Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:17

Hier (Belgisch Limburg dus) is het inderdaad ook prachtig :j Heel gevarieerd qua routes en landschap en heel veel dingen (café's, overnachtingsdingen) die op paarden voorzien zijn.

Een klein voorbeeldje : [RIJ-ITP] [***]-Oortjestopic (let niet op het kapsel)
En de best populaire waterbakken (die moet je echt gedaan hebben als je in de buurt zit :Y) : [RIJ-ITP] [***] heeft waterpret!
(alleen voor de shet niet zo handig als het veel geregend heeft, haha, maar je kan er gelukkig ook langs :P ).

Routes maak je zo kort & lang als je zelf wil, meeste paden zijn zoals in de topics, of bos/gras, of "hard" (is echt voorzien op menners). Zijn natuurlijk wel stukjes mul zand te vinden maar dat is beperkt en hangt van je route af.

Als je meer info wil mag je gerust pb'en ;) Qua overnachting is het Orshof heel mooi, volgens mij kunnen ze daar zowel op stal als in de weide, maar het is wel een "hotel". Verder heb je de Blauwe Maaten, dat is een B&B (ook stal en/of weide mogelijk). Maar Limburg is natuurlijk groter dan dat, deze zitten bij mij in de buurt en ken ik zelf ;)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:58

[***] schreef:
Hier (Belgisch Limburg dus) is het inderdaad ook prachtig :j Heel gevarieerd qua routes en landschap en heel veel dingen (café's, overnachtingsdingen) die op paarden voorzien zijn.

Een klein voorbeeldje : [RIJ-ITP] Cobe-Oortjestopic (let niet op het kapsel)
En de best populaire waterbakken (die moet je echt gedaan hebben als je in de buurt zit :Y) : [RIJ-ITP] Cobe heeft waterpret!
(alleen voor de shet niet zo handig als het veel geregend heeft, haha, maar je kan er gelukkig ook langs :P ).

Routes maak je zo kort & lang als je zelf wil, meeste paden zijn zoals in de topics, of bos/gras, of "hard" (is echt voorzien op menners). Zijn natuurlijk wel stukjes mul zand te vinden maar dat is beperkt en hangt van je route af.

Als je meer info wil mag je gerust pb'en ;) Qua overnachting is het Orshof heel mooi, volgens mij kunnen ze daar zowel op stal als in de weide, maar het is wel een "hotel". Verder heb je de Blauwe Maaten, dat is een B&B (ook stal en/of weide mogelijk). Maar Limburg is natuurlijk groter dan dat, deze zitten bij mij in de buurt en ken ik zelf ;)

Als ik mag aanvullen :D ..
Ik heb eens overnacht bij het orshof met de paarden (ja ik weet het, het is dichtbij maar we wouden een 2daagse doen zonder heel ver te gaan). Daar is alles echt heel goed geregeld! Hooi en voer (al geef ik liever mijn eigen voer) genoeg, water, afspuiten, kan de pony niet in de stal -> zet ze maar in de paddock. Alles wordt 's nachts afgesloten... Ik wist trouwens niet dat dat een 'hotel' was.. Wij hebben gewoon 1 nacht + ontbijt gedaan.
Vanuit het orshof kun je dus inderdaad naar de eerder genoemde waterbakken, maar ook naar reppel waar een spring- en menparcours is gemaakt in het bos.
En dat de paden heel mooi zijn kan ik alleen maar beamen!

Ik bied me al aan als gids mocht je dat willen :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:36

jojoni schreef:
Vanuit het orshof kun je dus inderdaad naar de eerder genoemde waterbakken, maar ook naar reppel waar een spring- en menparcours is gemaakt in het bos.

Dat laatste is een hele tocht vanuit het Orshof, niet? Of is dat niet wat ik voor heb? (dan is dat voor ons misschien ook eens te doen :Y) ).

Weet niet hoe Orshof gekend staat, noemde het "Hotel" omdat het best wel chique is en je er ook 's middags en 's avonds kan eten enzo. Het is geen huisje waar je zelf je potje kookt zeg maar ;) Omdat dat volgens mij wel is wat Maya zoekt, maar kan niet zo meteen iets hier in de buurt bedenken in die stijl..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:29

Komende zondag wordt er weer een tocht uitgezet via Orshof en De Blauwe Maaten.
Heb er een folder van als mensen die willen zien , wil ik die wel inscannen.

Ik ga hem smiddags rijden, smorgens moet ik eerst met de hond naar de hondenclub in Valkenswaard

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:35

Staat er op die folder hoe lang de rit is? Want dat is tot op heden nog een groot mysterie en niet onbelangrijk :+

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:45

Naar het springparcours is inderdaad een hele tocht! Vanuit hier iets meer dan een uur dus vanuit orshof en met twee denk ik toch gauw twee uur.

Het orshof is inderdaad wat chique maar echt heerlijk na een lange dag! Verder heb ik zelf ook nog niet veel plaatsen uitgezocht, maar kun je op goolderheide in bocholt ook niet slapen met paard? Vanuit daar kun je in reppel heel mooi rijden.

