Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:45

whoehoe hoefschoenen getest haha heb normaal geen rem op zachte ondergrond , en sinds nu ook niet meer op het harde whaha geniaal paardenkind!!

jaan jakkes ik dacht laat ik mijn bloed is prikken o ik zat veel te laag haha inr was laag vanavond extra bloedverdunners erin knallen !

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:00

Ik zal bij deze verlopig even geen foto's en dingen meer plaatsten, Ik zal nog wel rijden, maar is de afgelopen 2 dagen bizare dingen gebeurd, wat mijn enorm heb geraakt, en er zelf best mee zit,

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:27

Hilli schreef:
@Chouchou: de rijtijd stopt bij het passeren van de finish. Binnen 10 minuten na het passeren moet de HF 60 of lager zijn. Je mag je paard maximaal 2 keer aan de dierenarts aanbieden. In klasse krijg je punten (max. 10) voor je snelheid en punten voor de aanbiedtijd bij de finish (per elk deel van een minuut een punt eraf, 10 pt bij direct aanbieden en 0 bij 10 min wachten). De 10 min klinkt lang maar is heel kort als de HF van je paard niet (goed) wil zakken.

Dankjewel voor de opheldering :) Ik heb dit jaar in mijn rijomgeving gevrijwilligd bij een oversteekpunt en heb nog de laatste 5/10 minuten van de finish meegemaakt. Het viel me op dat de meeste mensen hun paard direct aanboden, dus ik dacht dat je rijtijd dan pas stopte. Als je je paard tussen 0 en 59 seconden aanbiedt, krijg je dan gewoon 10 punten?

Ik wil zelf ook graag met een hartslagmeter trainen, ik zie wel dat mijn paard het nog goed doet na zo'n ritje, maar ik zou de hartslagwaardes er natuurlijk wel graag bij willen weten. Ik hoop dus op gulle gevers bij sinterkerst dit jaar :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:30

Beterschap Jaan! Rustig aan doen is helaas toch vaak de enige manier waarop je beter wordt. Binnenkort weer lekker topfit ritjes maken!

Sterkte moonforever, doe rustig aan.

Fijn dat de hoefschoenen ook bevallen Sparky!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 23:58

Dankjewel chouchou, Rustig aan zeker.. beelden staan op me netvlies geschreven, Huilen is enige wat op dit moment ken hoop van de week weer ff me hoofd te legen, ken ook heel moeilijk over praten,

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:34

Wat balen Cheyenne! Hopelijk valt het allemaal mee :(:)

Fijn dat je hoefschoenen bevallen Joyce! Neem je ze mee naar Epe? Laat maar thuis, straks houden we jou helemaal niet meer bij :P

Zie verder allemaal leuk foto's en ritten voorbij komen.

Vandaag zelf nog een mooie rit van 19 km gemaakt, blijkt dat ik zo'n beetje achter linoleum hier in het topic aan liep :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 00:34

moonforever schreef:
Ik zal bij deze verlopig even geen foto's en dingen meer plaatsten, Ik zal nog wel rijden, maar is de afgelopen 2 dagen bizare dingen gebeurd, wat mijn enorm heb geraakt, en er zelf best mee zit,

geen idee wat er gebeurd is, maar doe rustig aan en blijf aan jezelf denken!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:41

@chouchou
direct aanbieden is direct aanbieden. Het programma waarmee de uitslag wordt berekend neemt voor elke nieuwe minuut een punt aftrek. Wacht jij 1sec begint de nieuwe minuut. Overigens als je roept dat je direct Wilt aanbieden zal dat wel goed komen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 07:43

Goedemorgen :wave:

Iedereen lekkere ritten aan het maken. :) Wij hebben gisteren ook een heerlijk bosritje gedaan :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:37

kim345 schreef:
@chouchou
direct aanbieden is direct aanbieden. Het programma waarmee de uitslag wordt berekend neemt voor elke nieuwe minuut een punt aftrek. Wacht jij 1sec begint de nieuwe minuut. Overigens als je roept dat je direct Wilt aanbieden zal dat wel goed komen.

