Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:53

:(:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:19

Chouchou schreef:
Dat is een grote box Jaan, wauw! Hoewel ik nu ook denk: is dat wel goed voor de boxrust? Toen mijn paard op boxrust moest, mocht ze niet in haar eigen grote schuilstal blijven staan ivm teveel bewegen, maar moest ze in zo'n klein boxje :( Of gaat het er bij jouw paard meer om dat de ondergrond schoon en droog is, in plaats van het bewegen verminderen? Maar wel een positief vooruitzicht dat jullie volgende week al weer 1 keer per week een rondje buiten kunnen gaan maken, dat is lekker! Gelukkig was de laatste keer dus toch niet écht de laatste keer!

Beweging is juist goed voor hem, ivm de doorbloeding van zijn benen en hoeven. Alleen hij heeft dikke stiften (kalkoenen) onder zijn ijzers om die plaat vast te zetten, dus hij moet echt op een dik bed staan.
Waar we eerst woonden had hij een standaard box, nu staat ie in neen koeien stal. Heerlijk open (wanden van vangrails), voor een grote deur die altijd open staat, dus genoeg te zien. Box is standaard 6x7, maar hij heeft nu nog een stukje erbij gekregen van 3x3 ongeveer. Om hem zoveel mogelijk ruimte te geven nu. Echt zo heerlijk!
Hij is een groooot paard, van tegen de 1.80m, maar lijkt gewoon een poownie in die box :))

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:30

Jaan, ik men zelf zelden. Maar ik kan het wel
Mede omdat ik zelf geen paarden hebben die voor de kar kunnen,

Willen wel proberen een x pablo voor de kar te krijgen..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:40

Leuke foto's alweer allemaal!

Lees nog stilletjes mee maar zal nog wel veel plaatsen zakken, het is helaas nog steeds mis met mijn paard ([VVDD] En dan slaat in één klap het noodlot toe... ) Been is nog steeds niet 100% dus er moeten foto's en echo genomen worden :(

Ondertussen snak ik echt naar een goed galopje... typisch dat je pas merkt hoeveel je aan je buitenritjes hebt als je niet meer kan rijden.

[***]: hihi je grafiek is wel erg grappig!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:59

@ Jaan Dan is het juist wel erg fijn dus, zo'n grote stal! Super fijn dat het zo makkelijk geregeld kan worden dat hij er zelfs nog een stuk bij kreeg!

@ Solleke_Noah Nog steeds niet beter, balen zeg :( Is er al een oorzaak bekend? Kon dat in het topic niet vinden...

Vanmiddag weer even lekker gereden, het wordt snel koud nu merk ik! Het is hier ook erg mistig dus dan is het voor je gezicht ook best koud. Mijn grafiek vond ik ook best mooi deze keer: eerst even instappen, daarna drafje, even terug naar stap voor groooote plassen, weer lekker drafje, galopje ingezet maar er kwam nog een ruiter aan dus terugnemen, dan weer verder galopperen, in de bocht wat snelheid minderen, en weer door :) Daarna lekker draven, om vervolgens een mooi stuk te galopperen! In het midden nog even versnellen het bergje op, en weer terug naar stap. Dan nog een drafje en galopje, en weer uitstappen naar huis. Deze keer best constante snelheden en goed onderscheid te zien tussen wat welke gang was, vind ik mooi :)

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:02

Ik vind het nog steeds zo jammer dat ik niet in 1-2-3-klikken het voor elkaar krijg op m'n kaartjes en grafieken vanaf m'n tellie te uploaden en hier te plaatsen...

Vanmiddag bijna 2 uur weggeweest. Eerste helft heel veel gestapt, tweede helft juist heel veel gedraafd en gegaloppeerd. Het fjorden was weer enorm fijn! Heb m op de fijn stuk gras ook even laten gaan. Eerste keer sinds hij hier is (6weken bijna) dat ie onder het zadel even voluit mocht gaan. Goed terug te nemen, voelt echt vertrouwd. :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:06

jaan heb je facebook op je mobiel?
printscreen maken van endomondo en dat op facebook zetten en via daar naar bokt
zo doe ik het ook

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:06

Fijn dat je Fjord ook zo vertrouwd voelt! Dat heelt toch een klein beetje het gemis van even niet met je trekpaard kunnen rijden :)

Ik upload kaartjes meestal op mijn laptop, maar op mijn telefoon doe ik het ook wel eens :) Gewoon op internet naar tinypic en daar uploaden? Moet je even een screenshot maken van het kaartje eerst, dan staat hij tussen je bestanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:23

Jaan81 schreef:
@[***], hmmm, balen dat je 'testdag' niet geweldig verliep. Wat ga je nu doen? Dit toch proberen te trainen of 'gewoon' blijven rijden?

