[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:46

Het aanspringen in galop is hier ook nog wel een puntje. Hij wordt gauw wat hectisch en dan wordt het een soort oeverloos gekrabbel en daar ben ik geen fan van. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:47

Ja die van mij ook, dan wordt het eerst drie passen hard draven ofzo en dan pas in galop. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:48

Herkenbaar maar dat ligt op dit moment aan mij! Omdat ik al bang ben voor de pijn ga ik zelf verkrampt zitten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:51

Bij mij ligt het negen van de tien keer ook aan mezelf. :o Maar toch. :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:54

Bij mij ligt het aan ons allebei. :+ Linkergalop gaat bijna altijd heel keurig, maar rechtsom vindt hij moeilijk. Resultaat is dat hij ontzettend driftig wordt en probeer dan nog maar eens rustig aan te springen. Ik wil niet dat hij harder gaat draven, terwijl hij juist vanuit een harde draf erin wil vallen. Dat levert nog wel eens de nodige onenigheid op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:57

Dat klinkt exact als die van mij. En in de bak ga ik dan rustig draven maar hij WEET dat de galop eraan komt waardoor hij zelf stiekem al gaat versnellen en aanspringt. En dan moet ik hem weer uit de galop halen. Dan wordt hij nog heter want dan weet hij dat hij het niet goed gedaan heeft en moet het opnieuw. maar opnieuw gaat hij weer harder en springt hij weer zelf aan. :P Leuk he paarden die al weten wat ze te wachten staat hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:58

Oh nee, Mo gaat nooit heel hard draven maar explodeert gewoon bij het aanspringen, ZOEF is het dan :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:59

:') haha dat heeft die van mij gelukkig niet. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:00

Hahaha, die van mij wil in de bak zelfs naar rengalop gaan vanuit stilstand. En dan keihard versnellen omdat het kan. :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:00

Ik maak er juist wel gebruik van dat hij weet wat hem te wachten staat. Omdat hij rechtsom moeilijk vindt, beginnen we links. Gewoon even een paar keer aanspringen, zijn eerste galopsprongen zijn altijd het best, en dan weer terug. Vervolgens links in de hoek aanspringen, direct de diagonaal op en voor X terug naar draf. Netjes omstellen en de hoek inrijden op rechts en prompt aanspringen. Doordat hij dan al zo in het 'aangalopperen' zit, springt hij direct aan. :))

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:50

Het komt hier lekker uit de lucht vallen. :=

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:32

Ik heb begin van de week gelongeert, ff geen zin om te rijden.
Een keertje lekker in de bak gereden zonder zadel.
En ben inderdaad ook geen bakfan.
Rijd er vrijwel nooit in.
Gister les gehad.
Dat doe ik dan wel 1 keer per week.
Ik vind het lessen leuk, en het is ook goed voor mn pony idd.
Al denkt ze daar zelf anders over hihi.
Ook gezellig een paar keer buitengereden.
Dat is hetgene wat ik het allerliefste doe.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:20

Somebitch schreef:
Misschien vandaag dan maar in de bak rijden ookal heb ik er totaaaaal geen zin in. Maar dan heb ik dat alvast maar gehad deze week en kan ik derest v/d week buitenrijden. :o

Herkenbare denkwijze whahahaha :D Al valt het wel weer mee als je eenmaal bezig bent... Je moet er even de uitdaging van inzien :P

Fijn ook van die paarden die voorwerken en óók al herkenbaar hahaha...

Flew, jij pakt het slim aan _/-\o_

Zo, poeh poeh, wij hebben er weer een ritje op zitten :D Met ons nieuwe rijmaatje, een IJslands meisje! Geisli leek wel een kasteel naast haar whahaha. Béétje jammer dat het kasteel zich telkens achter het meisje probeerde te verstoppen... 'Lekker makkelijk!', dacht hij :o

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:22

Ahh leuke foto. :)) gijn dat je een leuk rijmaatje hebt gevonden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:54

Ijsco's. <3

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:10

Leuke foto Sonja89.

In de bak rijden doe ik ook niet graag paardlief ook niet. Lessen doe ik zelden. Zou t eigenlijk meer moeten doen, is hoed voor ons beiden denk ik. Buiten rij ik wat dressuuroefeningen tussendoor. Galoperen kon Ty niet/nauwelijls toen ik m kocht. Nu kan hij het best goed. In de bak maakt hij de overgang erg netjes. Buiten kan hij het wel netjes maar soms gaat hij als n kattepult.

Net zelf kilometers gemaakt. Waren met de MTB (mountainbike) naar Hoenderloo gegaan en daar 60km gefietst. Poeh, ik voel t wel in mijn benen, maar het was mooi mountainbiken daar!

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:40

hmm galopperen hier sterke kant...vanuit stilstand zo in handgalop met een kusgeluidje....
daarentegen kan ik totaal geen knop vinden voor rechter of linkergalop,ik zoek al wat jaren....
Hij zit echt altijd in de rechtergalop....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:25

Die van mij zit het liefst links. Buiten in de rechtergalop krijgen gaat hier lastig maar met enige moeite lukt het. Ook een punt om aan te werken dus. :))

Nou heb in de bak gereden. Hij deed erg zijn best en had gelukkig geen last van zijn hoefje. Morgenmiddag komt de smid.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:33

Ty heeft met galopperen in het begin duidelijk de voorkeur voor recht gehad. Nu maakt dat eigenlijk weinig meer uit. Het grappige is dat ik hem zo in de galop zet (vanuit stap of draf) en dat hij bij anderen heel hard gaat draven en weigert in de galop te gaan. Inmiddels doet hij het bij de bijrijder (buiten) wel netjes maar in de bak nog niet al te graag.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:37

Smurf springt ook liever op rechts aan.
Nu let ik daar dus extra op en dan ga ik net zolang door tot ze wel in de linkergalop aanspringt.
Moet ik dus zeker weer gaan oefenen in de bak..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:45

Zo wij zijn ook weer terug van endurance KWB :D

Heeerlijk gereden en al die zorgen waren voor niets :D :D :D

Judy liep super, ik ben heeel eigenwijs letterlijk vooraan in de massastart gestart, dat ging heel goed. Na 15 km begon Judy al te drinken, en keurig geplast voor de vetgate. Beide rondjes tussen de 13 en 14 gemiddeld gereden (had ingezet op iig 12km/u) en kon steeds binnen 2 minuten aanbieden met laatste 500 meter stappen :D

We zijn ook nog 10e van de 25 geworden 8-) Stoere pony heb ik toch! Sept vorig jaar voor het laatst gestart en na al die ellende van de afgelopen maanden zo goed lopen <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:59

gefeliciteerd myrthe! fijn dat t zo goed is gegaan :)

vriendin en ik hebben ook bedacht om 2x klasse 1 te gaan starten, 14 sept en 5 okt.
de paarden gaan al regelmatig mee het bos in (1 a 2 keer per week). als ontzettende leek... waar moeten we op letten?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:01

Leuk dan zie ik je ook de 14e! :))

Wat fijn dat t zo goed gegaan is myrthe! :)) bied jij altijd gelijk aan? Ik vind dat nog een lastig iets

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:04

Ik deed het eerst op gevoel, maar een vetcheck maakt het leven een stuk makkelijker! Meestal binnen 5 minuten :) En nu dus nog veel sneller, heel fijn. Kwestie van vetcheck aan, meten, en indien nog te hoog extra koelwater, anders meteen door naar de dierenartsen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:09

Ah ja ik heb het twee keer direct gedaan waarvan 1x goed en 1x slecht. Toen daarna was hij na vijf minuten wel goed. Lastig dus. :')