Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:17

Jeetje wat heftig Jaan! Veel beterschap voor je paardje :(:) en stekte ermee

kim345

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:51

Ze gaan ook vanzelf harder draven. Of het gemiddelde draftempo gaat vanzelf omhoog naarmate je dat meer gaat trainen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:10

kim345: dat merk je inderdaad ook wel, toen mijn paard z'n conditie steeds beter werd, ging z'n tempo vanzelf omhoog. Hij kwam dan ook soort in "the zone" en had er echt lol in om aan een behoorlijk tempo uren te draven. Moest hem dan soms echt intomen ('het is nog anderhalf uur draven, spaar je krachten' :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:18

Hmm, vraag me af of dat bij die van mij ooit mogelijk zou zijn .. Zou wel leuk zijn als het 'automatisch' verbetert, maar of hij ooit uit zichzelf met plezier een uur gaat draven.. ik zie het niet meteen gebeuren :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:21

Noah is ook een dieseltje (wel wat jonger dan Cobe natuurlijk) en we hebben het gewoon heel traag opgebouwd. We hebben hier een paar standaard wandelingen van 10 km en enkele van 20 km. Bij Noah hielp dat wel, hij kent een bepaalde route en naarmate z'n conditie omhoog ging, ging ook z'n looplust naar omhoog. Als we een nieuwe route uitproberen, loopt hij meer aarzelend/voorzichtig (rijden meestal alleen ook wel), maar een bekende route kan hij echt lekker doordraven.

Da's per paard verschillend natuurlijk, sommigen worden gewoon vervelend van vaste routes :P

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:39

Solleke_Noah schreef:
Met Elsa, knappe 7 jarige merrie die net enkele maanden onder het zadel is, naast de snelweg is geen probleem! (deze knapperd staat ook te koop!) ze staat wel een beetje komisch op de foto maar we wilden bewijzen dat ze super verkeersmak is :P

En nog eentje van het laatste ritje - terug met Elsa deze keer.

Toch raar om ineens je eigen naam voorbij te zien komen :P

Jaan :(:) Hopelijk knapt hij snel weer op!

Ik mag vanmiddag weer een rondje gaan doen :) Hopelijk blijft het vandaag droog!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:47

Vanmiddag een klein ritje gedaan met mijn pony, we staan nu op plaats 92 met 43,92 km. Helaas heb ik maar weinig tijd om ritten te rijden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:48

Ik had vanochtend ook klein ritje gemaakt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 18:30

Woehoe ik sta tweede! *\o/*

Ik wil ook alle mensen die het moeten hebben van ritjes na het werk even sterkte wensen deze wintertijd, het is nu pas half 6 nieuwe tijd en al heel schemerig :( Wat dat betreft heb ik het enorm getroffen met mijn daginvulling als student, kan nog lekker overdag op pad.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:02

Ja echt naar, zo snel donker.
Vanmiddag weer een rondje gewandeld.
ik blijf iig in de top 30 staan :P

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:45

Ik sta nu op nummer 80! Hoera :')

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:08

@jaan Heel veel sterkte en beterschap voor hem :(:)

Hier is idd de tijd ook alweer ff aangebroken dat alleen in t weekend naar bos kan -O- Ben doordeweeks meestal pas rond 19u op stal dus voor dan paard gepakt, gepoetst en opgezadeld hebt is het al snel half 8 geweest... (mits ondertussen geen gezellige stalgenootjes tegengekomen ben :+ dan duurt t nog wel eens langer voordat gepakt heb/ erop zit :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:38

Even wat buitenplaatjes van afgelopen vrijdag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 10:28

Ik lees hier altijd mee, maar ivm met de vraag van [***]; hier nog een tipje:

je kan ook meer letten op je staptempo, dat lijkt nogal laag te liggen :)
Mijn pony van 1.40m stapte even snel dan jouw gemiddelde tempo (maar dat is ook haar eigen tempo, ze stapt graag snel)

