Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:32

spatter schreef:
Jolijn , wat een leuke foto's!

Dank je wel! :o

Gaan jullie vooral door met het plaatsen van foto's! Ik reageer niet zo vaak, maar ik lees, kijk en geniet (!) erg graag mee. :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:07

Wauw Jolijn, die zijn écht groot :D Ziet er leuk uit!

Ik heb gister ook nog lekker gereden! Er was niet zulk ontzettend lekker voorspeld dus ik had een rondje van ongeveer 10 km in gedachten, maar toen ik op stal kwam scheen de zon zo lekker dat ik besloot toch maar wat langer te gaan rijden :)

Afbeelding

En hier dan ook een soort van herfstfoto! Het is vooral nog erg groen hier, maar af en toe liggen er toch al wat herfstbladeren op/naast het pad.
Afbeelding

We konden de hele tijd in de zon rijden (zelfs met alleen een dun shirt met lange mouwen aan, heerlijk!), maar toen we thuiskwamen zag de lucht er toch wel dreigend uit... :D Een half uurtje later was het helemaal dichtgetrokken en begon het al te regenen.
Afbeelding

macha6

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:22

Wauw mooie foto chouchou! Utrechtse heuvelrug stond al op mijn lijstje om nog een keer te rijden maar nu dubbel onderstreept!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:24

Ik vind het daar zo mooi..
die wedstrijd daar wil ik sowieso rijden!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:30

wauw mega paarden! haha
ik heb liever kleine paardjes. tink die ik normaal rijd is 1.40 :D

heerlijk ritje weer gemaakt chouchou!

Ik mis het ook echt. Lekker uren struinen in de duinen.
Maar ik ga maandag weer een ritje maken, niet op 'mijn' paard.
maar wel lekker weer een ritje maken! samen met 2 bokkers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:54

Die Shires :wow: Ik stap bij die van mij al met opstapje op O:) (hij is 1.45m :') )

Hier normaal in het weekend weer, en dan eens 3 dagen achter elkaar (wel sowieso 2 dagen veel stappen en dan 1 dag wat doorrijden .. voor ons doorrijden dan :P ) dus ben eens benieuwd wat meneer ervan vind :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:59

Haha bij die van mij(1.50) ook met krukje! Aangezien de zadelmaker me dat aangeraden heeft voor zn rug en t zadel. Eerst gewoon zonder.
Stond ook een beetje te stuntelen toen ik in Zeeland dat schip in mn handen geduwd kreeg en vroeg al meteen om een krukje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:18

Ik doe het ook voor zijn rug O:) (zijn rug is zo vergroeid/vast dat hij totaal geen gevoel meer heeft :+ ).
Ik zou een hele tafel nodig hebben bij zo'n gevaarte denk ik _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:22

Nou ze kwamen met een krukje van 75cm geloof ik :')
Had meer moeite om op het krukje te komen dan op het paard haha
Bij die van mij heb ik gewoon een inieminie krukje want mn beugels komen al bijna tot aan dat krukje haha

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:24

Jeetje wat een reuzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:25

Haha :+ Als we buiten gaan rijden stap ik vanaf de picknicktafel op (vanaf het bankje dan wel, tafel hoeft net niet :P ). In de piste hebben we zo'n opstapje staan, en dat is ook genoeg :j Net de goede hoogte voor mij allemaal :Y)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:31

Op vorige stal waar ik reed stond een ideaal krukje, 3 bierkratten op elkaar! Super stevig en hoog genoeg en je kon makkelijk het 'trapje' op, alleen loeizwaar haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:38

ik stap ook op via het bankje van een picknicktafel :+
En buiten via een bankje of boomstronk

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:31

hier ook krukjes en bankjes hoor haha,

gaaf die shires! en het delen met dochterlief is ook super leuk natuurlijk !

hier gisteren een fotoshoot gehad met sparky :D aan de hand ging die wel ok , maar ik had het heldere idee om een dubbel geborken bit in te doen , terwijl ik normaal met een pelham rijd ,...
dus aan de hand erg sterk maar super braaf ook gewoon los staan , maar onder het zadel mijn hemel wat een draak ! tis zijn cross landgoed natuurlijk en lang stilstaan is niet zijn ding , maar alles was natuurlijk ook rete eng weer, fietsen meisjes enz ,.... moest 1 keer echt even sparky omtrekken de bosjes in anders had die de fotograve ondersteboven gerend, ....ben benieuwd naar het resultaat, !

ze heeft ook nog wat fotootjes van mijn dochtertje gemaakt hii met haar poownie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:37

Ik ook benieuwd :j Vooral naar de foto's van die omtrekactie :Y) :))
Ooit een keer met [***] gehad, verzorgmeisje zat er zonder zadel op (gewoon in de weide) voor een shoot en vroeg "mag ik eens draven?" .. Even ging het goed en toen riep ik nog "naar achter.." maar voor ik zitten kon zeggen lag ze er al langs :(:) Fotograaf schrok te hard om te klikken, maar iemand die erbij stond met eigen camera had wel geklikt .. [***] in actie :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:45

