Hier vanmiddag nog lekker ommetje gemaakt over strand. Opt gemakje, want paard is al tijden niet superfit. Hij wil wel, dus steeds korte stukjes draf en galop afwisselen van grote stukken stap. Maandag de DA bellen. Ga m helemaal na laten kijken, want weet niet wat het is. Hij leek beter te gaan en ineens weer minder, dus ben t nu echt zat.
Balen Jaan, hopelijk komt er wat uit bij de DA, vreselijk als je paardje niet helemaal fit is
Hier vandaag ondanks dat ik ziek was een mini ritje gedaan met stalgenoot. Deed me wel echt goed, voelde me een beetje depri omdat ik de hele week al amper op stal was geweest, dus een ritje van een kwartier doet dan verdomd goed! Morgen nog een ritje en stalgenoot/vriendin heeft de smaak te pakken en wil volgende week en stuk verder(jong paard dat erg onvoorspelbaar is) dus ben benieuwd
Klinkt iig lekker. Kan je toch van opknappen he, al ist maar zo'n miniritje.
Ja is idd vreselijk bedonderd. Hij wil namelijk ook wel heel graag (vanmiddag toen ik op strand teugels nog maar klein beetje oppakte schoot ie er al vandoor ) maar hij houdt t niet lang vol steeds. Das zo vreemd.
Das inderdaad erg vreemd! Hopelijk kan de DA je wat duidelijkheid bieden!
Chouchou
Geplaatst: 18-10-14 18:32
Mooie foto's Sparky!
Balen dat je paard al zo lang niet fit is, Jaan Raar ook dat hij wel wil maar niet kàn. Hopelijk snel duidelijkheid en een oplossing!
Fijn dat je weer even kon rijden SuperAssie! Zo ziek zijn dat je niet naar je paard kan is vreselijk, gelukkig knap je van zo'n bezoekje wel altijd een beetje op!
Vandaag eens naar Em_ gereden en vanaf daar richting Rhenen gereden. Flink rondje voor mij
Uitzicht op Veenendaal:
MachoPablo
Geplaatst: 18-10-14 19:06
2 heerlijke ritten gehad !!
Anoniem
Geplaatst: 18-10-14 20:48
Mooie foto's weer van iedereen! Wat spijtig Jaan Hoelang gaat dat al zo? En je hebt echt geen idee? Misschien eens bloed laten trekken?
Vandaag fijn ritje gedaan, konden door omstandigheden pas laat vertrekken dus het was even spannend of we het voor het donker zouden redden maar het is gelukt Hier en daar wat shortcuts genomen, hebben wel wat harder gereden dan anders maar toch ook nog veel gestapt. Denk niet dat ik ooit nog het "endurance-tempo" aan kan, geen idee hoe ik dat vroeger deed
Sparky10
Geplaatst: 19-10-14 21:03
hier het weekend dus ook weer de nodige kmters gemaakt!! alleen de app was heel enthousiast met de maximalen snelheid haha 99.1 km per uur ....uhm.... haha
Anoniem
Geplaatst: 19-10-14 21:08
Dat doe je goed Denk dat mijn gps-horloge wel beter is op dat gebied, het zijn toch snelheden die technisch gezien wel kunnen
MachoPablo
Geplaatst: 20-10-14 19:09
Weer een heerlijk ritje gemaakt Wist niet dat we zulke mooi gebied hadde hierzo in de hoeksewaard..
Anoniem
Geplaatst: 20-10-14 20:25
Jongens, ik hoor graag jullie mening / ervaringen
Waar in Nederland / grensgebied België of Duitsland kan ook kan je leuk rijden voor een week waar zowel km-vreters als jonge paarden zich goed kunnen vermaken? Liefst ook met niet teveel mul zand ivm mogelijk een shet mee? Periode in juni / juli / augustus. We komen vanuit Zeeland / Zuid-Holland / Drenthe. Gevarieerde groep qua ruiters en paarden We willen graag veel wei / ruimte maar wel mogelijkheid tot stal indien nodig. Onze verblijven mag simpel zijn maar wel fatsoenlijke bedden / ruimte en liefst ook wel een keuken. Wc / doucheruimte niet al te ver weg van slaap verblijven.
