[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:00

Super! gefeliciteerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:15

Fijn dat jullie kwb goed hebben uitgereden!

Las eea over bakrijden. Vind de bak ook geen flikker aan en pony ook niet.
Veel dressuurmatig oefen ik lekker in het bos.
En af en toe les, en ik longeer.
Mijn hart ligt echt bij buitenritten.

Vanochtend rondje gedaan,heerlijk.
Morgenochtend weer, samen met een oud stalgenote van mij met haar knappe paint.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:21

Ja het tweede rondje was het zand idd aardig mul. Ik was tussen half 11 en 11 uur in de vetgate attitude. Gefeliciteerd met je goede rit!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:43

Zo te horen beide dames kwb goed uitgereden. +:)+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:24

Ben ik blij dat ik toch maar niet gegaan ben naar kwb. :))

Maar super dat je hem netjes uitgereden hebt en nu klasse 2 bent met attitude. :))

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:19

Goedemorgen,

Somebitch ja warmer weer wil ik ook nog wel hoor heerlijk zwemmen met of zonder paard :D dan heb ik ook echt een vakantie gevoel...
ben tevens nog jarig in mijn vakantie dus ik zeg jaaaaa tegen het mooie weer hoor haha.

Maarten oke leuk rijdt je er dressuurmatig mee of endurance of gewoon lekker recreatief?

Sonja leuke foto van de paardjes samen :D

Myrthe naar klasse 2 als ik het goed gelezen heb goed gedaan zeg :D

Ik heb gisteren voor de 2e x sinds ze stil heeft gestaan buiten gereden hoewel ik wel lekker gereden had liep ze niet helemaal lekker voor mijn gevoel.
vanavond even kijken wat er is. ik bouw het nog heel rustig aan op.
maar mogelijk is ze toch nog niet goed genoeg..

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:03

Sow , ik had even wat bij te lezen zeg !

Ik heb vanmorgen een lekker rondje gemaakt met Yentle, daarna mijn enkel verzwikt bij het mest ruimen ... auwww ... nou ja maar even koelen. Morgen komt de ostheopaat bij yentle, gewoon een APK keuring ... en donderdag de hoefsmid dus Yentle heeft even een rustige week op de planning.

Sinds haar hoefbevangenheid groeien haar hoeven enorm, een goed teken want ze is echt weer aan de beterende hand en ik merk geen gevoelige hoeven meer gelukkig.

Ik rijd met haar niet meer in de bak, voorheen nog wel en ook les gehad een paar jaar westernles ( was voorheen westernruiter en Yentle is ook westernbeleerd ) nu krijg ik soepelblijfles voor 20 plussers en dat doen we lekker buiten .... gaat mijn instructrice mee op de fiets. Heerlijk !

maargoed ...de hond moet vanmiddag getrimd dus ik zal me eens gaan klaarmaken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:13

Nou ik les voor dressuur omdat ik zelf beter wil leren zitten/rijden. Ik ben nog niet gestart met dressuurproeven, pas als ik aan de teugel kan lopen met haar ga ik er over denken. Tot en met M2 ga ik denk ik wel doen, omdat dat wel de basis is die iedere ruiter/paard moet kennen. Daarnaast doe ik recreatief buitenrijden met anderen omdat het leuk is en zij het ook leuk vindt om keihard te gaan, opeens wordt ze dan wakker. :P

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:08

Ik rij ook bijna nooit in de bak, vroegah wel :D
Voor het mooie zouden we wel 1 x per week in de bak moeten trainen maar buiten neem ik het ook genoeg mee.
Continue corrigeren op rechtheid en netjes om het binnenbeen - gebogen de bochten door etc.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:16

Ik rij nu meer in de bak dan in de winter heb ik het idee. Met die dazen is er gewoon geen lol aan buiten. Dan maar wat dressuurmatig werken. Nog een paar weken en dan zijn die klotebeesten weer weg, kunnen we het bos weer onveilig gaan maken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:33

Snadrem schreef:
Ik rij nu meer in de bak dan in de winter heb ik het idee. Met die dazen is er gewoon geen lol aan buiten. Dan maar wat dressuurmatig werken. Nog een paar weken en dan zijn die klotebeesten weer weg, kunnen we het bos weer onveilig gaan maken!

Ik was ook niet zo verbaast dat een kennis direct inging op mijn uitnodiging voor een (vrijwel) beestvrij buitenritje als tegenbod op het voorstel tot een rit in een ander gebied waar het wemelt van de beesten. Saillant detail: deze gebieden liggen hooguit 3km uit elkaar.............

