[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:40

Succes en veel plezier op de wedstrijd!!

Maarten, wat een leuk paard!

Rij-ze vandaag allemaal, wij gaan vandaag eindelijk ook weer een rondje doen... Dit keer met een andere ijsco, die daarvoor speciaal naar ons toe komt traileren (het baasje dus) :D

fabske

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:42

leuk sonja maak je foto's?

Maarten idd een leuk paard is dat jouw eigen paard?

Succes op wedstrijd voor iedereen die op wedstrijd is :D

En een fijne dag iedereen

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:03

Veel plezier allemaal met rijden (in de vroege ochtend).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:27

Ik lease haar gedeeltelijk, maar ze wordt nog wel in de lessen gebruikt soms. Dus niet helemaal, maar het komt wel in de buurt. :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:29

Fijn dat manegeponys leasers hebben, hebben ze ook een persoon waar er een band mee opgebouwd wordt :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:38

leuk paard maarten :)

gisteren anderhaf uur het bos in geweest, vanmiddag moe tik werken, dus zo maar een rondje in de bak, maar eerst het bos in met d ehond

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:54

Nog beter geregeld vandaag kan de auto van mijn vader lenen. *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:06

Nog geen idee darkchrystal, het is zo erg dat ik niet eens meer weet wat ik allemaal heb. :o
Ik heb nog een dressuursingel liggen dat ik zo weet die weg mag en sowieso nog een touwhalster (zwart met wit) die weg mag (maat cob maar viel voor mijn pony wel wat ruim uit).

Balen dat het paard een dikke knie en een los ijzer heeft. :(:)

Klinkt als een lekkere rit Rais. :)

Fabske, ik wil deze week wel wat warmer weer hoor, wil nog met paardlief gaan zwemmen. :+ Paardrijvakantie is altijd leuk. :D Stond bij mij ook op de planning maar toen liep poown helaas nog kreupel dus.. Wel redelijk wat kunnen rijden maar moest toch opbouwen. Was niet hoe ik het me voorgesteld had iniedergeval. :(

Wat leuk dat ze naar je toe komt met de trailer Sonja89, ook jij veel plezier :D

Marcella fijn dat je een auto hebt kunnen regelen. :D Veel plezier op stal!

En voor degene die vandaag wedstrijd rijden in KWB ook heel veel plezier en succes gewenst. :D

Hier nog geen hoefsmid geweest dus die komt morgen. :( Krijg ik net bericht dat de paarden morgen waarschijnlijk ook geent worden.. Dus dat wordt dan morgen helemaal niet rijden.. :( Baal baal baal.
Misschien vandaag dan maar in de bak rijden ookal heb ik er totaaaaal geen zin in. Maar dan heb ik dat alvast maar gehad deze week en kan ik derest v/d week buitenrijden. :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:51

balen van d ehoefsmit zeg...

wat is er eigenlijk zo vreselijk aan in de bak rijden? ik rijd eigenlijk altijd in de bak (en het bos is op 5 min stappen). daar ligt de basis van mijn training (maar dan ben ik ook een dressuurprikker)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:54

Ik vind in de bak rijden ook heerlijk, lekker je paard los in zijn lijf hebben. Heb je buiten ook veel profijt van!

Heel veel plezier voor iedereen die gaat rijden :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:56

Ik vind er geen reet aan. :') Ja sommige periodes vind ik het wel leuk maar soms dus ook niet.

En zeker nu niet, onze bak is mega zwaar alsof je in de duinen rijdt, dan is de lol er al gauw af. En ik vind het saai worden om constant hetzelfde zand te zien, geef mij maar afwisseling in omgeving.

Ik zou nu nog liever galoptraining gaan doen op het land.. Maarja, ook daar loopt hij gevoelig. Enkel in onze strandbak loopt hij goed door zijn korte hoefje. :(:)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:56

Wij hebben geen bak, dus weinig keus :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:58

Wij hebben wel een bak, maar daar rijd ik liever niet. Heb niks met in de bak rijden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:00

Ik ging al denken dat ik de enigste was. := Maar gelukkig vinden meerdere er niks aan. :o
Ik rij puur in de bak omdat het moet om de buiging in zijn lichaam beter te maken etc.. Maar voor de lol... Ja soms maar mijn intresse ligt ook helemaal niet daar..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:02

Ik heb het plezier in bakwerk teruggekregen door lessen te nemen waar ik ook wat 'huiswerk' meekrijg. Dan ben je bewust aan het trainen en ik merk ook echt verschil :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:02

Mja ik moet ook zeggen dat ik me wel ook echt verdiep in het bewegingssysteem van het paard. Vind ik gewoon heel interessant en dan kan ik ook doelbewust gaan trainen :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:04

Ik les normaal ook iedere week. :j Nu even niet omdat hij kreupel gestaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:12

Er zijn momenteel geen lessen hier, dus ik moet zelf in de bak rijden. Nou doe ik dat wel, maar het is lastiger om dat netjes te doen dan in de lessen. :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:12

Ik les dus ook niet. :+ Mijn zusje kan knap dressuur rijden en die pakt Zanzi mee zodat ie wel lekker soepel blijft. Het vervelende is dat onze bak onwijs zwaar is in tijden van droogte en dan komt Zanzi gewoon echt niet vooruit. Wanneer de bak een beetje goed ligt rijdt mijn zusje hem een half uurtje dressuurmatig zodat ie weer even weet dat ie ook achterbenen heeft en kan buigen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:13

Oh jullie herinneren mij eraan dat ik mijn instructeur nog moet bellen :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:16

Handig dat je zusje hem bij houdt :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:22

Ik les ook, puur om mijn ouwetje soepel en fit te houden. Toen hij met pensioen mocht op de manege en naar mij kwam, heb ik eerst 1, 5 jaar niet gelest en uitsluitend buiten gereden. Oa omdat ik ook nieuw in deze omgeving kwam als ruiter en geen instructeurs kende.
Ik merkte alleen dat mijn houding slechter werd en mijn pony scheef. Toen ben ik dus gericht op zoek gegaan naar instructie die de nadruk op mijn houding legt en op het soepele en in balans krijgen van Jip. En dat is inmiddels 2 jaar geleden. We lessen om de week en mijn bijrijdster lest ook bij dezelfde instructrice. Dus 1x pw wordt Jip bijgeschoold en ik zelf 1x per twee weken.
Ik merk de nut en noodzaak wel degelijk, heb een veel soepeler oud paard dan voorheen.
Ik krijg wel huiswerkoefeningen mee, die ik ook heel goed in het bos kan uitvoeren. Daardoor rijd ik in de zomer niet heel veel in de bak. In de winter mee, ivm gebrek aan daglicht op sommige momenten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:24

Ik rij in de winter inderdaad ook veel meeri n de bak. Daarom ben ik nu zo fanatiek buiten denk ik.. Straks kan het niet meer..

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:42

hier ook geen bakrijder, sterker nog, in de 7 jaar dat ik mijn paard heb zijn we nog nooit in een bak geweest.
Ik vind er niets aan, paard nog minder.

Soms bij buitenritten gooi ik er wat dressuurdingetjes in maar niet vaak hoor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:44

Buiten gaat het dressuurmatig wat minder als in de bak bij mij, puur omdat ik met hackamore rij. Vooral het buigen is lastig daarmee. Maar daar oefenen we wel op buiten. :j Oja en het aanspringen in galop is ook nog een puntje. :o Maar dat is het in de bak ook, al gaat het daar wat makkelijker. :j