[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:04

Ik heb ook niet gereden vanavond.
Ik had wel mijn rijbroek aangetrokken, maar ponylief stond te rillen van het water en de wind op zijn lijf.
Dus maar aan de longeerlijn geknoopt, de vorige keer dat ik hem zo aantrof, was hij nl erg stijf. Vandaag totaal niet! Hij was volgens mij zo blij dat het niet meer heet was, hij liep te sjouwen als een tierelier! Zo had ik hem al een tijdje niet meer gezien!
Morgen er weer op en weer eens serieus een rit maken. Hij kan echt veel beter zijn warmte kwijt nu en zit gelijk stukken beter in zijn vel!

Het was idd nat he, DC? Trec, leuk! Laag Soeren is ook nog in de buurt. Maar ik moet het toch nog maar niet doen. Jip moet nog even wat stabieler worden, voor ik echt weer plannen voor buiten de deur rijden maak.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:13

Anoniem schreef:
Argh alweer iemand die zegt letterlijk in het water vallen... Het is figuurlijk in het water vallen! Tenzij je een rit hebt gedaan die eindigde met een landing in een plas water, dan is het nog steeds niet letterlijk maar dan kan ik er nog om lachen. :P

Ik heb ook niet kunnen rijden wegens alle regen, ik heb geen zin om naar de manege te fietsen in dit weer. -O- Misschien morgen weer.

Interessant Maarten, maar volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt... Mijn uitspraak was bedoeld als uitdrukking en die kloppen wel vaker niet als je ze letterlijk neemt (bijvoorbeeld: hij is weer boven water, het hoofd boven water houden, zijn plan is in het water gevallen...) :D

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:15

NK Hoenderloo is 12&13 oktober. Staat op de site ook t1 klasse. Dus je mag je gewoon inschrijven. Voorwaarde is alleen dat je vorig jaar max 1wedstrijd t1 gereden en dit jaar ook max 1 wedstrijd t1 gerden hebt. Je mag namelijk max 3 wedstrijden t1 staten waarvan max 2 in 1jaar. Als je nog nooit gestart bent of vorig jaar 1x mag je dit jaar er 2 starten.
Meer info www.trec-club.nl
Ik ben zelf ook beginnend trec rijden en.weet ook niet alle regels 100%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:18

Ga ik eens over nadenken.
Al denk ik dat ik alleen soeren rijd.
(als ik mee kan doen)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:31

attitude wat heb jij een sterk paard qua uiterlijk!mooi!
Endurance heb ik ook wel eens aan meegedaan, ik vond het superleuk!
Trec heb ik ook al eens aan zitten denken maar dan weer is t allemaal zo ontzettend ver rijden....

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:42

Gisteravond en vanmorgen weer lekker gereden, Yentle lijkt dit koelere weer echt heerlijk te vinden. haar hoeven doen minder pijn, dus de bevangenheid zijn we weer de baas ... kortom we kunnen weer lekkere ritten maken ! Binnenkort maar weer een dagtochtje plannen ....

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:09

Vandaag heerlijk wat kilometers maken.
Eerst lekker naar het bos en vanavond naar het strand met de paarden en gaan we zwemmen als het weer mee zit :)
nieuwe ijzers sinds net dus kunnen er weer poosje tegenaan :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:03

Jaaaaa, vandaag gaan we weer eens te paard, Als paard er net zoveel zin in heeft als het baasje komt het wel goed. Gaan lekker rondje hei.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:36

connie64 schreef:
attitude wat heb jij een sterk paard qua uiterlijk!mooi!
Endurance heb ik ook wel eens aan meegedaan, ik vond het superleuk!
Trec heb ik ook al eens aan zitten denken maar dan weer is t allemaal zo ontzettend ver rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:38

Weer veel vrolijke mensen aan het rijden zie ik!

Ik hoop op van de week weer mijn eerste voorzichtige buitenritje!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:37

Vandaag eindelijk weer eens buitenritje gemaakt na 2 maanden!
Vroeg opgestaan, in de hoop dat de dazen nog sliepen :P
Was heerlijk, paardjes hebben ook genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:25

Sonja89 schreef:
Anoniem schreef:
Argh alweer iemand die zegt letterlijk in het water vallen... Het is figuurlijk in het water vallen! Tenzij je een rit hebt gedaan die eindigde met een landing in een plas water, dan is het nog steeds niet letterlijk maar dan kan ik er nog om lachen. :P

Ik heb ook niet kunnen rijden wegens alle regen, ik heb geen zin om naar de manege te fietsen in dit weer. -O- Misschien morgen weer.

