Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:44

Aii pijnlijk Dorine :=

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 09:27

Aaaauuuu Dorine, nare plekken om te vallen zijn dat.

Hahaha Bloodymary, lekker avontuurlijk geweest!
Zo ben ik ooit in Zwitserland op buitenrit geweest, toen was hoe gekker hoe beter nog op mij van toepassing en dat heb ik geweten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:57

Auw Dorine #) Daarom zou ik dus ten alle tijde op zijn minst gesloten schoenen dragen. Voor hetzelfde geld had je wel wat gebroken en kan je zelf opdraaien voor alle kosten omdat de verzekering als argument heeft dat je geen geschikt schoeisel aan had...

Naskapower

Berichten: 3246
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:10

Varekaj schreef:
Auw Dorine #) Daarom zou ik dus ten alle tijde op zijn minst gesloten schoenen dragen. Voor hetzelfde geld had je wel wat gebroken en kan je zelf opdraaien voor alle kosten omdat de verzekering als argument heeft dat je geen geschikt schoeisel aan had...
halfbloot kan ook gewoon een korte broek zijn. Die draag ik ook wel eens als ik zonder zadel of met barebackpad rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:40

Ik heb het specifiek op blote voeten :)

Dat is zoals met slippers naar stal gaan en je paard gaat op je tenen staan. Kans dat ze breken met een gewone stalschoen of rijlaars is er evengoed, maar ik durf er mijn kop op zetten dat ik dik naar verzekeringsvergoeding kan fluiten als blijkt dat ik met een slipper rondliep of sandaaltje...

Een rijbroek of short gaat vooral verschil geven in schaafwonden (nouja… ook relatief natuurlijk) maar het zal idd geen verschil uitmaken of je wat breekt :')

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:28

Ik had een jurk aan :D en idd blote voeten. Maar dat doe ik rustig weer hoor.. dit was gewoon een dom ongelukje.
Paard had niks hij deed gewoon dom en omdat hij altijd zo suf is verwachtte ik het natuurlijk niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 18:08

Het was vrijdag de 13e en volle maan geloof ik, die kreeg daarom op zaterdag nog even wat gekheid in z'n hoofd :P

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:08

Varekaj schreef:
Het was vrijdag de 13e en volle maan geloof ik, die kreeg daarom op zaterdag nog even wat gekheid in z'n hoofd :P

Ja ik dacht dus dat het die dag vrijdag de 13e was. Doodleuk op fb gezet. Kreeg ik als reactie dat ze slecht nieuws voor me hadden. Het was namelijk zaterdag de 14e _O-
Nouja gelukkig gaat de wond goed.
Vandaag even hazelnoten geraapt onderweg. Zadeltassen propvol. Ik kom de winter wel door!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:14

Vlakbij mijn weiland zijn ze nu uien aan het uitdoen en die liggen echt in giga rijen op het land. Mochten er daar wat achterblijven als ze opgehaald zijn, dan ga ik toch ook even met een plastic zakje even langs.
Een paar 100m verderop was onlangs een aardappelveld gerooid. Stond een dame met een aantal grote tassen aardappels te rapen dat het geen naam had, best gênant om te zien zelfs welke hoeveelheden die aan het inpakken was. Dat ging echt niet meer over een kilootje of 5...

De rest wat overal staat is maïs.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:09

Varekaj schreef:
Vlakbij mijn weiland zijn ze nu uien aan het uitdoen en die liggen echt in giga rijen op het land. Mochten er daar wat achterblijven als ze opgehaald zijn, dan ga ik toch ook even met een plastic zakje even langs.
Een paar 100m verderop was onlangs een aardappelveld gerooid. Stond een dame met een aantal grote tassen aardappels te rapen dat het geen naam had, best gênant om te zien zelfs welke hoeveelheden die aan het inpakken was. Dat ging echt niet meer over een kilootje of 5...

De rest wat overal staat is maïs.

Ja alleen die aardappelmevrouw is best aso want die staat op andermans land de boel te plunderen. Voor hetzelfde geld gaan de kinderen van de boer nog de overgebleven piepers rooien en mogen ze dat aan de weg verkopen voor een zakcentje ofzo.
Die hazelnoten heb ik gewoon in het park geraapt dus die zijn van niemand. En ja heb echt kilo’s (vandaag weer geweest om te rapen) maar dat vind ik dan weer niet aso. Alleen mensen kijken wel raar van oke wat is die nou aan het doen? :')

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:15

Gewoon zeggen dat je je contactlens kwijt bent als ze gek kijken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:57

Dat je een kilootje meeneemt ofzo gaan ze vast niet moeilijk over doen, het grootste deel hebben ze dan zelf toch al binnen.
Maar hou je fatsoen en raap dan geen zakken vol alsof je de hele winter ermee moet overleven.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:15

Heb een rondje strand gedaan vandaag.
Inclusief (onvrijwillig) stukje zwemmen.

