Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snadrem schreef:Ik rij nu meer in de bak dan in de winter heb ik het idee. Met die dazen is er gewoon geen lol aan buiten. Dan maar wat dressuurmatig werken. Nog een paar weken en dan zijn die klotebeesten weer weg, kunnen we het bos weer onveilig gaan maken!
ikke schreef:Snadrem schreef:Ik rij nu meer in de bak dan in de winter heb ik het idee. Met die dazen is er gewoon geen lol aan buiten. Dan maar wat dressuurmatig werken. Nog een paar weken en dan zijn die klotebeesten weer weg, kunnen we het bos weer onveilig gaan maken!
Ik was ook niet zo verbaast dat een kennis direct inging op mijn uitnodiging voor een (vrijwel) beestvrij buitenritje als tegenbod op het voorstel tot een rit in een ander gebied waar het wemelt van de beesten. Saillant detail: deze gebieden liggen hooguit 3km uit elkaar.............
Snadrem schreef:ikke schreef:Ik was ook niet zo verbaast dat een kennis direct inging op mijn uitnodiging voor een (vrijwel) beestvrij buitenritje als tegenbod op het voorstel tot een rit in een ander gebied waar het wemelt van de beesten. Saillant detail: deze gebieden liggen hooguit 3km uit elkaar.............
Ja, dat kan enorm verschillen. Het hangt geloof ik ook veel af van de veel voorkomende boomsoorten in een gebied (bij eiken zitten ze bijvoorbeeld véél meer, bij naaldbomen bijna niet), hoeveel mais er staat, of er veel wind staat in het gebied, etc. Meestal zijn ze per 1 september weg, alsof ze een kalender hebben, daar wacht ik dus (on)geduldig op.
ikke schreef:Snadrem schreef:Ja, dat kan enorm verschillen. Het hangt geloof ik ook veel af van de veel voorkomende boomsoorten in een gebied (bij eiken zitten ze bijvoorbeeld véél meer, bij naaldbomen bijna niet), hoeveel mais er staat, of er veel wind staat in het gebied, etc. Meestal zijn ze per 1 september weg, alsof ze een kalender hebben, daar wacht ik dus (on)geduldig op.
Nope, naaldbomen is een fantasieverhaal want juist in een hoekje naaldbomen wemelt het hier van die beesten, terwijl de rest van het (loof)bos vrijwel beestloos is. Ook een bos wat wij "het varentjesbos" noemen is vrijwel beestloos, dus nattigheid is ook niet echt een argument.
Snadrem schreef:ikke schreef:
Nope, naaldbomen is een fantasieverhaal want juist in een hoekje naaldbomen wemelt het hier van die beesten, terwijl de rest van het (loof)bos vrijwel beestloos is. Ook een bos wat wij "het varentjesbos" noemen is vrijwel beestloos, dus nattigheid is ook niet echt een argument.
Hmmm... blijkt maar weer dat we nog altijd niet veel snappen van die pokkebeestenOf ze houden zich gewoon niet aan hun eigen regels