Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:32

LizMD schreef:
Het amsterdamse bos is echt niet groot genoeg om een ETR-rit uit te zetten hoor, als je een beetje gas geeft ben je daar in een klein uur doorheen.

Ik kom ook uit de buurt van Amsterdam. Vind het echter geen enkel probleem om een stukje te rijden met de trailer, leuk juist! We hebben hier nou eenmaal geen uitgestrekte heidevelden waar je kilometers kan rijden.

In een klein uur het Amsterdamse Bos door?? Nou dan ga jij zeker in volle galop het hele bos door ofzo? Ik rij er bijna dagelijks en ben als ik het allergrootste rondje doe 1,5 a 2 uur onderweg.
Er is trouwens wel eens een Enjoy-rit georganiseerd in het Amsterdamse bos. Jaar of 3 geleden. Geen idee wie het destijds georganiseerd heeft.

Andola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:56

Ik ga mezelf opgeven voor 5 oktober Hellendoorn de 14,5 km.

Zijn er nog anderen die alleen rijden en waar ik dan mee samen zou kunnen rijden?

Laat maar even weten via pb.

Alvast dank

Koekeroekus

Re: Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 01:45

Ik wil hellendoorn ook doen alleen dan de lange route. Als ik tenminste vrij heb. Rotwerk haha

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:47

Ik heb hier een paar vraagjes.
Als ik deze vragen ergens anders op een website worden beantwoord, geef me dan maar een linkje.

1. Wat doen je met je paard als je even weg moet?
2. zijn er op een op de buitenrit ook groomplekken?
3. Wat moet je allemaal mee, paardenpaspoort etc?
4. Wanneer begint het precies. Ik moet er om 09:00 zijn, begint het dan ook of een andere tijd?
5. ik kan de route niet vinden. Komt die nog online of moet je die op het terrein gaan halen?

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
(Het word mijn allereerste enjoy the ride en wil goed voorbereid zijn :) )

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:14

Hoi M_Nouska
Wat bedoel je met "wat doen als je even wegmoet ?" In principe staat je paard dan neem ik aan op de trailer, of als je een maatje hebt, bij je maatje. Ik zal je een algemene omschrijving geven van zo'n rit.

De ETR ritten worden door een plaatselijke vereniging georganiseerd, meestal is de manege het startpunt. Je kunt daar de auto parkeren (meestal op een veld of parkeerplaats).
Vaak krijg je enkele dagen van tevoren een mail met je starttijd of het staat op de site van de bewuste vereniging. Deelnemende ruiters worden op tijden ingedeeld om te voorkomen dat je meteen met z'n allen massaal het bos induikt.

Je meldt je dan eerst bij het secretariaat en daar krijg je de route en eventueel nummer om te bevestigen aan hoofdstel/zadel. Vaak krijg je ook een consumptiebon/munt voor wat drinken of wat te eten.
Daarna haal je je paard/pony op en start je met de route. De route is duidelijk uitgezet in met 3 kleuren lintjes, rood, geel en wit. Rood = rechts, geel = rechtdoor en wit = linksaf.

Halverwege de route is er vaak een stopplaats waar je wat te eten e/o drinken krijgt. Ook je paard wordt in de regel verzorgd met iets te eten e/o drinken.

Bij terugkomst verzorg je eerst je paard en daarna is vaak nog gelegenheid om wat te eten of te drinken.
Meestal staan er langs de route controleurs die checken of alle ruiters die zich hebben opgegeven ook echt langs komen (een soort checkpoints, vandaar dat nummer aan je hoofdstel). Bij moeilijke plaatsen, bijv een oversteek of een tunnel staan helpers om jou en je paard verder te helpen.

Een paardenpaspoort moet je sowieso bij je hebben als je op pad gaat met je paard. Bij mij is er nooit naar gevraagd, maar ik neem het wel mee voor het geval dat. Tijdens de rit heb ik m niet bij me.

