even op het erf rond gestapt en toen ben ik achter hetzelfde stalgenootje aan gereden naar buiten. Wilde dan gewoon even kijken hoe ze dan reageert voor een kilometer ofzo, en dat ik dan weer zelf terug zou stappen, maar het ging eigenlijk zo makkelijk dat ik het hele rondje mee ben geweest
Wel wat rustiger aangedaan dan normaal, maar het is wat uitproberen natuurlijk. Ze liep er super fijn op, dus dat is leuk! Ditzelfde stalgenootje had misschien ook nog een kaakgekruiste liggen, die wil ik ook nog wel graag proberen. Als ik er namelijk zelf één aanschaf, wil ik het liefst wel een halsterhoofdstel van Marylot. Een kingekruiste heeft geen vaste neusriem en daarom ook niks om een halstertouw aan vast te kunnen doen, dat is wel erg jammer, vond het juist super handig om paard uit de wei te halen met halster en daar dan alleen maar even bithangers aan te hangen en dan was het een hoofdstel. Er zijn niet eens kingekruiste biothane hoofdstellen voor zover ik heb gezien, maar misschien is die op verzoek wel te maken. Maar liever natuurlijk gewoon een hoofdstel dat ik ook kan gebruiken als halster en ook van biothane is, dus ook nog een kaakgekruiste en/of sidepull proberen binnenkort 
) gemaakt en ga morgen weer
Kan op dit moment in verband met stage ook alleen maar in het weekend rijden en dat doen we dan ook volop om ponylief zo goed mogelijk in conditie te houden zolang het nog niet sneeuwt of vriest (en natuurlijk ook omdat we het leuk vinden)