Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:46

Ik ben er donderdag afgebokt. Helaas met me hoofd op het asfalt. Had wel een cap op maar de klap was toch wel aardig hard, waardoor ik nu met een hersenschudding zit. Ik baal echt zo erg. Het kan zo 2, 3 maanden goed gaan zonder gekkigheid en dan opeens probeert hij me buiten er toch weer af te krijgen. Vind het buitenrijden zo lekker maar voor krijg er zo wel steeds minder zin in.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:37

Jeetje veel sterkte Lisantjuuhh..

We hebben heerlijk gemend buiten wat een gaaf gebied was dat zeg !! :D en erg eind gereden
Deden in totaal 18 Deelemers mee :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:01

Ai lisantjuuh, hersenschuddingen zijn nooit leuk, verzorg je maar goed :(:)

Mooie foto's moonforever!

Hier was gisteren testdag, kan [***] 'constant' draven/galopperen om het gemiddelde omhoog te brengen. Nou, laten we zeggen, op een bepaald moment raakt hij opgewarmd en kan hij het best, maar spijtig genoeg heeft dat ook andere gevolgen. Hij wordt dan zo .. ja, weet niet .. boos, gefrustreerd, op adrenaline .. En dat heeft tot gevolg dat hij echt met zijn hoofd gaat slaan (wil dan bokken maar daarvoor moet hij zijn neus tussen zijn voeten geraken en dat weet ik ondertussen wel :+) en vooral: als er iets ritselt, of wegvliegt, of het paard voor hem gaat een bocht om .. dan vertrekt hij gewoon. Kont eronder en een versnelling van hier tot in Tokyo (als op zo'n moment een bok komt dan vlieg ik toch wel hoor). Je merkt gewoon dat hij dan echt op de grens loopt qua adrenaline en toestanden en om eerlijk te zijn .. ik vind dat helemaal niet leuk.

Afbeelding

Dus halverwege hebben we maar opgegeven, valt het op? :+

Afbeelding

Gemiddelde snelheid van eerste stuk (zonder instappen) was trouwens 11.25 km/u, dus hij kan het wel. Alleen vind hij het toch niet zo leuk denk ik, haalde echt zijn oude gedrag weer boven en dat gedrag was de reden dat ik er 2 jaar niet op heb durven rijden, dus we gaan maar gewoon voor de trektochtachtige ritten :Y)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:02

Ik mocht gisteren voor het eerst weer sinds half aug op mijn paard. Helaas zette ook hij door met bokken en lag ik er weer naast. Niet echt lekker voor mijn vertrouwen na het ongeluk in aug. Vandaag wordt hij medisch even nagekeken of er ergens een reden was voor het gedrag en anders laat ik hem even door een prof rijden een paar keer. Want heel eerlijk gezegt, ik kan dat gebok niet uitzitten en dat wint hij dan,.... Baal onwijs en ben zeer teleurgesteld in mijzelf.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:06

Haha die grafiek! Wel goed geprobeerd, maar blijkbaar is het gewoon voor jullie allebei niks. En hé, jullie hebben er toch ook super veel plezier in zonder dat het gemiddelde hoog hoeft te zijn! Lekker op jullie eigen tempo doorgaan! :)

Beterschap met de hersenschudding, lisantjuuh.

Jij ook beterschap, Helenalena. Voel je je al weer wat beter na je val?

Oh Suzan_bobar, jij ook al gevallen :( Gaat niet best hier in het topic. Hoop dat er iets uitkomt met het onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:12

@ Suzan_bobar : :(:) Wel goed dat je het even laat nakijken. Wat was er toen weer gebeurd?
Soms gaan bepaalde dingen gewoon niet en het is echt geen schande om dan hulp te zoeken, beter dat en daarna plezier dan toch zelf willen doorzetten met misschien ernstige gevolgen ;)

@ Chouchou : ja, vond de grafiek ook wel grappig, valt ook niet op het verschil :')
En ik ga voor plezier, dat sowieso :j Het is wel jammer dat je dan niet echt grote tochten kan rijden (als je 25 km wil doen moet je al een halve dag uittrekken) maar plezier staat toch wel voorop, van beide partijen. [***] doet het allemaal wel, maar vrolijk vond ik hem toch niet, en dat is toch wel een voorwaarde (daarom dat ik gisteren ook besloten heb om qua bakwerk meer te gaan longeren & lange lijnen enzo ipv rijden), ben daar misschien heel extreem in maar ik weet wat er gebeurd als [***] niet vrolijk is :+

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:44

Iedereen die gevallen is beterschap :(:)
Gelukkig zitten er ook leuke rondjes bij!!!

Hier hoop ik binnenkort ook weer een rondje ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:17

niets doen wat je neit leuk vind met cobe :)

hier 26 km gereden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:50

Lekker ritje!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:53

Medisch is zojuist uitgesloten. Donderdag gaat zij hem rijden. Kijken hoe dat gaat.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:07

Ben ook benieuwd Suzan!

Vanmiddag is mijn vader even een stukje mee geweest op de mountainbike, maar dat kan natuurlijk niet zonder ook even wat foto's en filmpjes te maken *-:) Al blijft het voor niet-paardenmensen wel lastig om nou een foto te maken die wij paardenmensen dan mooi vinden haha. Eerst ging hij alleen mij fotograferen, zonder paard erop, ja dat hoeft niet haha. Daarna alleen paard haar hoofd, ook niet helemaal de bedoeling :P Gelukkig kan er aan filmpjes minder fout gaan!