Ik wil de informatie van de folder ook wel. Misschien kan ik zondag wat tijd nemen om de stress van me af te schudden.. we kunnen eventueel samen rijden?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:48

Ik ga 2 November even wat Km rijden :)
Hier veder vrij weinig hellaas leuk te rijden vandaag maar ff geen ritje gedaan blij toe met die wind en regen !:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:15

Ik kan eigenlijk helemaal niet zondag .. heb al tig keer gezegd het niet te doen :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:36

Nat in het bos na storm... -O-

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:51

oe jakkes chouchou :( ik ga vanavond het landgoed even op denk ik , ben benieuwd hoe de storm daar heeft huisgehouden ...
we willen daar ook onze trouwshoot doen ... dat is in maart... de foto's van hoe het er nu uitziet zie je in het fototopic van sparky :) ben best trots op die foto's hoor jeetje!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:09

Hier ook al een natte bende.. Paard vond het wel leuk, galopperen door de plassen :P Soms heeft ze van die momenten dat ze water niet vervelend vindt.

Dat is zeker een mooie locatie Joyce! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:22

Hier ook nat, Net nog me hart in me keel gehad sta nog te schake..
Namen ff tussen stop, en me paard keert uit niets om ik kon nik anders als loslaten is in volle rengalop terug na stal gerend.. Vervolg hij heeft helemaal niks veel mensen laten schrikken,
Zal morgen wel kreupel zijn.. :O

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:08

*\o/* *\o/* *\o/* uitgelicht!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

hier viel het natte wel mee whaha in de bak -O- heb er zo een hekel aan om in de bak te rijden mja was al donker helaas ,...maar moet zeggen hij liep best lekker :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:31

Vandaag een super fijn rondje gedaan! Morgen weer en zondag samen met een vriendin voor het eerst een echte buitenrit maken met haar jonkie, ben benieuwd hoe dat gaat!
Tempo zal dan nog wel wat lager liggen aangezien zij in de bak nog niet gallopeert aangezien haar merrie nog niet weet wat ze met dr benen aanmoet dan haha. Als ze wat zelfverzekerder is buiten gaan we aan de galop oefenen!

Afbeelding
Zie alleen dat hij weer lekker bezig was.. Beetje gespaced hier en daar qua gps maar hij doet altijd moeilijk in dat bos..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:32

Hier ook weer ritje van 20 km gemaakt met onderweg een minifotoshoot :D
Die foto's show ik later wel!

Super gezellig gehad en net na de buien vertrokken, ideaal dus!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:34

Net ff rondje gestapt, :)
Stap tegenwoordig alleen maar.. mogen niet meer kunnen we wel lekker Blokje om !:)
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:28

Gister met onze fjord (maandje geleden gekocht, nu voor de 2e x erop gereden) naar buiten geweest. Voor hem de eerste keer naar strand! Ging super! Daar alleen gestapt en in de grasberm zelfs nog net galopje meegepakt. Wat een leuk dier! :j

Eigen paard niet top. Vandaag bijna 2,5uut bezig geweest met DA en smid om de straalkanker aan te pakken. Nu drie voeten int verband en totale boxrust ;( :'(
Maandag weer wisselen, vrijdag controle van de DA.
En hij zit aan de prednison. Wilde eerst vanochtend nog (wellicht voorlopig laatste?) rondje rijden, maar was zulk sch*tweer dat ik niet geweest ben en heb er nu dik spijt van! want heb geen idee wanneer ik weer met m kan gaan wandelen! laat staan rijden...
Kan wel met de fjord naar buiten en met een van de pensionpaardjes, maar toch. Lijkt er alletwee met geen mogelijkheid op ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:39

Jaan :(:)
Maar uh .. straalkanker? Heb ik iets gemist of is dat nieuw?

Wij hebben een hele fijne rit achter de rug, 4u erop gezeten (tussenin gepauzeerd om iets te eten). [***] ging super *\o/* Heeft wel lang opwarmtijd nodig, en dan is pauze altijd wel jammer want dan kan je weer opnieuw beginnen :+ Maar uiteindelijk loopt hij echt wel als een trein, gewoon op stemcommando en een best constant tempo. Toch heerlijk :D

Afbeelding

Vraag me wel af, zijn er tips of manieren om de gemiddelde snelheid omhoog te krijgen? Of is dat gewoon blijven uitbreiden qua stukken draven/galopperen? Vond dat we vandaag voor ons doen best veel gedraafd & gegaloppeerd hebben en ook best lange stukken in verhouding. Maar met 10-12 km/u draven en 12-15 km/u galopperen (met op een goed moment stukken van 18 km/u) is het echt moeilijk natuurlijk. Is dat gewoon aanvaarden en rekenen op een gemiddelde van 6 km/u (altijd handig bij het plannen van routes) of kan daar nog aan gewerkt worden?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:46

Jeetje Jaan, straalkanker? Klinkt heftig! Daar heb ik inderdaad niks van meegekregen, of heb ik er over heen gelezen?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:51

Jeetje Wat Heftig !!
Sterkte

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:57

Pff heftig Jaan, straalkanker dus. Dat is dus de boosdoener geweest toen paard wel wilde maar het niet volhield? Ik kan me voorstellen dat je nu spijt hebt, maar daar is helaas niks meer aan te doen... Misschien een schrale troost dat hij er ook niet echt lekker mee zou hebben gelopen als het ritje wel doorgegaan was... Kan de straalkanker in ieder geval behandeld worden zodat deze niet meer terug komt?

