Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:21

Ik heb cavallo's, voor de voorbenen heb ik de sportboot maat 4 en voor de achterbenen de trek slim maat 3 :)

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:36

Ik klets hier niet vaak mee, maar heb even een vraag. Ik heb net 6km gereden maar Endomomdo is er blijkbaar na 100m al gestopt.... Ik heb hetzelfde rondje gereden als gisteren. Kan ik dit nog ergens toevoegen voor vandaag?
Het is maar 6km maar toch...

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:42

Hallo allemaal, ik heb sinds 2 dagen ook Endomondo en ik zou ook graag mee doen. Hoe werkt dat?? :o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:58

@ HafNap: Je kan klikken op 'Add workout' bovenaan de site, dan kan je er zelf eentje intekenen of gewoon zonder kaart alleen de gegevens invoeren, dus 6 km in een bepaalde tijd voor paardrijden. Dan telt hij alsnog mee :)

@ Laran: Welkom! Stuur even een pb met je endomondo naam naar de TS van dit topic, mooney, zij kan je dan toevoegen aan de challenge!

Hier vandaag een mooi trainingsrondje gedaan met heeeerlijk weer! Het was misschien maar maximaal 15 graden, maar door de zon heb ik toch lekker in alleen een dun shirt met lange mouwen gereden :) Ik had vorig jaar de kaart opgeslagen van de officiële korte klasse I 25 km van de Utrechtse Heuvelrugrit, en die vandaag gereden. Wel met een ander startpunt, maar ik dacht dat mijn stukje over de weg wel ongeveer hetzelfde was als het stukje over de weg naar de echte start en finish, dus representatief. Toch kom ik wel op meer km's dan die 25 die het zou moeten zijn. Onderweg wel wat kleine gps probleempjes gehad dus dat zou het kunnen verklaren, en mijn stukje over de weg is dan ook niet helemaal gelijk aan het stukje over de weg naar de start en finish. Maar ik vroeg me wel af hoe precies die afstanden bepaald zijn van zo'n wedstrijd.

Ik heb de eerste km gestapt, daarvan heb ik endomondo even een aparte workout laten maken zodat het niet meetelt in mijn gemiddelde :) De 25.9 km heb ik gewoon lekker doorgereden. Zag dat mijn gemiddelde tussendoor best hoog lag steeds, dus heb wat langer uitgestapt dan een kilometer, maar had eigenlijk nog wel zeker een halve kilometer of langer kunnen stappen, tussendoor of aan het eind.

We hebben genoten :D

Afbeelding

Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:07

Chouchou schreef:
@ HafNap: Je kan klikken op 'Add workout' bovenaan de site, dan kan je er zelf eentje intekenen of gewoon zonder kaart alleen de gegevens invoeren, dus 6 km in een bepaalde tijd voor paardrijden. Dan telt hij alsnog mee :)

@ Laran: Welkom! Stuur even een pb met je endomondo naam naar de TS van dit topic, mooney, zij kan je dan toevoegen aan de challenge!

Hier vandaag een mooi trainingsrondje gedaan met heeeerlijk weer! Het was misschien maar maximaal 15 graden, maar door de zon heb ik toch lekker in alleen een dun shirt met lange mouwen gereden :) Ik had vorig jaar de kaart opgeslagen van de officiële korte klasse I 25 km van de Utrechtse Heuvelrugrit, en die vandaag gereden. Wel met een ander startpunt, maar ik dacht dat mijn stukje over de weg wel ongeveer hetzelfde was als het stukje over de weg naar de echte start en finish, dus representatief. Toch kom ik wel op meer km's dan die 25 die het zou moeten zijn. Onderweg wel wat kleine gps probleempjes gehad dus dat zou het kunnen verklaren, en mijn stukje over de weg is dan ook niet helemaal gelijk aan het stukje over de weg naar de start en finish. Maar ik vroeg me wel af hoe precies die afstanden bepaald zijn van zo'n wedstrijd.

Ik heb de eerste km gestapt, daarvan heb ik endomondo even een aparte workout laten maken zodat het niet meetelt in mijn gemiddelde :) De 25.9 km heb ik gewoon lekker doorgereden. Zag dat mijn gemiddelde tussendoor best hoog lag steeds, dus heb wat langer uitgestapt dan een kilometer, maar had eigenlijk nog wel zeker een halve kilometer of langer kunnen stappen, tussendoor of aan het eind.

We hebben genoten :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gaaf rondje!

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:48

Chouchou bedankt! Het is gelukt!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:41

Wauw, wat een geweldige ronde is dat zeg!

