[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:53

Anoniem schreef:
met paard, of eh..?

Ja haha :j Maar ik doe aan wandelen, dus vandaar dat ik automatisch lopen typte. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:37

@dancer_: pokerface, paard is ook een tractor. :D

Iedereen is nog op vakantie en de lessen zijn nog niet begonnen, dus ik kan alleen maar in de bak rijden t/m zaterdag. Gelukkig wordt die goed onderhouden dus het is wel prettig rijden. :)

Vandaag deed ik vooral stap en galop. Op die manier heb ik Daantje actief gehouden, op het laatst nog even vliegende galopwissel geprobeerd om te kijken of ik haar ook bewust kan laten wisselen nu ik de afgelopen paar dagen heb geoefend op mijn zit, blijkbaar wel. := (Voor de rest kunnen we beiden nog niet echt dressuur rijden hoor, maar ze springt heel gemakkelijk over en ze houdt ook enorm van hard rijden en springen.)

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 07:14

Ach wij zijn ook geen ster in de dressuur. Maar dat maakt ook niet uit toch. :+

Vanavond lessen. :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:09

Dat omdraaien is heel vervelend inderdaad, maar het is zo lastig tegen te houden als het zo snel gaat!

Afgelopen maandag nog 18 km gereden. Gemiddelde snelheid was iets van 8 km/h, veel gestapt. Topsnelheid 41 km/h, toch mooi dat je dat soort dingen kunt bijhouden :P .

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:00

Paard is momenteel nog op vakantie maar als die terug is vlieg ik er terug in ook er mee hoop wel dat ik de hoefsmid dan eerstdaags zie want ben het beetje zat aan het worden... is nu al 3 weken dat ik die niet zie opdagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:05

huh>komt die zijn afspraken dan niet na, hetlevenwint??

Josien,welke app gebruik jij? Mijn top is maar 35, hahaha...korte pootjes.

straks weer ff ritje rijden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:07

Anoniem schreef:
huh>komt die zijn afspraken dan niet na, hetlevenwint??

Josien,welke app gebruik jij? Mijn top is maar 35, hahaha...korte pootjes.

straks weer ff ritje rijden.

Ik gebruik Endomondo, dus het zal misschien niet helemaal nauwkeurig zijn :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:08

Ik heb mytracks, denk dat die elkaar weinig ontlopen...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:17

Pfff... ik word jaloers van al die lekkere lange ritjes... ik wil ook weer! Bijna 1 september...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:20

waarom 1 september, heb ik daar ff overheen gelezen..?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:22

Snadrem schreef:
Pfff... ik word jaloers van al die lekkere lange ritjes... ik wil ook weer! Bijna 1 september...

Is het bij jullie zo erg ja?
Ik pak mijn paard ook helemaal in hoor, dan is het prima te doen.
Door de locatie waar mijn paard staat ben ik bijna altijd wel minimaal 2 uur onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:22

oooh de dazen.
Dat is klote.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:24

DC, vanwege de dazen. Die zijn meestal per 1 september weer weg. Het is hier echt rampzalig. Stappen langs het bos kan nog wel, in het bos stappen met de zebrastrepen op mijn paard gaat ook nog, maar zodra je paard een beetje warmer wordt, vreten ze je gewoon op. Ben vorige week dwars door mijn chaps heen gebeten door zo'n klotebeest. Draf of galop is er dus gewoon niet bij, en de lange afstanden ook niet.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:24

Endomondo is bij mij erg nauwkeurig hoor.
Ik les niet meer, ik trainde bij een Grand Prix ruiter maar dat paste gewoon niet meer met de endurance.
In de dressuur moest ie kort worden en buiten mocht ie lekker aan een lange teugel bewegen. Bovendien vindt ie het echt niet leuk en heb ik me afgevraagd waarom wij nog perse de dressuurring inmoesten.
Ik heb zelfs mn jurykwalificatie aan de wilgen gehangen :o

Buiten dat mag ik versneld promoveren t/m M2 dus wie weet start ik hm ooit nog eens zodat ie wel het sportpredikaat krijgt. Ook leuk voor de lijn en z'n moeder, die dan het prestatiepredikaat krijgt.