Oooooh dus direct aanbieden staat voor 10 punten en van 1 sec tot 1 minuut wachten is al een punt minder. Dan gelijk mijn volgende vraag: ik wilde een simpele hartslagmeter kopen om mee te beginnen, ik hoef voor mijn gebruik niet een duur horloge met alles erop en eraan. Ik dacht dus aan zo'n healthcheck hartslagmeter, die je in stilstand gebruikt. Maar voor op wedstrijd zou dat niet erg praktisch zijn dus, als je direct zou willen aanbieden? Ik kan er natuurlijk wel mee trainen en mee inschatten hoeveel tijd mijn paard nodig heeft om op adem te komen, maar het cruciale moment na je finish zou je dus op de gok moeten doen als je die 10 punten wil?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 08:52

Nu zit ik er wel in, dankje! :) Toch best veel km's zo opgeteld zeg! 300 km binnen 2 maanden is best veel vind ik :D

Moonforever, sterkte met wat er ook is :(:)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:39

Ik ga kijken of ik vanmiddag nog een kort ritje kan doen. Heb de laatste weken erg weinig tijd gehad.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:42

zo lekker rondje hoor chouchou!
ook een heel mooie gemiddelde snelheid

fijn dat de hoefschoenen bevallen sparky :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 09:56

Ff in kort weet niet of de eigenaren openbaar willen die mensen sturen naar pb,
Zijn 2 bizare ongelukken gebeurd, waarbij 1 paard Echt engel op haar schouder heeft gehad en 1 is hellaas in geslapen, ik heb ze zien gebeuren beide ongelukken..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:08

@chouchou,
een hartslagmeter kan heel,handig zijn. Ik heb er ook een gekocht in het begin, nu heb ok een idee qua hartslagen en hoe snel ze zakt. Je mag tijdens het rijden hem om doen als je beslist of je aanbied of niet kun je snel kijken waar de hartslag op zit en dan beslissen of je direct aanbiedt. Weet je dat je niet direct aanbied heb je er niet zoveel aan want dan,trek,je toch het zadel eraf en heeft de hartslagmeter geen contact meer. Of bedoel,je zon,vetcheck? Kan,handig zijn maar daar kun je tijdens het rijden niks mee. Kun je net zo goed een stethoscoop gebruiken. Of je hand als je daarmee de hartslag bij je paard kan voelen ( bij die van mij wel,lekker makkelijk!)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:13

Hè bah moonforever, kan me voorstellen dat het behoorlijk indruk gemaakt heeft. Gewoon even tijd nemen om er van bij te komen.

Best interessant om al die dingen over endurance te lezen. Gaat hier niet gebeuren, maar vind het wel leuk om allemaal te lezen.

Gisteren weer lekker stuk gereden van 18km. Een deel dus hetzelfde als Simonee :P. Het was heerlijk weer, spijt dat ik geen shirtje met korte mouwen aan heb gedaan. En het is voor mij best wel vanzelfsprekend met Juul, maar toch trots dat ze nergens op reageert ook al komen er meerdere trekkers en vrachtwagens tegelijkertijd vlak langs.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:17

Moonforever, sterkte met alles wat je deze week hebt meegemaakt. Doe je zelf ook voorzichtig?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:37

Kim, ik stuur je wel even een pb, anders vervuil ik het topic zo met al die soorten hartslagmeters :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:22

Ik heb het topic al geprobeerd door te ploeteren, maar ik kan het niet vinden.

Hoe kan je je route die je hebt gereden ook al weer aanpassen? Want hij heeft bij mij een deel de GPS niet gevonden, waardoor ik een aantal kilometers mis, aangezien ik weer ben begonnen met opbouwen wil ik dat wel graag weten :)
Weet iemand hoe je die route kan aanpassen?