Hier net terug van een rondje met de fjord. Vorige week voor de eerste keer sinds hij hier is op echte buitenrit geweest. Vanochtend kon er niemand mee, en ik kan vanmiddag niet, dus mezelf maar een flinke schop onder m'n hol gegeven tegen de zenuwen. had ik voorheen nooit veel last van, maar sinds de rodeo op ander paard (stond tijdelijk bij ons) van het voorjaar heb ik zo'n spanning bij (nog) onbekende paarden.... Blegh!
Maar uurtje gereden, kleine 7,5km. Pony vond t spannend, maar was leuk! Zelfs galopje gedaan! Gelukkig ook trekker, vrachtwagen en aanhangers tegengekomen en geeft ie geen drol om.
Echt heerlijk gereden en weer stukje zelfvertrouwen opgebouwd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:55

Wauw Chouchou, zo'n rondjes wil ik nu ook! Geweldig zeg! :D

@ Jaan : +:)+ Kleine stapjes en rustig uitbouwen en dan komt dat allemaal wel weer. Ik ben ook zo iemand die niet op andere paarden durft, geen idee wat ik ooit ga moeten beginnen als [***] er niet meer is ... En zelfs met [***] heb ik altijd de bevestiging nodig dat ie dit of dat écht niet eng vind (terwijl ik goed genoeg weet dat dat niet zo is) :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:59

Super, Jaan! Ik kan me helemaal voorstellen dat dat toch wel spannend is, met een nieuw paard! Maar heel goed dat je het toch hebt gedaan, nu weet je ook gelijk voor volgende keren dat je gewoon lekker alleen op pad kan als er verder niemand mee kan :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:21

super fijn Jaan. Lekker rustig opbouwen toch :)

En tof rondje Chouchou!

Ik mis het echt enorm, uren struinen.
Vorige week wel een rondje gereden met een ander paard.
Leuk dier hoor, maar je "eigen" paardje is toch leuker. je weet precies hoe en wat.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:44

oeh heerlijk rondje !!!!! mis ik haha zeker met het mooie weer is het een straf om thuis te zitten haha , mja kan moeilijk dochterlief meenemen haha

superassie ah die heb ik ook maar dan niet de sportuitvoering haha wel maat 4 ook haha

nessa begrijpelijk ook dat je het mist ..

jaan opbouwen komt vast goed!@

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 19:36

Vanmiddag toch ff ritje gedaan :)
was erg gezellie met me vriendin, :)
Ben bang dat binnenkort me 1e plaatst ken vergeten die nummer 2 gaat ook erg snel,
zoveel buiten rij ik niet meer, :)

Afbeelding

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:42

[***] schreef:
Mooie foto's Robijntjah! Heel mooie omgeving ook zo te zien!
Dat mis ik soms wel, een fotograaf mee onderweg :Y) :))

@ Oliiviia : dank je voor je reactie :)
Ik denk niet dat er in stap nog veel winst te halen valt, hij is nu éénmaal gewoon traag (of economisch :P ) van zichzelf. Misschien betert het nog vanzelf omdat hij nu beter in zijn vel zit en weer helemaal gezond bevonden (al blijft hij natuurlijk met die rug, dat gaat niet meer weg, misschien loopt hij daarom ook wel gewoon niet standaard) maar voorlopig blijft dat stappen best langzaam :j (maar draf & galop ook, dus..). Hij kan wel 6 km/u stappen, zelfs 7 km/u al gehad, maar dat zijn altijd maar stukjes, en dan komt dat doordat hij een competitie met een ander paard houdt en dat is mentaal dan ook weer niet alles. Het stappen ga ik niet teveel aan sleutelen (wel verminderen qua tijd, maar niet aan het tempo) want dan wordt het allemaal teveel moeten & pushen en dat gaat poon mij echt niet in dank afnemen, dan is zijn plezier weer weg en daardoor automatisch ook mijn plezier ;)

Hij is natuurlijk ook niet meer van de jongste, en heeft zijn medische dingetjes (gehad), misschien moet ik het ook maar gewoon aanvaarden. Vroeger heeft hij endurance gelopen, dus in theorie kan hij het wel, maar dat was x aantal jaar geleden en dan liep hij vooral op adrenaline en competitie volgens mij ..

Nog even een antwoord terug.

Ik begrijp je helemaal!
Het is het beste om je pony in zijn eigen tempo te laten lopen.
Dat heb ik zelf wel op een harde manier geleerd.
Heel veel succes en plezier met je pony, je weet duidelijk wat goed is voor je pony!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:12

Weet iemand hoe je het premium acount afmeldt? Het lukt me niet, heb nu al 2 maanden ofzo premium kan niet betalen want heb geen betaalgegevens in mijn Itunes staan dus ik heb nu onterecht zonder te betalen een premium acount. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:37

Ik heb geen idee, als ik bij de instellingen kijk (op de app zelf) zie ik wel staan "Abonnement. Wordt Premium gebruiker". Misschien dat daar bij jou iets anders en kan je dan via die weg afmelden?