Een tip is wel een klein heup- of zadeltasje mee te nemen waar je bijv. een liga, een snoepje of een klein pakje/flesje drinken in kan doen en je telefoon en evt sleutels. Ook kun je daar eventueel het routekaartje in stoppen, al zou dat niet echt nodig hoeven te zijn aangezien de rit uitgezet is. Ik adviseer je wel de routekaart altijd mee te nemen, want soms kan je wel eens een lintje missen (als je er te hard langsrijdt, of omdat het lintje van de boom af is gewaaid ;-0)

En verder : GENIETEN ! Het is hartstikke leuk en gezellig om eraan mee te doen en je komt in prachtige gebieden.
Voor een groom is het misschien minder makkelijk omdat de meeste ritten echt over ruiter- e/o menpaden gaan. Je zou wel kunnen vragen waar de pauzeplek is, zodat je daar dan af kunt spreken.

Veel plezier !

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:23

SEPTEMBER
- 21 september: ETR Landgoed Marienwaerdt, Beesd (Paardenheerlijkheid Marienwaerdt, opgeven via paarden@marienwaerdt.nl)
- 28 september: ETR De Treek Najaarsrit

OKTOBER
Sponsorritten Pink Ribbon:
- 4 oktober: ETR Bennekom (De Harsloruiters), start op Landgoed Heukelum
- 5 oktober : ETR Leudal
- 5 oktober: ETR Hellendoorn/Nijverdal
- 4 en 5 oktober: sponsorritten t.b.v. Pink Ribbon (respectievelijk startpunten: Landgoed Heukelum, Bennekom (De Harsloruiters), KNHS centrum Ermelo of Acadamy Bartels, Hooge Mierde, N.Br) voor meer info: https://www.knhs.nl/paard-en-recreatie/ ... orrit-2014
Hier kun je ook opgeven voor de sponsorrit (online)
-11 oktober: ETR Special Ride voor ruiters met een beperking, Malden
- 12 oktober: ETR Najaarsrit Leersum (meer informatie en inschrijven via http://www.endurancealive.nl
- 12 oktober: ETR Najaarsrit Schaijk (stal Swanenberg)
- 18 oktober: ETR Puzzelrit Maarsbergen
- 26 oktober: ETR Herfstrit

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:25

Simone0308 schreef:
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 28e, de Treek Najaarsrit. Ik rij deze keer alleen, rijmaatje heeft een kreupel paard helaas.

Ik zag trouwens in het overzichtje hier in het topic ook nog een rit in Leersum op 12 oktober, maar die zie ik niet staan op de site van de KNHS. Weet iemand hoe dat zit?

Je kunt meer info vinden over Leersum op http://www.endurancealive.nl
Hierop staat een apart kader voor de ritten van Enjoy the Ride.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:56

PinkyPie schreef:
Simone0308 schreef:
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de 28e, de Treek Najaarsrit. Ik rij deze keer alleen, rijmaatje heeft een kreupel paard helaas.

Ik zag trouwens in het overzichtje hier in het topic ook nog een rit in Leersum op 12 oktober, maar die zie ik niet staan op de site van de KNHS. Weet iemand hoe dat zit?

Je kunt meer info vinden over Leersum op http://www.endurancealive.nl
Hierop staat een apart kader voor de ritten van Enjoy the Ride.

Sorry, volgens mij ben ik echt blind, maar zie hem ook op die site niet..
Ik zie alleen nog een puzzelrit op 18 oktober staan, niets op de 12e.
Heb je een rechtstreekse link?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:07

Ben bang dat je gelijk hebt... Ik heb ze nog effe gemaild maar hij staat idd niet op de site

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:17

PinkyPie schreef:
Ben bang dat je gelijk hebt... Ik heb ze nog effe gemaild maar hij staat idd niet op de site
Zou jammer zijn, wil graag een keer in Leersum rijden. Dan misschien toch de puzzelrit maar overwegen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:34

De puzzelrit is inderdaad de vervanging van de najaarsrit. Heb ze net via mail gesproken ;-)
Misschien is puzzelen tijdens het paardrijden ook wel heeeeel leuk

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 20:35

Ik ga meedoen met de puzzelrit! :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 05:29

Pinkypie:
Super bedankt voor je grote uitleg! Hier kan ik echt heel veel mee. Bedankt!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:07

Zijn er nog mensen die mee doen aan de rit in Wilbertoord 26 oktober? :)

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:18

ik mis in het overzicht nog 27/9 strand en duinrit Wassenaar :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:40

Ik wil graag volgende week zaterdag in Wassenaar meedoen! Ik had alleen de organisatie gemaild met drie vragen, maar nog geen antwoord. Misschien dat iemand dat hier weet?