Sabine, heb eens gekeken naar jouw hele grafiekje en je stapt natuurlijk nog best veel tussendoor. Zeker als je de grafiek op 'tijd' zet ipv op 'afstand', zie je dat je meer dan de helft van de tijd gewoon stapt. Dus daar is zeker wat in te verbeteren :) En de snelheid... Ik weet niet of daar nog wat aan te sleutelen is, maar je kan Cobe misschien wel wat meer uitdagen om hem eens heel hard voluit te laten galopperen, zou hij dat ook niet leuk vinden? Jouw galoptempo is voor mij al een (rustig) draftempo, dus dat scheelt zeker ook. En als wij galopperen, is dat tussen de 30 en 40 km per uur. Iets met langere benen enzo :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:09

Dat wel willen maar niet kunnen komt niet door de straalkanker. Daar heeft ie geen pijn aan. (Als dat verder zou kunnen woekeren wordt dat wel pijnlijk) Hopelijk slaat de behandeling aan, we gaan het zien.
Maar hij heeft (ook) een auto-immuunziekte. Dát is de oorzaak van veel kwaaltjes die steeds beetje bij beetje de kop op staken. Daarvoor nu prednison.
Alles heeft wel beetje verband met elkaar. Ene kan andere makkelijker 'toelaten' of misschien zelfs wel triggeren.
Straalkanker kwam ik aantal weken geleden achter door de smid. Vanaf toen al iedere dag aan het smeren, maar ging niet snel vooruit. Nu dat andere ebij vraagt om grof geschut, om het zo maar even te noemen.
Desalniettemin iets waar ik me enorm veel zorgen om maar en alle mogelijke resultaten in m'n hoofd af loop, want 'Stel nou dat ie...' :( :( :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:26

@ Chouchou : wist niet dat je het ding ook op 'tijd' kon zetten, maakt inderdaad veel duidelijk :j Wel raar, want het voelt helemaal niet dat we zolang in tijd gestapt hebben, dus daar zal het probleem wel zitten :+ Qua snelheid vrees ik dat het dit zo'n beetje is, tenzij hij na verloop van tijd zelf gaat ontdekken dat zijn spieren echt wel weer ok zijn en hij zich dan niet meer inhoudt (geen idee of hij dat nog doet, voelt eigenlijk niet zo maar het is een pony waar je heel moeilijk iets aan merkt dus wie weet.. de eerste ritten stopte hij er na 5 passen draf alweer mee, doet hij nu ook niet meer dus denk wel dat het zoiets is, schrik om weer pijn te gaan hebben :(:) ). Maar echt voluit gaan en 30 km/u halen denk ik niet dat hem gegeven is :+ Blijft natuurlijk wel een pony :j En hij loopt economisch :Y) (wat op zich ook niet slecht is als je echt dag- en trektochten wil doen natuurlijk ;) ).

@ Jaan : bah, wat een naar nieuws toch allemaal :(:) Die auto-immuunziekte is dan uit het bloedonderzoek gekomen? Of .. ? En wat voor ziekte is dat precies? (gewoon interesse, zit zelf in de medische wereld, vandaar :) ).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:55

Jaan: heftig zeg straalkanker, hopelijk knapt hij snel op :(:)

Sabine: denk dat er wel winst valt te halen als je de drafstukken meer uitbreid. Noah en ik zaten in het begin ook rond dat tempo met veel stap. We zijn het draven steeds meer gaan uitbreiden en toen we (buiten in en uitstappen) een hele rit konden draven zaten we gemiddeld op 10-11 km/h. Noah draaft ook héél economisch :j en aangezien we geen ambities hebben buiten een endurance-wedstrijdje voor de lol, laat ik hem in z'n eigen tempo kachelen.

Momenteel nog steeds in de lappenmand door de schouderblessure :\ Wel veel ritten kunnen maken op de ijslanders van een vriendin, maar vergeet die routes steeds in endomondo te zetten dus we zullen al wel serieus wat plaatsen gezakt zijn! Heb wel leuke foto's van de ijslanderritjes :)

Met Elsa, knappe 7 jarige merrie die net enkele maanden onder het zadel is, naast de snelweg is geen probleem! (deze knapperd staat ook te koop!) ze staat wel een beetje komisch op de foto maar we wilden bewijzen dat ze super verkeersmak is :P

Afbeelding

En ook wat ritjes gedaan met Elja, 5-jarige merrie en echt een leukerd :)

Afbeelding

En nog eentje van het laatste ritje - terug met Elsa deze keer.

Afbeelding

De ijslanders zijn geweldig maar hoop dat ik toch terug snel op mijn eigen paard kan klimmen :o