Pfoeh dat was echt even schrikken.
Pony schrok van een hond en rende dieper en dieper de zee in.
Tot het eigenlijk te diep werd, toen maakte hij een paar heel gekke hoge sprongen.
Ik viel er vanaf kopje onder en voelde de stroming en voelde de pony trekken, kon 'm niet vast houden, moest eerst naar boven voor zuurstof.
Pony zwom eerst nog stukje verder maar toen toch terug naar 't strand.
En zette 't daar op een lopen en verdween in de verte in een duinpad.
Godzijdank zag ik 'm daarna weer tevoorschijn komen aan iemand z'n hand.
Wel allebei m'n stijgbeugels verloren in de zee, de riemen zijn simpelweg van de haken afgegleden, of tijdens mijn val of tijdens het gezwem van pony.
Was nog 11 km van m'n trailer vandaan ook.
Gelukkig heb ik van degene die m'n pony gevangen had ook weer een beentje gekregen zodat ik er weer op zat.
Al met al zijn we met de schrik vrij gekomen geloof ik, pony had een klein oppervlakkig sneetje aan de buitenkant van een voorbeen en was behalve moe en enorm hongerig verder ongeschonden voor zover het nu lijkt.
Ik heb vooral spierpijn morgen vrees ik, want ben niet gewend om zo'n eind zonder beugels te rijden :')

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:36

Pfff dat is wel schrikken ja :oo

Gelukkig dat jullie beide niks mankeren.


Wij hebben ook een lekker rondje gedaan vanochtend.
Titane wordt steeds makkelijker en merk dat er nog steeds een groeiend vertrouwen is :D
Zijn echt nog naar weinig dingen die mij angstig genoeg krijgen om af te stappen. Al stap ik soms wel eens af als hij echt iets eng vind en er niet langs wil. Vind het soms niet handig om op een drukke weg/fietspad 20 minuten met een snurkend paard te staan


Afbeelding

S_imonee

Berichten: 3848
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:32

Oh jeetje! Wat heftig marije_jiplover! Gelukkig zijn jullie er allebei goed vanaf gekomen.

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:36

Tjee Marije dat is schrikken hoe is het vandaag met je?
Gelukkig was het redelijk weer dus niet al te koud in je natte pak nog 11 km rijden.

Met even afstappen en je paard er langs helpen is niks mis hoor Dilan.
Als dat veiliger is en voelt safer is het goed toch.

Die Aardappel dame dat is echt niet normaal..
Lijkt wel een trend die we steeds meer zijn.

Dorine hoe is het met je schaafplekken.?

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:50

Klopt, als het echt is omdat Titane iets heel eng vind, doe ik het ook wel.
Voorheen stapte ik vaker af omdat ik zelf niet zekeer genoeg was en dat overbracht op Titane

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:54

Ik ben stijf in m'n rug en m'n nek, die nek zal wel de opgeslagen spanning zijn denk ik, want dat is een herkenbaar kwaaltje.
Mijn benen zijn verder soepeler dan ik had verwacht, misschien komt daar de spierpijn morgen nog.

Zo even ontbijten en dan kijken hoe Ponylief erbij staat.

Stalgenootje die hem gisteravond nog z'n deken heeft opgedaan zei dat hij toen lekker door de wei aan 't scharrelen was.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:29

Pony is ook ok.
Wel echt erg moe en erg aanhankelijk.
Poos bij hem gezeten terwijl die lekker hooi stond te knabbelen.
Weer met rust gelaten toen die wegliep en op rust ging staan met de oren opzij hangend en z'n onderlip als centenbakkie.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:06

Jeetje marijke, dat is nog eens een avontuur zeg.

Hier bijna 20 km gereden vandaag. Paard had , ondanks t scheren, wel last van de warmte. Lekker Veel gestapt en als meneer het aangaf wat drafjes en galopjes erbij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En weer thuis. Gelijk tijd voor n tukkie.

Afbeelding
Dit haalde ik er vorige week al af

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:26

Jeetje wat een avonturen weer zeg!
Mijn schaafplek ziet er alweer super uit. Een deel van de korstjes zijn er alweer af zelfs. Jurk is wel stuk kwam ik vandaag achter. Vet balen, was juist zo’n lekkere barebackpad rij jurk :(
Vandaag maar in korte broek gegaan

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:52

Oh wat een avonturen hier :oo
Dat lijkt me wel eng hoor als je je paard zo ziet verdwijnen eerst in zee en dan de duinen in. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen.
Ik sta op plek 83. maar ik hoop dat ik nu weer wat meer kan gaan rijden, ik durfde niet zo goed; ze had een dikke kogel, en ondanks dat ze er echt helemaal geen last van had wilde ik toch even heel rustig aan doen.
Ik ga nu weer wat opbouwen

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:24

Wat een rotweer steeds he? Ben de laatste dagen al een aantal keren goed nat geregend

Sherivey
Berichten: 8842
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:26

Dorine92 schreef:
Wat een rotweer steeds he? Ben de laatste dagen al een aantal keren goed nat geregend

Ik heb juist geluk gehad de afgelopen dagen.

Gisteren Titane ohz verhuisd naar zn nieuwe plekje. :) enkel een beetje miezer gehad.

Van t weekend zal t niet van rijden komen vrees ik. Morgen hoefsmid en zondag echt slecht weer voorspeld.

Maar heb vakantie, dus kansen genoeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 16:27

Zwijg me ervan! Heb de paarden noodgedwongen een maand vroeger dan voorzien naar de winterweide moeten brengen en binnenkort dus 2 naar pension. Die trekken dit weer niet als ze 's nachts niet op stal gaan. Op de grote zomerweide is te weinig beschutting om deze regenvlagen goed door te komen. Nadeel is ook dat de winterweides dus wat sneller blubber zullen worden.

Ik hoop van harte dat het niet teveel regenval geeft en heel snel goed koud wordt, of gaat vriezen. Liever dat dan iets warmere temperatuur en al die natte zooi. Dat vocht kruipt ook echt overal in.