Moet ik bij deze rit lid zijn van de KNHS? En mijn verzorgpaard is de afgelopen 3 jaar niet ingeënt, dit jaar heeft ze wel weer al haar inentingen gehad. Is dit een probleem? En deze ritten zijn zonder stops tussendoor voor hartslag enzo begrijp ik?

Bedankt alvast! :) Dan kan ik me namelijk zo snel mogelijk inschrijven.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:49

Oh, en weet iemand ook hoe lang de rit in Wassenaar duurt??

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:05

Update: nieuwe rit toegevoegd in oktober

En bokkers, Enjoy the Ride heeft ook een Facebook pagina ! *\o/*

SEPTEMBER
- 21 september: ETR Landgoed Marienwaerdt, Beesd (Paardenheerlijkheid Marienwaerdt, opgeven via paarden@marienwaerdt.nl)
- 27 september: ETR Strandrit Wassenaar
- 28 september: ETR De Treek Najaarsrit

OKTOBER
Sponsorritten Pink Ribbon:
- 4 oktober: ETR Bennekom (De Harsloruiters), start op Landgoed Heukelum
- 5 oktober : ETR Leudal
- 5 oktober: ETR Hellendoorn/Nijverdal
- 4 en 5 oktober: sponsorritten t.b.v. Pink Ribbon (respectievelijk startpunten: Landgoed Heukelum, Bennekom (De Harsloruiters), KNHS centrum Ermelo of Acadamy Bartels, Hooge Mierde, N.Br) voor meer info: https://www.knhs.nl/paard-en-recreatie/ ... orrit-2014
Hier kun je ook opgeven voor de sponsorrit (online)
-11 oktober: ETR Special Ride voor ruiters met een beperking, Malden
- 12 oktober: ETR Najaarsrit Leersum (meer informatie en inschrijven via http://www.endurancealive.nl
- 12 oktober: ETR Najaarsrit Schaijk (stal Swanenberg)
- 18 oktober: ETR Puzzelrit Maarsbergen
- 25 oktober: ETR Herfstrit Ouddorp (Zeeland) door Menvereniging Vier-in-Een (ook geschikt voor ruiters)
- 26 oktober: ETR Herfstrit Wilbertoord

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:40

_Evelien schreef:
Ik wil graag volgende week zaterdag in Wassenaar meedoen! Ik had alleen de organisatie gemaild met drie vragen, maar nog geen antwoord. Misschien dat iemand dat hier weet?

Moet ik bij deze rit lid zijn van de KNHS? En mijn verzorgpaard is de afgelopen 3 jaar niet ingeënt, dit jaar heeft ze wel weer al haar inentingen gehad. Is dit een probleem? En deze ritten zijn zonder stops tussendoor voor hartslag enzo begrijp ik?

Je hoeft geen lid van de KNHS te zijn voor Enjoy ritten. Entingen kijken ze ook niet naar. Bij Wassenaar staat dat er een stop is onderweg (bij Meijendel). daar krijg je een lunch. Hartslag etc wordt niet gecheckt. Bij sommige ritten biedt men dit wel aan (voor en na de rit) maar bij deze dus niet. Het is ook geen endurance rit he. Gewoon op je eigen tempo de route volgen.
Als je je inschrijft kan je kiezen uit 3 verschillende afstanden. Hoe lang je daar over rijdt, is aan jou zelf :)

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:01

marjolein__ schreef:
_Evelien schreef:

Je hoeft geen lid van de KNHS te zijn voor Enjoy ritten. Entingen kijken ze ook niet naar. Bij Wassenaar staat dat er een stop is onderweg (bij Meijendel). daar krijg je een lunch. Hartslag etc wordt niet gecheckt. Bij sommige ritten biedt men dit wel aan (voor en na de rit) maar bij deze dus niet. Het is ook geen endurance rit he. Gewoon op je eigen tempo de route volgen.
Als je je inschrijft kan je kiezen uit 3 verschillende afstanden. Hoe lang je daar over rijdt, is aan jou zelf :)