Ik zelf rij nu helemaal niet meer (geen paard en pony staat ergens op adoptie, ben wel bezig met haar terug te halen) dus ik doe niet mee met de Bokkers Bokaal (heel spijtig want ik mis het echt verschrikkelijk hard)

Aan het paardje met hoefkanker, veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:20

Mooie foto's Robijntjah! Heel mooie omgeving ook zo te zien!
Dat mis ik soms wel, een fotograaf mee onderweg :Y) :))

@ Oliiviia : dank je voor je reactie :)
Ik denk niet dat er in stap nog veel winst te halen valt, hij is nu éénmaal gewoon traag (of economisch :P ) van zichzelf. Misschien betert het nog vanzelf omdat hij nu beter in zijn vel zit en weer helemaal gezond bevonden (al blijft hij natuurlijk met die rug, dat gaat niet meer weg, misschien loopt hij daarom ook wel gewoon niet standaard) maar voorlopig blijft dat stappen best langzaam :j (maar draf & galop ook, dus..). Hij kan wel 6 km/u stappen, zelfs 7 km/u al gehad, maar dat zijn altijd maar stukjes, en dan komt dat doordat hij een competitie met een ander paard houdt en dat is mentaal dan ook weer niet alles. Het stappen ga ik niet teveel aan sleutelen (wel verminderen qua tijd, maar niet aan het tempo) want dan wordt het allemaal teveel moeten & pushen en dat gaat poon mij echt niet in dank afnemen, dan is zijn plezier weer weg en daardoor automatisch ook mijn plezier ;)

Hij is natuurlijk ook niet meer van de jongste, en heeft zijn medische dingetjes (gehad), misschien moet ik het ook maar gewoon aanvaarden. Vroeger heeft hij endurance gelopen, dus in theorie kan hij het wel, maar dat was x aantal jaar geleden en dan liep hij vooral op adrenaline en competitie volgens mij ..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:39

Ik heb ook eens een paard bijgereden dat erg langzaam stapte van zichzelf. Als ik vanaf het begin af aan heel actief reed met veel overgangen merkte ik dat wel terug in het tempo, maar het werd er niet leuker op als ik steeds zo moest pushen. Dus uiteindelijk ook maar gelaten voor wat het was en wist ik dat ik voor later (nu dus) wat actievers van nature onder mijn kont wilde hebben :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:32

jaan jeetje , ik ken de hel van straalkanker helaas, maar dit paard ik heb geen idee hoe het nu met hem gaat overigens , maar ik heb er toen alles aan gedaan om het in emmeloord te krijgen, het werd gelukkig behandeld, maar man man wat een pijn heeft dat dier eraan gehad, hij liep ook constant kreupel , het elke twee weken uitsnijden van de kanker was een bloederig zooitje en stink zooitje, ik hoop van harte dat het heel goed gaat met dat paardje, maar ik vrees het ergste omdat die mensen geen eigen trailer enzo hebben, en in mijn ogen niet het geduld, om af te wachten helaas ...

Het gemiddelde ja jeetje , sparky is een enorme drammer! met enkel stappen maak ik hem dus totaal niet blij en daar raakt die gestresst van ,dat heb ik het weekend epe alweer gemerkt omdat er iemand mee was met een jonge fries die niet veel aankon helaas, dus veel moeten stappen, en daar werd sparky nu niet makkelijker of vrolijker van ( ik ook niet ) dat doet aan mijn protheses zo enorm veel pijn ,... wij houden dus van tempo tempo, lekker laten gaan op lange stukken, en eh met gaan bedoel ik dus ook gaan ik hoef niks te doen maar dan gaat die al , draf is bij hem voor een kwpn een galopje hiih, dus pony/paard maakt niet uit sparky is gewoon een pony qua stokmaat hoor ;)

geen idee welke plek we staan het boeit ook niet haha, maar hier indd balende van de wintertijd bahbah ik kan dus pas na het eten op ma en woe dus dat word bak rijden helaas, dan de weekenden en de vrijdag zou ik wel overdag kunnen , mja vind het maar niks die tijd en donker nu ook vet mooi weer en ik kan niet naar buiten, ivm dochterlief natuurlijk , mja hoort erbij bij het mama zijn :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:44

gisteren weer eens een mooie rit gereden

Afbeelding Afbeelding

Foto's lukken weer eens niet, bokt blijft moeite houden met foto's van facebook :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:46

Was het de duinengordel-rit of een eigen brouwsel? :Y)
Jij zit wel vaker in de buurt toch? Misschien leuk om vrienden te worden via endomondo, kunnen we van elkaar zien waar we rijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:47

Leuk!

