Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowbird

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:47

SuperAssie, doe je ook mee met de Smulrit in Zutendaal 19 oktober?

Hier ook sinds kort hoefschoenen voor. En ze loopt stukken beter. Gelukkig geen last van wondjes of schuurplekken.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:58

Ik zit ook te denken aan hoefschoenen te kopen,
vandaag weer 2 heerlijke Ritten gemaakt,:)

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:45

Weet niet precies waar we heen gaan, t us een verrassing van mijn vriend :D
Hmm 19 oktober is wel erg kortdag om de schoenen in te lopen, hoe lang is die rit yellowbird? Zal eens met staleigenaren kletsen of die misschien mee willen(is het ook toegankelijk voor koetsen?).

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:26

Het is een rit voor ruiters en menners. De rit is 20 km.
Dacht dat de ruiterpaden daar vrij goed zijn. Ik twijfel zelf ook nog of ik met of zonder hoefschoenen ga doen.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 05:44

De smulrit is goed te doen zonder hoefbeslag. Ik heb de paarden daat staan en rijdt wekelijks zo niet bijna dagelijks de diverse routes.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:31

Zal eens een balletje opgooien bij mijn staleigenaren, wellicht dat die ook mee willen en dan heb ik meteen vervoer :+

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:35

mooie rondjes allemaal!! Hier is het rustig met buitenrijden, zelf niet zo fit geweest en nu Diva niet

Vanochtend een lekker rondje gemaakt van 9.98 km met het paard van Janneke!! Heerlijk om eens op een paard te rijden die zo braaf is <3

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:39

Wat een gaaf paard!!

Ik heb gisteren buiten gereden, endomondo vergeten :') Ga zo weer dus hopelijk denk ik er nu aan!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:00

Afbeelding
Wat is het toch een vreselijke straf om hier te mogen rijden <3
Vandaag klein rondje berg op en af gedaan. Schoenen bevallen super, pony loopt zonder enige moeite over kiezels, grind, puin en ongelijke weg!
Nu eindelijk opbouwen en dan ook deze winter een hoop fijne kilometers maken. Eindelijk mn leventje weer op orde <3

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:23

Bijna 12 km zonder zadel gedaan :D
Afbeelding

En ze zorgt er ondertussen zelf voor dat ze niks tekort komt op dierendag :+
Afbeelding

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:00

Ik lees altijd uitgebreid mee in dit topic. Reageren doe ik wat minder.

Deze week heb ik -voor mijn doen- best een hoop kilometers gemaakt. Dinsdag nieuwe ijzers, kort rondje van bijna 5 km.
Donderdag met mijn eigen paard een kilometer of 6, wetende dat hij vandaag een fikse rit zou hebben.
Donderdag met een ander paard een testrit gemaakt voor een fotomeeting / rit combi. Dat was een kleine 14 kilometer.

Vandaag met mijn eigen paard de fotorit gereden, bijna dezelfde rit als donderdag, alleen op de fotolocaties natuurlijk wat meer heen en weer gereden. Vandaag 16,3 km.
Waar we bijna 4,5 uur over gedaan hebben... Ik voel mijn spiertjes wel nu.
Ik weet nu ook dat ik dolblij ben met mijn zadel. (Jaar of 3 geleden op maat aangepast voor Tweet, allerlei dure zadels geprobeerd, en de goedkoopste bleek uiteindelijk het beste te liggen) Ondanks de vele uren geen pijnlijk achterwerk... En dat hadden sommige van mijn ritgenoten wel. (ook niet gek natuurlijk)

Geen hoge snelheden natuurlijk, en zeer laag gemiddeld tempo. Zie hieronder:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:22

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:36

Hahaha, zelfs een foto van mijn knapperd hier! <3 Leuk Sanne! Toch nog best wat km's gemaakt vandaag, nice!