Vooral plezier hebben en dan zien we wel, misschien betert het vanzelf nog, misschien niet. Als ik zo gewoon met hem rij is het een superleuke pony, oortjes erop, geïnteresseerd, eens een drafje/galopje, allemaal geen probleem. Gewoon fijn rijden. Maar wil je echt op snelheid dan voelt dat na een tijdje alsof je hem moet doorpushen en daar wordt hij blijkbaar ook boos van, en dat heeft ook geen zin vind ik .. een boos paard omdat jij persé snelheid x of tijd y wil halen .. Het is gewoon geen endurancepony maar een trektochtpony :)

Wel fijn voor jou dat fjordje zo goed gaat :) En dat je toch naar buiten kan met paardjes ;)

Solleke_Noah schreef:
[***]: hihi je grafiek is wel erg grappig!

:+ Mooi verschil hé :))

Wel balen van Noah :(:) Ook stom dat je nu foto's moet laten maken enzo ..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:38

Oorzaak niet bekend vandaar de foto's en echo.. vond hem de dag na buitenritje kreupel in de weide, de DA vermoedt een uitglijder in de wei.

Chouchou: mooie gemiddelde snelheid zeg! Gaat lekker zo te horen met al die galopjes (*jaloers* :D )

Hier ook altijd via printscreen en dan opslaan bij mijnalbum, omslachtig gedoe.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 21:49

Komend weekend weer 2 ritten op de planning staan. Ook gaat hij zondagochtend half kaal dus hopelijk dan ook minder snel uitgeput door het overmatige zweten. Ijsbeer dat t is :')

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:42

Even me hoofd leeg kunnen maken,.
Na slechte nieuws dat kreeg te horen,
ben toch mega trots op me paardje die voor eerste x in donker naar buiten ging, en nog redelijk snel gedaan

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:47

Vandaag weer gaan rijden, vol goede moed begonnen (we gingen een leuk rustig ritje doen) maar naarmate de rit vorderde werd het steeds minder leuk. Op een bepaald punt besloten maar terug te stappen.

Afbeelding

[***] wilde NIET galopperen, draven ging nog (in het begin) maar galop ging hij echt gewoon staken. Zelfs als het andere paard gewoon in galop verder ging bleef hij kwaad doordraven. Ook in vergelijking met anders heel kijkerig, alsof hij niet met zijn omgeving bezig was en dan ineen schrok als er iets voorbij kwam en dergelijke. Dit had hij ook toen hij (achteraf geweten dan) zo last had van zijn spieren..

Ik had al wel gemerkt dat hij achteraan op zijn rug precies iets van schuurplekken had, zijn haren hebben daar een andere kleur. Maar ik dacht dat dit door het dekje kwam, dit heeft hij nog eens gehad en toen heb ik het dekje laten wassen (is van wol en dat gaat klitten na een tijd, ookal borstel ik het elke keer los na het rijden) en toen was dat over. Maar omdat hij zo raar reageerde heb ik hem toen we terug waren even aan de longe gehangen (kijken of het aan mij lag) en ik zag het al snel ..

Mijn zadel ligt niet meer goed -O- Is boomloos, komt vanachter heel erg omhoog en drukt dan waarschijnlijk vooraan ergens. En achteraan schuurt alles natuurlijk als je zadel zo beweeglijk is (vandaar die rare vacht). Dus ja .. Ik denk dat het kopijzer dan te breed is geworden (dan kiept het zadel naar voor, gaat daar drukken en komt vanachter omhoog)? Normaal zou ik dat 'zelf' smaller moeten kunnen maken .. Maar ergens lijkt een fatsoenlijk boomzadel mij ook wel interessant, alleen denk ik dat ik mij misschien nog meer leed op de hals haal (vind maar eens zo'n zadel voor een pony die zoals die van mij uitziet :+ ). Heb nog wel een Barefoot liggen, deze zal misschien wel passen (heb nog eens gewisseld toen het zadel hetzelfde ging doen, is als hij "veel afvalt" dat het dan te groot wordt denk ik) maar daar zit ik zelf niet fijn op, heb liever dit zadel :o (is meer dressuurmodel, vandaar dat ik ook dacht aan een dressuurzadel).