Ik ben wel bewust bezig hoor met souplesse, balans en rechtgerichtheid.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:26

Snadrem schreef:
DC, vanwege de dazen. Die zijn meestal per 1 september weer weg. Het is hier echt rampzalig. Stappen langs het bos kan nog wel, in het bos stappen met de zebrastrepen op mijn paard gaat ook nog, maar zodra je paard een beetje warmer wordt, vreten ze je gewoon op. Ben vorige week dwars door mijn chaps heen gebeten door zo'n klotebeest. Draf of galop is er dus gewoon niet bij, en de lange afstanden ook niet.

Wil je niet met vliegendeken etc. rijden :) ?

Ik zou gek worden als ik de hele zomer niet buiten kon rijden :P .
Nou is dit pas het eerste jaar dat ik een vliegendeken gebruik, dus het zal hier ongetwijfeld minder zijn dan bij jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:26

Ik heb morgen mijn allereerste les weer eens sinds een hele poos. Bij Rogan zit de basis er nog niet lekker in. Aangaloperen blijft moeilijk, sturen ook. Hij moet echt even goed aan de hulpen gezet worden.

Zoveel dazen joh? En spray werkt ookt niet dan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:28

Spray werkt volgens mij sowieso maximaal een uur :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:30

Wel vervelend hoor als je er zoveel last van hebt.
Hier valt het gelukkig mee...en heb een schimmel, misschen ook daarom?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:33

DC: Is telkens "ongeveer .... kom ik lang" dan zorg je dat je thuis bent die dagen komt die niet opdagen. Bel je "heb geen tijd gehad ik kom dan ...." maar zo gaat het maar door. Word er echt zat van want normaal reed ik al lang terug dag tochten is door al dat zadel gedoe van afgelopen tijd geweest dat het er niet van kwam. Daar door dat die waarschijnlijk ook aan die brokkels geraakt is want normaal slijt het gelijk af me de aangroei via mijn buitenritten. Maar goed lijkt me logisch dat ik niet ging rijden met een zadel die telkens in zijn nek schoof, nu ander zadel ideaal maar zit nu met die hoeven die eerst terug in orde moeten.

Die spray doen ze ook aan aan paard lief nu die bij bomen staat djee dat stonk maar moet toegeven zag geen vlieg meer zitten :') .

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:37

Ja, ik heb een zwart paard, die wordt door de zon alleen al ontzettend interessant voor die beesten. Met spray rijden werkt voor mij niet, want wederom, zodra je paard opwarmt is het buffet geopend. Hoe warmer het paard, hoe agressiever de dazen is mijn ervaring. Met een vliegendeken rijden heeft als gevolg dat mijn paard nóg eerder warm wordt (afgedekt) en dus nog meer dazen aantrekt. Die kunnen dan bij de deken wat moeilijker steken, dus zoeken ze het hoofd op (paard wordt dan érg onrustig) en de ruiter (vind ik dus ook niet zo leuk). Je kan het ondervangen door 'sochtends heel vroeg te gaan rijden, rond 05.00 uur. Het probleem is dan weer dat mijn pensionstal pas om 08.30 uur open is, en dat het bijna niet te combineren is met mijn werk (ik werk 40 uur, en onregelmatige diensten).

En het ligt ook wel heel erg aan het gebied. Op de wei heeft Alanda er namelijk een stuk minder last van (maar ja, meer een open vlakte en daar is ze niet hard aan het werk, dus een veel lagere lichaamstemperatuur). Als je hier wat meer open vlaktes had, kon je daar nog fatsoenlijk rijden. Maar tussen die open stukken staat weer mais gepland, en dat is dazen-paradijs. Ach ja, nog even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:41

Oh wat erg!

Ik moet zeggen dat ik panischer reageer dan Rogan op beesten. Ik rijd wel altijd met vliegendeken, en vliegenfrontje. Maar ze steken idd door je broek heen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:51

Wel jammer hoor Snadrem...
Heb je een trailer?
Kom je hier rijden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:52

Ik zonder want Jack zit soms vol dazen maar die reageert er niet op ik sla ze dus op mijn gemakje dood :P
Laatst bijgewerkt door Lori op 15-08-13 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:53

Ik heb zelf geen trailer, maar die dingen zijn natuurlijk altijd wel te regelen :D Zou ook wel een goede oefening zijn voor Alanda, wat meer rondreizen en vanaf andere plekken starten met ritjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:06

Kom gezellig naar de veluwezoom, heel leuk hier! *\o/*