Woesh! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:08

Ik hoop dat jullie eruit gaan komen Suzan_bobar :(:)
Lisantjuuh jij ook heel veel sterkte.... wat vervelend.
Eraf vallen hoort er soms een beetje bij maar de manier waarop maakt toch veel uit. Ben dik twee jaar terug heel hard van mijn vorige paard gevallen en dat vertrouwen is nooit meer goedgekomen helaas. Zo stom stapte er toen gewoon weer op na een paar weken (had zwaar gekneusde rug en hersenschudding) maar opeens na een paar maanden kreeg ik de bibbers en ik durfde niets meer :n

Moet zeggen dat ik met mijn huidige pony ook wel erg makkelijk ben hoor, als ik denk dat het niet ga wandel ik gewoon verder :+
Morgen hopen we weer een lekkere rit te gaan maken. Maar met die herfstblaadjes en vandaag die wind heb ik er haar alvast maar even gelongeerd ivm mogelijke lanceeractiviteiten :=

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:25

Weer een heerlijke Ritje gemaakt vandaag :)
paardje gehuurd die was net 2 maandjes onder zadel mog ik op mee 4x buite wat een Geweldig paardje :D
Foto's er op komt nog :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:51

Sterkte voor alle gevallenen!

Vandaag weer 25 km op de teller staan :) heerlijke dag gehad zo!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:58

Afbeelding
Fototje va de rit vandaag :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:01

Hier ook weer 16 km erbij :D
Gemiddelde snelheid 11 km/uur dus hij heeft aardig doorgelopen.. al was zijn topsnelheid 50, dus dat brengt je gemiddelde ook aardig omhoog natuurlijk haha

Premium afmelden lukt dat ook niet via de website trouwens?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:30

Nee het is me gelukt om het te vinden, hij zegt dat mijn premium acount al is afgelopen op 17 oktober. Echter heb ik wel nog premium op de app. :+ Kan dus ook niks uitzetten omdat hij al afgelopen is. Achja dan maar gewoon premium haha

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:32

@Moonforever: waar woon jij, of sta jij met je paarden?

Dat laatste ritje is erg dicht bij mij. Ik woon in Echteld...
Paard staat niet -meer- in Echteld overigens.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:25

Femke_Tweety schreef:
@Moonforever: waar woon jij, of sta jij met je paarden?

Dat laatste ritje is erg dicht bij mij. Ik woon in Echteld...
Paard staat niet -meer- in Echteld overigens.

Bij rotterdam, kom wel is ergens anders want hier ken je nergens echt fijn rijden..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:01

Ik sta al ver achteraan volgens mij, maar als het jullie op gaat vallen dat er bij mij niet meer kilometers bij komen, hier de reden: [BEH] Al een tijd kreupel -> Ligament operatie
Misschien dat we aan de hand wat km's bij kunnen maken, maar dat moet ik nog maar zien hahah.

Ziet er bij vele van jullie wel onwijs lekker uit, mooie omgeving ook!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:17

Jeetje wat klote,

Niks houdt Ons tegen ook in donker rijden wij gezellig buiten !! :)
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:26

@lisantjuuh, hoe gaat het nu met je? Beterschap!

@moonforever, lekkere menrit gehad. Men je zelf dan?

@[***], hmmm, balen dat je 'testdag' niet geweldig verliep. Wat ga je nu doen? Dit toch proberen te trainen of 'gewoon' blijven rijden?

@Suzan_bobar, allemachtig, dat is flink balen zeg....

@emptywords, wat een onwijs leuke panoramafoto!

@chouchou, leuk filmpje!

@diertje, sterkte met het paard, wat balen zeg.

Hier weer aantal km´s deze week. Heb een weekje een van de pensionklanten te rijden, eigenaresse is op vakantie. Maandag dus lekker naar strand geweest met een heul druk en heet paard. Gelukkig wordt hij niet gemeen en is hij zeker heel goed te stoppen, dus heb lekker veel gedraafd en gegaloppeerd. Gister les met m gehad, pffff! Hard werken voor beide, heerlijk! Vandaag heeft ie dus dagje vrij. Ga vanmiddag rondje met m´n fjordenvriendje doen.
M´n eigen paard (dat trekpaard met straalkanker) staat nu op verbandijzers. Nog wel boxrust. Zou mogen rijden, maar dan moeten de platen er vanonder, dus dan steeds nieuw medicatie plus verband enzo. Deze week dus nog even niet rijden of wandelen. Wil kijken of ik volgende week rondje kan wandelen in de berm (zodat de platen eronder kunnen blijven) en dan 1x per week platen er vanonder en lekkere ronde buiten maken.
Zijn box heeft gelukkig een oppervlakte van zo'n 45m2, dus dat is wel enigszins prettig voor hem.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:45

Dat is een grote box Jaan, wauw! Hoewel ik nu ook denk: is dat wel goed voor de boxrust? Toen mijn paard op boxrust moest, mocht ze niet in haar eigen grote schuilstal blijven staan ivm teveel bewegen, maar moest ze in zo'n klein boxje :( Of gaat het er bij jouw paard meer om dat de ondergrond schoon en droog is, in plaats van het bewegen verminderen? Maar wel een positief vooruitzicht dat jullie volgende week al weer 1 keer per week een rondje buiten kunnen gaan maken, dat is lekker! Gelukkig was de laatste keer dus toch niet écht de laatste keer!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:47

Hier weinig ritjes, tis al donker als ik thuiskom 's avonds :( Dus dan maar wat in de bak aan het werk. :j

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:50

Hier ook alleen in het weekend naar buiten.. Door de week wel wat meer werken aan de hand en dressuurwerk voor Genghis..