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:33

Hier ook geen bak, dus lekker boscrossen.( met beleid natuurlijk.)
Gisteren heerlijk in de vroege ochtend gereden en net voor de middag lekker met dochterlief en haar pony weer eens rondje hei met de kar. Gipsy had er veel zin in. Ging uit z`n eigen draven en stappen. Tussendoor bij de ijscoman een lekker ijsje gepakt en daarna weer rustig naar de wei terug. was voor gipsy weer een kleine 12 km. En dat heeft hij super gedaan.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:50

ikke schreef:
Snadrem schreef:

Ik was ook niet zo verbaast dat een kennis direct inging op mijn uitnodiging voor een (vrijwel) beestvrij buitenritje als tegenbod op het voorstel tot een rit in een ander gebied waar het wemelt van de beesten. Saillant detail: deze gebieden liggen hooguit 3km uit elkaar.............

Ja, dat kan enorm verschillen. Het hangt geloof ik ook veel af van de veel voorkomende boomsoorten in een gebied (bij eiken zitten ze bijvoorbeeld véél meer, bij naaldbomen bijna niet), hoeveel mais er staat, of er veel wind staat in het gebied, etc. Meestal zijn ze per 1 september weg, alsof ze een kalender hebben, daar wacht ik dus (on)geduldig op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:56

Snadrem schreef:
ikke schreef:

Ja, dat kan enorm verschillen. Het hangt geloof ik ook veel af van de veel voorkomende boomsoorten in een gebied (bij eiken zitten ze bijvoorbeeld véél meer, bij naaldbomen bijna niet), hoeveel mais er staat, of er veel wind staat in het gebied, etc. Meestal zijn ze per 1 september weg, alsof ze een kalender hebben, daar wacht ik dus (on)geduldig op.

Nope, naaldbomen is een fantasieverhaal want juist in een hoekje naaldbomen wemelt het hier van die beesten, terwijl de rest van het (loof)bos vrijwel beestloos is. Ook een bos wat wij "het varentjesbos" noemen is vrijwel beestloos, dus nattigheid is ook niet echt een argument.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:58

Paardje is geënt dus ik ga zo een stapritje doen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:15

Die van mij is ook geënt. Heb hem daarvoor even gelongeerd. Nu hopen dat ie geen reactie krijgt, want dan staan we zo weer een paar weken stil.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:18

ikke schreef:
Snadrem schreef:

Nope, naaldbomen is een fantasieverhaal want juist in een hoekje naaldbomen wemelt het hier van die beesten, terwijl de rest van het (loof)bos vrijwel beestloos is. Ook een bos wat wij "het varentjesbos" noemen is vrijwel beestloos, dus nattigheid is ook niet echt een argument.

Hmmm... blijkt maar weer dat we nog altijd niet veel snappen van die pokkebeesten :') Of ze houden zich gewoon niet aan hun eigen regels :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:37

ik heb zaterdag een ritje gedaan, en geen beest tegen gekomen....

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:58

Snadrem schreef:
ikke schreef:

Hmmm... blijkt maar weer dat we nog altijd niet veel snappen van die pokkebeesten :') Of ze houden zich gewoon niet aan hun eigen regels :P

Dat dacht ik ook altijd Snadrem, maar het klopt niet altijd helemaal helaas!
Op de heide zitten de minste dat weet ik wel haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:10

Die van mij heb ik expres in z'n borst laten enten. In zijn hals dan wordt hij echt ziek en kan hij niet meer met z'n hoofd bij de grond komen om hooi of gras te eten of te drinken..

Maar nu is zijn boeg wat gezwollen en hij is iets duf. Stapritje heeft hem wel wat wakker gemaakt.

En ik ben super trots op m. Ze waren stro van t land halen met die grote machines. Exact aan de kant van de weg dus we gingen even snel als de tractor. :)) en hij deed niks. Tot er een tractor op de weg aankwam poedersuiker. Wij het land op waar ze het stro aan het maaien waren vlak langs dat grote gevaarte zodat de trekker op de weg er langs kon. Paardlief keek nog wel wat gespannen maar gaf verder geen kick!! Trots!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:35

Mijn lekker ding. <3
Afbeelding
Nog steeds slankie.
Afbeelding
Afbeelding

Viel me trouwens niet tegen om na het werken (dordrecht) richting stal gereden op de scooter (hooge zwaluwe). En heen in een keer goed gereden en terug met een kleine omweg.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:42

hij ziet er goed uit :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:45

Slankie is het geworden hoor :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:49

Wauw Marcella, netjes hoor!

Vandaag een leuk ritje gemaakt met een jong ding op sleeptouw, Geisli gedroeg zich als een zéér kalme leider :D en we hebben zelfs een paar lekkere drafjes gedaan.

Nu even prutsen met het voerbeleid voor aankomende winter... Marcella, wat is jouw geheim? :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:50

Mijn knapperd is ook erg veel afgevallen! Echt een sportshetlander is het geworden :) Veel beter zo, vorig jaar was ie nog hoefbevangen omdat ie zo dik was!