Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chouchou schreef:@ HafNap: Je kan klikken op 'Add workout' bovenaan de site, dan kan je er zelf eentje intekenen of gewoon zonder kaart alleen de gegevens invoeren, dus 6 km in een bepaalde tijd voor paardrijden. Dan telt hij alsnog mee
@ Laran: Welkom! Stuur even een pb met je endomondo naam naar de TS van dit topic, mooney, zij kan je dan toevoegen aan de challenge!
Hier vandaag een mooi trainingsrondje gedaan met heeeerlijk weer! Het was misschien maar maximaal 15 graden, maar door de zon heb ik toch lekker in alleen een dun shirt met lange mouwen geredenIk had vorig jaar de kaart opgeslagen van de officiële korte klasse I 25 km van de Utrechtse Heuvelrugrit, en die vandaag gereden. Wel met een ander startpunt, maar ik dacht dat mijn stukje over de weg wel ongeveer hetzelfde was als het stukje over de weg naar de echte start en finish, dus representatief. Toch kom ik wel op meer km's dan die 25 die het zou moeten zijn. Onderweg wel wat kleine gps probleempjes gehad dus dat zou het kunnen verklaren, en mijn stukje over de weg is dan ook niet helemaal gelijk aan het stukje over de weg naar de start en finish. Maar ik vroeg me wel af hoe precies die afstanden bepaald zijn van zo'n wedstrijd.
Ik heb de eerste km gestapt, daarvan heb ik endomondo even een aparte workout laten maken zodat het niet meetelt in mijn gemiddeldeDe 25.9 km heb ik gewoon lekker doorgereden. Zag dat mijn gemiddelde tussendoor best hoog lag steeds, dus heb wat langer uitgestapt dan een kilometer, maar had eigenlijk nog wel zeker een halve kilometer of langer kunnen stappen, tussendoor of aan het eind.
We hebben genoten![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[***] schreef:Mooie foto's Robijntjah! Heel mooie omgeving ook zo te zien!
Dat mis ik soms wel, een fotograaf mee onderweg![]()
@ Oliiviia : dank je voor je reactie
Ik denk niet dat er in stap nog veel winst te halen valt, hij is nu éénmaal gewoon traag (of economisch) van zichzelf. Misschien betert het nog vanzelf omdat hij nu beter in zijn vel zit en weer helemaal gezond bevonden (al blijft hij natuurlijk met die rug, dat gaat niet meer weg, misschien loopt hij daarom ook wel gewoon niet standaard) maar voorlopig blijft dat stappen best langzaam
(maar draf & galop ook, dus..). Hij kan wel 6 km/u stappen, zelfs 7 km/u al gehad, maar dat zijn altijd maar stukjes, en dan komt dat doordat hij een competitie met een ander paard houdt en dat is mentaal dan ook weer niet alles. Het stappen ga ik niet teveel aan sleutelen (wel verminderen qua tijd, maar niet aan het tempo) want dan wordt het allemaal teveel moeten & pushen en dat gaat poon mij echt niet in dank afnemen, dan is zijn plezier weer weg en daardoor automatisch ook mijn plezier
Hij is natuurlijk ook niet meer van de jongste, en heeft zijn medische dingetjes (gehad), misschien moet ik het ook maar gewoon aanvaarden. Vroeger heeft hij endurance gelopen, dus in theorie kan hij het wel, maar dat was x aantal jaar geleden en dan liep hij vooral op adrenaline en competitie volgens mij ..