Ohja, het paard dat eigenlijk was afgeschreven is sinds 2 weken weer onder het zadel. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:05

Cchanny schreef:
Ik heb het topic al geprobeerd door te ploeteren, maar ik kan het niet vinden.

Hoe kan je je route die je hebt gereden ook al weer aanpassen? Want hij heeft bij mij een deel de GPS niet gevonden, waardoor ik een aantal kilometers mis, aangezien ik weer ben begonnen met opbouwen wil ik dat wel graag weten :)
Weet iemand hoe je die route kan aanpassen?

Ohja, het paard dat eigenlijk was afgeschreven is sinds 2 weken weer onder het zadel. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Je kan je route niet aanpassen, alleen handmatig het aantal kilometers of je rijtijd, dit kan je vinden op de site onder edit. Maar bij mij scheelde het nooit zoveel als de GPS even de weg kwijt was, hij trekt de stukken dan recht door van het moment dat je geen GPS hebt totdat je het wel weer hebt.

Fijn dat het met het afgeschreven paard wel goed gaat!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:18

Ben door deze ongelukken zie beeld nog voor me.. gewoon echt voorzichtig, ga vanaaf samen met me vriendin ff hoofd leeg maken

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 13:43

simonen en linoleum , hebben jullie elkaar dan wel gezien ??? hahah

simone eh ja die gaan natuurlijk mee naar epe :D hahah stoertje wou gisteren niet meer stoppen ihih , komt goed ff wennen ik aan het geluid, heb steeds het idee dat er een boer op klompen aan komt lopen hahah

moonforever rustig aan !

Cchanny wauw wat goed!!

hier wel de intentie om endurance te starten mja dat heb ik al jaren hahah

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:16

Haha nee niet gezien, wel aantal paarden tegen gekomen, maar Simonee niet.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:26

Vandaag een fijn ritje gedaan in het bos, heb rustig aangedaan en alsnog 7.8 km/uur gehaald, met in en uitstappen erbij.
Kijk nu al uit naar endurance wedstrijden volgend jaar! Als we nog even zo door gaan zijn we zo in topvorm, zeker als ik de hoefschoenen voor zn achterbenen ook heb!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:45

@Moonforever sterkte, weet niet wat er aan de hand is maar het klinkt erg verontrustend :(:)

Vwb endurance is het vooral in de klasse I de kunst, vind ik, je paard richting de finish zo te rijden dat ze op adem en uitgerust zijn als je aankomt. Dan kun je ze direct aanbieden. Als je zelf net toch te fanatiek die laatste 1/2 km rijdt gaat het soms toch mis. Had laatste keer hartslag 64 met direct aanbieden paar minuten later overigens 44.... zo stom eigenlijk. Had gewoon even moeten wachten of rustiger in die laatste km moeten stappen. Maar ze wilde zelf heel graag snel stappen... tja dat is dan ook weer lastig want als je ze tegen gaat houden kan dat ook weer wat met die hartslag doen. Zo blijft het altijd weer anders :) Vind ook niet dat je dat echt kunt trainen, dat is toch een wedstrijddingetje. Omstandigheden (weer, terrein, andere deelnemers, hoe is je pony die dag en jezelf) zijn toch altijd weer anders.

Je optimale punten haal je tussen 12 - 13 km/uur. Als je daar ergens tussen zit en ook nog direct aanbiedt, nou dan doe je het heel goed hoor.
Ik train zelf nooit op 13 km/uur trouwens. Meer op constant tempo in stap (plm 5/6 km/uur) en draf (plm 13/14/15 km/uur afhankelijk van het terrein en het weer) en netjes dressuurmatig rijden in het terrein. En leren op verschillend terrein goed te lopen. Dat soort dingen. Push pony nooit om harder te gaan. Moet eigenlijk altijd tegenhouden. Blijven ze vanzelf fris :) Ligt dan net aan hoe lang je uitstapt of hoe vaak je stil moet staan voor van alles waar je gemiddeld op uitkomt.
Train nooit met hartslagmeter :7

Maar zal het topic ook niet verder vervuilen :+