Veluwe; Henriettehoeve diverse keren geweest. Zeker mooi, maar onderhand wel gezien daar...
Loonse en Drunense Duinen ook diverse malen geweest maar vind ik meer leuk voor een weekend, dan heb je het daar wel gezien imo. Ook veel zwaar zand.
Ulicoten; Clairvaux hoeve vond ik top, maar eigenlijk meer voor echt flinke dagtochten ipv ook kleine stukjes dus twijfel ik over.
Utrechtse Heuvelrug al eens gezien? Ik ben erg blij met mijn rijgebied! 7 dagen lang elke dag een compleet andere ronde is wat lastig, je zal altijd over een aantal dezelfde paden komen, maar er is zeker veel variatie mogelijk! Heel veel ruiterpaden hier, dus er kan ook makkelijk een klein rondje worden gemaakt. Kijk bijvoorbeeld hier voor accommodatie: http://www.paardentram-leersumseveld.nl/page14.php
Bij ons op stal heb je een mini-camping met stacaravans.. voor de paarden is er veel te regelen qua weide en stallen.. Het uitrijgebied is boswachterij de pan.. dan kun je door rijden naar keelven, stabrechtse heide, hugterheide en weerter bos.. de pan is mooi voor ritjes a 10 km.. en je kan verder door rijden en wel een 60 km doen schat ik in.. dus genoeg mogelijkheden Paden zijn mooi hard/stevig.. maar niet stenig.. ik vind het ideaal iig.. te paard en met de kar netjes Stal ligt tussen weert en eindhoven in (someren-heide)
Met hemelvaart ga ik naar de utrechtse heuvelrug.. accomodatie het leersumse veld.. accomodatie zag er iig top uit toen ik daar ging kijken.. de omgeving kan k met hemelvaart meer over zeggen haha al zal chouchou dat wel kunnen vertellen
Belgisch-Limburg is inderdaad ook geweldig om een weekje te vertoeven met je paard.. Ik geniet dagelijks van onze ruiter routes.. En [***] is de juiste gids..
grid
Geplaatst: 21-10-14 09:50
Hier de laatste tijd door allerlei omstandigheden niet veel tijd gehad voor ritjes, dus ondertussen zo'n 10 plekken gezakt maar we zitten wel nog steeds in de Top 50 en af en toe nog wel genoten
De Maïs is er ook alweer af dus we kunnen ook weer verder kijken
@Maya Ik weet misschien wel een aantal mooie gebieden richting Limburg/ Duitsland waar je op zou kunnen gaan zoeken? Maar ik weet dus zo 123 nog geen overnachtingsplekken maar misschien als je op deze gebieden op bokt zoekt je misschien al wel slaapplek en ervaringen daar vindt?! of misschien leuke adresjes via paardenbed.nl?
Brunsummerheide (misschien kun je hier aan Joella info vragen) Meinweggebied of richting Vaals/ Aachen (3-landenpunt)?! Rondom Venlo schijnt ook mooi gebied te liggen De omgeving van Venlo biedt zeer veel mogelijkheden tot het maken van prachtige buitenritten en meerdaagse trektochten. Onze startlocatie ligt direct aan natuurgebied De Groote Heide van het Limburgs Landschap, het zuidelijkste puntje van de Maasduinen. De natuurgebieden van het Limburgs Landschap, Staatsbosbeheer en het Duitse Grenzwald bieden veel afwisseling. Onze directe omgeving biedt zowel heidelandschap (gedeeltelijk met vennen) als ook bosgebieden. De natuurgebieden zijn alle voorzien van speciale ruiterpaden, zodat het paardrijden in de mooie natuur niets te wensen overlaat.
Of richting "reichswald" ? da's het gebied rondom Kleve Duitsland