Ik ga zo ook weer een rondje maken, km of 12 staat er op de planning!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:35

Vanmiddag verband wisselen, benieuwd of het er echt al anders uitziet dan vrijdag. Verwacht het niet.
Paard is wel heul zielig, constant in z'n box... Gelukkig staat er nog eentje oo boxrust, dat scheelt.

Gemiddeld tempo, altijd lastig, maar zeker goed trainbaar. Merkte ik vorige winter bij m'n trekpaard. Die ging echt als een trein en vooral tempo van de arbeidsdruk ging toen echt omhoog. Hij is een echte stapper, dus daarin al behoorlijk tempo.

Zie fijne rondjes voorbij komen, fijn!
Ik heb volgende week een hele week een paard te rijden (eigenaresse gaat weekje weg), dus ga zeker met hem nog rondje buiten doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:04

[***] schreef:
Was het de duinengordel-rit of een eigen brouwsel? :Y)
Jij zit wel vaker in de buurt toch? Misschien leuk om vrienden te worden via endomondo, kunnen we van elkaar zien waar we rijden ;)

Ja was die rit maar dit keer hadden ze geen rit uitgezet.
Je kreeg gewoon een kaartje met alle ruiternummers erop en bekijk het maar.

Zal je even opzoeken bij endomondo

Jaan sterkte er mee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:41

Dacht wel dat het gewoon via de ruiterroute ging gaan :j En dat het dan een behoorlijke afstand zou zijn als je alle beschreven (vertrekpunten) aan zou doen.

Ik ga inderdaad even zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Zaterdag gaan we eens een "korte" rit doen (denk zo'n 10 km, bij ons achterin in het bos zeg maar, bekende paden) en dan echt doorrijden qua draf/galop. Eens zien wat dat dan geeft :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:41

Vanmiddag fijn gereden met stalgenoot, lekker stukje geraced ondanks de vreselijk asociale mensen die we tegenkwamen!
Kwamen net in het stukje 'dorp' waar we doorheen moeten 2 mensen met paarden tegen. Kende ze niet(paarden ook niet), spraken wel dialect maar niet dat van hier in de buurt. Ze kwamen uit een zijstraat en reden net voor ons in.
Mijn paard begon daar dus meteen van te drammen(hij kan het niet hebben als er andere paarden voor hem lopen, hij moet en zal voorop..) en we hadden ze al snel ingehaald op die manier. De man vroeg nog naar mijn hoefschoenen en we hadden een kort gesprekje, vroegen welke kant wij opgingen(waarop ik dus uitmaakte dat zij niet bekend waren aangezien ze wilden weten waar een bepaalde weg heen ging). Wij gaven aan de andere kant uit de gaan en met dat we in het bos komen zegt die man, 'oke doei, veel plezier he!" en ze stormen ons zo volle galop voorbij! Serieus, ik kon mijn paard nét op tijd omdraaien voordat hij volledig uit zijn plaat ging. Ik was WOEST! Ze reden achter ons en kwamen ons serieus zo voorbij gestormd. Volledig gestoord! Onze paarden helemaal over de zeik daardoor dus..
Mja uiteindelijk wel nog lekker gereden toen ze gekalmeerd waren. We kwamen ze daarna nog eens tegen(zij reden ong. dezelfde route als wij alleen dan andersom) en ik had er eigenlijk wat van willen zeggen maar bedacht me dat dat toch weinig zin zou hebben..

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 12:45

nou lekker dan superassie pff ...welke hoefschoenen heb jij dan ?