[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:25

Welkom OlympicOrry!

SB, is de borst zo dik van de enting of heb ik ergens overheen gelezen? Alanda had bijna nergens last van met de les vandaag. Van te voren had ik dik twintig minuten warm gestapt en goed alle kanten op gebogen. Rechtsom had ze iets meer moeite met buigen dan linksom, maar het viel me niet tegen. Morgen nog even een dagje licht trainen en dan heeft ze vier dagen gedwongen vrij in verband met mijn werk.

Marcella, fijn dat die zaken in ieder geval niet meer aan de orde zijn nu! Zijn jullie er al wel een beetje uit hoe je dan wel verder moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:58

Marcella fijn, gaat het nu al wat beter met je ook?

SB, dikke borst??

Myrthe, ga je vanaf donderdag dan weer echt endurance training oppakken?
Heb je dan een echt schema?

Snadrem les gehad...werk jij onregelmatige diensten?

Ik heb morgen weer les, ben benieuwd.
Hoop dat de bak iets minder zwaar is dan de vorige keer,was toen echt heel pittig.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:03

Anoniem schreef:
Snadrem les gehad...werk jij onregelmatige diensten?

Behoorlijk ja ;) Morgen heb ik een extra late dienst, de dag er op een avonddienst, daarna weer twee dagdiensten en vervolgens weer een avond.

Succes met je les! Wordt de bak zo zwaar door de droogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:05

Geen idee waarom die bak zo zwaar is..
Is bak bij de rijvereniging.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:28

Snadrem schreef:
Marcella, fijn dat die zaken in ieder geval niet meer aan de orde zijn nu! Zijn jullie er al wel een beetje uit hoe je dan wel verder moet?

Ben in afwachting wat het advies is van de juridische afdeling van de abvakabo.

Anoniem schreef:
Marcella fijn, gaat het nu al wat beter met je ook?

Nee wervels in mijn rug en nek zijn alweer een paar weken geleden verkeerd geschoten dus afwachten wanneer de pijnklachten niet meer houdbaar zijn.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:57

Anoniem schreef:
Myrthe, ga je vanaf donderdag dan weer echt endurance training oppakken?
Heb je dan een echt schema?

Donderdag begin ik wel met een rustig stapritje om te kijken hoe ze voelt. Deze wedstrijd was geen piekwedstrijd maar een training dus kan wel vrij vlot beginnen. Ik werk idd met een schema, zondag weer een echte training op het programma staan.

wat een ellende allemaal marcella!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:09

Balen Marcella. :(:)

Hier ook een mega zware bak. Maar ik ben er blij mee. Eindelijk goed terrein om te trainen voor otterlo. Want als het niet veel gaat regenen zullen de paden daar ook wel zwaar zijn.

Zembla heeft inderdaad een dikke borst van de enting. :j hij reageert er altijd zo heftig op. Vorig jaar was wel het toppunt. Had hem in zijn nek laten enten... Hij kon niet meer met zijn neus bij de grond en was echt ziek ervan. :(:) moest zijn hooi op een krukje leggen en zijn waterton ook op een krukje anders kon hij niet drinken. :(:)

Iedereen succes met lessen. :P ik ga vanav lekker buitenrijden. :))

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:12

Zanzi reageert net zoals Zembla. Ook een keer in de hals en hij kon geen kant meer op. Echt sneu. Heeft ook eens twee weken met een voetbal aan zijn borst rondgelopen, puur entreactie. Vorig jaar ging het goed, gelukkig. Hoe het dit jaar is gegaan zie ik vanmiddag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:15

Jeetje wat vervelend als ze daar zo op reageren zeg.
Is bij de mijne gelukkig nooit..

SB, ja op zich kan een zware bak goed zijn om wat te oefenen voor zware paden ja.
Die komen we hier al regelmatig tegen hihi,dus dat is wel bekend..
Hoop maar dat het een beetje goed weer is vanmiddag met les.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:03

Ik ent nooit in de hals, altijd in de borst. In de borst kunnen ze er zeker ook last van hebben, maar de hals hebben ze echt meer last van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:18

In Utrecht wordt je geleerd om in de borst te enten als dierenarts. Entreacties in de borst zijn ook vervelend en treden soms voor het oog sneller op (zwelling) maar het weefsel is daar los en er is ruimte voor zwelling. En als het zo erg wordt dat er abcesvorming optreedt, is dat in de borst veel makkelijke te draineren. In de hals door de strakke bindweefsellagen zue je minder snel zwelling, maar als je er daar last van krijgt is er geen ruimte voor dezwelling, wat resulteert in eem heel pijnlijke hals. En mocht er daar abcesvorming optreden, dan is de behandeling vele malen lastiger, ook omdat het zich dan vaak tussen de spierlagen van de hals nestelt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:07

Ja daarom heb ik er nu ook voor gekozen in de borst te enten.
Overigens had Zembla dit ook als hij geënt werd voor schimmel in zijn nek. :(:) hij reageert echt heftig op zulke dingen.