Interessant [naam], maar volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt... Mijn uitspraak was bedoeld als uitdrukking en die kloppen wel vaker niet als je ze letterlijk neemt (bijvoorbeeld: hij is weer boven water, het hoofd boven water houden, zijn plan is in het water gevallen...) :D

Je zei letterlijk in het water gevallen en ik vatte dat letterlijk op. :P

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:10

Vergissen is menselijk. Succes robijntjah. Mijn ritje was heerlijk. Kwam nog even een vriendin naar de hei met de kinderen en die er toen even op gezet. Hoe trots kunnen ze dan zijn. Dat is dan echt genieten. Daarna weer lekker verder gereden. Ondanks dat het zes weken geleden was dat ik voor het laatst met haar gereden heb ging het echt super. Al met al weer +\_ 14 km gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:23

Lekker gereden Henkje en Kinel :)

En esmolove ook nog gezwommen?
yenopi gereden?

Ik rondje gedaan,rond de 15 kilometer.
Lekker stap en soms wat draf, beetje dressuurmatig opgepakt.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:43

@darkcrystal ja ik wel vriendin niet. Was smiddags beetje koud en af en toe warm als de zon scheen. Gelukkig was die er heel de avond en het was vloed dus dat was ook mooi mee genomen , verderop kunnen er oesters liggen.vooral als laag water is hebben we er welleens last van.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:48

Leuk,maar voor mij te ver weg helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:52

Woehoeeee! Ik heb mijn eerste buitenritje er weer opzitten :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:09

Wat een gave foto's Robijntjah!

DC, oooh nee, niet weer je zadel. Wat een gedoe, weer die onzekerheid zeg! Als ik daar Bailey kijk kunnen droge plekjes heel veel zeggen, of
geen barst. Ofwel, ik zie het als een indicatie om dingen goed in de gaten te houden en/of te checken, maar niet persé om alarm te slaan.
En oooh, TREC, supertof! Het is jammer dat vervoer voor mij gewoon heel lastig is, anders had ik zo met je meegedaan.

Ik heb het voor elkaar gekregen om eergisteren compleet te verbranden. Gewoon genant. Die hele hittegolf overleef ik met liters zonnebrandcreme
zonder problemen, maar één dagje geen zon voorspeld en dus geen creme bij me en ik ben een garnaal. :')
Wel héérlijk gereden, 28 km, 1000 vlinders gezien en de reeën dansten zowat voor Bailey's hoefjes!

Afbeelding

Vandaag beide pony's meegenomen en weer lekker gaan handpaarden. Voor het eerst gegaloppeerd met allebei, en dat vonden ze echt geweldig! Ging ook supergoed.
Verder is Wente voor het eerst onder het smalle, hele donkere krappe snelwegtunneltje geweest als handpaard, naast Bailey. Ze vond het heel spannend, heeft vijf minuten gekeken en erover nagedacht, en besloot toen dat ze het wel kon. Zo dapper! Ze deed het echt keurig.
Trots! Heerlijke pony's heb ik toch :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:32

wat een heerlijke verhalen weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:52

Wat een gave foto Raya!
Waar is dat precies??

Jammer dat je geen vervoer hebt. Ik waarschijnlijk ook niet, maar ik kan er rijdend heen en dan ponylief daar laten overnachten (paddock), en denk dat er zondag wel iemand is die mij terug kan brengen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:00

Wauw klinkt super raya! :))

ik wil vandaag misschien gaan rijden maar dan in de bak. Ik wil niet in de bak maar ik moet van mezelf. :') dan heeft hij deze week 2x in de bak geoefend met de dressuur. :) en dan hoop ik van het weekend lekker naar buiten te kunnen. :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:26

goedemorgen allemaal.

Nadat pres eerst 2 weken stil heeft gestaan na accute koliek aanval om op te knappen heb ik een weekje kunnen rijden en haar stil moeten zetten door ruzie tussen haar en een ander paard op de wei.
en heeft ze weer een ruime week stil gestaan bijna 2.
Heb ik gisteren weer kunnen rijden heerlijk met haar gereden. beetje stappen in het bos aangrenzend aan stal en klein stukje draf.
daarna nog paar minuutjes in de bak gereden. ging goed niet bezweet gewoon ontspannen.
dus ik denk dat ik weer voorzichtig aan kan gaan opbouwen
en eindelijk weer richting kilometers kan gaan werken
en hier ook weer wat actiever mee kan praten over nuttige onderwerpen :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:19

das ook een hoop achter elkaar fabske... hopen dat je de pech nu achter je kunt laten :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:29

Fijn dat je weer kan opbouwen en hopelijk weer lekkere ritten kan maken. :)