Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) dus ben benieuwd vandaag. Het is wel echt mooi weer!
Al ga ik met deze merrie ook eerst maar even een beetje wandelen enzo ze is pas 5 en 6x onder het zadel geweest dus maar even rustig aan doen. Mijn andere merrie Paxine gaat me daarbij helpen natuurlijk.

(maarja, ik dacht .. met het niet zo goed voelen maar even kijken, vooral omdat het 28°C was en ik hem dat niet wilde aandoen met zijn berenvachtje ...). Had wel ineens weer een prutoog dus er zit nog wel ergens iets, maar darmen lijken weer helemaal in orde en de sloomheid is dus duidelijk weg, haha.

Wilde gewoon niet meer vooruit ... staat een klein filmpje van op mijn instagram (zie onderschrift), toen besloot hij ineens dat het wel weer goed was. Raar beest is het ook ... 
Mijn vriend was mee en had haar vast. Ik was bang dat ik haar uit m'n handen zou laten schieten..….zelf ook wel stukjes met haar gelopen natuurlijk maar bij de spannende dingen heb ik haar even over gegeven. Het is heel erg wennen aan een nieuw en jong paard. Ik ben al 14 jaar met m'n andere merrie en daar weet ik precies hoe en wat. Ik vind het zelf ook tamelijk spannend allemaal
Toch wel fijn dat het ok ging, en hoe meer je het doet hoe beter het gaat hé.
Maar hoop wel dat plezier weer terug te vinden, al is het even zoeken want hij reageert met wandelen dus ook anders dan in de zomer. Het is wel interessant allemaal, om je paard en zijn/haar manieren beter te leren kennen en zien, maar ook zo moeilijk en vermoeiend..
Rondje van 8km gedaan met m'n vriend, jonkie Grazza en Paxine natuurlijk. Grazza wordt al wat dapperder in het bos. Ze heeft hele stukken voorop gelopen. Wel mooi om te zien dat ze heel veel bevestiging nog zoekt bij Paxine als er iets spannends is. Paxine kijkt dan meestal zo
;') Vandaag gaan we weer met z'n vieren aan de wandel. Deze keer de andere kant van het bos. Ben benieuwd wat ze daarvan vind
Eerste keer het erf af (ooit) met ons nieuwe vriendinnetje 

Wij helemaal voor pampus en de dames lekker met de neus in het gras
). Gekocht zonder enige garantie buiten 'het is een goede fokmerrie'.