Ah oke, super! Dank je wel voor je antwoorden. :) Opzich trouwens best wel duur, de rit kost 30 euro als je geen lid bent zie ik. Als ik vervoer kan regelen, ga ik zeker! :D

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:04

Als je je inschrijft kan je kiezen uit 3 verschillende afstanden. Hoe lang je daar over rijdt, is aan jou zelf :)[/quote]

Ah oke, super! Dank je wel voor je antwoorden. :) Opzich trouwens best wel duur, de rit kost 30 euro als je geen lid bent zie ik. Als ik vervoer kan regelen, ga ik zeker! :D[/quote]

Nee tis niet goedkoop idd. Maar altijd wel erg leuk en gemakkelijk rijden (uitgezette route, oversteekhulpen) en de lunch is daar ook altijd wel goed heb ik me laten vertellen!
Wie weet zie ik je nog voorbij komen ;)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:19

Rijd jij ook mee Marjolein? We komen bij elkaar uit de buurt zie ik!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:43

Ik ben er ook de 27e :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:15

PinkyPie schreef:
Hoi M_Nouska
Wat bedoel je met "wat doen als je even wegmoet ?" In principe staat je paard dan neem ik aan op de trailer, of als je een maatje hebt, bij je maatje. Ik zal je een algemene omschrijving geven van zo'n rit.

De ETR ritten worden door een plaatselijke vereniging georganiseerd, meestal is de manege het startpunt. Je kunt daar de auto parkeren (meestal op een veld of parkeerplaats).
Vaak krijg je enkele dagen van tevoren een mail met je starttijd of het staat op de site van de bewuste vereniging. Deelnemende ruiters worden op tijden ingedeeld om te voorkomen dat je meteen met z'n allen massaal het bos induikt.

Je meldt je dan eerst bij het secretariaat en daar krijg je de route en eventueel nummer om te bevestigen aan hoofdstel/zadel. Vaak krijg je ook een consumptiebon/munt voor wat drinken of wat te eten.
Daarna haal je je paard/pony op en start je met de route. De route is duidelijk uitgezet in met 3 kleuren lintjes, rood, geel en wit. Rood = rechts, geel = rechtdoor en wit = linksaf.

Halverwege de route is er vaak een stopplaats waar je wat te eten e/o drinken krijgt. Ook je paard wordt in de regel verzorgd met iets te eten e/o drinken.

Bij terugkomst verzorg je eerst je paard en daarna is vaak nog gelegenheid om wat te eten of te drinken.
Meestal staan er langs de route controleurs die checken of alle ruiters die zich hebben opgegeven ook echt langs komen (een soort checkpoints, vandaar dat nummer aan je hoofdstel). Bij moeilijke plaatsen, bijv een oversteek of een tunnel staan helpers om jou en je paard verder te helpen.

Een paardenpaspoort moet je sowieso bij je hebben als je op pad gaat met je paard. Bij mij is er nooit naar gevraagd, maar ik neem het wel mee voor het geval dat. Tijdens de rit heb ik m niet bij me.

Een tip is wel een klein heup- of zadeltasje mee te nemen waar je bijv. een liga, een snoepje of een klein pakje/flesje drinken in kan doen en je telefoon en evt sleutels. Ook kun je daar eventueel het routekaartje in stoppen, al zou dat niet echt nodig hoeven te zijn aangezien de rit uitgezet is. Ik adviseer je wel de routekaart altijd mee te nemen, want soms kan je wel eens een lintje missen (als je er te hard langsrijdt, of omdat het lintje van de boom af is gewaaid ;-0)

En verder : GENIETEN ! Het is hartstikke leuk en gezellig om eraan mee te doen en je komt in prachtige gebieden.
Voor een groom is het misschien minder makkelijk omdat de meeste ritten echt over ruiter- e/o menpaden gaan. Je zou wel kunnen vragen waar de pauzeplek is, zodat je daar dan af kunt spreken.

Veel plezier !

Wanneer je achteraf wat gaat drinken, heb je dan de mogelijkheid je paard in een zelfgemaakte paddock te zetten of moet je paard dan weer de trailer op?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:11

Moos: Ik denk dat dat bij elke rit weer anders is, niet alle parkeerplaatsen zijn even groot.