Assie, wat een fantastische omgeving zeg! :):)

Hopelijk maandag zelf weer rondje doen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:53

hier ook een ritje gemaakt vandaag maar niet zoals ik eh had gewild haha
was ook even vergeten dat ik hem geschoren had gisteren en dat die dan de dag erna stront vervelend is poeh nou heb ik geweten hoor !!

lama kwam keihard op ons afgerend bijna me paar din het prikkeldraad, onderweg nog een hengst tegengekomen die daar onderweg in een wei staat normaal geen probleem vandaag wel , sparky is klophengst en reageert dus erg fel op volle hengsten was wel even een grrrr momentje , nog een paar keer zwijntjes en varkens en geen idee waar die allemaal van schrok , daarna maar uit laten razen op het landgoed.. ik probeer vanavond met de telefoon wel even het kaartje enzo up te loaden via de pc lukt het me niet hoor ... iemand tips ??

hier ook mega fan van hoefschoenen, moet alleen wel nog even gel zooltjes erin , heb sinds vorige week dus de cavello's en daarvoor de easyboots, maar de eayboots vind ik serieus ondingen brrr....

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:56

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:58

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:53

Vandaag weer een heerlijk rondje gemaakt met bokker Em_! We hadden ergens in het bos afgesproken, om vervolgens samen zo'n 20 km te rijden :) Was erg leuk! Heb ook gefilmd met mijn helmcamera, dat filmpje komt later nog, maar hier vast een screenshot voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:55

Vandaag super leuke en gezellige rit gedaan met Chouchou en haar paardje Freya :)
We hadden in het bos met elkaar afgesproken bij punt 3. We hebben een prachtig groot rondje in het Amerongse bos en Leersumse veld gemaakt. Ik heb wat foto's gemaakt en Chouchou heeft met de helmcamera gereden! Dus... er zit ook een filmpje aan te komen :) Hierbij alvast wat foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Bij punt 5: de herfst is in het bos al begonnen :)

Afbeelding
Bij punt 6

Afbeelding
Pauze bij punt 16: Stal Leersumse Veld. We zaten lekker aan de picknicktafel wat te drinken naast een buitentrap waar allemaal kinderen naar beneden kwamen. Mijn paardje vond het heeeel interessant, wat een hilarische foto als gevolg had!

Afbeelding
Hij is verder wel normaal hoor :)

Afbeelding
Of toch wel een beetje gek... :+

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:02

Chouchou schreef:
Vandaag weer een heerlijk rondje gemaakt met bokker Em_! We hadden ergens in het bos afgesproken, om vervolgens samen zo'n 20 km te rijden :) Was erg leuk! Heb ook gefilmd met mijn helmcamera, dat filmpje komt later nog, maar hier vast een screenshot voorproefje:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ooh hahaha we posten tegelijk! :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 16:14

_O- grappig

@Jaan wat een mega-paard heb jij zeg :oo

@Sparky fijn dat deze hoefschoenen dan wel goed bevallen. Ik heb verschillende hoefschoenen geprobeerd dwz mijn pony's maar alles ging toch uiteindelijk schuren of ik raakte ze kwijt. Vond het geen echt succes.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:59

jaan indd wat een enorm gaaaf dier !!

vanhuisuit oh ja zonder loopt die van mij op het harde gewoon kreupel en op steentjes helemaal niet zeg maar ,

chouchou en em gaaf hoor meiden!!
ik heb niemand van dit topic in me buurt zitten maar mochten er mensen zijn die in epe willen rijden of omgeving roept u maar haha ")

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:08

Ik heb gisteren een heerlijk rondje gereden maar endomondo kon ons niet vinden voor meer als 3 kwartier.
Toen viel hij helemaal uit en toen ik hem opnieuw opstarte begon hij wel mee te doen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:41

Leuk om te zien hoe actief iedereen weer is.
Hier ook weer wat kilometertjes gemaakt, vanmiddag nog een rondje van 14 km, paardje was wel een beetje heel erg fris... meer paarden die hier last van hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:45

Ja, mijn blinde pensioenpaardje :')
Die had het echt wel in zich met longeren vandaag, heeft manoeuvres gedaan die ik lang niet meer gezien had :+ De andere had gelukkig geen last van het weer, had die ook gelongeerd voor de zekerheid (konden toch niet naar buiten, regen -O- ) maar geen verschil gemerkt :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:03

Dank jullie wel! :o Ben zelf ook enorm trots op en blij met hem! Zeker omdat z'n hartje en z'n humor even groot is als hij zelf ;)