[***] schreef:
Ik ook benieuwd :j Vooral naar de foto's van die omtrekactie :Y) :))
Ooit een keer met Cobe gehad, verzorgmeisje zat er zonder zadel op (gewoon in de weide) voor een shoot en vroeg "mag ik eens draven?" .. Even ging het goed en toen riep ik nog "naar achter.." maar voor ik zitten kon zeggen lag ze er al langs :(:) Fotograaf schrok te hard om te klikken, maar iemand die erbij stond met eigen camera had wel geklikt .. Cobe in actie :')

hhaha ja ik blijf vaak wel zitten hoor hihi , soms ook echt niet mja dan weet ik ook echt niet meer wat die gedaan heeft en voor ik in kan ggrijpen lig ik al haha,
gelukkig klikte zij wel haha ze zij al die is cool haha

ja ze zijn zo snel he haha voor je het je strotje uit hebt lggen ze vaak al haha geniaal toch die paarden haha

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:14

Opstapje was aanwezig, maar we kregen nu een "pootje". Ging ook, maar charmant is anders :o
Oh ja, voor de referentie hoe groot de Shires zijn: ik ben 1.75m lang.
En idd, ik deel graag het plezier in buitenrijden met mijn dochters. Vier jaar geleden ben ik met de oudste dochter geweest (foto's in profiel). Ben dus ook heel blij dat ze wilden gaan paardrijden :D

Ik zie trouwens vaak dat jullie als max. snelheid 45-48 km/u hebben staan. Gaan jullie dan ook echt een stukje rengalop? Das namelijk wel hard!

Oh Chouchou, dat is echt wel net op tijd thuis als je naar die lucht kijkt!

Sparky, benieuwd naar de foto's!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:03

Hoe precies die snelheden zijn, durf ik niet helemaal te zeggen. Ik heb eigenlijk elk ritje wel ruimte gemaakt voor minstens één lekker harde galop, de maximale snelheid was dan altijd zo tussen de 35 en 40 km per uur, leek mij best kloppend, zò hard is dat nou ook weer niet, en als het elke keer opnieuw zo gemeten wordt, is het niet zomaar een schatting. Ook let ik er wel op wat de grafiek voor snelheid aangeeft, dit lijkt een redelijke weergave van de werkelijkheid. Zo staat er wel eens een maximale snelheid van 70 km/u, maar dat is dan een GPS foutje en is (natuurlijk) ook in de grafiek nergens terug te vinden. Mijn maximale snelheid van gister was dus 48,6 km/u volgens de samenvatting, maar als ik met mijn muis naar het hoogste punt in de grafiek ga, is het 42,37 km/u. Dus of endomondo is een beetje optimistisch in de samenvatting, of ik heb die 48 km/u wel voor een seconde aangetikt maar was het van zo'n korte duur dat hij het niet in de grafiek heeft opgenomen. Ik merk wel dat als ik een hele constante galop heb van rond de 35 km/u, de maximale snelheid ook beter in de grafiek terug te vinden is, omdat de lijn in de grafiek dan rechter is met minder pieken. Maar ik zou ook wel een galopje willen doen met een auto naast me, dan kan die het mooi meten :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:18

Ik heb op het strand wel eens een jeep naast me gehad in rengalop, maar toen niet aan gedacht om te vragen hoe hard we gingen. Wel jammer!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:54

hmm wij hebben indd ook vaak wel tussen de 35-45 km per uur, maar zo hard gaat die niet nja lijkt die niet omdat het maar kleine stukjes zijn maisvelden haha , vooral in het begin geeft die ff gas met zijn achterhand voel je er dan onderschieten en poef weg is die haha, dat is het afschiet momentje altijd haha denk dat die daar de pieken inhaalt haha ...

heerlijk hoor mijn dochtertje van net 3 heeft nu een bont shetlandertje waar ze op mag haha erg leuk !

straks sparky alvast naar epe brengne en tenesee me stalgenoot haar paardje dan morgenochtend zelf die kant op en dan heerlijk rijden, in de loop van de ochtend komen dan simone en nog een andere vriendin heerlijk een weekendje :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:18

jaaaa zinn innn *\o/* *\%/*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:18

Die max snelheid is absoluut niet betrouwbaar ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:37

Weer heerlijke 8 Km op me paard mogen rijden..<3
Lekker ff gestapt,:)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:49

Mooi <3
Al haat ik persoonlijk zo'n graspaden wel ... [***] niet, dat is het probleem :')

Ik heb van [***] trouwens de resultaten van de 2e bloedname (3 maanden na de eerste). Spierwaarden zijn normaal *\o/* Net zoals de vitamine E *\o/* Supplement doet dus wat het moet doen :D

Enige wat mij nog zorgen baart is dat zijn gamma-globulinen nog steeds te hoog zijn, zijn nog even hoog als 3 maanden geleden. Zou op ontsteking kunnen wijzen (door de spierschade bv.) volgens de DA maar had dan verwacht dat het nu wel terug gedaald zou zijn. Heb nog wat meer uitleg gevraagd, ben benieuwd.. maar maak me toch wat zorgen daarover..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:53

Ik moet wel in gras rijden voor de rest hebbe wij eingelijk alleen maar weg, dan gaan de hoeven wel Heel erg snel !!!! :O