Bleh, weet moeilijke keuzes -O-

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:33

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:55

Balen Sabine! Ik heb ook net een nieuw zadel en het is natuurlijk wel een hele zoektocht en een hap uit je bankrekening, maar ik ben wel erg blij dat ik nu een zadel heb waarvan ik zeker weet dat hij goed ligt op Freya er ook nog heel wat jaren mee kan doen. Dit zadel is een Fairfax met verwisselbaar kopijzer, dus mocht ze in de loop der jaren nog enorm breder worden of juist invallen, is het gewoon een kwestie van een ander boompje erin en dan zou het weer goed moeten zijn, ideaal :)

Ennnnn ik heb vandaag voor het eerst bitloos gereden! :D Voor paard en mijzelf de allereerste keer. Ik wilde het al heel lang, maar gelijk een hoofdstel aanschaffen terwijl je nog niet weet hoe het rijdt, is natuurlijk niet heel handig. Gelukkig heb ik een lief stalgenootje dat mij nu 2 hoofdstellen heeft geleend :) Ik heb vanmiddag met een kingekruist hoofdstel gereden, en ik heb in mijn kast nog een sidepull hangen. Mijn idee was om in de bak of op het erf een beetje rond te stappen om te oefenen met sturen en remmen, maar het ging ineens heel hard regenen en dan is de bak zo glad. Dus even op het erf rond gestapt en toen ben ik achter hetzelfde stalgenootje aan gereden naar buiten. Wilde dan gewoon even kijken hoe ze dan reageert voor een kilometer ofzo, en dat ik dan weer zelf terug zou stappen, maar het ging eigenlijk zo makkelijk dat ik het hele rondje mee ben geweest :) Wel wat rustiger aangedaan dan normaal, maar het is wat uitproberen natuurlijk. Ze liep er super fijn op, dus dat is leuk! Ditzelfde stalgenootje had misschien ook nog een kaakgekruiste liggen, die wil ik ook nog wel graag proberen. Als ik er namelijk zelf één aanschaf, wil ik het liefst wel een halsterhoofdstel van Marylot. Een kingekruiste heeft geen vaste neusriem en daarom ook niks om een halstertouw aan vast te kunnen doen, dat is wel erg jammer, vond het juist super handig om paard uit de wei te halen met halster en daar dan alleen maar even bithangers aan te hangen en dan was het een hoofdstel. Er zijn niet eens kingekruiste biothane hoofdstellen voor zover ik heb gezien, maar misschien is die op verzoek wel te maken. Maar liever natuurlijk gewoon een hoofdstel dat ik ook kan gebruiken als halster en ook van biothane is, dus ook nog een kaakgekruiste en/of sidepull proberen binnenkort :)

Afbeelding

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:29

Kan iemand mij vertellen waar ik me kan aansluiten bij Endomondo bij de challenge?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:03

Je moet even een pb sturen met je naam zoals je te vinden bent op endomondo naar Mooney, de TS van dit topic, zij kan je dan toevoegen aan de challenge!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:21

Ik ga zo weer een mooi ritje maken :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:32

Hier na een tijdje ook weer lekkere rondjes gemaakt.

Donderdag voor het eerst weer een rondje erop, samen met een stalgenootje een lekker stapritje gemaakt. 3,5 km

Vandaag weer alleen op pad geweest. Veel gestapt maar ook kleine stukjes gedraafd. 6km

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 14:11

Hier hellaas na ongelukje bang rustig aan moet doen heb er erg last van.
toch vanochtend heerlijke ronde gedaan

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:42

Ik heb vanmiddag ook weer een rit van 12 kilometer (ik denk eigenlijk wel 13 of 14 maar Endomondo heeft de eerste 20 minuten ongeveer niet geteld :') ) gemaakt en ga morgen weer :) Kan op dit moment in verband met stage ook alleen maar in het weekend rijden en dat doen we dan ook volop om ponylief zo goed mogelijk in conditie te houden zolang het nog niet sneeuwt of vriest (en natuurlijk ook omdat we het leuk vinden)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:45

Zo ik ook weer n heerlijk rondje van bijna 23.5 km gemaakt.. paardjes zijn lekker uitgewaaid en met n gemiddelde snelheid van 9.5 km/uur hebben wel lekker doorgereden..n educatie waardig ritje zou k zeggen :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:32

Mijn paardjes nemen een Spits stop, Ze wilde er niet omheen,, en er door kon niet maffe beesten !:O

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:49

@ Chouchou : ja, vind het echt wel stom, zit echt super op dit zadel. Maarja, ga toch nog eerst eens die andere proberen, die lag toen ook goed en dat ik daar wat minder op zit.. tja .. Een boomzadel vinden wat hem past gaat niet simpel zijn, en dan zit je al in de duurdere (op maat gemaakt/aanpasbaar) klasses en dat gaat 'm momenteel niet worden. Ben net klaar met de bunker voor mijn blinde pony dus heb tegen mezelf gezegd dat er nu eerst weer gespaard moet worden :Y)

Fijn dat bitloos! Er zijn inderdaad verschillende manieren, proberen wat het fijnste is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 13:54