Nu dus de eerste keer in de borst en hij is gelukkig een heel stuk minder ziek. :))

Hier geen mulle paden alleen asfalt en berm dus dan is zo'n bak wel handig haha.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:52

Ik laat mijn merrie meestal enten in haar hals en ondervind daar eigenlijk nooit last van.
Ik laat haar meestal wel enkele dagen staan om te bekomen.
Ik heb meestal als ik zelf een enting gehad heb tegen tetanus ook een stijve arm. :D

Onze bak ligt er momenteel super bij en is de afgelopen maand ook wel een beetje mijn toevluchtsoord geweest tegen de zwermen dazen die er bij ons zijn geweest.
Hoewel ik sinds vorige week weer lekker buitenrijd en het nu echt meevalt.
Geef mij maar winter/herfst/lente veel beter seizoen om buiten te rijden. :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:24

Zo net circa 14 km gereden in 11 km per uur. Man en ik dacht dat ik dood ging toen er iemand met zo'n grasmaaier over de stenen ging. :o ik heb Zembla nog nooit ZO HARD horen snuiven. :n zelfs niet op renesse toen. :+ dus ik zei tegen hem kom rustig doorlopen ontspan jezelf en denk aan de hartslag. :') uiteraard toen ik zelf van de schrik bekomen was hahaha. En hij was heeeel de weg druk druk druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:35

hahahaha SB, klinkt spannend...
Wat doet Zembla dan?Stilstaan en snuiven?

Ik heb les gehad.
Ben sinds een weekje extra voer aan het geven(brok),merk dat hij er wat fitter van wordt.
Was beter voorwaarts vandaag!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:39

Fijn dat hij fitter wordt. :))

Normaal showen en snuiven dus staart omhoog rug bollen en showen maar. Tja t arabierenbloed zit in hem. :')

Maar onze band is nu zo groot dat het hard snuiven is, staart omhoog rug bollen en zeer gespannen doorstappen en achterom willen kijken. :)) en na 100 meter is hij het weer vergeten. :')

Als ik ernaast loop gaat hij wel nog showen en snuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:41

Hahaha, patser dus.
Doet de mijne ook soms, staart erop en snuiven of dribbelen.
Heel sporadisch wil ie omdraaien, dat vind ik echt eng en dat probeer ik voor te zijn.
Heb een tijdlang niet echt durven doorpakken, nu word ik weer wat moediger en drijf ik hem meer voorwaarts.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:43

Ja ik ook! Omdraaien heb ik geen problemen mee. Ben die schijnbewegingen en noodstops wel gewend van hem. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:44

Die van mij is weer kreupel en zit een beetje te twijfelen wat ik ga doen, maar misschien zou het beter zijn als de hoefsmid er even naar kijken. Op de plek waar de hoefzweer naar buiten is gekomen bij de kroonrand staat het nu open. Misschien zou het beter zijn als het goed open gesneden zou worden. Heb hem maar weer met zijn hoef in de emmer met betadine gezet en dat vond hij niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:45

He vervelend Marcella.
Hoefzweren zijn echt naar...misschien toch nog een 'restant' ervan?

SB, omdraaien betekent bij hem wegrennen. En dat wil ik niet, hij moet wel bij me blijven..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:49

Ahja dat is logisch wegrennen is absoluut verboden. :j

Ah balen Marcella. Zou inderdaad even je smid vragen om te komen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:51

Moet eerst nog een smid zien te vinden. :=

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:52

Vandaag heel droog een maisveld ingelopen (op de plek waar de tractoren rijden) echt onwijze lol gehad :') Jammer dat ik daarna alleen heel erg voor banketstaaf stond toen er een tractor aan kwam rijden.. eh.. oeps :')

Anoniem

met paard, of eh..?

Anoniem

Goedenavond!

Ben wat minder aanwezig geweest (stief)oma is vorige week overleden. Daarbij kon ik Roogs niet rijden ivm singelwondjes. Er bleek een scheur in mijn leren singel te zitten (was me niet opgevallen). Vorige week wel naar buiten geweest op draver, ook een leuk dier. Die neem ik vaker mee :j
Rogan is nu weer helemaal genezen?

Hoe gaat het hier verder?