Dit begint er al op te lijken, kort maar krachtig zullen we zeggen :Y)
Afbeelding

Dit was na een half uur in de bak rijden, ben toen nog even alleen een rondje gaan doen. Dus al 'gewerkt', paard moeten achterlaten en alleen de bos in (zéér lang geleden). Ik vind het best netjes :)

Afbeelding

Weg terug ging wel duidelijk vlotter :P Eigenlijk liep hij dat stuk pas echt fijn :+ Lagen alleen wel ineens bijna in de sloot, vond ik toch iets minder :')

Morgen als het door kan gaan willen we proberen een gekend rondje van ongeveer 10 km in ongeveer 1u te rijden. Ben eens benieuwd of dat haalbaar is :+ Gewoon instappen en verder de hele weg draven/galopperen, zo weinig mogelijk stappen, en dan eens zien wat dat geeft :)

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:43

Ik ben er vandaag op buitenrit gigantisch vanaf gebokt.. hoofdstel kapot. De eigenaar gebeld en deze heeft toen een ander hoofdstel gebracht. Ik was gelukkig niet alleen, jeetje, ben me kapot geschrokken. Vertrouwen was wel even weg.. heel de weg niet vooruit te branden en wil je galloperen, dan krijg je dat.. Nu een beetje last van mijn nek en hoofd, hopen dat ik het morgen niet nog meer voel. Maar heb wel mijn rondje af kunnen maken. :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:13

Helena sterkte met je nek en hoofd :(:)
Als ik het zo lees gaf je paard dus wel aan dat er iets was omdat hij niet voorwaarts was, ik controleer dan liever even of er iets is met hoeven, singel enz

sabine netjes toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:34

Ai ai, zal morgen toch wel spierpijn opleveren :(:)
Is dat niet vooruit te branden altijd? Of nu toevallig? En wat gebeurde er juist?

@ spatter : ik vind het inderdaad best netjes :j Er is nog hoop zullen we zeggen :Y)
(qua buitenrijden dan toch, want qua bakwerk.. poeh .. weet echt niet wat ik daarmee moet := )

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:46

Ze heeft het wel vaker... zit al redelijk in haar wintervacht en vandaag was het best warm, dus ja. Een vrolijke bok geeft ze wel vaker als we gaan galloperen, maar niet op deze manier. Ze is nog maar 4 en is af en toe aan het proberen. Denk dat ze haar kracht ook aan t ontdekken is. (Trekpaard) reed altijd met een gebroken trens, maar dat wordt toch maar iets zwaarders. Ze begon er toch al wat doorheen te lopen. Het is een trekpaard met pit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 19:59

Nee er staat bij instellingen wel premium account maar ik kan nergens wat uitvinken, heel apart.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 20:38

Jeetje sterkte met je Nek..

Heerlijk gereden is echt 31 Oktober ????
Zo een heerlijk ritje gemaakt..:D
Volgende week wordt die kaal dan ken fantieker rijden dan dat ik nu aan doen ben Zweet nu zo snel en zo langzaam droog.

Afbeelding

Zaterdag en Zondag een SnertRit :)
Zaterdag met de kar en zondag met een halfingertje :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:51

Ik neem toch aan dat iedereen vandaag een heerlijke rit gaat maken? :D Het is hier zùlk lekker weer!!! Van mij mag die sneeuw en kou nog best even weg blijven :brr:

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:56

Jep ik ga vanmiddag weer fijn rijden! Helaas niet goed voor het tempo aangezien mn beste vriendin met dr jonkie weer meegaat! Dus we zullen voornamelijk stappen en wat draven, maar wel lekker van het weer genieten in ieder geval!
Morgen ga ik denk ik ook nog een rit maken, dan wel lekker gas open trekken :D
Met stalgenoot of alleen, ligt eraan haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:19

Helaas ben vandaag thuisthuis in Friesland. Misschien morgenmiddag nog even snel maar vrees dat het er een beetje bij in gaat schieten. Moet ook nog heen en weer reizen.

smurf doet sowieso nu weinig ik vond haar nogal afvallen dus ze wordt flink bijgevoerd en even nauwelijks arbeid.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 12:41

Hier is het ook super lekker weer! :D
Vanmiddag komt de zadelmaker dus ik kan niet buitenrijden (maar het is wel ideaal aangezien we buiten moeten passen) maar vanaf dan heb ik dus wel weer een lekker liggend zadel dus dan kunnen we weer wat meer gaan rijden *\o/*